Година спілкування "Скажи, хто твій друг"

Про матеріал
Година спілкування – це форма виховної роботи, при якій вихованці під керівництвом педагога включаються в спеціально організовану діяльність, яка сприяє формуванню системи відносин до навколишнього світу, форма організації процесу безпосереднього спілкування педагога з вихованцями гуртка, де можуть підійматися і розв'язуватися важливі організаційні, моральні та етичні проблеми. У годині спілкування Козлової Л.М. представлені практичні поради, творчі та інтелектуальні завдання для вихованців початкового та основного навчального рівнів. Запропонована виховна справа допоможе керівнику гуртка, творчого об’єднання позашкільного навчального закладу зробити навчально-виховний процес більш цікавим і змістовним та сприятимуть здруженню, згуртуванню дитячого колективу.
Перегляд файлу

Козлова Людмила Миколаївна,

методист Сумського Палацу

дітей та юнацтва

 

Година спілкування

 

Тема: Скажи, хто твій друг

 

Мета: з’ясувати думку та відношення вихованців до дружби між своїми однолітками; формувати в них розуміння значення поняття «друг», «дружба», дружелюбність, чуйність, увагу; розвивати почуття відповідальності, вимогливості до себе; вчити дружнім взаємовідносинам у колективі; виховувати поважне ставлення один до одного, бажання бути справжнім другом.

План

  1. iОрганізаційні питання. Тема мета.
  2. Мозковий штурм «Дружба»
  3. Творча робота в групах

а) Вчить народна мудрість

б) Ситуація

  1. Обговорення фотовиставки «Ми вміємо дружити»
  2. Тест «Чи надійний ти друг»
  3. Підсумок

 

Хід години спілкування

Темою сьогоднішнього з вами спілкування є дружба.

  • Хто такий друг?
  • Як стати справжнім другом?
  • Чи вмієте ви дружити?
  • Як слід себе поводити, щоб не втратити друзів?
  • Які існують правила дружби?

Саме про все це і піде сьогодні розмова.

Коли ми промовляємо слово «дружба», то що ви в першу чергу згадуєте?

(відповіді вихованців)

Коли люди дружать, то вони хочуть бути разом, довіряють один одному. Справжні друзі розуміють тебе і поважають твої інтереси.

Мозковий штурм «Дружба»

На дошці кріпиться невелике паперове коло зі словом «дружба» – це серединка квітки. Вихованці отримують по одній пелюстці, на якій записують одне слово, що становить складову такого поняття як «дружба».

цПотім на дошці оформляється квітка дружби.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

У тлумачному словнику дається таке визначення поняттю «дружба»: «Дружба — це близькі відношення, які засновані на взаємній довірі, спільності інтересів». Сучасні словники розглядають слово друг як людину, яка пов’язана з ким-небудь дружбою, захисник кого-небудь.

 

Творча робота в групах

Вихованці об’єднуються у 3 групи

 

Творчі завдання:

а.) Вчить народна мудрість

Учасники кожної групи отримують карточку з прислів’ям про дружбу.

Завдання: ознайомитися з прислів’ям та прокоментувати його.

(Варіанти прислів’їв про дружбу:

  • «Дружба – це дзеркало, розіб’єш – не складеш».
  • «Скажи мені, хто твій друг, і я скажу, хто ти».
  • «Щоб зберегти друзів, треба їх вибачати».)

 

б). Ситуація

depositphotos_4287666-Cartoon-children-setУчасники кожної групи отримують карточку з ситуацією.

Завдання: розіграти та вирішити ситуацію.

  1. Ви йдете разом із другом вулицею. Друг впав у багнюку і забруднився. При цьому, він виглядав дуже комічно. Але вашому другові образливо і боляче. Як вибудете діяти, що говорити?
  2. Ви посварилися зі своїм найкращим другом, але дуже прагнити помиритися. Як вибудете це робити?
  3. Ваш друг захворів. Ви прийшли його відвідати. Як ви будете себе поводити?

Обговорення фотовиставки «Ми вміємо дружити»

Вихованці за фотографіями розповідають про своїх друзів

(як їх звати, де вони познайомилися, чому вони стали їх справжніми друзями, які якості своїх друзів вони цінують? тощо)

 

Тест «Чи надійний ти друг»

  1. Друг часто користується твоїми речами, але повертає їх неохоче. Цього разу він просить дорогу річ. Як ти вчиниш?

а) Даси йому;

б) скажеш, що в тебе її зараз немає;

в) відмовиш і поясниш справжню причину.

 

2. Ти відчуваєш, що у твого друга невдозі будуть великі неприємності. Як ти вчиниш?

1381400943_druzhba1а) Припиниш із ним стосунки;

б) вдаватимеш, що все гаразд;

в) відверто поговориш із ним.

 

3. Чи вважаєш ти, що твій друг повинен:

а) завжди всім ділитися з тобою;

б) говорити тільки те, що тобі подобається;

в) залишати свої думки та проблеми при собі.

 

  1. Друг носить одяг, який йому не личить. Тоді ти:

а) скажеш йому про це;

б) спробуєш пояснити, чому цей одяг не слід носити;

в) промовчиш.

 

  1. Ти вважаєш, що твій друг:

а) кращий ніж ти;

б) ти маєш більше переваг;

в) ви знаходитися на одному рівні.

Варіант відповідей

№ запитання

а

б

в

1

1

2

3

2

1

2

3

3

3

2

1

4

2

3

1

5

2

1

3

 

11-15 балів. Ти – надійний друг. Твої друзі це знають і цінують.

6-10 балів. У тебе є друзі, але ти до них не завжди ставишся з повагою і терпінням., не переймаєшся їхніми проблемами. Щоб поліпшити ситуацію, пробуй ставити себе на місце тієї людини, якій потрібна твоя допомога.

5 балів. Ти певною мірою егоїст і звик звертати увагу тільки на себе.Така риса – перешкода справжній дружбі. Виявляй більше інтересу до інших людей та їхніх проблем.

 

Підсумовуючи заняття, педагог бажає тим вихованцям, у кого немає друзів, їх знайти, а тим. хто має дузів, їх зберегти.

 

img14

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Габур Наталія Сергіївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
22 лютого
Переглядів
621
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку