Година психолога "Життя людини – найвища цінність"

Про матеріал

Розроблений виховний захід спонукає учнів замислитися над проблемою "суїцидів",

заохочує підлітків та юнаків до обміну думками при виборі рішень, формулюючи у них переконання в тому, що кожна ситуація, яка б вона складна не була, завжди має вихід. Сприяє вихованню почуття співпереживання та взаємодопомоги до інших.


Перегляд файлу

Тема. Життя людини – найвища цінність

Мета: переконати учнів в тому, що життя має найбільшу цінність. Спонукати учнів до обміну думками при виборі рішень, переконувати в тому, що кожна ситуація має вихід. Виховувати толерантність, почуття співпереживання та взаємодопомоги до інших.

Обладнання: кораблики, плакати: «океан ЖИТТЯ», «терези», «кошик рішень», картки з ситуаціями, пам’ятки,

І. Привітання

Доброго дня всім! Я рада зустрічі з вами. Перш ніж спілкуватися, давайте проаналізуємо свій душевний стан – коротенько розкажіть про те, як вам зараз, що ви відчуваєте, який у вас настрій.

ІІ. Повідомлення теми

Те, про що я хочу поговорити з вами, на мій погляд, дуже важливо.

Як ви гадаєте, що для кожного з нас найдорожче? (Відповіді дітей.)

Звичайно, є чимало цінностей, але найголовніша — це життя. Його не стане і все втратить сенс. Тому сьогодні ми про це і поговоримо.

ІІІ. Розповідь з елементами бесіди

Як ви гадаєте, для чого людина приходить у цей світ? (Відповіді дітей.)

Так, вона приходить для добра. Творити добро в міру своїх обдарувань і здібностей повинен кожний, адже це високе покликання людини. А кожна людина — це неповторна особистість. На цілій планеті немає двох однакових людей, навіть близнята, котрі зовні дуже схожі, насправді — різні, бо у кожного є свої відчуття, своє бачення подій, власне життя. Тому в кожної людини життя складається по-різному, і не можна його прожити за когось. Життя дається нам один раз і його треба цікаво та гідно прожити.

 

ІV. Вправа «Відправ кораблик в океан ЖИТТЯ»

  •                   Щоб ви хотіли досягти в житті? Якщо конкретної мети немає, то скажіть, чого вам хочеться найбільше, про що ви мрієте? Напишіть все це на кораблику і «випустіть» в океан з назвою «ЖИТТЯ». Нехай пливуть ваші кораблики до берегів здійснення, а ви не бійтеся мріяти, бажати та ставити нові цілі для їх здійснення, бо в них живе наша надія, наше майбутнє і наше життя.
  • Бесіда
  • А чи чули ви вислів «безглузде геройство»? Як ви його поясните? (Відповіді дітей)

Це нерозумні вчинки деяких людей, коли хтось вважає, що він «герой». Чи можете навести приклади таких вчинків.

Наприклад, коли вилазить на височезне дерево просто так, щоб показати, що не боїться висоти, а потім зривається і падає. Або лізе на дах будинку, в підвал чи перебігає дорогу перед самісінькою машиною або перед потягом, або лізе на будівництво, де складені будматеріали. Або пірнає у невідомих місцях, а потім ламає шию. Випадки самогубства Скажіть, кому таке «геройство» потрібне? Це свідчить про те, що дитина не розуміє того, що життя — найвища цінність, і ніщо не може зрівнятися з ним

V. Вправа «Терези»

Діти, але таке трапляється, що людина само вкорочує собі віку – чинить самогубство по відношенню до самого себе. Як ви вважає самогубство - це геройство чи слабкість? Давайте поміркуємо і позначимо це на терезах (ставляться позначки біля «геройства» і біля слабкість») Отже, як ми з вами з’ясували, що вчинок самогубства – це прояв слабкості та демонстратизму людини, але не вирішення проблем.

VI.Вправа «Пошук рішень»

Погодьтеся, наше життя сповнене не тільки приємних сюрпризів та несподіванок, а ще й має безліч проблем, труднощів та не дуже приємних моментів. Давайте зараз поміркуємо та підкажемо, як же діяти в скрутних ситуаціях.

(Об’єднуємося в групи. Кожна група отримує свою ситуацію і працює над її вирішенням)

Ситуації можуть бути такі: (Учні можуть пропонувати свої ситуації, але перед цим проводиться вправа «Скринька скарг», учням дається час, щоб вони написали і вкинули до скриньки найболючіші ситуації моїх ровесників, не підписуючи, потім вони розглядаються  і шукаються виходи щодо їх розв’язання)

Ситуації можуть бути й такі:

Ситуація 1. Хлопець і дівчина, що певний період зустрічалися, вирішили залишитися друзями. Порадьте, як їм пережити даний період.

Ситуація  2. На дискотеці юнак побачив, що дівчина танцює з іншим. Опишіть його дії та порадьте, як впоратися з проявами ревнощів.

Ситуація 3. Уявіть, що батьки Руслана (віком 15 років) вирішили розлучитися. Щоб ви порадили хлопцеві?

Ситуація 4. Сашкові подобається одна дівчина зі школи. Але він часто бачить її в колі інших хлопців, а сам не наважується підійти, бо боїться відмови.  Щоб ви йому порадили?

Ситуація 5. Ви помітили, що над одним учнем в класі інші частенько глузують, на що отримують інколи неадекватну реакцію у відповідь і скаржаться вчителям. Які будуть ваші дії?

Ситуація 6. Ви знаєте, що вашого друга часто словесно принижують вдома та «виховують»   фізичними методами (бійка, підтягуванням, віджиманням), але він мовчить і терпить. Ваші дії.

VII. Презентація та обговорення роботи в групах

Група презентує свій вихід із ситуації і кріпить на плакат «Кошик рішень»

  • Який висновок можна зробити з усього сказаного? (Безвихідних ситуацій не буває.)

VIII. Рефлексія

-Як ви вважаєте, чи важливо було торкнутися даної теми? Яка вправа вам була найкорисніша? Чи були корисними поради?

IX. Підсумок заняття

Оскільки суїцид загрожує життю багатьох тисяч молодих людей, усі підлітки та юнаки повинні знати, що таке суїцид і як з ним боротися. Тому на згадку вам пам’ятка.

Пам’ятайте, для боротьби з суїцидом достатньо однієї людини – тебе.   

 

На закінчення звучить пісня «Жизнь прекрасна» (Настя Каменських і Потап)

 

 

Завантаження...
docx
Пов’язані теми
Психологія, Виховна робота
Додано
7 травня 2018
Переглядів
3801
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку