Година спілкування для учнів 1-4 класів
«Емоції в нашому житті»
Підготувала: вчитель початкових класів Попик Ольга Степанівна
Мета: познайомити учнів з поняттям «емоції» та їх класифікацією; показати вплив емоцій на здоров’я людини; вчити учнів володіти та керувати своїми емоціями; виховувати такі моральні чесноти особистості: ввічливість, доброзичливість, щирість, взаєморозуміння, вміння працювати в групах.
Обладнання: фарби,пензлики,музичний супровід.
Вік: учні 1-4 класів
Хід заняття:
Вступ
Доброго дня усім. Рада вітати кожного з вас.
Люди у своєму житті плачуть або сміються, сердяться або радіють, бувають розгнівані або чимось захоплені, бувають злякані або розлючені. Усі ці яскраві почуття і є найвищим проявом емоцій. Це і є наші емоції.
Про емоції ми і поговоримо на нашій годині спілкування.
1.Організація класу
Вправа «Привітайте мене …..»
Діти стоять або сидять у колі.
Вчитель їм пропонує:
- Підніміть праву руку ті, у кого є синій колір на одязі.
-Підніміть ліву руку ті,хто любить їсти борщ
- Обніміть праве коліно ті, хто любить виноград.
- Підніміть високо ліву ногу ті, хто любить співати.
- Зробіть крок вперед ті, хто знає, що значить бути ввічливим.
- Нахиліть голову в вправо ті, хто любить грати у футбол.
-Плесніть у долоні ті,хто любить свою школу.
Вправа «Добра тварина»
Вчитель встаньте, будь ласка, у коло й візьміться за руки. Ми — одна велика, добра тварина. Давайте послухаємо, як вона дихає! А тепер дихаємо разом! На вдих робимо два кроки вперед, на видих — два кроки назад. Вдих — видих. Так дихає тварина, так чітко і рівно б’ється її велике добре серце. Стук — крок уперед, стук — крок назад і т. д. Ми все (дихання і стук серця цієї тварини) беремо собі.
Розповідь вчителя про емоції
Людина завжди певним чином реагує як на все, що її оточує, так і на те, що вона здійснює сама. Ці переживання можуть бути як позитивними, так і негативними. В основі душевного переживання людини лежать емоції, які й визначають її самопочуття. Отже стан психічного благополуччя і, навпаки, психічного розладу будь-кого з нас залежить від тих емоцій, які людина відчуває в певні періоди свого життя.
До позитивних емоцій належать радість, упевненість (відсутність страху, сором'язливість, рішучість, веселість, захоплення, спокійність тощо).
Негативні емоції - страх, злість, смуток, незадоволення, недовірливість, розпач, зневіра тощо - спричиняють різні захворювання. Ці емоції небезпечні для здоров'я.
Дуже важливо, щоб кожній ранок починався з позитивних емоцій, гарного настрою. Потрібно разом з відкриванням очей після сну думати про приємне, надіятися, що день принесе успіх.
Привітання зранку - знак поваги й любові до близьких, проявлення турботи про них.
Емоції можна класифікувати:
- за характером (позитивні і негативні);
- за тоном(тривалі та короткочасні);
- за механізмом виникнення (бурхливі та спокійні).
Отже, що ж це таке - позитивні та негативні емоції
ПОЗИТИВНІ ЕМОЦІЇ – це переживання
почуттів радості, спокою, задоволення, які викликаються
корисними впливами і примушують людину до їх
досягнення і збереження. (Проявами позитивних емоцій є:
любов, радість, дружба, насолода, щастя, успіх, перемога,
симпатія, прихильність, цікавість, гордість, задоволення,
бадьорість, надія та інші).
НЕГАТИВНІ ЕМОЦІЇ – це переживання почуттів
невдоволення, страху, суму, збудження, гніву та ін. (Проявами негативних емоцій є: огида, біль, відраза, ненависть, сум, горе, обурення, стомленість, безсилля, зневага, ревність, страждання, сором, пасивність, афект, агресія, шок,відчай та інші).
Гра «Я радію, коли …».
Інструкція дітям: «Зараз я назву по імені одного з вас, кину йому м’ячик і попрошу відповісти: «Іра, скажи нам, будь ласка, коли ти радієш». Іра повинна зловити м’ячик і сказати: «Я радію, коли ….». А потім кинути м’ячик наступній дитині і, назвавши по імені, в свою чергу запитати: «(ім’я дитини), скажи нам, будь ласка, коли ти радієш?». Цю гру можна урізноманітнити, запропонувавши дітям розповісти, коли вони засмучуються, дивуються, бояться. Такі ігри можуть розповісти вам про внутрішній світ дитини, про її взаємини як з батьками, так і з однолітками.
Гра «Музика та емоції»
Прослухавши музичний уривок, діти описують настрій музики: весела – сумна, задоволена – сердита, смілива – боязлива, бадьора – втомлена, тепла – холодна.
Гра «Малюємо настрій музики»
Після прослуховування та обговорення характеру і настрою музики можна запропонувати дітям намалювати її.
Вправа «Тренуємо емоції»
Запропонуйте дітям насупитися, як:
Посміхнутися, як:
Позлитися, як:
Злякатися, як:
Виразити втому, як:
Зобразити:
Етюд «Посмішка по колу»
В коло знову всі ставайте ,
посмішку передавайте,
на сусіда подивіться
і ласкаво посміхніться.
Вчимо вірш, посміхаємось одне одному.
Вправа «Прощання»
В коло станьте, діти, тут,
Я твій друг і ти мій друг,
Добрий вірний друг.
Ми з тобою грались дружно?
Отже, разом не сутужно!
Зустріч нову призначаймо,
Усім щастя побажаймо.
Руку стисни на прощання,
Усміхнись, як сонце раннє!