Година спілкування «28 квітня - Всесвітній день охорони праці»

Про матеріал
Розробка години спілкування «28 квітня - Всесвітній день охорони праці» спрямована на ознайомлення учнів з правилами захисту життя, здоров’я та працездатності людини на робочому місці
Перегляд файлу

Година спілкування

на тему:  «28 квітня - Всесвітній день охорони праці»

Федоренко Валентина Миколаївна,

                                              класний керівник 1-А класу

                              Піщанського ліцею

                                                 Красноградської  міської ради

                              Харківської області

 

Мета : Формувати  ключові  компетності:

Предметна компетентність

  • Розширити знання дітей   про правила  безпеки, що спрямовані на захист життя, здоров’я та працездатності людини.
  • поглибити уявлення учнів про доцільність дотримання правил  з охорони праці та  про тяжкі наслідки  порушення дисципліни.

Загальнокультурна

  • дотримуватись норм мовленнєвої культури, зв’язного висловлювання;
  • використовувати відомості із різних галузей знань.

Соціальна

  •  продуктивно співпрацювати з партнерами  у групі;
  • презентувати  власну думку й уважно ставитись до поглядів інших;
  • уміння виступати публічно, проявляти ініціативу;
  • виховувати співчутливе ставлення до оточуючих, бажання завжди    прийти на допомогу.

Здоров’язбережувальна

  •  розвивати мотивацію до безпечного способу життя, потребу дотримання правил з охорони праці;
  • дбайливо ставитись до власного здоров’я та здоров’я  інших людей.

Завдання:

  • Ознайомити учнів з поняттям «охорона праці», з історією виникнення Всесвітнього дня охорони праці , з нормативно-правовими документам, що спрямовані на захист життя, здоров’я та працездатності людини.
  • Розкрити  важливість усіх професій та значення їх для людства.
  • Поглибити знання правил дотримання безпечних умов праці та навчання.
  • Показати можливі ризики та наслідки порушення дисципліни.
  • Розробити з учнями пам’ятку про попередження травматизму та захворюваності на короновірус на робочому місці.
  • Розвивати увагу, почуття відповідальності, самостійність.
  • Виховувати шанобливе ставлення до усіх професій.

Очікувані результати на кінець заняття учні зможуть назвати :

 Учні можуть  пояснити поняття -  «охорона праці»;

Знають правила безпечних умов праці та навчання;

Форма проведення: бесіда

Обладнання: ТЗН: комп’ютер , відеопроєктор

Наочність:  виставка дитячих малюнків, нормативно-правової літератури та інших наочних матеріалів з питань безпеки та гігієни праці, тематична презентація, оформлений куточок безпеки

 

Хід заняття

І. Організаційний момент

ІІ. Мотивація навчально-пізнавальної діяльності учнів. Повідомлення теми і мети уроку

Слайд 2. Ребус

 

C:\Users\user\Desktop\Безымянный.pngребуси ребуси ребуси C:\Users\user\Desktop\Безымянный1.png

                                                               ребуси                  

                                             

Слайд 3. Так, сьогодні ми розглянемо таке поняття як «охорона праці», коли та чому потрібно охороняти працю, дізнаємося, які нормативно-правові документи спрямовані на захист життя, здоров’я та працездатності людини, розробимо з вами пам’ятку про попередження травматизму на робочому місці, якої будемо завжди дотримуватися.

ІІІ. Робота над темою

Розповідь

Слайд 3,4. –Що ж таке «охорона праці» ?

Ідея проведення Всесвітнього Дня охорони праці бере початок від Дня вшанування пам’яті працівників, які загинули на роботі. Він вперше був організований американськими та канадськими робітниками в 1989 році.

Наша держава підтримала цю ініціативу і, згідно до Указу Президента України, визначила 28 квітня як День охорони праці в Україні.

Це зробили для того щоб привернути увагу світової громадськості до зменшення  травматизму  та захворюваності  на виробництві, а також для збереження здоров’я покоління.

Тому девізом Всесвітнього дня охорони праці є слова - «Захищене і здорове покоління»

Слайд 7. А які ж документи забезпечують безпечне робоче місце людини?

 Законодавство про охорону праці складається з :

Відповідно  цих документів, умови виробництва повинні розвиватися і  забезпечувати захист від небезпек та збереження здоров’я  людини.

Так в  Україні  не дозволено прийом на роботу осіб до 16 років, установлено  скорочений робочий тиждень для таких робітників, заборонено працювати уночі та в позаурочний час.  Люди певних професій забезпечуються спецодягом, засобами захисту від шкідливих впливів виробництва.

Слайд 8.

  • Що  ж таке «професія»?

Професія – це певний вид праці. У кожній професії є свої різновиди праці, які називаються спеціальностями (фахами).

Наприклад, «я - учитель» - це загальне поняття. Конкретніше буде сказати, що я - учитель початкових класів. Інженер може бути інженером-електриком, інженером-програмістом, інженером-механіком тощо.

  • Хто таки ветеринарний лікар? (Людина, яка лікує тварин, спостерігає за санітарними нормами в тваринницьких фермах, проводить просвітницьку санітарну роботу).
  • А хто ходить у спеціальному одязі, приїздить на допомогу, коли горить дім, або сталася надзвичайна ситуація: землетрус, паводок, екологічне лихо.
  •  Які це професії? (Пожежники, які працюють у підрозділах МНС).

(Зачитування вірша вчителем)

Вірш «Професій безліч є цікаво»


Професій безліч є цікавих,

Але свою вгадати як?

Хто нам порадить, хто підкаже?

І я собі міркую так.

Потрібно лікувать хвороби,

Навчать у школі дітлахів,

Пожежі вчасно загасити

Водить у морі кораблі

Смачні обіди готувати,

І з деревом знаходить лад

В торгових точках працювати,

Ростить фруктовий пишний сад.

Психологам людей вивчати,

А кочегару – дать тепло.

Артисту в опері співати,

Поліції долати зло.

І скільки їх ми б не назвали –

Усі стоять в однім строю,

Але, звичайно, ми із вами,

Повинні визначить свою…


 

 Так, одним із найважливіших кроків у житті  людини є вибір професії. Адже займатися тим, що тебе цікавить, приносить радість - одна з найважливіших умов успішного життя.

Вибір навчального закладу, а згодом професії, значною мірою впливає на все наступне життя людини. Тут не можна докладатися на випадковість та квапитися. Необхідно  найсерйозніше ставитися до цієї проблеми.

Не менш важлива обставина - людина повинна займатися тим, до чого має хист і здібності. Таку працю вона виконуватиме залюбки і найкраще. Це принесе користь людині і всьому  суспільству України.

 

 

 

Слайд 9. Загадки (демонстрація фото людей відповідних професій)


Хто людей з біди рятує
          І хвороби всі лікує -
         Призначає процедури
         І таблетки, і мікстури? (лікар)

 

Літаком керує вправно

          Коли навіть в небі хмарно,

         Посміхається з висот

           Найхоробріший… (пілот)

 

Він навчить Твого собаку

          Як прогнати розбишаку,

          Не страшний вже буде ворог,

          Коли учить пса…(кінолог)

       

        Професії (це кожен знає)

        Важливішої немає!

        Він — наставник і навчитель,

       Мудрий, приязний… (учитель)

    

       Він з комп’ютером на ти,

      Розумніших не знайти,

      Віртуальний творить міст

      Диво-майстер… (програміст)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

    Він, як лікар Айболить,

      Знає що і де болить,

     Кличуть фермер і свинар,

— Порятуй…(ветеринар)

 

Зникло світло, що робити?

По кімнаті як ходити?

Мама каже: «Без істерик,

Допоможе нам…(електрик)

 

Він закони добре знає,

Помилку відраз впізнає,

Будь-який важливий лист

Враз напише вам… (юрист)

 

Він дізнається для нас

Про Китай і про Канзас,

Про найдовший в світі міст

Розповість нам..(журналіст)


 


ІV. Закріплення вивченого матеріалу

       Інтерактивна вправа «Пантоміма»

  • А ким ви хочете бути, коли станете дорослими?

        Об’єднайтеся в групи, та представте  пантоміму певної  професії.

        (Учні класу повинні відгадати професію)

  • Чи бувають професії тільки для чоловіків або тільки для жінок?

У сучасному світі жінки і чоловіки можуть обирати будь-яку професію й    працювати там, де їм більше подобається. Але так було не завжди.

 Світ професій дуже великий, їх налічується близько шести тисяч. Професії        умовно поділені на декілька груп :

  • Людина - педагог, лікар, продавець. Той, хто хоче обрати професію такого типу,повинен розвивати свої організаторські здібності, уміння спілкуватися з людьми,     мати терпіння, врівноваженість.
  • Техніка - професії, пов'язані зі створенням, монтажем, зборкою і наладкою

технічних пристроїв, ремонтом техніки - електрик, слюсар, інженер, водій, швачка.

Щоб оволодіти цими професіями, треба серйозну увагу приділяти геометрії, фізиці, урокам трудового навчання, технічній праці.

  • Природа - професії ветеринара, агронома, геолога, зоотехніка, овочівника,

квітникаря, садівника, мікробіолога

  • Знакова система - професії, як програміст, економіст, коректор, менеджер,

бухгалтер, музикант, актор, письменник, художник, архітектор, дизайнер, модельєр, косметолог.

 Які  ж захворювання можуть  супроводжувати людей цих професій?

  • навантаження на опорно-руховий апарат людини;
  • швидка втомлюваність та зниження уваги
  • нервово-емоційні напруження, швидке виснаження та втома;
  • захворювання на COVID-19.

Слайд 10,11,12 Складання пам’ятки.

  Для реалізації конституційного права на охорону життя і здоров'я в процесі трудової діяльності працівник зобов'язаний:

  • дбати про особисту безпеку і здоров'я,  а також про безпеку і здоров'я оточуючих людей в процесі виконання будь-яких робіт , або під час пандемії ,  чи під час перебування на території підприємства;
  • знати і виконувати вимоги нормативно-правових актів з охорони праці, правила особистої гігієни,  правила поводження з машинами, механізмами, устаткуванням та іншими засобами виробництва, користуватися засобами колективного та індивідуального захисту;
  • проходити в установленому законодавством порядку попередні та періодичні

медичні огляди;

  • відмовитися від дорученої роботи, якщо створилася виробнича ситуація,

небезпечна для його життя чи здоров'я, або людей, які його оточують, або для виробничого середовища чи довкілля і негайно  повідомити про це безпосереднього керівника або роботодавця;

  • про кожний нещасний випадок негайно повідомити керівника робіт або

роботодавця, зберегти робоче місце в такому стані в якому стався нещасний випадок, якщо дана ситуація не спричинить ще нещасний випадок, вжити заходів щодо надання першої медичної допомоги.

Що ж треба робити , щоб не захворіти на COVID-19

Пам'ятка

При перших симптомах респіраторних захворювань (підвищеній температурі, появі кашлю, нежитю або ускладненні дихання) потрібно негайно звернутися за медичною допомогою та обов’язково зателефонувати сімейному лікарю.

  • Необхідно частіше провітрювати приміщення. Доступ чистого повітря перешкоджає розповсюдженню вірусів.
  • Усі поверхні: дверні ручки, стільниці, клавіатуру тощо – потрібно регулярно протирати дезінфекційним засобом.
  • Потрібно регулярно мити руки з милом протягом 30–40 секунд або обробляти їх спиртовмісним засобом.
  • У громадських місцях носити маску або респіратор, намагатися не чіпати руками очі, ніс, рот.
  • Обов’язково пройти лабораторне дослідження, якщо мали контакт з людиною, хворою на COVID – 19.

V. Рефлексія. Підсумки заняття

Слайд 13,14.

-Що таке «охорона праці»?

-Як ми можемо подбати про власну безпеку, щоб не захворіти на COVID – 19?

Використані джерела  інформації для підготовки заходу:

ЛІТЕРАТУРА

1 .Атаманчук П.С., Мендерецький В.В., Панчук О.П., Чорна О.Г. Інтегрований курс безпеки життєдіяльності (теоретичні основи): Навч. посіб. - Кам'янець-Подільський: Буйницький О .А. ,2009 . - 200 с .

2 . Атаманчук П.С., Мендерецький В.В., Панчук О.П., Чорна О.Г. Безпека життєдіяльності та охорона праці (Практичний курс): Навчальний посібник  Кам'янець-Подільський: "Думка",2010 - 152 с

3. Атаманчук П.С., Мендерецький В.В., Панчук О.П., Чорна О.Г. Безпека життєдіяльності (теоретичні основи): Навчальний посібник. - Кам'янець-Подільський: Буйницький О . А . , 2008 . - 108 с .

 

 

 

docx
Додано
29 листопада 2021
Переглядів
2649
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку