Година спілкування «Подорож до Країни Довкілля»

Про матеріал
Розширювати і збагачувати знання учнів про природу; виховувати почуття прекрасного, любов до природи рідного краю та шанобливе ставлення до неї; формувати вміння встановлювати взаємозв’язок між природними об’єктами.
Перегляд файлу

Година спілкування

 «Подорож до

Країни Довкілля»

20190207_162349

Мета. Розширювати і збагачувати знання учнів про природу; виховувати    почуття прекрасного, любов до природи рідного краю та   шанобливе ставлення до неї; формувати вміння встановлювати взаємозв’язок між природними   об’єктами.

Обладнання: плакати, малюнки із зображенням природи рідного краю, Червона книга України, назви екологічних стежин.

                                                      Хід заходу

Вчитель. Сьогодні ми з вами будемо подорожувати екологічними стежками по Країні Довкілля.

Йдемо в гості до природи,

Є в ній різна дивина:

В небі- зорі, в ріках-води,                      

В полі квіточка ясна.

А зимою є сніжинка.

Літо дощик принесе.

Є метелик і пташинка-

І таке цікаве все!

          Перша стежина – має назву «Пізнавальна».

Вчитель. Росла собі людина і поступово пізнавала дивовижний і чарівний світ. Брала від природи все: повітря- щоб дихати, водичку- щоб пити, а рослини-щоб їсти. Людина була дуже спостережлива і навчилася багато чого від рослин і тварин, та й сама почала вдосконалювати свій світ. Вона навчилася добувати вогонь, приручила тварин, навчилася захищатися від хижих звірів і полювати, будувати житло, знаходити і готувати собі їжу.

   І чим краще людина пізнавала свій світ, тим більше будувала будинків, мостів, доріг, змінюючи у такий спосіб природне середовище, своє довкілля. І нині вона живе у гарних будинках, що захищають її від холоду, вітру, дощу, а під рукою в неї –світло, вода, тепло. А ще дюдину оточують розумні речі- це радіо, телефон, телевізор, магнітофон, комп’ютер, газова та електрична плити, пральна машина і т. д. І все це навколишнє середовище, серед якого ми живемо. Тепер це наше довкілля.

-А що таке довкілля?

Учень.

Все, що є навколо тебе:

Сонечко, хмаринка, небо,

І пісок, каміння, води,

Й люди – часточка природи.

Поле, гори і травичка,

Ліс, повітря і водичка,

Бджілка, пташечка і зорі,

Вільний вітер на просторі,

Квіточки і різне зілля –

Це, діточки, й є довкілля!

Гра «Павутинка».

  Вчитель. Щоб   переконатися, що у природі існує взаємозв’язок, давайте пограймо в гру, яка називається «Павутинка».

 (Учні стають у коло, один з них тримає клубок ниток і розпочинає гру).

  • Я берізка, мені потрібне сонце.           
  • Сонце нагріває повітря.
  • Повітрям дихає зайчик.
  • Зайчик їсть капусту.                            
  • На капусті сидять комахи.                          
  • Комахами живляться жаби.
  • Жаб їдять їжаки.
  • Їжаки приносять користь людям.
  • Людям потрібні дерева.

( Після того, як всі учасники будуть зв’язані ниткою, запропонуйте комусь з дітей класу потягти за нитку чи спробувати вивести когось із учасників гри.)

  -  Діти, давайте спробуємо вивести когось із учасників гри. Що сталося з іншими? Чому? ( Бо всі пов’язані  між собою.)

    Отак і в природі все взаємопов’язане між собою. Існуючі у природі

взаємозв’язки вивчає наука екологія. Вчені-екологи вважають головним збереження нашої планети Земля і життя на ній, а для цього треба знати і вивчати природу, підтримувати існуючу в ній рівновагу.

 

    Вчитель. Все візьмемо до уваги –

                     Не порушимо рівноваги!

     -Зараз помандруємо стежиною під назвою «Охороняй та зберігай!»

Вчитель.  З кожним роком під впливом діяльності людини все більше тварин і рослин зникає з лиця землі. Тому постала необхідність скласти списки таких видів, яких залишилося дуже мало. У 1980 р. було створено Червону книгу України. 

- А чи знаєте ви, що таке Червона книга?

  Учень.  Червона книга – не зовсім звичайна книга. У ній записано назви тварин і рослин, яких залишилося мало, або вони вже зовсім зникають. Наша країна також дбає про збереження рослин і тварин, тому і в нас створили Червону книгу України. До неї занесені  923 види рослин, тварин, грибів та інших рідкісних організмів.

     Вчитель. Увага! Давайте пригадаємо, які рослини та тварини занесені до Червоної книги України.  ( Вчитель показує малюнок, а діти дають назву рослині чи тварині.)

    -Червоний колір – це попередження, сигнал тривоги: бережіть рослини і тварин, не допустіть їхнього зникнення. Ми повинні оберігати і прикрашати нашу землю для нинішнього і майбутніх поколінь.

 Гра «Можна - не можна»

Вчитель називає дію, і діти відповідають «можна» чи «не можна».

                  МОЖНА

     -    Саджати квіти, рослини.

  • Берегти молоді рослини.
  • Обгороджувати мурашники.
  • Милуватися красою природи.
  • Підгодовувати птахів.
  • Прибирати місця відпочинку у лісі, на березі річки тощо.

               НЕ МОЖНА

     -    Ламати гілочки дерев, кущів.

  • Обдирати кору дерев.
  • Рвати багато квітів.
  • Збивати гриби ногами.
  • Руйнувати павутиння.
  • Ловити метеликів, бабок.

Вчитель.  Ми наблизилися до самої красивої та гарної стежини –

«Квіткової».

 Яке було б сумне довкілля без рослин! Рослини не тільки приваблюють зір, вони ще й очищують повітря та воду. Недаремно ж їх називають легенями Землі. Чим більше ми посадимо рослин: лісів, гаїв, дібров – тим красивіше і чистіше буде довкілля, в якому ми живемо. Пам’ятай це!

      А чи знаєте ви  квіти?

Розгадування загадок

 На городі в нас росте

Сонце ясне, золоте,

Жовте око, жовті вії,

Та чомусь воно не гріє. (Соняшник)

* * *

Сонечко в травах зійшло,

Усміхнулось, розцвіло,

Потім стало біле-біле

І за вітром полетіло (Кульбаба)

* * *

Стоять красуні на водІ,

Вінки в них білі й золоті. (Водяні лілії)

* * *

Запалали в чистім полі

Квіти гарні, всі червоні.

То палає влітку так

Польовий червоний … (Мак)

* * *

Наче сонця серединка,

Пелюстків біла хустинка.

Знає бджілка і мурашка,

Що звуть квіточку … (Ромашка)

* * *

Що за квіточка пахуча:

І червона, і колюча? (Троянда)

* * *

Дуже скромна і тендітна,

Серед квітів непримітна.

Та, якщо в руці пом’яти,

То умить впізнаєш .. (М’ята)

* * *

Я найперша зацвітаю

Синім цвітом серед гаю,

Відгадайте, що за квітка,

Бо мене не стане влітку. (Пролісок)

* * *

Перша квіточка весняна

тихо під сніжком куняла.

Дмухнув вітерець тепленький,

і з’явився цвіт біленький. (Підсніжник)

* * *

Виростає з цибулинки,

Різні має він відтінки.

Сам поважний, наче пан,

Із чужих країв – … (Тюльпан)

* * *

Дзвіночки в лісі ніжні – ніжні,

Немов сніжинки білосніжні.

В зеленім листі спочивають,

П’янкий весняний запах мають. (Конвалія)

* * *

Немов дрібнесенькі зірки,

В суцвіття зібрані квітки.

Весною підемо в гайок,

Де запашний цвіте … (Бузок)

                                      

Ведучий. В народі вінок, квіти - обов'язкові     атрибути  народних обрядів, звичаїв. Про них є чимало легенд, переказів, послухаємо їх.

(Кілька учнів з «Довідкового бюро»  розповідають легенди).

Легенда про волошку

   Красивий юнак Ціанус так захопився польовими квітами,  що ходив полями і плів з них вінки. Якось богиня Флора знайшла його мертвим. Тоді вона перетворила його на волошку. Ціанус — означає синій.

Легенда про грицики

   Колись сільський пастушок Грицько пошкодив ногу. Що робити? Кров струмком біжить, не зупинити. Тоді зірвав він жмут невідомої трави, приклав до рани, і кровотеча вщухла. Відтоді вдячні нащадки і назвали непоказні квіти - грициками.

Легенда про чорнобривці

   Назва чорнобривців пов'язана зі старовинною легендою про  майстрів-чоботарів, які виготовляли особливо гарні, святкові: жіночі чобітки, що мали яскраво-червоні халяви та чорні

голівки - чорнобривці.

Легенда про калину

  Було це давно, коли татарські орди нападали на нашу рідну землю.

 Жила в одному селі дуже гарна дівчина. Помітив її якось воєвода, вирішив продати, щоб мати великі гроші. Але дівчина була дуже швидкою, і була б утекла, якби не зачепилася своїм намистом за кущ калини. Розсипалося намисто. Дівчину було спіймано, так і загинула вона в неволі. А на тому місці виросли кущі з криваво-червоними плодами. Це була калина.

Учні класу виконують хоровод «Ой є в лісі калина»

 

Гра « Як зберегти природу?»

(Всі встають і роблять те, що скаже вчитель.)

- Якщо ти не збираєш великих букетів, сплесни у долоні над головою.

- якщо ти ніколи не залишаєш сміття у лісі, на березі річки – тупни ногою.

- якщо ти хочеш більше знати про природу навколо тебе, то підніми руку.

- якщо ти підібрав приблудне кошеня, собачку, або допоміг іншим чином якійсь тварині- простягни руку вперед.

- якщо ти переконаний, що треба кожній людині пуклуватися про природу, все живе – простягни руки своїм сусідам, візьми їх за руки.

- Давайте ось так, як ви дружно взялися за руки, ми будемо єдині у прагнені зберегти нашу природу.)

 4 стежина «Підсумкова»

Вчитель.  Давайте скажемо компліменти, щодо збереження природи, нашій планеті Земля і уквітчаємо її квітами.

Вчитель. Ось і пройшли ми 4 стежини по Країні Довкілля. Багато дізналися для себе нового, щось пригадали із раніше вивченого. Але ця країна ще досить велика і  ми з вами й надалі будемо знайомитися з її мешканцями. Тож давайте ще раз розповімо, що таке довкілля.

-Що таке довкілля?               

Учні.

1. Це Сонце і Місяць

    І блискавка й грім.

    І хмарки, що з неба

    Привіти шлють всім.

2. Струмочок      маленький,

    Що швидко біжить.

    Це батько і ненька –

    Без них не прожить.

3. Земля, де ми ходим,

    Вода, що ми п’єм,

    Будинок рідненький,

    В якому живем.

4. І друзі і школа,

   І все, що довкола.

   Що любим, шануєм,

   Завжди бережем,

   Словом єдиним-

   Довкілля – назвем!

Пісня «Кольорвий світ»

Вчитель. Ось і завершився виховний захід. До побачення, до нової зустрічі у Країні Довкілля.

 

 

1

 

docx
Пов’язані теми
Позашкільна освіта, Виховна робота
Інкл
Додано
24 серпня 2021
Переглядів
442
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку