3 клас |
|
Тема: |
Година доброти «Дбай про інших» |
Мета: |
надати інформаційну підтримку в питаннях здорового способу життя, об’єктивну інформацію про Віл і СНІД; сформувати практичні навички поведінки в ситуаціях ризику, виробити толерантне ставлення до ВІЛ-інфікованих; визначити й окреслити суть категорій добра і зла; формувати чуйність, доброзичливість, засуджувати почуття заздрості й злості; виховувати бажання зростати добрими, справедливими, чуйними |
Очікувані результати: |
знання та збереження культурних цінностей; вміння розв’язувати конфлікти; засвоєння таких вічних цінностей, як доброта, милосердя, співчуття, дружба, злагода та ін. |
Тип уроку: |
година спілкування
|
Складова моделі успішного випускника: громадянин |
|
Орієнтир: |
загальноприйняті моральні норми суспільства |
Інструментарій: |
бесіда, ігри, прислів’я |
Використані джерела: |
|
|
Хід заняття
|
Вступне слово вчителя
|
Доброго дня! Ви — учні звичайної школи, громадяни ХХІ сторіччя. У спадщину від наших предків вам дісталося багато проблем, які ви мусите розв’язувати. Але одна проблема нас хвилює найбільше. Це — наркоманія та ВІЛ/СНІД. У 1988 р. Всесвітня організація охорони здоров’я оголосила 1 грудня Всесвітнім днем боротьби зі СНІДом. Це пов’язано з тим, що синдром набутого імунодефіциту (СНІД) набув масштабів пандемії. Найбільше від поширення цього небезпечного захворювання страждає молодь — 70 % інфікованих — це люди віком від 18 до 30 років. У цей день чимало людей на всій планеті прикріплюють до одягу червону стрічку, як символ усвідомлення важливості проблеми СНІДу та наркоманії, як символ протесту проти дискримінації щодо ВІЛ-позитивних людей. Як символ надії на те, що людство обов’язково переможе цю хворобу. Адже наркоманія та СНІД — це «зброя масового знищення» людей.
|
Бесіда
|
Сьогодні у нас відбудеться розмова про найцінніше, вічний людський скарб – доброту. Крім доброти, у світі є й інші людські почуття, вічні цінності людини: любов, повага, чесність, милосердя, взаємодопомога. Їх не придбаєш у магазині, їх ні в кого не позичиш, їх просто можна виховати і виростити в собі. Кожному під силу навчитися бути добрим, людяним, милосердним.
|
Оповідання |
Послухайте невеличке оповідання, що потребує великих роздумів. Нова учениця Стояла тиша. Раптом у двері хтось постукав. У клас зайшов директор і сказав: «Сьогодні у нас нова учениця». Всі побачили маленьку дівчинку. Тридцять пар очей дивилися на нову школярку. Дівчинка була горбатою. В учителя забилося серце. Він дивився в очі школярам, сам відчував, що в його очах – молитва: «Хай не побачить дівчинка у ваших поглядах, дорогі діти, ні подиву, ні насмішки». В дитячих очах учитель побачив радість: приїхала нова учениця. Вони дивилися тільки в очі і ласкаво посміхалися. Учитель сказав: «Її звати Оля. Вона приїхала до нас здалеку. Хто поступиться їй своїм місцем за першою партою? Бачите, яка вона маленька». Всі шість хлопчиків і дівчаток, які сиділи за першою партою, підняли руки і стали просити: «Я…я..». Оля сіла за першу парту.
|
Вправа «Мікрофон»
|
На сьогоднішній годині спілкування я хочу звернутися до вашої душі. Що ми вкладаємо у поняття добра і зла? Що таке добро? (Відповіді учнів) Що таке зло? (Відповіді учнів) Як проявляються добро і зло у людському житті? (Відповіді учнів)
|
Робота зі словником |
|
Вірші про доброту |
Учень 1. Коли ти будеш добрим, Про тебе люди скажуть. Ніколи не забудуть про ввічливість твою. У школі і удома усім давно відомо, Що добрих не народжують, а добрими стають.
Учень 2. Не лінуйтеся робити добро, Лише зла не бажайте нікому. Бо воно, як велика гора, Стане вам на шляхові земному.
Учень 3. І старайтесь робити добро День і ніч, і кожну хвилину. Щоб серденько, як сонце, цвіло, Це хорошою робить людину.
Учень 4. Що найціннішого є у житті, І найдорожчого за все на світі, То - доброта, запам’ятайте діти, І хай вона крокує по землі.
|
Гра „Доповни прислів’я”
|
Хто добра людям бажає, той і сам …добро має.
|
Гра «Якщо людина добра»
|
Якщо людина добра, то з нею хочеться говорити, сміятись, її всі поважають і люблять. Діти, давайте пограємо в гру. Умови гри: якщо людина повинна робити те, що я називаю, ви плескаєте в долоні, а якщо ні – нічого не робите. Уважно слухайте:
|
Заключне слово вчителя
|
Закінчити годину нашого спілкування я хочу віршем Василя Симоненка: Найогидніші очі — порожні, Найгрізніше мовчить гроза, Найнікчемніші душі — вельможні, Найпідліша — брехлива сльоза, Найпрекрасніша мати — щаслива, Найсолодші вуста — кохані, Найчистіша душа — незрадлива, Найскладніша людина — проста. Але правди в брехні не розміщуй, Не ганьби все підряд без пуття, Бо на світі той наймудріший, Хто найдужче любить людей і життя.
|