Новопразький НВК
Олександрійського району,Кіровоградської області
Година спілкування
на тему:
«Пожежна безпека»
Підготувала
класний керівник
7 класу
Бондаренко С. М.
Нова Прага - 2021р.
Тема: Пожежна безпека
(Прес-конференція)
Завдання: поглибити уявлення учнів про причини виникнення пожеж і можливі наслідки; сприяти запобіганню пожеж, які виникають з вини дітей; вчити учнів, як треба поводитися на випадок пожежі.
Хід прес-конференції
Тихо звучить музика.
Учитель: День добрий, друзі. Існує багато факторів, причин, які впливають на стан здоров'я людини. Серед них і пожежі, котрі виникають з вини людей. Саме про пожежі, про причини їх виникнення, про їх наслідки та способи захисту ми будемо сьогодні говорити.
Ми зібралися, щоб обговорити важливе питання. Вдосконалимо свої знання про пожежну безпеку. Сподіваюся, що присутні тут спеціалісти дадуть нам вичерпні відповіді на всі запитання. До нас у гості завітав пожежний інспектор.
Прес – конференція з елементами рольової гри.
Виступ учня-інспектора. Важко уявити собі життя людини без вогню. Він допомагає приготувати їжу, зігрітися, коли холодно. На заводах та інших підприємствах вогонь використовують, щоб виплавити метал, виготовити посуд, спекти хліб. Автомобіль не зрушить з місця, а космічний корабель не полетить, якщо на допомогу не прийде вогонь.
Вогонь - друг людини. Але якщо він потрапить у невмілі руки, то може стати грізним ворогом.
Із найдавніших часів існування людської цивілізації пожежі завдавали тяжкого лиха. У полум'ї пожеж назавжди зникли безцінні шедеври, створені людством, - літописи, книги, картини, документи, архітектурні пам'ятки і, що найстрашніше, мільйони людських життів.
Так, дійсно, вогонь - друг і ворог людини. І від нас залежить, яким він буде: добрим чи злим. Коли з вогнем поводитися необережно, може статися пожежа. Під час пожежі небезпеку для життя людей становить вогонь і дим. Вогонь спричиняє опіки тіла, а від диму можна вчадіти.
Пригадайте що є причинами виникнення пожежі :
> Необережність у поводженні з вогнем (кинутий запалений сірник; багаття, розкладене у недозволеному місці).
> Пустощі дітей з вогнем, ігри із запаленими предметами.
> Порушення правил користування електроприладами.
> Недотримання правил користування газовими приладами.
> Неправильна експлуатація печей.
> Вогонь може загорітися також від запальнички, петарди, хлопавки, бенгальського вогню.
На жаль, у більшості випадків причинами виникнення пожеж є конкретні люди, їх легковажність, нехтування правилами пожежної безпеки, халатність і неуважність при користуванні електропобутовими приладами та вогнем.
Учитель: Іноді в нашому житті трапляються непоправні випадки, серед них і пожежа. Тут на допомогу приходять люди героїчної професії пожежники. Саме вони є свідками тих жахливих наслідків, до яких призводить пожежа. Я запрошую до слова нашого пожежника. Розкажіть, будь ласка, про те, як себе поводити під час пожежі.
Виступ учня-пожежника. Пожежа - це страшне лихо. Від поведінки кожної людини під час пожежі залежать її наслідки.
Що ж потрібно робити на випадок пожежі?
При виявленні ознак горіння кожний громадянин повинен:
> Негайно сповістити по телефону пожежну службу. Обов'язково необхідно назвати адресу об'єкта, місце виникнення пожежі, вказати кількість поверхів будинку ситуацію на пожежі, наявність людей, а також повідомити своє прізвище та номер телефону, з якого телефонуєте.
> Організувати (якщо це можливо) евакуацію людей, гасіння пожеж та забезпечити збереження матеріальних цінностей.
> Приступити до гасіння пожежі наявними засобами пожежогасіння (Вогнегасники, вода, пісок).
> Забезпечити зустріч пожежних машин .
А чого ж не слід робити на випадок пожежі?
Вогонь - друг - ворог. Якою гранню він обертається – залежить від людини. Коли свого часу Ейнштейна запитали: «Чи небезпечна атомна енергія для людства»?, він відповів: «Не більш, ніж коробка сірників, справа тільки в тому, до чиїх рук вона потрапить».
Учитель: Усі ми зрозуміли, до якого лиха призводять пожежі. Я пропоную вам намалювати антипожежну рекламу.(Малюють 5 хв., заслуховуються презентації декількох учнів.)
Тихо звучить музика.
Учитель:
- А зараз надаємо слово інструктору, котрий познайомить нас із тим, що треба робити, щоб не сталося пожежі.
Виступ учня-інструктора. За статистикою більше 80% пожеж виникають у житлових приміщеннях і квартирах громадян. Часто трапляються вони в той момент, коли мешканці знаходяться вдома. Вогонь і дим швидко набирають сили та за лічені хвилини знищують майно, домашні речі, нажиті роками, а люди в таких екстремальних умовах розгублюються й отримують отруєння чадним газом і сильні опіки.
Власне тому елементарні правила пожежної безпеки в побуті потрібно знати кожному громадянинові.
Територія житлових будинків має постійно утримуватись у чистоті, її необхідно систематично звільняти від сміття. Горючі відходи потрібно збирати на спеціальних майданчиках у контейнери чи ящики, а потім вивозити.
Поблизу споруд і житлових будинків забороняється самовільно висаджувати дерева, будувати гаражі - це ускладнює під'їзд пожежних машин. Забороняється розпалювати багаття, спалювати відходи, тару, викидати тліюче вугілля, попіл на відстань, меншу 15 м від споруд і будинків.
В усіх житлових приміщеннях постійно повинні бути засоби пожежогасіння (вогнегасник, цупка тканина та ін.).
У підвальних приміщеннях житлових будинків забороняється зберігати та застосовувати легкозаймисті та горючі рідини, вибухонебезпечні речовини, матеріали.
Підвали, горища забороняється освітлювати запаленими сірниками, свічками, факелами й іншими джерелами відкритого вогню.
Усім жителям як багатоповерхових, так і приватних житлових будинків потрібно завжди пам'ятати, що недотримання правил пожежної безпеки при експлуатації електрообладнання й електропобутових приладів може обернутися великою бідою. Тому, користуючись ними, потрібно бути завжди уважними й обережними.
Електронагрівальні прилади, телевізори, радіоприймачі та інші побутові електроприлади й апаратура повинні вмикатися в електромережу тільки за допомогою штепсельних вимикачів і електророзеток заводського виробництва. Не дозволяється встановлювати електронагрівальні прилади в небезпечній близькості від горючих предметів: виготовляти та застосовувати саморобні електронагрівальні прилади, закріпляти проводи за газові та водопровідні труби, а також за радіатори опалювальної системи.
Неприпустимо обгортати електролампи та світильники папером, тканиною чи іншими горючими матеріалами; користуватися несправними розетками, вимикачами, а також лампами, скло котрих має сліди затемнення. Попередити пожежу не важко. Потрібно тільки пам'ятати правила пожежної безпеки та користуватися ними.
Учитель: А що про пожежі говорять лікарі?
Виступ учня-лікаря. Серед продуктів горіння, що утворюють від 50 до 100 видів хімічних з'єднань, основною причиною загибелі людей є отруєння оксидом вуглецю. Він у 200 - 300 разів активніше від кисню реагує з гемоглобіном крові, викликаючи кисневий голод, запаморочення, зупинку дихання і, нарешті. смерть. Вдихаючи отруйний дим, людина може знепритомніти вже через дві-три хвилини, а через п'ять - померти. До 80% людей, постраждалих під час пожежі,гинуть саме через дим.
Отже, у приміщенні, де багато диму, треба рухатися пригнувшись або повзти. Звичайно, концентрація вуглекислого газу в нижній частині приміщення значно менша, ніж у верхній. Для захисту від чадного газу дихати необхідно через зволожену тканину. В палаючу квартиру слід заходити, закривши рот і ніс зволоженою ганчіркою, з відром води в руках. Якщо в результаті пожежі є потерпілі, то постраждалих слід витягти на свіже повітря. Якщо ви під час пожежі відчули слабкість, нудоту, запаморочення - негайно залишайте квартиру.
Дякую за увагу.
Отже, з розповідей спеціалістів ми зрозуміли, що
101- номер телефону пожежної охорони.
Вогонь стає ворогом, якщо з ним необережно поводитися.
Сірники - не іграшки.
Вогонь від одного сірника може спалити дім.
Пожежі легше запобігти, ніж її загасити.
І ми про це повинні пам’ятати.
Ситуаційна задача.
Уявіть собі, що ви за вихідний день вирішили переглянути всі телепередачі по телевізору. Батьки пішли в гості. Ви вдома залишилися самі і помітили, що з телевізора пішов чорний дим та іскріння.
Складіть алгоритм виходу з цієї ситуації.
(Учні складають алгоритм і пояснюють.)
Робота з картками.
Завдання: За даними картками поясніть, що треба робити, потрапивши в ситуації, зображені на малюнках.
Учитель: Розгляньте малюнки та скажіть, які правила пожежної безпеки порушили діти.
Узагальнення вивченого матеріалу
Яку мету ми ставили перед собою?
Що сьогодні ми з вами дізналися про пожежу?
Домашнє завдання:
Продумати ситуацію, повязану з вогнем і скласти алгоритм виходу з неї.