Клас:
5 – Б
Тема: «Територія дружби!»
Мета:
Обладнання: Крилаті вислови про дружбу і товаришування, музичні записи,
прикраси для дошки, кольорові паперові долоньки, повітряні кульки, бейджі з іменами тощо.
Вислови про дружбу:
Прислів’я:
ХІД УРОКУ
І. Організація класу.
1. Знайомство класу з класним керівником. Привітання з початком навчального року. Розповідь про особливості навчання у 5 класі, ознайомлення з розкладом занять та предметами із записом у щоденник.
2. Бесіда з учнями щодо поняття «дружба», введення терміну «толерантність».
- У кожного із нас є заповітна мрія, яка, доволі часто, має матеріальний характер. Але є те, що неможливо купити за гроші. Як ви вважаєте про що йде мова?
(Час, здоров’я, життя, любов, дружба.)
Саме так, сьогодні ми поговоримо про солідарність та єдність, повагу і щирість, відданість, співчуття та толерантність - всі ці речі об’єднують велику тему дружби. Що таке толерантність? Як ми маємо розуміти це поняття?
Толерантність – це повага, сприйняття та розуміння багатого різноманіття культур нашого світу, форм самовираження та самовиявлення людської особистості. Формуванню толерантності сприяють знання, відкритість, спілкування та свобода думки, совісті й переконань. Толерантність – це єдність у різноманітті. Виявлення толерантності не означає терпимого ставлення до соціально неприйнятного, відмови від своїх або прийняття чужих переконань. Воно означає, що кожен може дотримуватися своїх переконань і визнає таке ж право за іншими.
ІІ. Оголошення теми і мети уроку.
IIІ. Актуалізація опорних знань учнів.
Чи потрібна людині дружба? Відповідь на це запитання у народу однозначна: беззаперечне «так». За його переконаннями, дружба — це велика сила, що дарує людині підтримку. І тому здобути справжнього друга — це все одно що віднайти скарб.
«Немає друга — шукай, а знайшов — бережи! (Народна мудрість)
Гра-анкетування: «Кольорові долоньки».
Вчитель роздає дітям паперові долоньки. Учні пишуть на кожному пальчику “долоньки” імена п’ятьох однокласників, яких вважають своїми друзями. Порядок написання друзів складається за принципом особистого рейтингу 1-2-3-4-5. (Цю інформацію можна використати в майбутньому як анкетування учнів для соціометричного дослідження).
2. Бесіда з учнями.
- Які якості ви цінуєте в людях, що є важливим в рисах характеру вашого товариша? (Діти називають якості: акуратність, вихованість, життєрадісність, надійність, освіченість, відповідальність, сміливість, краса, терпимість і вміння прощати, чесність, працьовитість, щирість, чуйність. )
- Чи можна сказати, що наш клас – дружний? ( Так.)
- Дуже важливо мати дружні та довірливі стосунки, буди єдиним колективом, поважати та цінувати одне одного, вміти співчувати та слухати. Поважайте думку іншої людини, адже всі ми - унікальні та неповторні. Не забувайте дарувати посмішку та радіти успіхам однокласників. Разом йдіть до спільної мети-бути вихованими громадянами рідної держави, брати відповідальність за себе і свою спільноту, бути чуйними і людяними до своїх співгромадян.
Фізкультхвилинка
IV. Закріплення та осмислення знань.
30 липня — Міжнародний день дружби. Але кожен знає, що дружба, як-то кажуть, поняття цілодобове, і святкувати його можна і треба щодня!
Дружба є головною темою багатьох фільмів та мультфільмів. Давайте пригадаємо найяскравіші з них:
(«Петрик П’яточкін» , «Як їжачок шубку міняв», «Мотузочка», «Жив-був пес», «Колосок», «Котик та півник», «Журавлик», « Велика подорож», «Лунтік», « Фіксики»).
1. Вправа «Незакінчені речення про друга»
- Дорогі учні, поміркуйте про те, хто такий друг і продовжте речення.
«Я вважаю, що друг – це той, хто ……….., тому що ……..»
(учні мають навести приклади з життя на підтвердження думки, яке вони сформулювали в незакінченому реченні).
2. Пропоную вам разом пограти у фото-гру «Коло друзів».
Кожен учень називає друзів, яких написав на паперовій «долоньці» і формує коло своїх друзів, виходить до дошки, разом розміщують «долоньку» на дошці та фотографуються.
V. Підсумок уроку.
Давайте згадаємо все, про що ми сьогодні говорили.
Що ми маємо робити для того, щоб завжди залишатися дружніми?
Використані джерела: