Тренінгове заняття для учнів 5-8-х класів "Будемо патріотами!"

Про матеріал

Подане тренінгове заняття сприяє формуванню в учнів свідомого розуміння понять «патріот», «волонтер», поширенню їх уявлення про риси характеру патріотів, вихованню почуття гордості за свою країну, бажання бути корисним для інших.

Перегляд файлу

Тренінгове заняття з проекту „Я – українець!” для учнів (5-8-х класів)

Тема. Будемо патріотами!

Мета: формувати в учнів свідоме розуміння понять «патріот», «волонтер», поширювати їх уявлення про риси характеру патріотів; познайомити учнів з видами допомоги іншим; сприяти виникненню почуття гордості за свою країну, бажання бути корисним для інших, допомагати тим, хто цього потребує.

Форма проведення: тренінг

Обладнання: заготовки для гербів, аркуші для створення колажів, фарби, фломастери, олівці, кольоровий папір, клей, ножиці, плакат «Небо», хмаринки та сонечка для очікувань, презентація, мультипроектор, ноутбук, відео «Патріот».

Хід проведення

І. Привітання

Діти, я вітаю вас на занятті, бажаю вам .

ІІ. Знайомство

1. Вправа «Мій герб» (5-7 хв)

Кожна країна має свій герб, який є її символічним знаком. Тож зараз я пропоную і вам створити власний герб, прикрасьте його українським орнаментом та вкажіть: ваше ім’я – на кожну літеру назвіть рису свого характеру,  продовжіть речення «в людях мені подобається…», «я люблю …»  і таким чином презентуйте себе.

ІІІ. Повідомлення теми тренінгового заняття

У наш час дуже важливо бути милосердними, небайдужими до чужої біди. Отож, будемо вчитися бути патріотами!

ІV. Прийняття правил

Всім відомо, що життя без правил веде до безладу. То ж придумаємо свої правила для того, щоб наше спілкування було приємним для всіх.

V. Очікування

Ви вже знаєте тему нашого спілкування, то ж на цьому символічному мирному небі розмістіть хмаринки зі своїми очікуваннями від заняття.

VІ. Основна частина заняття

1. Бесіда

  • Чи задумувалися ви, яких людей можна вважати патріотами? (Відповіді учнів)

2. Інформаційне повідомлення

В Інтернеті я  відвідала форум, на якому активно обговорювали патріотичну тему. Давайте переглянемо на слайдах, хто ж такі патріоти.

Думка 1. У наш час слово "патріот" і "патріотизм" набувають дивного значення. Іноді навіть негативного. І все це через людей, які патріотизмом покривають свої корисні наміри. Адже людям здається, що Україну треба любити за умови життя, за ціни і т.д. Патріот на мою думку це людина, яка любить свою Батьківщину насамперед за те, що він тут народився, або живе тут. За те що вона існує, за мову, культуру, історію. Мабуть патріот також не повинен кричати про свій патріотизм. Така людина ніколи не зробить шкоду для суспільства, ніколи не стане ображати іншу національність.

Думка 2. Патріоти - це ті, хто говорить: " Так, я УКРАЇНЕЦЬ!!! Так, Україна - це НАЙКРАЩА країна, це моя БАТЬКІВЩИНА!!!" Це люди, які де б вони не були, завжди розмовляють українською мовою; ким би вони не були, завжди захищають свою країну; як би вони не жили, завжди любили її, свою рідну, єдину і неподільну Неньку УКРАЇНУ! Тому що ще не вмерла України ні слава, ні воля!!! А ми її продовження...

Думка 3. Патріоти, це ті, що люблять свою країну і поважають інших!!! За свою країну вони боротиметься до останньої каплі крові!!!!

Думка 4. Патріот - це людина, яка в першу чергу працює на інтерес держави і національності. Всі інші просто клоуни разом з їх красивими, але абсолютно пустими словами.

3. Об’єднання в групи. Для наступної вправи об’єднаємося в 6 груп за допомогою слів українського прислів’я «Без верби та калини немає України»

4. Створення колажу «Ми – патріоти!»

Зараз попрацюйте в своїх групах над створенням колажу «МИ- ПАТРІОТИ!»

за певним планом:

  1. Створіть портрет українського патріота за допомогою фарби, олівців або аплікації з кольорового паперу.
  2. Вкажіть риси характеру, властиві патріотам
  3. Придумайте девіз, за яким живе патріот.

     4. Презентація групових колажів

    5. Інформаційне повідомлення

Зараз дуже часто чуєш слово «волонтери», чи знаєте ви, кого так називають і чим вони займаються?

Волонтер означає доброволець, той, хто за покликом свого серця допомагає іншим різними способами. Зараз існують так звані служби волонтерів, які об’єднують людей різних професій в їх прагненні допомагати іншим. Серед них і підприємці, і психологи, і військові, і медпрацівники, і юристи, і водії та інші.

Давайте зараз і ми уявно побудемо волонтерами і поміркуємо, як ми можемо допомогти іншим у біді.

7. Групова гра «Якби я був волонтером…»

Уявіть, що ваша група – це волонтерська організація. Поспілкуйтеся в групах, придумайте назву своїй волонтерській організації та опишіть які види допомоги ви можете надавати людям. Пам’ятайте, що допомога може бути різною, не тільки матеріальною, а й моральною, фізичною, юридичною.

8. Представлення проектів «волонтерських організацій».

VІІ. Підсумок заняття

1. Бесіда

Ми сьогодні з вами вчилися бути патріотами, волонтерами, то скажіть, що ви відчували, коли працювали в групах, уявно займалися волонтерською діяльністю?

  1. Перегляд відео «Патріот»
  1. Обговорення

- Ви тільки-но переглядали рекламний відеоролик «Я - патріот», то як ви вважаєте, чи достатньо носити вишиванку чи атрибути української символіки, щоб бути патріотом?

Не знаю, кому належать наступні  слова, але вони мені запали в душу: "Громадянська позиція формує патріотичні почуття й переконання. Вони будуть чистими й невичерпними лише за тієї умови, коли в сім'ї і в школі панує культ Матері й Батька, Дідуся і Бабусі; атмосфера поваги, уваги, чуйності". Прекрасні слова! Їх істинність не потребує доказів. Звідси, патріоти - це ті люди, яким притаманна любов до Батьківщини, землі, що дає хліб і зберігає прах предків; які бережуть свою Вітчизну, виконують свій громадянський обов'язок; які поважають національну культуру, рідну мову; для яких честь, гідність держави — основні цінності; які почувають себе володарями землі...  На жаль, зараз  в сучасній України багато "rope-патріотів", ніж справжніх. Вони говорять так багато слів про долю народу, бажання допомогти йому, але нічогісінько для цього не роблять. То ж будемо справжніми патріотами, а для цього допомагатимемо один одному та іншим, любитимемо та захищатимемо свій рідний край, шануватимемо наші українські традиції, нашу мову та нашу Україну.

VІІІ. Рефлексія 

Вправа «Чи засяє сонце?»

Наше спілкування підходить до кінця, то ж цікаво дізнатися, чи справдилися ваші очікування. Якщо так, то напишіть свої враження  на сонечку і прикріпіть їх на нашому уявному небі.

 

 

docx
Пов’язані теми
Психологія, Виховна робота
Додано
7 травня 2018
Переглядів
962
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку