Інтегрований урок "Закріплення знань про числівник та Південну Америку" для 4 класу

Про матеріал

Розробка інтегрованого уроку з української мови та природознавства "Закріплення знань про числівник та Південну Америку" для 4 класу з використанням інноваційних технологій та прийомів, інтерактивних вправ:квест технологія, "Карта інтелекту", "Хмара тегів", "Постери", групова робота, "Мозковий штурм".

Перегляд файлу

Відділ освіти виконавчого комітету

 Бердянської міської ради Запорізької області

загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №11

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ЗАКРАПЛЕННЯ ЗНАНЬ ПРО ЗАЙМЕННИК
ТА ПІВДЕННУ АМЕРИКУ

інтегрований урок з української мови
та природознавства

 

4 клас

 

 

 

 

 

 

 

Підготувала Дьоміна Тетяна Миколаївна,

вчитель початкових класів, 

перша категорія,

старший вчитель

 

 

 

 

 

 

 

м. Бердянськ, 2018 р.

Хід уроку

 

І. Організація класу до уроку

Промінчик зимовий заглянув у клас

І в коло велике зібрав, друзі, нас.

Нумо, з’єднаймо долоньки свої

і радо всміхнемось: я – вам, ви – мені.

  •    Сподіваюсь, що цей урок ви розпочали з гарним настроєм.

2. Мотивація до навчальної діяльності шляхом аналізу девізу уроку.

 - Прочитайте вислів, який буде девізом нашого уроку: «Перший ворог ледаря - робота».

 - Чому так говорять? Чи погоджуєтеся ви із цією думкою?

ІІ. Повідомлення теми, мети і завдань уроку.

  •    Сьогодні у нас незвичайний урок. Я пропоную провести його у вигляді квесту і здійснити мандрівку на один із материків. Для цього ми повинні дещо пригадати, застосувати, удосконалити, закріпити і підсумувати. Готові? Тож, працюватимемо до сьомого поту.

ІІІ. Актуалізація опорних знань учнів.

  1. Актуалізація знань про числівник.
  1. Створення «Інтелект карти»
  •    Подорожувати будемо на кораблі під назвою «Числівник».
  •    Чому числівник? (Вивчаємо тему «Числівник»).
  •    Що можете розказати про числівник? (Числівник – самостійна частина мови, яка позначає кількість предметів або їхній порядок при лічбі. Відповідають на запитання скільки? який? кторий?. Поділяються на кількісні і порядкові числівники. В реченні виступають другорядним членом речення. Пов᾽язані з іншими частинами мови).
  1. Новини дня.
  • На будь-якому кораблі капітан щодня записує у бортовий журнал новини дня. Ми писатимемо у робочих зошитах.
  • Який сьогодні день тижня? Який місяць? Яке число? Який стан неба? Яка температура повітря? Чи є опади? Чи дме вітер?
  • Запишіть число, класна рбота у робочі зошити.
  1.                   Каліграфічна хвилинка.

т те ем тем пе ра температура 

4) Словникова робота 

Температура - ступінь нагрівання чого-небудь, тепловій стан тіла, речовини. 

Ступінь прогрівання повітря в приміщенні, надворі. 

Ступінь теплоти тіла людини, що характеризує стан її здоров’я. 

Підвищений ступінь теплоти тіла при захворюванні. 

  • Складіть та запишіть речення зі словом температура таким чином, щоб у ньому обов’язково був числівник.

(1 учень записує речення на дошці, інші у зошити.)

  1. Актуалізація знань про Північну Америку.
  1. Інтерактивна вправа «Мозковий штурм».
  •    Але ж вам цікаво дізнатися на який материк ми мандруємо?

Вгадайте материк за поданою інформацією.

  •    На території цього материка водяться лемінги, олені вапіті, зрідка трапляється вівцебик та опосум, дикобраз, скунс смугастий, орлан білоголовий, сова біла, куріпка тундрова, біла пуночка. Є багато видів клена, колючий терен, кактуси, а також туї та дугласії, кущі брусниць, буяхів, мохи. Цей материк розташований в усих природних зонах. Він є третім за величиною материком і омивається троьма океанами.
  •    Яким каналом Північна Америка відмежований від Південної Америки? (Панамським каналом).

Перший конверт. Виконайте завдання.

  •    Аби пройти Панамський канал виконайте наступне завдання.

2) Інтерактивна вправа «Хмара тегів»

  •    Запишіть тільки числівники: ведмеді, шостий, озеро, одним, мало, завзятий, багато, полюють, десятеро, мільйон, хвилина, шістдесят, числівник.

(Самоперевірка за допомогою екрана).

3)Вправа «Продовжіть речення»

  •   Північна Америка омивається такими океанами: … (Тихий океан, Атлантичний океан, Північний Льодовитий океан).
  •   Разом із Південною Америкою утворюють … (одну частину світу - Америку).
  •   Уздовж західного узбережжя простяглися гори … (Кордильєри).
  •   Найбільша річка Північної Америки - … (Місісіпі).
  •   На річці Ніагара розташований величезний … (Ніагарський водоспад).
  •   Що можете розповісти про цей водоспад?

Другий конверт.

  1. Письмо під диктовку.

Ніагарський водоспад заввишки близько п᾽ятдесяти метрів. Його шум чутно аж на двадцять кілометрів.

  •    Підкресліть числівники.

(Взаємоперевірка за допомогою екрану).

Третій конверт.

  • У якій природній зоні Північної Америки мешкають білі ведмеді? Що ви про них можете розповісти? (У зоні арктичних пустель живуть білі ведмеді, які полюють на тюленів і моржів).
  • Білі ведмеді пропонують дізнатися хто найвитриваліший серед тварин?
  • Прочитайте текст (читання вголос) Впр.227, с. 116. Яка його тема?
  1. Вибіркове списування.
  • Запишіть послідовно за зразком, яке місце за здатністю витримувати холод посідають різні тварини. Визначте кількісні і порядкові числівники.

(Перевірка коментовано)

 

Четвертий конверт

  •    У тайзі Північної Америки ростуть дугласії. Розкажіть про ці рослини.
  1. Прийом «Постери». Робота в групах.
  •    Установіть відповідність між сталими словосполученнями та їх значеннями. Співвіднесіть отримані речення з відповідною групою числівників.

В одну дудку –                                        будь-куди

Десятому заказати –                               самотній

На всі чотири сторони -                         відразу

Один, як палець –                                   застерегти

Семеро одного не чекають –                 замерз

Зігнувся в три погибелі -                       не запізнюйся

(Кожна група отримує по два словосполучення. На дошці знаходяться значення словосполучень. Прикріплюють утворені речення до відповідної групи числівників: кількісні і порядкові).

П᾽ятий конверт

  • Яку тварину можна побачити у заповідниках Північної Америки? (Бізона).
  • Що можете розказати про бізонів?

Робота в групах.

  • Розгадайте ребуси. Запишіть словами числівники. Складіть і запишіть вирази.

1 гр. - 40а,  100ляр

2 гр. - ли100к,  3буна

3 гр. – 100вп,  При5

(Презентація виконання завдання).

 

Рефлексія.

  •    Ми виконали всі завдання і наша мандівка завершується. Утворіть слово з літер, які ви отримали. Яке вийшло слово?
  •    Чи вдалося вам досягти на уроці успіху?
  •    В чому виникали труднощі?
  •    Що сподобалося на уроці найбільше?

 

Пояснення домашнього завдання.

docx
Додано
10 лютого 2018
Переглядів
1675
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку