Відділ освіти виконавчого комітету
Бердянської міської ради Запорізької області
загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №11
ЗАКРАПЛЕННЯ ЗНАНЬ ПРО ЗАЙМЕННИК
ТА ПІВДЕННУ АМЕРИКУ
інтегрований урок з української мови
та природознавства
4 клас
Підготувала Дьоміна Тетяна Миколаївна,
вчитель початкових класів,
перша категорія,
старший вчитель
м. Бердянськ, 2018 р.
Хід уроку
І. Організація класу до уроку
Промінчик зимовий заглянув у клас
І в коло велике зібрав, друзі, нас.
Нумо, з’єднаймо долоньки свої
і радо всміхнемось: я – вам, ви – мені.
-
Сподіваюсь, що цей урок ви розпочали з гарним настроєм.
2. Мотивація до навчальної діяльності шляхом аналізу девізу уроку.
- Прочитайте вислів, який буде девізом нашого уроку: «Перший ворог ледаря - робота».
- Чому так говорять? Чи погоджуєтеся ви із цією думкою?
ІІ. Повідомлення теми, мети і завдань уроку.
-
Сьогодні у нас незвичайний урок. Я пропоную провести його у вигляді квесту і здійснити мандрівку на один із материків. Для цього ми повинні дещо пригадати, застосувати, удосконалити, закріпити і підсумувати. Готові? Тож, працюватимемо до сьомого поту.
ІІІ. Актуалізація опорних знань учнів.
-
Актуалізація знань про числівник.
-
Створення «Інтелект карти»
-
Подорожувати будемо на кораблі під назвою «Числівник».
-
Чому числівник? (Вивчаємо тему «Числівник»).
-
Що можете розказати про числівник? (Числівник – самостійна частина мови, яка позначає кількість предметів або їхній порядок при лічбі. Відповідають на запитання скільки? який? кторий?. Поділяються на кількісні і порядкові числівники. В реченні виступають другорядним членом речення. Пов᾽язані з іншими частинами мови).
-
Новини дня.
-
На будь-якому кораблі капітан щодня записує у бортовий журнал новини дня. Ми писатимемо у робочих зошитах.
-
Який сьогодні день тижня? Який місяць? Яке число? Який стан неба? Яка температура повітря? Чи є опади? Чи дме вітер?
-
Запишіть число, класна рбота у робочі зошити.
-
Каліграфічна хвилинка.
т те ем тем пе ра температура
4) Словникова робота
Температура - ступінь нагрівання чого-небудь, тепловій стан тіла, речовини.
Ступінь прогрівання повітря в приміщенні, надворі.
Ступінь теплоти тіла людини, що характеризує стан її здоров’я.
Підвищений ступінь теплоти тіла при захворюванні.
-
Складіть та запишіть речення зі словом температура таким чином, щоб у ньому обов’язково був числівник.
(1 учень записує речення на дошці, інші у зошити.)
-
Актуалізація знань про Північну Америку.
-
Інтерактивна вправа «Мозковий штурм».
-
Але ж вам цікаво дізнатися на який материк ми мандруємо?
Вгадайте материк за поданою інформацією.
-
На території цього материка водяться лемінги, олені вапіті, зрідка трапляється вівцебик та опосум, дикобраз, скунс смугастий, орлан білоголовий, сова біла, куріпка тундрова, біла пуночка. Є багато видів клена, колючий терен, кактуси, а також туї та дугласії, кущі брусниць, буяхів, мохи. Цей материк розташований в усих природних зонах. Він є третім за величиною материком і омивається троьма океанами.
-
Яким каналом Північна Америка відмежований від Південної Америки? (Панамським каналом).
Перший конверт. Виконайте завдання.
-
Аби пройти Панамський канал виконайте наступне завдання.
2) Інтерактивна вправа «Хмара тегів»
-
Запишіть тільки числівники: ведмеді, шостий, озеро, одним, мало, завзятий, багато, полюють, десятеро, мільйон, хвилина, шістдесят, числівник.
(Самоперевірка за допомогою екрана).
3)Вправа «Продовжіть речення»
-
Північна Америка омивається такими океанами: … (Тихий океан, Атлантичний океан, Північний Льодовитий океан).
-
Разом із Південною Америкою утворюють … (одну частину світу - Америку).
-
Уздовж західного узбережжя простяглися гори … (Кордильєри).
-
Найбільша річка Північної Америки - … (Місісіпі).
-
На річці Ніагара розташований величезний … (Ніагарський водоспад).
-
Що можете розповісти про цей водоспад?
Другий конверт.
-
Письмо під диктовку.
Ніагарський водоспад заввишки близько п᾽ятдесяти метрів. Його шум чутно аж на двадцять кілометрів.
(Взаємоперевірка за допомогою екрану).
Третій конверт.
-
У якій природній зоні Північної Америки мешкають білі ведмеді? Що ви про них можете розповісти? (У зоні арктичних пустель живуть білі ведмеді, які полюють на тюленів і моржів).
-
Білі ведмеді пропонують дізнатися хто найвитриваліший серед тварин?
-
Прочитайте текст (читання вголос) Впр.227, с. 116. Яка його тема?
-
Вибіркове списування.
-
Запишіть послідовно за зразком, яке місце за здатністю витримувати холод посідають різні тварини. Визначте кількісні і порядкові числівники.
(Перевірка коментовано)
Четвертий конверт
-
У тайзі Північної Америки ростуть дугласії. Розкажіть про ці рослини.
-
Прийом «Постери». Робота в групах.
-
Установіть відповідність між сталими словосполученнями та їх значеннями. Співвіднесіть отримані речення з відповідною групою числівників.
В одну дудку – будь-куди
Десятому заказати – самотній
На всі чотири сторони - відразу
Один, як палець – застерегти
Семеро одного не чекають – замерз
Зігнувся в три погибелі - не запізнюйся
(Кожна група отримує по два словосполучення. На дошці знаходяться значення словосполучень. Прикріплюють утворені речення до відповідної групи числівників: кількісні і порядкові).
П᾽ятий конверт
-
Яку тварину можна побачити у заповідниках Північної Америки? (Бізона).
-
Що можете розказати про бізонів?
Робота в групах.
-
Розгадайте ребуси. Запишіть словами числівники. Складіть і запишіть вирази.
1 гр. - 40а, 100ляр
2 гр. - ли100к, 3буна
3 гр. – 100вп, При5
(Презентація виконання завдання).
Рефлексія.
-
Ми виконали всі завдання і наша мандівка завершується. Утворіть слово з літер, які ви отримали. Яке вийшло слово?
-
Чи вдалося вам досягти на уроці успіху?
-
В чому виникали труднощі?
-
Що сподобалося на уроці найбільше?
Пояснення домашнього завдання.