Година спілкування "Горджусь тобою, Україно!"

Про матеріал
Розробка години спілкування спрямована на учнів 5 класу, щоб виховати патріота та громадянина України. Прищепити любов, відданість рідній Батьківщині, показати красу і велич рідної землі.
Перегляд файлу

Клас: 5.

Тема. «Горджусь тобою, Україно!».

Мета: розширювати та поглиблювати знання учнів про Україну-державу, рідну  землю, Батьківщину; формувати почуття належності до своєї країни, до її історії та традицій, до державних та народних символів; формувати національну свідомість; вчити аналізувати, порівнювати, узагальнювати; вчити працювати в команді;

розвивати у школярів почуття гордості за Україну, її історію та видатних людей; мислення, мовлення, пізнавальний інтерес дітей, пам’ять, творчі здібності, критичне мислення та прагнення бути свідомим громадянин України, її патріотом;

виховувати у дітей патріотичні почуття, національну гідність, любов до рідної землі, прагнення своєю працею примножувати здобутки українського народу.

Обладнання: презентація, табличка з назвами міст України, картки із завданнями, ребуси, картки з віршем, зашифрований уривок  вірша, подарунки, повітряні кульки (сині, жовті, зелені), букви на тему уроку.

Девіз уроку: «Ми всі – одна сім’я, єдина ми родина.

                         Мільйони різних «я», а разом Україна».

Епіграф: «В серці кожної людини місце є для Батьківщини,

                   А у мене і в родини живе в серці Україна!»

Хід уроку

І. Організаційний момент.

 1. Вступне слово вчителя.

 Жодна держава не може вважати себе ані розвиненою, ані демократичною, якщо її громадяни не знають свого минулого. Особливо потрібно його знати нам, українцям. Адже від нас цілеспрямовано, упродовж століть, намагались відібрати історичну пам’ять, а отже, й позбавити національної гідності. А тим часом наша історія, наша культура, наші традиції, може й найдавніші у світовій цивілізації. Численні археологічні дослідження підтвердили, що на території сучасної України задовго до античної Еллади та Стародавнього Єгипту була високорозвинена культура.

 Де коріння сильне й глибоке, там і дерево сильне, воно бурям і стихіям ставить могутній опір. Звісно, що сила дуба зберігається не лише в його могутньому стовбурі і пишній кроні, а й, переважно, - у корінні.

 Перекотиполе зі слабким корінням безсиле у боротьбі з вітрами, які женуть його, куди їм заманеться. І не дивно, що воно зрештою опиняється у проваллі, де знаходить свій кінець.

 Ви, юне покоління, є тією молодою парослю, з якої розквітне пишна крона нашого народу. Але, нагадую, за умови, що вона живитиметься глибоким корінням, яким є мова народу, його історія, культура, мистецтво, звичаї і традиції. Наскільки старанно ви їх вивчаєте та засвоюєте, якоюсь мірою покаже сьогоднішня гра. Кожна команда отримає свої завдання, які їй потрібно буде вирішити. А нагородою буде дружба і гарний настрій.

 Отож, починаємо наш урок.

ІІ. Актуалізація опорних знань. Мотивація навчальної діяльності.

 Сьогодні ми з вами поведемо розмову про найдорожче серцю кожної людини – про Україну. Це – наша Батьківщина, наша рідна земля, наша Вітчизна – і в житті немає палкішого, глибшого і священнішого почуття, як любов до неї. Це святий обов’язок – любити країну, яка випоїла і вигодувала нас, як рідна мати.

 Як і рідну матір ми не вибираємо, так і Батьківщину людина не обирає, але прикипає до неї всім серцем, як і до рідної неньки, проймається великою і світлою любов’ю на все своє життя. От і почнемо нашу дорогу до знань із найсвітлішого – з любові до рідного краю.

ІІІ. Оголошення теми і мети уроку.

Отже, мова піде про нашу Батьківщину – Україну.

  1. Гра «Шифрувальник».

Зараз ми постараємося дізнатися тему сьогоднішнього уроку із зашифрованого речення. Вам потрібно правильно розставити букви.

усдожГрь  оюбот   ркУїоун   (Горджусь тобою, Україно!)

Молодці! Сьогодні ми ще раз переконаємося, яка прекрасна та багата наша Батьківщина, дізнаємося щось нове і пригадаємо все те, що вже вивчили про наш рідний край.

  1. Вправа «Мікрофон»: «Моя Батьківщина – це…»

Є в центрі Європи чудова країна,

Сягає корінням у сиві часи.

І це – незалежна моя Україна!

Тут гори Карпати, степи і ліси.

Шістсот і чотири ще тисяч гектарів –

Приблизно таку має площу вона.

А Київ – столиця у хмарах і славі

Та ріки: Дніпро, Дністер, Буг і Десна.

Ще Псел, Уж і Тиса та менші є ріки.

Курорти: Свалява, Бердянськ і Скадовськ.

Багато є сіл і міста превеликі:

Донецьк, Харків, Київ і Дніпропетровськ.

Ґрунти чорноземні, джерела цілющі,

Озера блакитні та клімат м’який.

Козацька звитяга повік невмируща

Та шлях до свободи завжди нелегкий.

Кругом нас держави – на кожному боці:

На північ від нас білоруси живуть,

На заході – Польща, словаки, угорці,

Молдови й румунів кордони ідуть.

Усіх областей у нас двадцять чотири,

Та ще тимчасово окупований Крим.

Живуть всі народи у злагоді й мирі,

 У нас в Україні є місце усім!

Шляхами важкими іти довелося,

Та хлібом і сіллю стрічаєм братів.

Наш прапор, як небо і жовте колосся,

Щоб кожен у праці і радості жив.

Україно! Моя Україно!

Доля в тебе була не проста.

Та для мене ти в світі єдина,

Матір рідна, пречиста й свята.

Хоч життя – не стежина у полі,

І буває нелегко в путі.

Ми з тобою пов’язуєм долі,

До кінця будем разом в житті.

ІV. Робота над темою уроку.

  1. Вступне слово вчителя.

Наш урок ми проведемо у вигляді гри-квесту. В ній візьмуть участь дві команди. Ви отримаєте маршрутний лист, на якому позначено 6 станцій. Всі команди повинні пройти через них, виконавши певні завдання. На кожній станції команда отримає один елемент великого пазла. Наприкінці гри ми разом складемо всі пазли, які ви отримаєте і подивимось, яку ж картину вони утворять. А також в кінці уроку ви отримаєте невеличкі подарунки за свою роботу.

  1. Поділ на команди.

Щоб розділитися на команди, вам потрібно подивитися на повітряну кульку, яка прикріплена до вашої парти. Ті в кого будуть однакові кульки, є учасниками однієї команди. Об’єднайтесь у три групи (за кольором: синій, жовтий, зелений).

(Учні об’єднуються)

 Ми вже вміємо з вами працювати у групах, і сьогодні ми поділилися за кольорами. Поясніть, будь ласка, як кольори пов’язані з нашим уроком.

(Діти висловлюють свою думку.)

Молодці! Вірно!

Жовтий колір – це колір пшеничної ниви, колір хліба, зерна, що дарує життя всьому сущому на землі, це колір жовтогарячого сонця, без лагідних променів якого не дозрів би, не заколосився б хліб. Це символ достатку українського народу.

Блакитний, синій колір – це колір ясного, чистого, мирного неба. Це колір води, без якої не дозрів би хліб. І ще – це колір миру.

Зелений колір – вважається кольором повітря, життя, гармонії, природи, надії, процвітання.

Отже, на команди ми розділилися і розпочинаємо нашу гру.

  1. Квест.
  1. Станція « Ми патріоти».

 Україна – велика держава. В ній нараховується більш як двадцять дев’ять з половиною тисяч населених пунктів. Це – і великі міста, селища і маленькі села. Вам потрібно знайти в табличці назви міст України.

А

 Х

 Е

 Р

 С

 О

 Н

 Й

 Ц

 У

 Л

 У

 Ц

 Ь

 К

 К

 М

 И

 К

 О

 Л

 А

 Ї

 В

 Е

 Н

 Г

 Ш

 З

 А

 Ф

 І

 В

 А

 П

 Л

 Ь

 В

 І

 В

 О

 К

 И

 Ї

 В

 Ж           

 И

 Т

 О

 М

 И

 Р

 Л

 Д

 Р

 І

 В

 Н

 Е

 Ж

 Є

 Я

 П

 О

 Л

 Т

 А

 В

 А

 Ч

 С

 М

 И

 Т

 Ь

 Б

 Ю

 Щ

 С

 У

 М

 И

 Й

 К

 Х

 А

 Р

 К

 І

 В

  1. Станція «Коштовності фольклору».

«Всюди на світі добре, а вдома найкраще» - говорить народне прислів’я, а прислів’я та приказки і є коштовностями нашого фольклору.

Кожна команда отримає картки із завданням. З’єднайте початок прислів’я із кінцівкою і покажіть, що ви володієте цими коштовностями.

D:\Іра\перший урок 2017\ukrainska_literatura_5_klass_7.jpg

  1. Станція «Обереги рідної землі»

Обереги – наші прадавні символи-захисники. Вишитий рушник, вишита сорочка, писанка, лялька, віночок, калина, верба, лелека – без них важко уявити нашу Україну. Саме з оберегів починається для кожного Батьківщина.

Ми будемо розгадувати ребуси і дізнаємося, які є народні символи та обереги нашої країни.

 

 

 

 

 

 

 

ребусиребусиребуси5=Аребуси

 

 

 

 

  1. Станція «Бліц-турнір «Моя Україна»»
  1. Що ми відзначаємо 23 серпня? ( День Прапора)
  2. Коли ми святкуємо День незалежності України? (24 серпня)
  3. Із скількох областей складається Україна? (24 і АР Крим)
  4. Хто є автором слів гімну України? (Павло Чубинський)
  5. Хто написав музику до гімну України? (Михайло Вербицький)
  6. Назвіть державні символи України? (Герб, Прапор і Гімн)
  7. Як називається основний закон України? (Конституція)
  8. Птах – символ України. (Лелека)
  9. Державною мовою України є … (українська)
  10. Хто з князів ввів християнство на Русі? (Володимир Великий)
  11. Як називався начальник козацького війська? (Гетьман)
  12. .Назвіть національний символ України, яким обмінюються у Великоднє свято.                              (Писанка)
  1. Станція «Поетична»

Україна – це рідна мова, чарівна пісня, народні обряди, стародавні традиції, це земля зі славною багатовіковою історією, оспівана поетами і возвеличена художниками.

 Діти, я вам пропоную теж на мить стати поетами. Зараз кожна група спробує доповнити вірш, вставляючи останнє слово.

Ми дуже любим весь наш край,

І любим _____________ (Україну)

ІІ лани, зелений гай,

В саду рясну ____________ (калину).

Там соловейко навесні

Співає між ____________ (гілками),

Та й ми співаємо ____________ (пісні) –

Змагається він з нами.

  1. Станція «Символи України»

Наша Вітчизна є європейською країною не тому, що її територія – центр Європи, а тому що українці здавна сповідують ті принципи свободи і незалежності, які притаманні багатьом народам інших держав. За територією Україна є найбільшою державою в Європі. Україна – європейська держава, в Європі її думки, в Європі – її серце, в Європі – її місце.

 Вашим завданням буде прочитати зашифрований уривок з вірша Кульчак Христини. Читати потрібно за ходом годинникової стрілки, щоразу пропускаючи дві клітинки.

 

  1. Станція «Символи України»

Ваше завдання – розв’язати кросворд і прочитати слово, яке є одним із символів України.

https://urokok.com.ua/uploads/posts/2019-07/medium/1562615395_pershiy-urok-kvest-dlya-uchnv-4-klasu-ya-lyublyu-ukrayinu-prezentacya-uroku-4.jpg

1 група: кросворд (прапор)

  1. Найбільша річка України (Дніпро).
  2. Державний герб України (тризуб).
  3. Скільки кольорів має український прапор? (два).
  4. Назва гір на заході України (Карпати).
  5. Синій колір українського прапора символізує … (небо). 
  6. Жовтий колір прапора – це колір … (зерна).

2 група: кросворд (тризуб)

  1. Основний Закон України (Конституція).                              
  2. Державною мовою України є …(українська).                      
  3. Символ України – кущ. (калина).                                           
  4. Найбільший звір в Україні. (зубр).                                               
  5. Державний герб України (тризуб).                                          
  6. Найрідніше, найкраще місце на землі (Батьківщина).                

8) Станція «Україна в малюнках»

Чарівна і квітуча наша рідна земля. Вашим домашнім завданням було намалювати улюблений куточок своєї Батьківщини. Зараз ми складемо колаж краєвидів і назвемо його «Мальовничі куточки України».  (Кожна група на ватмані наклеює свої малюнки. Об’єднавшись, групи утворюють колаж.)

Зверніть увагу, якою красивою є наша Україна на ваших малюнках. А це тому, що ви палко її любите.

V. Підсумок уроку.

Кожна команда має свої частинки пазлу. Обведіть кружечком на них ті куточки нашої Батьківщини, які вам доводилося відвідувати влітку.

Тепер давайте складемо наші пазли і подивимося, що в нас утворилося.

Це – Україна. Ось, подивіться, яка вона гарна, скільки чудових українських куточків ви намалювали. Чого тут тільки нема: і густі ліси, і зелені Карпати з їх полонинами та холодними потоками, і широкі та могутні ріки і сині моря, і неосяжні степи.

Кожен з нас творить своє майбутнє та майбутнє нашої держави. То ж, зростаючи, ніколи не забувайте, що ми – українці, і тільки, коли ми будемо всі разом, тоді наша рідна Україна і ми будемо щасливими!

Є край, де найкращі у світі пісні

І цвітом чарує калина,

Де сонечко вперше всміхнулось мені,

Це дім мій – моя Україна.

Ось небо блакитне і сонце в зеніті!

Моя Україна – найкраща у світі!

Моя Україна – це ліс і озерця,

Безмежні степи і чарівні джерельця.

Красиві пейзажі і гори високі,

Маленькі струмочки і ріки глибокі.

Міста старовинні і замки прекрасні,

Великі будови і дуже сучасні.

Сади чарівні, мальовничії села,

Моя Україна – це пісня весела.

Це щира, багата, як світ, її мова,

Крилата, така мелодійна, чудова!

ЇЇ обереги – верба і калина.

Найкраща у світі – моя Україна.

Бо нам найрідніша Вітчизна і мати.

То як же нам, дітям, дітям, її не кохати!?

Моя Україна – козацькая слава!

Така волелюбна і мирна держава.

Вона дорога нам, і рідна, і мила,

Бо світ перед нами, як мати, відкрила.

Вітчизно свята, дорога Україна,

Для кожного з нас ти у світі єдина.

Україно моя неозора,

Дуже хочу тобі побажати,

Аби сяяли радісно зорі,

Щоб хотілось схід сонця стрічати.

Щоб ліси скрізь шуміли веселі

Та щоб плівся гнучкий виноград,

Щоб сміялись у кожній оселі,

А країна цвіла, ніби сад.

Хай шумить під віконцем ліщина,

Соловейко всю нічку співа,

Ніби дівчина, в лузі калина,

Восени знов намисто вдяга.

Краю мій, тобі сонця бажаю,

Аби хліб на полях колосився,

Я тебе по віночку впізнаю,

Щастя всім нам, хто тут народився.

Ми пишаємося своєю країною, молимося за її щасливе майбутнє.

(Перегляд відеокліпу пісні «Благослови» («Молитва за Україну») у виконанні Алли Івашини)

 Ось і підійшов до завершення наш урок. Напевне, всі ви зрозуміли, на якій унікальній землі ми живемо. Ми переконалися, що про країну, де народилися і живемо, необхідно знати якомога більше. ЇЇ потрібно любити, шанувати, також поважати звичаї та традиції. А знання, отримані в школі, допоможуть нам принести користь Вітчизні в майбутньому.

 Отже, нехай палає і не згасає в наших серцях любов до України. Ви – майбутнє України.

 І на завершення – довгоочікуваний сюрприз. Ви ж знаєте, що 5 клас – найдружніший клас у школі. Значить і подарунки будуть всім однакові, незалежно від того, хто і скільки пазлів зібрав.

 Діти, дякую вам за чудову роботу на уроці, а всім присутнім дякуємо за увагу.

 

1

 

docx
Додано
6 березня 2021
Переглядів
669
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку