Подане розвивальне заняття дозволяє виявити рівень розуміння молодшими школярами таких понять як «патріот», «волонтер», сприяє розширенню їх обізнаності, формує такі риси характеру як милосердя, щедрість, доброту, толерантність.
Розвивальне заняття для молодших школярів
Тема. Хто такі патріоти і волонтери?
Мета: виявити рівень розуміння дітьми понять «патріот», «волонтер» сприяти розширенню їх обізнаності, формувати такі риси характеру як милосердя, щедрість, доброту, толерантність.
Форма проведення: розвивальне заняття
Обладнання: казковий персонаж «Мудра Сова», стіки, плакати «Хто такі патріоти?», «Допоможи тим, хто у біді», заготовки для кольорових віночків (квіти, листочки), для прапорців, музичний супровід Н.Май «Добра пісня».
Хід проведення заняття
І. Організаційно-психологічний етап
Сьогодні у нас на занятті присутня наша давня знайома Мудра Сова. Їй дуже подобається з вами працювати і вона з нетерпінням чекала зустрічі з вами.
1. Вправа «Розкажи про свій настрій кольором»
А з яким настроєм ви прийшли на заняття, позначте кольором смайлик ось на цьому груповому портреті.
ІІ. Повідомлення теми заняття
2. Вправа «Розкидайка».
З Мудрою Совою ми з вами вчилися ввічливості, обережності. А про що ми будемо говорити сьогодні, допоможе відгадати нам «Розкидайка».
Хлопчики переставлять числа від більшого до меншого, перегорнуть картки і прочитають слово, а дівчатка - від меншого до більшого, перегорнуть картки і отримають своє слово. Таким чином діти утворюють поняття – ПАТРІОТ, ВОЛОНТЕР.
3. Діагностична вправа «Скажіть чесно». Чи чули ви такі слова? Де саме?
А чи розумієте, що вони означають давайте визначимо. Візьміть заготовки прапорців і розфарбуйте таким чином: якщо ви розумієте слово «патріот», то зафарбуйте верхню частину синім кольором, а якщо вам зрозуміле і слово «волонтер» - то зафарбуйте і нижню частинку жовтим кольором.
4. Запитання-загадка
Як називають людей, які люблять Батьківщину, рідний край, які горді за досягнення свого народу та прагнуть своїми діями служити інтересам Батьківщини, готові захищати свій народ та віддати за це життя?(патріоти)
А як ви вважаєте патріотами можуть бути тільки чоловіки чи й жінки? Сьогодні ми бачимо, що на рівні з чоловіками захищають нашу землю і жінки.
5. Групова вправа «Хто такі патріоти?»
А які повинні бути патріоти давайте визначимо. Зараз кожен з вас на стіках напише свою думку і прикріпити на свою сторону – дівчатка на сторону українки, а хлопчик – до українця.
6. Інформаційне повідомлення
Зараз дуже часто чуєш слово «волонтери», чи знаєте ви, кого так називають і чим вони займаються?
Волонтер означає доброволець, той, хто за покликом свого серця допомагає іншим різними способами. Зараз існують так звані служби волонтерів, які об’єднують людей різних професій в їх прагненні допомагати іншим. Серед них і підприємці, і психологи, і військові, і медпрацівники, і водії та інші.
Давайте зараз і ми уявно побудемо волонтерами і поміркуємо, як ми можемо допомогти іншим у біді.
7. Коло ідей «Допоможи іншим в біді»
Ви знаєте, що зараз на сході України йдуть бойові дії, і багато людей, серед них і дітей, знаходяться у скрутному становищі. Давайте поміркуємо, як ми можемо їм допомогти. (Діти пропонують свої ідеї, психолог записує їх і кріпить на плакат «Допоможи іншим в біді»).
Що ви відчували, коли уявно допомагали іншим? Чи хотілося вам допомагати?
Діти, а чи можна волонтерів вважати патріотами? (Так)
8. Вправа-руханка «Зустріч на небезпечній дорозі»
9. Вправа «Віночок рис» (Звучить «Добра пісня» Н.Май)
Ми сьогодні з вами говорили про патріотів та волонтерів, то скажіть чи можуть злі та жадібні люди бути патріотами, волонтерами? (Ні)
То ж давайте усе сказане підсумуємо та складемо віночок рис характеру, що мають патріоти та волонтери. (діти з допомогою дорослих пишуть риси характеру патріотів на листочках та квітах і склеюють у великий вінок).
Діти, а ви хочете бути патріотами? То ж давайте озвучимо, якими ж ми з вами повинні бути.
Заключне слово.
Діти, любіть свій рідний край, свій народ, свою країну Україну, творіть добро, допомагайте іншим, і як кажуть в народі, воно ж вам сторицею і вернеться. (на закінчення звучить «Пісня добра» Н.Май).