Конспект заходу до свята 1 вересня "Територія дружби".

Про матеріал
Матеріал допоможе класному керівнику підготуватися до свята 1 вересня.  Створити дружню атмосферу у дитячому колективі, ознайомити з поняттям «толерантність».  Акцентувати увагу на важливості розвитку міцних дружніх стосунків, взаємоповаги, взаємодопомоги та співпраці з однокласниками.  Сприяти формуванню у дітей гарних манер спілкування, розвитку усного мовлення, вміння висловлювати власну думку.  Визначити рівень міжособистісних відносин у класі, інформацію щодо ізольованих учнів;  Виявити причини несприйняття іншими дітьми окремих учнів;  Знайти альтернативні рішення для корекції відношення учнів до себе та однокласників.
Перегляд файлу

Клас:

5 – Б 

Тема: «Територія дружби!»

Мета: 

  • Створити дружню атмосферу у дитячому колективі, ознайомити з поняттям «толерантність».
  • Акцентувати увагу на важливості розвитку міцних дружніх стосунків, взаємоповаги, взаємодопомоги та співпраці з однокласниками.
  • Сприяти формуванню у  дітей гарних манер спілкування, розвитку усного мовлення, вміння висловлювати власну думку.
  • Визначити  рівень міжособистісних відносин  у класі, інформацію щодо ізольованих учнів;
  • Виявити  причини несприйняття іншими дітьми окремих учнів;
  • Знайти альтернативні рішення для корекції відношення учнів до себе та однокласників;

Обладнання: Крилаті вислови про дружбу і товаришування, музичні записи,

прикраси для дошки, кольорові паперові долоньки, повітряні кульки, бейджі з іменами тощо.

Вислови про дружбу:

  • Друг — це найкраще, що в тебе може бути, і найкраще, чим можеш бути ти. 
  • A friend is one of the nicest things you can have, and one of the best things you can be. (Дуглас Пейджест - американський письменник, редактор 21.09.1950 (70) )
  • Дружба є рівність.- (Піфагор Самосський)
  • «Виключити з життя дружбу все одно, що позбавити світ сонячного світла». (Філософ Цицерон).

Прислів’я:

  • Немає друга — шукай, а знайшов — бережи!

 

                                                       ХІД УРОКУ

І. Організація класу.

1. Знайомство класу з класним керівником. Привітання з початком навчального року. Розповідь про особливості навчання у 5 класі, ознайомлення з розкладом занять та предметами  із записом у щоденник.

2. Бесіда з учнями щодо поняття «дружба», введення терміну «толерантність».

- У кожного із нас є заповітна мрія, яка, доволі часто, має матеріальний характер. Але є те, що неможливо купити за гроші. Як ви вважаєте про що йде мова?

 (Час, здоров’я, життя, любов, дружба.)

Саме так, сьогодні ми поговоримо про солідарність та єдність, повагу і щирість, відданість, співчуття та толерантність - всі ці речі об’єднують велику тему дружби. Що таке толерантність? Як ми маємо розуміти це поняття?

 Толерантність – це повага, сприйняття та розуміння багатого різноманіття культур нашого світу, форм самовираження та самовиявлення людської особистості. Формуванню толерантності сприяють знання, відкритість, спілкування та свобода думки, совісті й переконань. Толерантність – це єдність у різноманітті. Виявлення толерантності не означає терпимого ставлення до соціально неприйнятного, відмови від своїх або прийняття чужих переконань. Воно означає, що кожен може дотримуватися своїх переконань і визнає таке ж право за іншими.

 

ІІ. Оголошення теми і мети уроку.

  • Дружба — то найбільший скарб у житті людини, який потрібно оберігати. Філософ Цицерон так визначав цінність дружби: «Виключити з життя дружбу все одно, що позбавити світ сонячного світла». Прислів’я та приказки про дружбу запевняють: самотужки людині важче подолати перешкоди. Але якщо вона має товаришів, друзів, приятелів, то одразу стає сильнішою.
  • Діти, послухайте вислови народної мудрості про силу дружби, які записані на дошці:
  • Дружний табун вовків не боїться.
  • Добре братство миліше, ніж багатство.
  • Як будемо в дружбі жити — нас нікому не зломити.
  • Гуртом і каша краще їсться.
  • Де дружно, там і хлібно.
  • Один у полі не воїн.
  • Всі за одного, а один за всіх, тоді і в справі буде успіх.
  • У товаристві лад — усяк тому рад.     

 

IIІ. Актуалізація опорних знань учнів.

  1. Слово вчителя.

Чи потрібна людині дружба? Відповідь на це запитання у народу однозначна: беззаперечне «так». За його переконаннями, дружба — це велика сила, що дарує людині підтримку. І тому здобути справжнього друга — це все одно що віднайти скарб.

«Немає друга — шукай, а знайшов — бережи! (Народна мудрість)

Гра-анкетування:  «Кольорові долоньки».

      Вчитель роздає дітям паперові долоньки. Учні пишуть на кожному пальчику “долоньки” імена п’ятьох однокласників, яких вважають своїми друзями. Порядок написання друзів складається за принципом особистого рейтингу 1-2-3-4-5. (Цю  інформацію можна використати в майбутньому як анкетування учнів для соціометричного дослідження).

2. Бесіда з учнями.

- Які якості ви цінуєте в людях, що є важливим в рисах характеру вашого товариша? (Діти називають якості: акуратність, вихованість, життєрадісність, надійність, освіченість, відповідальність, сміливість, краса, терпимість і вміння прощати, чесність, працьовитість, щирість, чуйність. )

- Чи можна сказати, що наш клас – дружний? ( Так.)

- Дуже важливо мати дружні та довірливі стосунки, буди єдиним колективом, поважати та цінувати одне одного, вміти співчувати та слухати. Поважайте думку іншої людини, адже всі ми - унікальні та неповторні.  Не забувайте дарувати посмішку та радіти успіхам однокласників. Разом йдіть до спільної мети-бути вихованими громадянами рідної держави, брати відповідальність за себе і свою спільноту, бути чуйними і людяними до своїх співгромадян.

Фізкультхвилинка

IV. Закріплення та осмислення знань.

30 липня   Міжнародний день дружби. Але кожен знає, що дружба, як-то кажуть, поняття цілодобове, і святкувати його можна і треба щодня!

Дружба є головною темою багатьох фільмів та мультфільмів. Давайте пригадаємо найяскравіші з них:

  • Ява і Павлуша ("Тореадори з Васюківки" Всеволода Нестайка);
  • Сем і Фродо ("Володар перснів" Дж.Р.Р.Толкін);
  • Гаррі, Рон і Герміона ("Гаррі Поттер і філософський камінь" (а також усі решта частин) Дж.Роулінг);
  • Шерлок Холмс і доктор Ватсон ("Пригоди Шерлока Холмса" А.К.Дойль);
  • Лізбет Саландер і Мікаель Блумквіст ("Дівчина з тату дракона" С. Ларссона);
  • Роббі, Отто, Горфрід ("Три товариші" Е.М.Ремарк);
  • Нік Каравей і Джей Гетсбі ("Великий Гетсбі" Ф.С.Фіцджеральд);
  • Доктор Серафікус і Ірця ("Доктор Серафікус" В. Домонтовича);
  • Енн Ширлі й Діана Баррі ("Енн із маєтку Зелені Дахи" Л.-М.Монтгомері);

 

  • Наведіть приклади мультфільмів українською мовою, які навчають бути добрими, справедливими, безкорисними, дружити, допомагати один одному, любити. про дружбу.

Петрик П’яточкін» , «Як їжачок шубку міняв», «Мотузочка», «Жив-був пес», «Колосок», «Котик та півник», «Журавлик», « Велика подорож», «Лунтік», « Фіксики»).

1.  Вправа «Незакінчені речення про друга»

- Дорогі учні, поміркуйте про те, хто такий друг і продовжте речення.

«Я вважаю, що друг – це той, хто ……….., тому що ……..»

(учні мають навести приклади з життя на підтвердження думки, яке вони сформулювали в незакінченому реченні).

2. Пропоную вам разом пограти у фото-гру «Коло друзів».

Кожен учень називає друзів, яких написав на  паперовій «долоньці» і формує коло своїх друзів, виходить до дошки,  разом розміщують «долоньку» на дошці та фотографуються.

 

V. Підсумок уроку.

Давайте згадаємо все, про що ми сьогодні говорили.

  • Що нового ви дізнались і чому навчилися на уроці?
  • Що вам найбільше сподобалось?
  • Що таке дружба? Що означає поняття «толерантність»?

 

Що ми маємо робити для того, щоб завжди залишатися дружніми?

  • Поважати власну думку та думку іншого;
  • Бути ввічливими та стриманими у висловлюваннях.
  • Приймати інших і себе;
  • Висловлювати  власні бажання;
  • Знаходити шляхи взаємодії та співпраці.

 

 

Використані джерела:

 

 

 

 

docx
Додано
7 березня 2021
Переглядів
542
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку