Година доброти «Дбай про інших»

Про матеріал
Година доброти «Дбай про інших» створена з метою надати інформаційну підтримку в питаннях здорового способу життя, об’єктивну інформацію про Віл і СНІД; сформувати практичні навички поведінки в ситуаціях ризику, виробити толерантне ставлення до ВІЛ-інфікованих; визначити й окреслити суть категорій добра і зла; формувати чуйність, доброзичливість, засуджувати почуття заздрості й злості; виховувати бажання зростати добрими, справедливими, чуйними.
Перегляд файлу

3 клас

 

Тема:     

Година доброти «Дбай про інших»

Мета:       

надати інформаційну підтримку в питаннях здорового способу життя, об’єктивну інформацію про Віл і СНІД; сформувати практичні навички поведінки в ситуаціях ризику, виробити толерантне ставлення до ВІЛ-інфікованих; визначити й окреслити суть категорій добра і зла; формувати чуйність, доброзичливість, засуджувати почуття заздрості й злості; виховувати бажання зростати добрими, справедливими, чуйними

Очікувані результати:

знання та збереження культурних цінностей; вміння розв’язувати конфлікти; засвоєння таких вічних цінностей, як доброта, милосердя, співчуття, дружба, злагода та ін.

Тип уроку:

година спілкування

 

Складова моделі успішного випускника: громадянин

Орієнтир:

загальноприйняті моральні норми суспільства

Інструментарій:

бесіда, ігри, прислів’я

Використані джерела:

  1. В. Сухомлинський. Нова учениця.
  2. Академічний тлумачний словник української мови. [Електронний ресурс]. Режим доступу: http://sum.in.ua/s/
  3. В. Симоненко. Найогидніші очі - порожні.
  4. Українські прислів’я та приказки. [Електронний ресурс]. Режим доступу: http://traditions.in.ua/usna-narodna-tvorchist/pryslivia-ta-prykazky

 

Хід  заняття

 

Вступне слово вчителя

 

Доброго дня! Ви — учні звичайної школи, громадяни ХХІ сторіччя.

У спадщину від наших предків вам дісталося багато проблем, які ви мусите розв’язувати. Але одна проблема нас хвилює найбільше. Це — наркоманія та ВІЛ/СНІД. У 1988 р. Всесвітня організація охорони здоров’я оголосила 1 грудня Всесвітнім днем боротьби зі СНІДом. Це пов’язано з тим, що синдром набутого імунодефіциту (СНІД) набув масштабів пандемії. Найбільше від поширення цього небезпечного захворювання страждає молодь — 70 % інфікованих — це люди віком від 18 до 30 років. У цей день чимало людей на всій планеті прикріплюють до одягу червону стрічку, як символ усвідомлення важливості проблеми СНІДу та наркоманії, як символ протесту проти дискримінації щодо ВІЛ-позитивних людей. Як символ надії на те, що людство обов’язково переможе цю хворобу. Адже наркоманія та СНІД — це «зброя масового знищення» людей.

 

Бесіда

 

Сьогодні у нас відбудеться розмова про найцінніше, вічний людський скарб – доброту.  Крім доброти, у світі є й інші людські почуття, вічні цінності людини: любов, повага, чесність, милосердя, взаємодопомога. Їх не придбаєш у магазині, їх ні в кого не позичиш, їх просто можна виховати і виростити в собі. Кожному під силу навчитися бути добрим, людяним, милосердним.

 

Оповідання

Послухайте невеличке оповідання, що потребує великих роздумів.

Нова учениця

Стояла тиша. Раптом у двері хтось постукав. У клас зайшов директор і сказав: «Сьогодні у нас нова учениця». Всі побачили маленьку дівчинку. Тридцять пар очей дивилися на нову школярку. Дівчинка була горбатою.

В учителя забилося  серце. Він дивився в очі школярам, сам відчував, що в його очах – молитва: «Хай не побачить дівчинка у ваших поглядах, дорогі діти, ні подиву, ні насмішки».

В дитячих очах учитель побачив радість: приїхала нова учениця. Вони дивилися тільки в очі і ласкаво посміхалися.

Учитель сказав: «Її звати Оля. Вона приїхала до нас здалеку. Хто поступиться їй своїм місцем за першою партою? Бачите, яка вона маленька». Всі шість хлопчиків і дівчаток, які сиділи за першою партою, підняли руки і стали просити:   «Я…я..».

Оля сіла за першу парту.

  1. Чого так боявся вчитель?
  2. Чи правильно прийняли учні нову дівчинку?
  3. А як би вчинили ви у такій ситуації?
  4. Чи легко творити добро?

 

Вправа «Мікрофон»

 

 

 

На сьогоднішній годині спілкування я хочу звернутися до вашої душі.

Що ми вкладаємо у поняття добра і зла?

Що таке добро? (Відповіді учнів)

Що таке зло? (Відповіді учнів)

Як проявляються добро і зло у людському житті? (Відповіді учнів)

 

Робота зі словником

  • Добро – це життя людини заради інших, щире бажання допомогти, любов до батьків, ближніх, Батьківщини, здатність до самопожертви.
  • Зло – це прагнення людини отримати від життя усе, не рахуючись ні з ким, замкнутість і зацикленість на власних проблемах, інтересах, амбіціях.

Вірші про доброту

Учень 1.  Коли ти будеш добрим,

Про тебе люди скажуть.

Ніколи не забудуть про ввічливість твою.

У школі і удома усім давно відомо,

Що добрих не народжують, а добрими стають.

 

Учень  2.    Не лінуйтеся робити добро,

Лише зла не бажайте нікому.

Бо воно, як велика гора,

Стане вам на шляхові земному.

 

Учень  3.     І старайтесь робити добро

День і ніч, і кожну хвилину.

Щоб серденько, як сонце, цвіло,

Це хорошою робить людину.

 

Учень 4. Що найціннішого є у житті,

І найдорожчого за все на світі,

То -  доброта, запам’ятайте діти,

І хай вона крокує по землі.

 

Гра „Доповни прислів’я

 

Хто добра людям бажає, той і сам …добро має.
Добре діло твори …сміло.
Добро не пропадає, а зло …вмирає.
Добро не лихо, ходить у світі … тихо.
Добрі діла тихо ходять, а злі дзвонять, …як дзвони.
Коли люди до тебе добрі, то ти будь ще … добрішим.
Добро роби скільки можеш, від того ніколи не … занеможеш.
Від добра добра …не шукають.
Не всяка стежечка без спориша, не в кожної людини …добра душа.
Робиш добро не кайся, робиш зло …на зло і сподівайся.
Не одежа людину красить, …а добрі діла.

 

Гра «Якщо людина добра» 

 

Якщо людина добра, то з нею хочеться говорити, сміятись, її всі поважають і люблять.

Діти, давайте пограємо в гру. Умови гри: якщо людина повинна робити те, що я називаю, ви плескаєте в долоні, а якщо ні  – нічого не робите. Уважно слухайте:

  • - бути милосердним, чуйним, сердечним, щирим;
  • - насміхатися з чужого горя;
  • - допомагати людям похилого віку;
  • - захищати слабкого;
  • - бути завжди ввічливим;
  • - ображати інших;
  • - піклуватися про тварин;
  • - шанувати працю інших людей;
  • - хвалитися, коли зробив добрий вчинок;
  • - шанувати батьків.
  • А що б ви хотіли зробити для людей? (Роздуми учнів)

Заключне слово вчителя

 

Закінчити годину нашого спілкування я хочу віршем Василя Симоненка:

Найогидніші очі — порожні,

Найгрізніше мовчить гроза,

Найнікчемніші душі — вельможні,

Найпідліша — брехлива сльоза,

Найпрекрасніша мати — щаслива,

Найсолодші вуста — кохані,

Найчистіша душа — незрадлива,

Найскладніша людина — проста.

Але правди в брехні не розміщуй,

Не ганьби все підряд без пуття,

Бо на світі той наймудріший,

Хто найдужче любить людей і життя.

 

 

docx
Додано
10 січня
Переглядів
77
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку