Тема. 30 правил поведінки в соціальних мережах
Мета: сформувати у дітей адекватне уявлення про Інтернет, його вплив на життя підлітків; ознайомити з правилами поведінки в соціальних мережах; формувати свідому свого місця у світі особистість.
Оснащення: презентація.
Хід заняття
З розвитком технологій, наш світ стає все більш віртуальним. Помітили, як швидко ми звикли до електронної пошти, скайпу і соціальним мережам. Все менше часу витрачається на спілкування з друзями по телефону, тому що можна написати повідомлення і відправити фото. Все частіше ми залишаємося вечорами вдома за комп'ютером, замість прогулянок, а за життям друзів стежимо за новинами в соціальних мережах.
Але при цьому необхідно пам’ятати: ви ніколи не зможете всім сподобатися, і не треба до цього прагнути. Ви – учасник спільноти, такий, як і всі інші. Ваші читачі теж мають своїх читачів. Вони теж ерудовані люди. Кожна людина знає щось незнайоме вам. Все це я перераховую, щоб ви зрозуміли: в Інтернеті потрібно вести себе гідно і бути холоднокровним, не реагувати на провокації. Також слід бути стриманим у своїх висловлюваннях.
Як тільки ви опублікували якусь одиницю контенту в блозі або соціальних мережах, її можуть коментувати, задавати вам зустрічні питання. Як в такі моменти ви себе ведете, так вас і сприймають. В обличчя вас ніхто не бачить, зате чітко розглядають кожну букву написаного вами коментаря.
Я періодично зустрічаю в мережі обговорення, де представники дуже шанованих структур поводяться, м'яко кажучи, недозволено. Довіра інших користувачів до них відразу ж знижується.
Ще раз - не потрібно намагатися всім сподобатися. Ставтеся з повагою навіть до тих людей, хто явно вас критикує або ж практикує «слизькі» коментарі до ваших публікацій. Холоднокровність, і тільки холоднокровність. Мудрі люди стосунки не з'ясовують, тим більше публічно.
Я ознайомлю вас із невеликим переліком правил поведінки зі споживачами контенту, які дозволять вам виглядати гідно в очах своєї аудиторії. Навіть якщо до вас не почнуть відчувати почуття пекучої любові і відданості, поважати вас (і вашу думку) точно будуть – а в Інтернеті це серйозне досягнення.
-
Звертайтеся до людей по імені. Завжди.
-
«Ти» - дозволено тільки для спілкування з близькими людьми та колегами. При особистому зверненні - тільки «Ви», а не «ви».
-
Ніколи не кажіть «Ви не праві», замінюйте це більш м'якими висловлюваннями, типу «У мене трохи інша точка зору». Або можна взагалі стати повним демократом: «Я згоден з Вами, є така точка зору, і більше того, я раніше сам так вважав. При цьому ... »
-
Делікатні питання краще обговорювати в особистому листуванні, а не в загальній стрічці коментарів (наприклад, якщо я у колег бачу орфографічну помилку - пишу про це не в коментарях до посту, а особисто).
-
Підтримуйте ініціативи тих людей, хто підтримує ваші, але не забувайте про цінність цих ініціатив для своєї аудиторії.
-
Не флудіть. Якщо йде обговорення жіночих колготок, не потрібно вступати в дискусію, розповідаючи про чоловічі шкарпетки. Флуд або оффтоп - це думка або коментар, не мають відношення до теми обговорення.
-
Якщо ви бажаєте зробити анонс в групах соціальних мереж, де ви зареєстровані, - спочатку обговоріть можливість і частоту таких публікацій з адміністратором спільноти.
-
Відповідайте на кожне питання і кожен коментар своїх читачів, які адресовані вам або вашій компанії. Навіть якщо питання для вас незручне, відхід від відповіді буде сприйнятий не з найкращого боку.
-
Ніякого інтернет-жаргону типу «lol», «юзери», «ламери», «бекап» і т. д. Уявіть себе офіційною особою на міжнародній зустрічі – чи будете ви дозволяти собі висловлюватися на жаргоні?
-
Вичитуйте кожен свій короткий пост і коментар на предмет помилок і друкарських помилок.
-
Не дозволяйте собі використання грубих і лайливих слів, навіть у прихованому скороченому вигляді типу «ппц». Коли ви представник компанії або незалежний експерт – відповідайте своєму статусу.
-
Присікайте хамство і неадекватні висловлювання одних читачів на адресу інших. «Свобода слова» - це одне, а особиста культура – зовсім інше.
-
Відповідайте на коментарі швидко і розгорнуто.
-
Контролюйте свої емоції, не потрібно влаштовувати фестиваль знаків оклику і знаків питання а-ля «Я в шоці !!!!!!!!!!»
-
Не відповідайте питанням на питання. Спочатку дайте відповідь читачеві, а потім задайте своє зустрічне питання.
-
Якщо ви не можете надати відповідь на якесь питання – так і скажіть, пояснивши причину. Викручуватися не потрібно.
-
Намагайтеся не спілкуватися з читачами, коли у вас відверто поганий настрій, щоб на комусь не зірватися.
-
Відповідайте тільки на питання, які вам були поставлені, не потрібно відходити в сторону.
-
Якщо ви щось пообіцяли читачам – виконуйте. Якщо ви про це забудете, завжди знайдуться ті, хто вам це ще довго буде згадувати – тому що не потрібно кидати слів на вітер.
-
Чим швидше і повніше ви відповідаєте на запитання та коментарі своїх читачів, тим швидше ви завойовуєте їх повагу. Більш того, це стимулює інших читачів підключатися до ваших обговорень.
-
Використовуйте тільки перевірену інформацію і завжди зберігайте посилання на джерело, буде дуже недобре, якщо хтось доведе, що ви оперуєте неправдивими даними.
-
Якщо ви використовуєте чужий контент – завжди залишайте посилання на першоджерело.
-
Ніколи прямо в лоб не кажіть читачам, що вони щось не знають або не вміють, - проявіть толерантність.
-
Ніколи не обговорюйте когось зі своїх читачів в інших місцях з поганої сторони. З гарної – так. З поганої – ні, якщо хтось і заслуговує поганих слів, краще просто помовчіть і стримайтеся від спокуси відплатити по заслугах.
-
Залучайте своїх читачів в подальшу розмову – відповіли на питання і продовжуйте дискусію, наприклад: «..., а Ви як вважаєте?»
-
Якщо ви бажаєте щось змінити – обговорюйте це з читачами, дайте їм зрозуміти, що ви цінуєте їхню думку. Тільки будьте готові хоча б частину рекомендацій втілити.
-
Рекомендуйте своїх читачів один одному.
-
Якщо ви вступаєте в якусь гостру дискусію – ви повинні розбиратися в темі обговорення.
-
Публічно вам не слід коментувати вчинки своїх конкурентів або інших учасників.
-
Дорожіть кожним читачем – якщо бачите, що хтось чимось залишається незадоволений, не закривайте на це очі.
Якщо ви почнете дотримуватися хоча б 60% зазначених рекомендацій – помітите, як ваша «карма» в очах цільової аудиторії буде поступово підвищуватися. Знаєте, як я люблю говорити? У кожній людині є щось хороше, потрібно просто навчитися це знаходити.