Тема: «Доброчесність і справедливість – дорожчі за золото»
Клас: 2
Мета:
Матеріально-технічне забезпечення:
Шулєшова В. В. «Доброчесність і справедливість – дорожчі за золото». [Електронний ресурс] / В. В. Шулєшова // Освітній портал «На Урок».–2019.–Режим доступу: https://naurok.com.ua/situaciyna-godina-spilkuvannya-dobrochesnist-i-spravedlivist-dorozhchi-za-zoloto-120533.html
Народовська Л. П. «Доброчечність і справедливість». [Електронний ресурс] / Л. П. Народовська // Освітній портал «Всеосвіта».–2021.–Режим доступу: https://vseosvita.ua/library/vihovnij-zahid-dobrocesnist-i-spravedlivist-dorozci-za-zoloto-410840.html
Розробки уроків за підручником “Я досліджую світ” для 3 класу / За ред. О. Волощенко, О. Козак, Г. Остапенко. – 2018-2022 р. – Режим доступу: https://svitdovkola.org/metodic/ik3/tema6/lessons/24
Відео «Їжак проти Рака // Уроки справедливості». [Електронний ресурс]// «Клуб Справедливці» –Режим доступу: https://www.youtube.com/watch?v=IGKwYaVec30
Складова моделі успішного випускника: громадянин
Орієнтир складової моделі успішного випускника: громадянська позиція
Педагогічний інструментарій:
-підхід: особистісно-орієнтований;
-технологія: інформаційно-ігрова;
-форма роботи: розповідь-бесіда.
Ознаки успішного зростання випускника: розширення власних інтересів, уподобань, цінностей та усвідомлення свого місця в соціальному середовищі.
Хід заняття
І. Вступ |
|
Вихователь: |
Добрий день, дорогі друзі! Добрий день! На вас чекає гарний день. Бачу, всі веселі і здорові До заняття всі готові!
|
ІІ. Основна частина |
|
Вихователь:
Вихователь:
|
- Прочитайте назву нашого заходу. Як ви гадаєте, про що ми сьогодні будемо говорити на занятті? Які слова вам спадають на думку, коли ви чуєте слово «доброчесність», а слово «справедливість»? (Відповіді учнів) Вправа «Квітка доброчесності». (З'ясування принципів доброчесності) - Доброчесність у навчанні — це, передусім, повага до себе та до інших учасників навчального процесу. -Зараз ми з вами складемо «квітку доброчесності» і тим самим дізнаємося про її принципи. (пелюстки з написами: чесність, довіра, справедливість, повага, відповідальність, сміливість) Запропонувати дітям узяти по одному листочку і прикріпити на дошку. Проте спочатку треба уважно подивитися, чи щось написано на ньому? Прочитати і постаратися пояснити, що воно означає. (Якщо учень не зміг пояснити значення слова, запитати клас або пояснити його). Вправа «Склади прислів’я» Об’єднати учнів у групи і дати кожній групі «розрізане» прислів’я. Завдання групам – зібрати його, прочитати і пояснити значення (за потреби пояснити значення самій). «Розрізане» прислів’я наклеїти на чисті аркуші. Тому, хто нечесний у малому, не вірять у великому Хто сіє чесноту, той пожне славу. Здобудеш освіту — побачиш більше світу. Як працюємо сьогодні, так житимемо завтра. - Людина, яка сказала неправду один раз, уже не зможе зупинитися. У шкільному житті, на відміну від позашкільного спілкування, не може бути брехні на благо. Слухання та обговорення оповідання Василя Сухомлинського «Як Павлик списав задачу» Павлик прийшов до школи занепокоєний. Удома він довго сидів над задачею й не міг розв’язати. Тепер у нього одне було на думці: у кого списати задачу? Прийшла Зіна. Вона добре розв’язувала задачі. Павлик спитав у неї: — На скільки дій задача? — На три, — відповіла дівчинка. — А хіба ти не розв’язав? — Не вийшла... Дай, Зіно, списати... — Ой, Павлику, чого ж ти сам не хочеш подумати? — сказала Зіна. Вона дала йому свій зошит. Павлик списав одну дію, другу, перейшов до третьої. У третій дії помітив у Зіни помилку: там, де треба було написати 23, Зіна написала 32. У своєму зошиті Павлик написав правильно, а Зіні не сказав, що в неї помилка. Учителька зібрала зошити для перевірки. Наступного дня вона сказала: — У Павлика «відмінно». Молодець, Павлику, добре попрацював над задачею. А в тебе, Зіно, — «добре». Помилку зробила... Зіна здивувалася. Вона глянула на Павлика. Павлик почервонів і похнюпився. Запитання для обговорення: 1) Порівняй себе з Павликом і Зіною. Чи доводилося Тобі списувати? Чи доводилося Тобі давати списувати?(Відповіді учнів) 2) Чи можна вважати, що Павлик виграв від того, що списав задачу? (Відповіді учнів) 3) Чому Павлик почервонів і похнюпився від погляду Зіни? 4) Уявімо, що після оголошення результатів, Зіна підняла руку та повідомила всім, що Павлик списав у неї задачу. Як буде почуватися Павлик? Що, на Твою думку, скаже з цього приводу вчителька? (Відповіді учнів). |
|
|
|
Фізкультхвилинка |
Вихователь: |
Вправа “Хто чим славиться?” Поміркуйте і доберіть слова за змістом. Соловейко — … (співом) Сонце — … (теплом) Джерельце — … (чистою водою) Квітка — … (красою і ароматом) Колосок — … (зерном) Собака — … (вірністю людині) Людина — … (працею, розумом, добротою, щедрістю, дружбою тощо) Чи можна продовжити цей ряд? Чим же ще людина відрізняється від інших істот?
Вправа «Асоціативний кущ» -Які асоціації у вас виникають, коли ви чуєте слово “справедливість”? (Відповіді учнів). Чи замислювалися ви, що означає поняття “справедливість”? Опишіть декількома словами власне розуміння цього поняття. (Відповіді учнів). -Слово “справедливо” ніколи не змінювало свого значення. Як і у давні часи, воно означає “правильно, слушно, правдиво”. Кожна людина у світі прагне, щоб до неї ставилися справедливо. Ми хочемо, щоб наші здібності цінували, щоб наші дії та старання винагороджувалися. І ми усвідомлюємо, що за погані вчинки нас хвалити ніхто не буде. У свідомості кожної людини є розуміння того, що за добро варто платити добром, а зло має бути покараним. Справедливість найближче до “золотого правила” — ставитися до інших так, як хочеш, щоб вони ставилися до тебе.
Перегляд та обговорення відеоролика «Їжак проти Рака».
Вправа “Поясни” -Розгляньте малюнки. Поміркуйте і поясніть, якому малюнку відповідає слово “рівність”, а якому — “справедливість”? (Відповіді учнів)
|
ІІІ. Заключна частина |
|
Вихователь: |
Дослід “Чародійне зникнення” (Учитель демонструє дітям банку з чистою водою) -Уявіть собі, що це — ваша душа. Чиста, незаплямована ні обманом, ні нечесними вчинками. Але з вами щось трапилося, і ви одного разу сказали неправду (додає фарби), потім знову (знову додає фарби) — і потягнувся ланцюжок (знову додає фарби). Душа ваша помутніла, їй важко, вона страждає, болить. Ви не винесли цих душевних мук і в усьому зізналися (вливає засіб для відбілювання — “Білизну”). Якою знову стала вода? (чистою, прозорою) Чого нас може навчити цей дослід? (Людей не можна обманювати. Потрібно говорити правду, якою б вона не була) - З яким настроєм закінчуєте заняття? (Відповіді учнів) - Про що цікаве дізналися? (Відповіді учнів) На цьому наше заняття завершується, дякую за увагу. До побачення! |