Година спілкування
на тему: «28 квітня - Всесвітній день охорони праці»
Федоренко Валентина Миколаївна,
класний керівник 1-А класу
Піщанського ліцею
Красноградської міської ради
Харківської області
Мета : Формувати ключові компетності:
Предметна компетентність
Загальнокультурна
Соціальна
Здоров’язбережувальна
Завдання:
Очікувані результати на кінець заняття учні зможуть назвати :
Учні можуть пояснити поняття - «охорона праці»;
Знають правила безпечних умов праці та навчання;
Форма проведення: бесіда
Обладнання: ТЗН: комп’ютер , відеопроєктор
Наочність: виставка дитячих малюнків, нормативно-правової літератури та інших наочних матеріалів з питань безпеки та гігієни праці, тематична презентація, оформлений куточок безпеки
Хід заняття
І. Організаційний момент
ІІ. Мотивація навчально-пізнавальної діяльності учнів. Повідомлення теми і мети уроку
Слайд 2. Ребус
Слайд 3. Так, сьогодні ми розглянемо таке поняття як «охорона праці», коли та чому потрібно охороняти працю, дізнаємося, які нормативно-правові документи спрямовані на захист життя, здоров’я та працездатності людини, розробимо з вами пам’ятку про попередження травматизму на робочому місці, якої будемо завжди дотримуватися.
ІІІ. Робота над темою
Розповідь
Слайд 3,4. –Що ж таке «охорона праці» ?
Ідея проведення Всесвітнього Дня охорони праці бере початок від Дня вшанування пам’яті працівників, які загинули на роботі. Він вперше був організований американськими та канадськими робітниками в 1989 році.
Наша держава підтримала цю ініціативу і, згідно до Указу Президента України, визначила 28 квітня як День охорони праці в Україні.
Це зробили для того щоб привернути увагу світової громадськості до зменшення травматизму та захворюваності на виробництві, а також для збереження здоров’я покоління.
Тому девізом Всесвітнього дня охорони праці є слова - «Захищене і здорове покоління»
Слайд 7. А які ж документи забезпечують безпечне робоче місце людини?
Законодавство про охорону праці складається з :
Відповідно цих документів, умови виробництва повинні розвиватися і забезпечувати захист від небезпек та збереження здоров’я людини.
Так в Україні не дозволено прийом на роботу осіб до 16 років, установлено скорочений робочий тиждень для таких робітників, заборонено працювати уночі та в позаурочний час. Люди певних професій забезпечуються спецодягом, засобами захисту від шкідливих впливів виробництва.
Слайд 8.
Професія – це певний вид праці. У кожній професії є свої різновиди праці, які називаються спеціальностями (фахами).
Наприклад, «я - учитель» - це загальне поняття. Конкретніше буде сказати, що я - учитель початкових класів. Інженер може бути інженером-електриком, інженером-програмістом, інженером-механіком тощо.
(Зачитування вірша вчителем)
Вірш «Професій безліч є цікаво»
Професій безліч є цікавих,
Але свою вгадати як?
Хто нам порадить, хто підкаже?
І я собі міркую так.
Потрібно лікувать хвороби,
Навчать у школі дітлахів,
Пожежі вчасно загасити
Водить у морі кораблі
Смачні обіди готувати,
І з деревом знаходить лад
В торгових точках працювати,
Ростить фруктовий пишний сад.
Психологам людей вивчати,
А кочегару – дать тепло.
Артисту в опері співати,
Поліції долати зло.
І скільки їх ми б не назвали –
Усі стоять в однім строю,
Але, звичайно, ми із вами,
Повинні визначить свою…
Так, одним із найважливіших кроків у житті людини є вибір професії. Адже займатися тим, що тебе цікавить, приносить радість - одна з найважливіших умов успішного життя.
Вибір навчального закладу, а згодом професії, значною мірою впливає на все наступне життя людини. Тут не можна докладатися на випадковість та квапитися. Необхідно найсерйозніше ставитися до цієї проблеми.
Не менш важлива обставина - людина повинна займатися тим, до чого має хист і здібності. Таку працю вона виконуватиме залюбки і найкраще. Це принесе користь людині і всьому суспільству України.
Слайд 9. Загадки (демонстрація фото людей відповідних професій)
Хто людей з біди рятує
І хвороби всі лікує -
Призначає процедури
І таблетки, і мікстури? (лікар)
Літаком керує вправно
Коли навіть в небі хмарно,
Посміхається з висот
Найхоробріший… (пілот)
Він навчить Твого собаку
Як прогнати розбишаку,
Не страшний вже буде ворог,
Коли учить пса…(кінолог)
Професії (це кожен знає)
Важливішої немає!
Він — наставник і навчитель,
Мудрий, приязний… (учитель)
Він з комп’ютером на ти,
Розумніших не знайти,
Віртуальний творить міст
Диво-майстер… (програміст)
Він, як лікар Айболить,
Знає що і де болить,
Кличуть фермер і свинар,
— Порятуй…(ветеринар)
Зникло світло, що робити?
По кімнаті як ходити?
Мама каже: «Без істерик,
Допоможе нам…(електрик)
Він закони добре знає,
Помилку відраз впізнає,
Будь-який важливий лист
Враз напише вам… (юрист)
Він дізнається для нас
Про Китай і про Канзас,
Про найдовший в світі міст
Розповість нам..(журналіст)
ІV. Закріплення вивченого матеріалу
Інтерактивна вправа «Пантоміма»
Об’єднайтеся в групи, та представте пантоміму певної професії.
(Учні класу повинні відгадати професію)
У сучасному світі жінки і чоловіки можуть обирати будь-яку професію й працювати там, де їм більше подобається. Але так було не завжди.
Світ професій дуже великий, їх налічується близько шести тисяч. Професії умовно поділені на декілька груп :
технічних пристроїв, ремонтом техніки - електрик, слюсар, інженер, водій, швачка.
Щоб оволодіти цими професіями, треба серйозну увагу приділяти геометрії, фізиці, урокам трудового навчання, технічній праці.
квітникаря, садівника, мікробіолога
бухгалтер, музикант, актор, письменник, художник, архітектор, дизайнер, модельєр, косметолог.
Які ж захворювання можуть супроводжувати людей цих професій?
Слайд 10,11,12 Складання пам’ятки.
Для реалізації конституційного права на охорону життя і здоров'я в процесі трудової діяльності працівник зобов'язаний:
медичні огляди;
небезпечна для його життя чи здоров'я, або людей, які його оточують, або для виробничого середовища чи довкілля і негайно повідомити про це безпосереднього керівника або роботодавця;
роботодавця, зберегти робоче місце в такому стані в якому стався нещасний випадок, якщо дана ситуація не спричинить ще нещасний випадок, вжити заходів щодо надання першої медичної допомоги.
Що ж треба робити , щоб не захворіти на COVID-19
Пам'ятка
При перших симптомах респіраторних захворювань (підвищеній температурі, появі кашлю, нежитю або ускладненні дихання) потрібно негайно звернутися за медичною допомогою та обов’язково зателефонувати сімейному лікарю.
V. Рефлексія. Підсумки заняття
Слайд 13,14.
-Що таке «охорона праці»?
-Як ми можемо подбати про власну безпеку, щоб не захворіти на COVID – 19?
Використані джерела інформації для підготовки заходу:
ЛІТЕРАТУРА
1 .Атаманчук П.С., Мендерецький В.В., Панчук О.П., Чорна О.Г. Інтегрований курс безпеки життєдіяльності (теоретичні основи): Навч. посіб. - Кам'янець-Подільський: Буйницький О .А. ,2009 . - 200 с .
2 . Атаманчук П.С., Мендерецький В.В., Панчук О.П., Чорна О.Г. Безпека життєдіяльності та охорона праці (Практичний курс): Навчальний посібник Кам'янець-Подільський: "Думка",2010 - 152 с
3. Атаманчук П.С., Мендерецький В.В., Панчук О.П., Чорна О.Г. Безпека життєдіяльності (теоретичні основи): Навчальний посібник. - Кам'янець-Подільський: Буйницький О . А . , 2008 . - 108 с .