Година психолога "Бажання вчитися"

Про матеріал
Година психолога "Бажання вчитися". Заняття сприяє підвищенню мотивації до навчання та позитивному ставленню до школи. Аудиторія: учні 5-6 класів.
Перегляд файлу

Комунальна організація (установа, заклад)

«Шосткинська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №8

Шосткинської міської ради Сумської області»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Година психолога на тему:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Підготувала

практичний психолог

Самофал Наталія Федорівна

 

 

 

 

 

 

 

Шостка – 2019


Мета:

  •  Розширити поняття значення школи в житті учнів; 
  •  формувати мотивацію до навчання та позитивне ставлення до школи.
  •  розвивати в учнів бажання вчитися, навички самоаналізу, потребу у самовдосконаленні;
  •  виховувати відповідальне ставлення до навчання .

 

Обладнання: плакат «Пісочний годинник», «мішечки», аркуші паперу, ручки, кольорові олівці, роздатковий матеріал для роботи в групах.

 

Аудиторія:5-6 класи

 

Хід заняття

 

  1. Привітання. 

 

  1. Ознайомлення з темою заняття.

 

3.  Вправа «Очікування».

Мета: дати можливість учням зрозуміти власні очікування від заняття.

Хід вправи:

Учасникам роздаються невеликі аркуші паперу (бажано липкого). Психолог просить підлітків написати, що саме вони очікують від заняття. Після цього аркуші вивішуються на плакаті «годинник».

 

4. Вправа «Мій кращий друг сказав би про мене...»

Мета: створення позитивної атмосфери, розвиток навичок пізнання себе та рефлексії.

Хід вправи:

Учасникам пропонується розповісти про себе очима іншої людини або інших людей (друга, батьків, учителів).  

 

5. Вправа  «Повинен або вибираю».

 Мета: формування вміння знаходити в собі приховані особливості й використати їх для зміни особистості в кращу сторону; розвиток розуміння свого стану.

Хід вправи:

Вам усім знайома ситуація, коли мама говорить: «Ти повинен прибирати у своїй кімнаті» або тато говорить: «Ти повинен ходити в школу й добре вчитися». Як ви при цьому себе почуваєте? Якщо учні не пропонують варіантів, сказати, що опір або образу, ворожість. А давайте спробуємо переробити слово «повинен» на слово «хочу». Наприклад: «Я хочу бути охайним і тому буду прибирати у своїй кімнаті», «Я хочу одержати нові знання, тому я ходжу в школу». Давайте спробуємо дописати свої  пропозиції:

 

 

Я повинен

Я хочу

Мама розлютиться, якщо я не зроблю уроки

Я хочу зробити приємне мамі, тому зроблю уроки

Я повинен(а) прибрати в кімнаті

Я приберу в кімнаті, щоб у будинку було чисто

Я повинен(а) працювати на дачі

Це прекрасний спосіб відчути себе дорослим

Тато буде кричати, якщо я принесу низький бал

Я вивчу уроки щоб мати гарні оцінки

 

 Я повинен йти до школи

 

 

Обговорення:

Чи легко було міняти фрази?

Які фрази вам приємніші?

Висновок психолога: Приємніше виконувати роботу з бажанням. Головне усвідомити мотиви для себе.

 

6. Вправа  «Прибульці з космосу».

 Мета: створення позитивної атмосфери, сприяти усвідомленню значення школи у житті кожного учня.

Хід вправи:

Рольове програвання ситуації „Прибульці з космосу”

Продовжуючи задану тему, психолог пропонує учням розподілитися на 4 групи: „земляни”, та „інопланетяни”. Розігрується зустріч землян і сім’ї інопланетян. Від кожної команди виділяється той, хто буде вести переговори. Земляни повинні привітати сім’ю прибульців і з’ясувати, з якою метою вони відвідали нашу планету, що їх цікавить на Землі. Подальший розвиток події – в залежності від завдань груп. Як тільки тема переговорів вичерпана, психолог завершує їх коротким резюме про тему обговорення.  Відпрацьовуються мотиви навчання.

    

Завдання для груп:

Опишіть події, ознаки і тд чим подобається школа (загальношкільні конкурси, виставки і ін свята, міжшкільні змагання, цікаві предмети, досвідчені вчителі)

Опишіть значення школи для формування особистості дитини підлітка (розвиток памяті, уваги мислення, спілкуваня, самоствердження…)

Опишіть позитивні якості свого класу, щоб зацікавити прибульця ходити до школи (здобуваємо знання про…, беремо участь в конкурсах, проводимо акції, їздимо на екскурсії)

Сім’я прибульців розписують побажання, як вони хотіли б щоб однокласники ставилися до їх дитини (допомога у виконанні завдань, дружелюбність, ввічливе ставлення)

Результатом роботи може бути розповідь, схеми з малюнками і т.д

 

Обговорення:   

Враження від роботи?

Чи хотіли що б вимоги прибульців виконувалися і для кожного з вас?

 

7. Вправа  «Мішечок».

 Мета: розвиток навичок самоаналізу та пошуку ресурсного забезпечення

Хід вправи:

Учням пропонується висловити побажання до класу і однокласників «Я хочу...» і написати на мішечку.

Учням пропонується подумати над наступними питаннями: що тобі може допомогти в досягненні своїх цілей? Чим ти вже володієш, щоб досягти цієї мети (риси характеру, друзі, батьки...)?

«Знайди в собі 4 сильні якості, відобрази їх у вигляді символів або малюнків і підпиши їхні назви в «ресурсному мішечку» (з іншого боку). Це ресурси, які тобі допоможуть».

 

8. Супервізія заняття

Мета: підведення підсумків, акцент на важливих моментах заняття.

Хід вправи:

Психолог пропонує учням взяти свої піщинки (листочки з очікуваннями від заняття) і висловитись, чи їх очікування здійснились, чи ні. Якщо очікування здійснились- піщинка переклеюється вниз.

 

9. Висновок психолога:

Якщо ми з бажанням будемо  йти до школи - будемо щасливими і даруватимемо посмішки оточуючим!!! Дякую за увагу.

 


 

Я повинен

Я хочу

Мама розлютиться, якщо я не зроблю уроки

 

 

 

Я повинен(а) прибрати в кімнаті

 

 

 

Я повинен(а) працювати на дачі

 

 

 

Тато буде кричати, якщо я принесу низький бал

 

 

 

Я повинен йти до школи

 

 

 

 

 

 


Завдання для груп:

 

 

Опишіть події, ознаки і тд чим подобається школа

 

 

Опишіть значення школи для формування особистості дитини підлітка.

 

 

 

 

Опишіть позитивні якості свого класу, щоб зацікавити прибульця ходити до школи

 

 

 

Сім’я прибульців розписують побажання, як вони хотіли б щоб однокласники ставилися до їх дитини


 

doc
Пов’язані теми
Психологія, Розробки уроків
Додано
13 березня 2019
Переглядів
3205
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку