Година спілкування. Година спілкування для учнів 5 класу на тему:"Який Я? Яким Я хочу бути?"

Про матеріал

Пропоную проект, який я починаю з учнями 5 класу. Називаю його "Я". Розпочинається даний проект годиною спілкування на тему:"Який Я? Яким Я хочу бути?" Матеріали, які залишаються після таких годин зберігаються в окремих файлах для кожного учня. Протягом навчання в даному колективі файли поповнюються. Кожного року питання змінюються, наприклад "Яким Я бачу себе?" та " Яким мене бачать мої однокласники?" Підсумок підводиться у випускному класі.

Перегляд файлу

Година спілкування для учнів 5 класу на тему: «Який Я?  Яким Я хочу бути?»

     Мета. Створити в учнів уявлення про внутрішній світ кожної людини, його значення; значення спілкування з оточуючими людьми, з навколишнім світом, ставлення до навчання; розвивати бажання вдосконалюватися, на основі результатів проведених тестів, допитливість; виховувати повагу до старших, толерантність, ввічливість, любов до природи.

Обладнання. Дзеркало, роздатковий матеріал, папір, кольорові олівці, ножиці, сонечко без проміння.

                  Сьогодні ми поговоримо про те якою, на вашу думку, повинна бути людина. Якою людиною хочете бути ви, з якою людиною вам цікаво товаришувати. Звичайно, не всі відповіді на дані запитання ви зможете сьогодні почути, та й з кожним роком ваші погляди будуть трохи змінюватися, але ці запитання нехай супроводжують вас все принаймні шкільне життя.

- Сьогодні у нас трішки незвичайна година спілкування. Уявіть, що ми з вами перенеслись на красиву квітучу галявину. Ми сидимо всі у колі, ми будемо відпочивати. Це не просте місце, цю галявину називають Галявиною Роздумів і Досліджень. Я бажаю всім вам гарного відпочинку, цікавих і приємних хвилин.

-  Сьогодні ми починаємо наш класний проект. Зверніть увагу, зараз ми з вами знаходимося у дружньому колі, ми всі рівні. Щоб у нас вийшла добра, щира, відверта розмова, слід дотримуватися таких правил:

Перш ніж говорити – подумай, що ти будеш говорити;

• Говори чесно, доводь свою думку;

• Поважай думку товариша. Не перебивай.

• Вигуки, жести враховуватися не будуть.

- У мене в руках знаходиться образ головного героя сьогоднішньої розмови.

Я вам передам з рук в руки, а ви уважно на нього подивіться. (Передаю дзеркало)

- Кого ви побачили?

- Так, саме про себе ви сьогодні будемо говорити. А точніше, ви будете  досліджувати самого себе.  Навіщо це нам? Для чого?

- Я хочу ознайомити вас з притчею  «Який слід залишає людина на землі ».

   Старий Майстер звів кам'яний будинок. Став осторонь і милується. «Завтра в ньому оселяться люди», — думає з гордістю.

   А в цей час біля будинку грався Хлопчик. Він стрибнув на сходинку й залишив слід своєї маленької ніжки на цементі, який ще не затвердів.

— Для чого ти псуєш мою роботу? — сказав з докором Майстер. Хлопчик подивився на відбиток ноги, засміявся й побіг собі.

   Минуло багато років. Хлопчик став дорослим Чоловіком. Життя його склалось так, що він часто переїздив з міста до міста, ніде довго не затримувався, ні до чого не прихилявся — ні руками, ні душею.

   Прийшла старість. Згадав старий Чоловік своє рідне село на березі Дніпра. Приїхав на батьківщину, зустрічається з людьми, називає своє прізвище, але всі здвигують плечима — ніхто його не пам'ятає.

— Що ж ти залишив після себе? - питає у старого Чоловіка один дід. - Є в тебе син чи дочка?

— Немає у мене ні сина, ні дочки.

— Може, ти дерево посадив?

— Ні, не посадив я ніякого дерева ...

— Може, ти будинок побудував ?

— Ні.

— Так, мабуть, ти пісню склав?

— Ні, й пісні я не склав.

- Що ж ти робив усе своє життя? - здивувався дід. Згадалась йому та мить, коли він залишив слід на сходинці. Пішов до будинку. Стоїть той, наче вчора збудований, а на найнижчій сходинці -  закам'янілий відбиток хлопчикової ніжки.

- Ось і все, що залишиться після мене на землі, - з болем подумав старий Чоловік. - Але цього ж мало, дуже мало... Не так треба було жити...

          Тож чим запам’ятався той чоловік людям? А якою ж повинна бути людина, щоб залишити добру згадку про себе? А чи добре ми знаємо себе, своїх друзів, родичів, чи працьовиті ми, чи сумлінно виконуємо свої обов’язки?

Ось це і буде завдання нашого проекту. Ви будете досліджувати і пізнавати себе, щоб залишити після себе добрий слід. Ми з вами  заведемо  папку-скарбничку, яку кожного разу ми будемо поповнювати новими дослідженнями, матеріалами. Для кожного із вас буде заведена окрема сторінка, а в кінці кожного року навчання у школі будемо знайомитися зі змістом цих сторінок. Людина має 4 сторони зв’язку з навколишнім світом. Це:

«Я. Який я?»

• «Люди, які мене оточують»

• «Моя діяльність»

• «Навколишній світ»

I. Дослідження «Я»

- Який я? Які емоції і почуття живуть у мені? Яким я хочу бути?

- Пригадайте, що таке емоції, почуття?

ЕМОЦІЇ – душевне переживання, почуття, хвилювання.

Завдання «Заселіть будиночки»

На дошці намальовано два будиночки, давайте заселимо їх позитивними і негативними емоціями.

- А зараз я вам пропоную позбутися негативних емоцій витерши з дошки весь будиночок, а позитивні бажаю щоб залишилися і на дошці і у вашому житті.

Кожній людині притаманні добрі і погані почуття. Перед вами аркуш  паперу, вам потрібно нарисувати  овал. Уявіть собі, що це ваше обличчя, але на ньому немає емоцій. Я вам пропоную домалювати простим олівцем на цих  овалах емоції, а потім підкресліть той вираз обличчя, який часто панує у вас, коли ви  у школі.

Вмійте керуватись своїми емоціями. Пам’ятайте, що позитивні емоції корисні для здоров’я, а негативні навпаки – шкодять. Окрім душі природа нам дала розум, тож саме він допоможе керувати своїми почуттями і емоціями.

 Хвилинка відпочинку

1. Гра «Тух-тиби-дух»

Давайте спробуємо вчитись цьому, провівши таку гру: «Тух-тиби-дух».

Якщо ви розгнівані, у вас поганий настрій, треба походити по кімнаті, підійти до когось і промовити тричі чарівне слово «Тух-тиби-дух». Щоб це чарівне слово подіяло, потрібно дивитись у вічі людині, що стоїть перед вами. Вимовляти слова треба дуже сердито, міняючи співрозмовника.

(Космічний парадокс. Діти, вимовляючи чарівні слова, не можуть не сміятися.)

2. Хвилинка релаксації.

- А тепер давайте повчимося керувати своїм настроєм.

У вас поганий настрій, ви сумуєте, вам хочеться плакати? Тоді сядьте зручно, включіть собі спокійну ніжну мелодію, заплющить очі. Дихайте рівно, спокійно. Згадайте, щось приємне, що сталося з вами. Згадайте той день, коли вам було весело. Усміхніться. Настрій став трішки кращим. Ви відчуваєте почуття гордості, що ти сильніший. У думці скажіть собі: « Я сильна людина! Я вмію володіти собою!». Вранці, ввечері перед сном, дуже корисно усміхнутися, пригадавши собі якусь приємність, похвалу за добрий вчинок. Радій сонцю, дощу, ясному небу, цікавій розмові – і настрій у тебе завжди буде гарний. А від твого настрою, твоїх емоцій, залежить настрій і почуття людей, які тебе оточують.

ІІ. Дослідження «Люди, які мене оточують»

Поділися з нами своїми думками. Завдання «Продовж речення». Виберіть кожен собі завдання, прочитайте і продовжіть речення, яке вам дісталось.

Друг – це той, хто …

Мого кращого друга я ціную за …

Справжній друг ніколи не…

Для друга я …

Наступна  гра «Конкурс хвастунів» ( Хвалитися своїм сусідом, або другом)

ІІІ. Дослідження «Моя діяльність»

Наступний розділ нашого проекту «Моя діяльність».

  • Кожна людина у своєму житті раділа якомусь успіхові. Але успіх не приходить просто так, до нього потрібно докласти багато зусиль і праці.

Щастя само не дається, а працею дістається.  Головна праця для вас – це навчання. Успіх у навчанні – це гарні оцінки.  Завжди існувало  багато шкільних повір’їв про оцінку «5», оскільки вона  була найвищою.

Клали  п’ятак у черевик, ходити визначеною стежкою до школи, навіть з’їдали  квіточки бузка, загадуючи бажання про добре навчання. Більшість дітей, які втрачають  сенс у навчанні, вчаться на «2», «3».  А  ви як думаєте, що потрібно робити, щоб добре навчатися ? А от попробуйте вивчити урок, і ви побачите, як зміниться ваше ставлення до навчання, ставлення вчителя і однокласників до вас.

 Тест «Моя діяльність в класі»

- Напишіть, що ви за півроку зробили для свого класу та своїх однокласників.

Створення аплікації «Сонечко з долонечок»

- У вас на парті є  папір, ножиці та кольорові олівці.  Виберіть з усіх кольорів той, який вам найбільше до вподоби. Обмалюйте свою долоньку, а потім виріжте її. На своїй долонці напишіть побажання своїм однокласникам. А тепер прикріпіть їх до сонечка, яке є у нас на дошці, і яке сумує без проміння.

Малесенькі долонечки  зробили диво-сонечко.

Похмурих днів ніколи  не буде в нашій школі!

ІV. Дослідження «Світ, в якому ми живемо»

У всіх людей одна святиня,

Куди не глянь, де не спитай,

Рідніша їм своя пустиня

Аніж земний в чужині рай.

Їм красить все їх рідний край.

Нема без кореня рослини,

А нас, людей, без Батьківщини.

 

Завдання – акція «Подаруй пелюстку»

Після кожного уроку ви отримуєте домашнє завдання, щоб закріпити вивчений урок. Тож і сьогодні у вас буде домашнє завдання.

- У кожного з вас на парті є аркуш паперу на якому ви зараз намалюйте  стебельце квіточки і її серединку, яка загубила свої пелюсточки. Зараз ви  отримаєте по одній пелюсточці.  Цю пелюсточку кожен з вас повинен подарувати комусь з однокласників. Це ви будете робити кожної години спілкування, доколи буде тривати наш проект. А дарувати ви повинні тому, хто заслужить її добрими справами, пояснивши, за що саме ви її даруєте.

- Ось і закінчився час перебування на цій казковій галявині. Чи сподобалось вам тут? Чим саме запам’яталися хвилини перебування на цьому місці?

Я бажаю вам побільше приємних і цікавих хвилин у вашому житті. До нових зустрічей на квітковій галявині.

docx
Додано
7 січня 2019
Переглядів
3174
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку