11 травня о 19:00Вебінар: Трудові відносини в закладі освіти: права, обов’язки та соціальні гарантії

«Вплив куріння на здоров’я дитини»

Про матеріал
поглибити знання учня про корисні та шкідливі звички. Ознайомити їх зі шкідливим впливом тютюнопаління на здоров’я дітей. Розвивати в учнів уміння та навички свідомого вибору здорового способу життя та формувати відповідальне ставлення до власного життя.
Перегляд файлу

Заняття з елементами тренінгу

для учнів  6-7 класів

«Вплив куріння на здоров’я дитини»

Тема: Вплив куріння на здоров’я дитини

Мета: поглибити знання учня про корисні та шкідливі звички. Ознайомити їх зі шкідливим впливом тютюнопаління на здоров’я дітей. Розвивати в учнів уміння та навички свідомого вибору здорового способу життя та формувати відповідальне ставлення до власного життя.

Навчальні завдання:

Наприкінці уроку учні повинні:

  • мати уявлення про шкідливий вплив паління на здоров’я дитини;
  • уміти чинити опір у разі пропозиції закурити.

Обладнання і матеріали:

  • плакати формату А 3

«В класі в нас ніхто не палить

То й батьки дитину хвалять»

 

«Хто відмовивсь від паління

Не грозить йому старіння»

 

«Якщо у дитини цигарка

В сім’ї виникає сварка»

 

«Де не пробують палити

       Там ростуть здорові діти»

 

  • правила роботи;
  • малюнки органів людини (зуби, легені, шлунок, мозок)
  • прилад для паління (в прозорій пластиковій пляшці зробити отвір в кришці за діаметром гумової трубки довжиною з сигарету – 5-7 см. Вставити трубку в отвір та заклеїти клеєм. Укласти в трубку з ватою в один кінець, а сигарету в другий кінець трубки. Нагвинтити кришку на пляшку. Сильно здавити пляшку, витиснути з неї повітря. Під час досліду відкрити вікно чи фрамугу, запалити сигарету і починати повільно і рівно працювати пляшкою, як насосом);
  • малюнки про здоровий спосіб життя;
  • повітряні кульки;
  • пелюсточки для «Ромашки»;
  • ватман, маркери, фломастери, клей, кольоровий папір, фарби., ножиці, скоч.
  • Плакати проти куріння

 

 

 

 

 

Зміст

І. Вступна частина

1. Вправа для знайомства «Ти - молодець»

Усі учасники стоять у колі, один учасник виходить  в центр, називає своє ім’я і те, що він любить або вміє добре робити(«я люблю танцювати» або «я вмію робити шпагат» тощо). Усі у відповідь промовляють: «Ти – молодець!» і піднімають вгору великий палець.

2. Повторення правил роботи на занятті 

3. Оголошення теми і мети заняття.

4. Вправа  «Ромашка».

На дошці плакат очікувань «Ромашка»(контур квітки). На пелюстках учні пишуть очікування від уроку  та чіпляють внизу квітки, а в кінці уроку квітка повинна «зацвісти», якщо очікування дітей справдяться.

 

ІІ. Основна частина

  1.   Вступне слово психолога

Сьогодні ми поговоримо про здоров’я: як ми до нього ставимося? Яку воно роль відіграє в нашому житті? Чи є перешкоди для його збереження і як їх можна подолати? Адже з давніх-давен український народ найбільшою цінністю в житті вважав здоров’я. Навіть вітаючись і прощаючись, люди бажали один одному здоров’я: «Здоровенькі були!», «Дай Боже здоров’я», «Здрастуйте!».

 

2. Вистава

(без стуку до класу входить Шаман Нікотин.)

Шаман Нікотин. Ха! У вігвамі, де столи, всі зібралися!? Молодці! Почорню все дьогтем чорно, стане, як у кузні горно! От де здобич для друзяк! Де ви, слуги! Гей сюди! (до класу входять Вірус і мікроб.)

Психолог. Хвилинку! Вибачте, будь ласка! У нас іде заняття. А ви хто?

Вірус Мікроб

Ми не просто так хвороби, всі кругом бояться нас.

Найстрашніші ми мікроби, заразитись можеш враз!

Хап-хап-хап! Заразити можем вас!

Шаман Нікотин

Я, Нікотин, шаман місцевий, за вігвамом, де грядки

Хлопці часто смалять цигарки, дим коромислом висить,

На кілометр там смердить. У школу йдете – закуріть!

І диміть, диміть, диміть. Замість чаю пийте пиво

І хворійте всі щасливо!

Психолог

Шамане Нікотине, ви потрапили не в свій вігвам.

Це школа – де всі школярі – хоч і невеличкі,

Виробляють добрі звички,

Щоб здоров’я вберегти і щасливими рости

Вірус Мікроб

Нащо вам здоров’я мати? Краще хворим пролежати!

Бо не треба вчить уроки, ні гулять, ні розважатись,

Ані в той футбол ганяти, м’яч в ворота забивати,

Їжте бликоту й дурман, в голові носіть туман.

Психолог

Діти, давайте запросимо Шамана Нікотина, Віруса Мікроба до нас на заняття і доведемо їм, що найдорожче для нас – це здоров’я.

 

  1. Бліц – опитування «Що шкодить здоров’ю людини?»

 

  1. Інформаційне повідомлення

Однією із шкідливих звичок ви назвали паління. А чи знаєте ви, що відбувається в організмі людини, яка палить і звідки прийшла ця звичка?

Історія вживання тютюну розпочалася в Європі наприкінці 15 століття після повернення з Америки Христофора Колумба. З початку тютюн був завезений в Іспанію, потім потрапив в інші країни. В період великих географічних відкриттів караванними шляхами тютюн потрапив практично в усі куточки земної кулі. Щороку населення земної кулі викурює 12 мільйонів цигарок. Одна запалена цигарка виробляє 4 тисячі шкідливих речовин. Кожна цигарка коштує курцеві 15 хвилин життя.

 

  1. Мозковий штурм «Чому люди палять?» (назвати причини)

Це можуть бути: цікавість, наслідування дорослих, приклад батьків, наслідування героїв фільму, бажання бути дорослим, самостійним, це модно, красиво, бажання привернути до себе увагу тощо.

 

  1. Робота в групах

Об’єднання учнів в 4 групи (легені, серце, шлунок, мозок)

Психолог

  •       Як на ці органи впливає тютюновий дим, підпишіть їх на малюнках.

 

  1. Експеримент з палінням

Дослід: за допомогою виготовленого приладу для паління психолог демонструє учням, що коїться в легенях під впливом сигаретного диму.

Обговорення:

  • Як виглядає кулька з вати і пляшка після експерименту?
  • Чому вони мають такий вигляд?
  • Які ж негативні наслідки куріння?
  • Які ви виберете для себе найбільш цікаві заняття замість паління? (додаток Б)

 

  1. Вправа – руханка «Малюємо цифри»

Мета: зняття фізичного та емоційного напруження, покращення настрою в групі.

Учням пропонують малювати у повітрі цифри різними частинами свого тіла:

  • носом;
  • плечима;
  • ногами;
  • ліктями;
  • колінами

 

 

  1. Гра «За і проти»

Мета: усвідомити позитивні і негативні сторони шкідливих звичок. Підготуватися до відповідального вибору способу життя.

Поділ дітей на 2 групи «Жарко», «Холодно»

Психолог. Коли ми збираємося щось почати, ми спершу зважуємо всі «за і проти». Зараз кожна група по черзі називатиме аргумент «за і проти» куріння.

1 група – аргумент «за» куріння

2 група – аргумент «проти»

 

  1. Рольова гра

Розіграйте ситуацію:

Вам пропонують спробувати сигарету. Як ви зможете відмовитись?

 

  1. Вправа «10 кроків до здорового способу життя»

Мета: свідоме бачення учнями того, що є здоровим способом життя, в яких діях і поведінці він виявляється, пошук прийомів наочного переконання однолітків.

Поділ дітей на групи «Пори року»

Кожній групі пропонується зобразити на папері свої кроки (дії та приклади поведінки) (наприклад: сліди, сходи, квіти, ноти. . .) у напрямку свого вибору свого способу життя. Це може бути малюнок, аплікація тощо. Час виконання завдання – 10 хвилин. Кожна група презентує свої «10 кроків» до здорового способу життя.

 

ІІІ Заключна частина

  1.   Зворотній зв’язок «Веселий мікрофон»

На цьому уроці я зрозумів (ла), що . . .

А ще я хотів (ла) б довідатися . . .

2.  Вправа «Кулька здоров’я»

Поділ учнів на пари

Кожній парі роздаються повітряні кульки, на яких вони маркером пишуть позитивні слова, які асоціюються із здоров’ям, побажання, малюють радісне обличчя. Потім кульки з’єднуються і вони стають однією великою кулею, символом здоров’я.

  1.         Завершення заняття

Якщо сподівання дітей виправдалися, то вони чіпляють свої  пелюсточки на  «Ромашку».

 

doc
Додано
7 квітня
Переглядів
91
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку