Заняття з елементами тренінгу
для учнів 6-7 класів
«Вплив куріння на здоров’я дитини»
Тема: Вплив куріння на здоров’я дитини
Мета: поглибити знання учня про корисні та шкідливі звички. Ознайомити їх зі шкідливим впливом тютюнопаління на здоров’я дітей. Розвивати в учнів уміння та навички свідомого вибору здорового способу життя та формувати відповідальне ставлення до власного життя.
Навчальні завдання:
Наприкінці уроку учні повинні:
Обладнання і матеріали:
«В класі в нас ніхто не палить
То й батьки дитину хвалять»
«Хто відмовивсь від паління
Не грозить йому старіння»
«Якщо у дитини цигарка
В сім’ї виникає сварка»
«Де не пробують палити
Там ростуть здорові діти»
Зміст
І. Вступна частина
1. Вправа для знайомства «Ти - молодець»
Усі учасники стоять у колі, один учасник виходить в центр, називає своє ім’я і те, що він любить або вміє добре робити(«я люблю танцювати» або «я вмію робити шпагат» тощо). Усі у відповідь промовляють: «Ти – молодець!» і піднімають вгору великий палець.
2. Повторення правил роботи на занятті
3. Оголошення теми і мети заняття.
4. Вправа «Ромашка».
На дошці плакат очікувань «Ромашка»(контур квітки). На пелюстках учні пишуть очікування від уроку та чіпляють внизу квітки, а в кінці уроку квітка повинна «зацвісти», якщо очікування дітей справдяться.
ІІ. Основна частина
Сьогодні ми поговоримо про здоров’я: як ми до нього ставимося? Яку воно роль відіграє в нашому житті? Чи є перешкоди для його збереження і як їх можна подолати? Адже з давніх-давен український народ найбільшою цінністю в житті вважав здоров’я. Навіть вітаючись і прощаючись, люди бажали один одному здоров’я: «Здоровенькі були!», «Дай Боже здоров’я», «Здрастуйте!».
2. Вистава
(без стуку до класу входить Шаман Нікотин.)
Шаман Нікотин. Ха! У вігвамі, де столи, всі зібралися!? Молодці! Почорню все дьогтем чорно, стане, як у кузні горно! От де здобич для друзяк! Де ви, слуги! Гей сюди! (до класу входять Вірус і мікроб.)
Психолог. Хвилинку! Вибачте, будь ласка! У нас іде заняття. А ви хто?
Вірус Мікроб
Ми не просто так хвороби, всі кругом бояться нас.
Найстрашніші ми мікроби, заразитись можеш враз!
Хап-хап-хап! Заразити можем вас!
Шаман Нікотин
Я, Нікотин, шаман місцевий, за вігвамом, де грядки
Хлопці часто смалять цигарки, дим коромислом висить,
На кілометр там смердить. У школу йдете – закуріть!
І диміть, диміть, диміть. Замість чаю пийте пиво
І хворійте всі щасливо!
Психолог
Шамане Нікотине, ви потрапили не в свій вігвам.
Це школа – де всі школярі – хоч і невеличкі,
Виробляють добрі звички,
Щоб здоров’я вберегти і щасливими рости
Вірус Мікроб
Нащо вам здоров’я мати? Краще хворим пролежати!
Бо не треба вчить уроки, ні гулять, ні розважатись,
Ані в той футбол ганяти, м’яч в ворота забивати,
Їжте бликоту й дурман, в голові носіть туман.
Психолог
Діти, давайте запросимо Шамана Нікотина, Віруса Мікроба до нас на заняття і доведемо їм, що найдорожче для нас – це здоров’я.
Однією із шкідливих звичок ви назвали паління. А чи знаєте ви, що відбувається в організмі людини, яка палить і звідки прийшла ця звичка?
Історія вживання тютюну розпочалася в Європі наприкінці 15 століття після повернення з Америки Христофора Колумба. З початку тютюн був завезений в Іспанію, потім потрапив в інші країни. В період великих географічних відкриттів караванними шляхами тютюн потрапив практично в усі куточки земної кулі. Щороку населення земної кулі викурює 12 мільйонів цигарок. Одна запалена цигарка виробляє 4 тисячі шкідливих речовин. Кожна цигарка коштує курцеві 15 хвилин життя.
Це можуть бути: цікавість, наслідування дорослих, приклад батьків, наслідування героїв фільму, бажання бути дорослим, самостійним, це модно, красиво, бажання привернути до себе увагу тощо.
Об’єднання учнів в 4 групи (легені, серце, шлунок, мозок)
Психолог
Дослід: за допомогою виготовленого приладу для паління психолог демонструє учням, що коїться в легенях під впливом сигаретного диму.
Обговорення:
Мета: зняття фізичного та емоційного напруження, покращення настрою в групі.
Учням пропонують малювати у повітрі цифри різними частинами свого тіла:
Мета: усвідомити позитивні і негативні сторони шкідливих звичок. Підготуватися до відповідального вибору способу життя.
Поділ дітей на 2 групи «Жарко», «Холодно»
Психолог. Коли ми збираємося щось почати, ми спершу зважуємо всі «за і проти». Зараз кожна група по черзі називатиме аргумент «за і проти» куріння.
1 група – аргумент «за» куріння
2 група – аргумент «проти»
Розіграйте ситуацію:
Вам пропонують спробувати сигарету. Як ви зможете відмовитись?
Мета: свідоме бачення учнями того, що є здоровим способом життя, в яких діях і поведінці він виявляється, пошук прийомів наочного переконання однолітків.
Поділ дітей на групи «Пори року»
Кожній групі пропонується зобразити на папері свої кроки (дії та приклади поведінки) (наприклад: сліди, сходи, квіти, ноти. . .) у напрямку свого вибору свого способу життя. Це може бути малюнок, аплікація тощо. Час виконання завдання – 10 хвилин. Кожна група презентує свої «10 кроків» до здорового способу життя.
ІІІ Заключна частина
На цьому уроці я зрозумів (ла), що . . .
А ще я хотів (ла) б довідатися . . .
2. Вправа «Кулька здоров’я»
Поділ учнів на пари
Кожній парі роздаються повітряні кульки, на яких вони маркером пишуть позитивні слова, які асоціюються із здоров’ям, побажання, малюють радісне обличчя. Потім кульки з’єднуються і вони стають однією великою кулею, символом здоров’я.
Якщо сподівання дітей виправдалися, то вони чіпляють свої пелюсточки на «Ромашку».