Козлова Людмила Миколаївна,
методист Сумського Палацу
дітей та юнацтва
Година спілкування
Тема: Скажи, хто твій друг
Мета: з’ясувати думку та відношення вихованців до дружби між своїми однолітками; формувати в них розуміння значення поняття «друг», «дружба», дружелюбність, чуйність, увагу; розвивати почуття відповідальності, вимогливості до себе; вчити дружнім взаємовідносинам у колективі; виховувати поважне ставлення один до одного, бажання бути справжнім другом.
План
а) Вчить народна мудрість
б) Ситуація
Хід години спілкування
Темою сьогоднішнього з вами спілкування є дружба.
Саме про все це і піде сьогодні розмова.
Коли ми промовляємо слово «дружба», то що ви в першу чергу згадуєте?
(відповіді вихованців)
Коли люди дружать, то вони хочуть бути разом, довіряють один одному. Справжні друзі розуміють тебе і поважають твої інтереси.
Мозковий штурм «Дружба»
На дошці кріпиться невелике паперове коло зі словом «дружба» – це серединка квітки. Вихованці отримують по одній пелюстці, на якій записують одне слово, що становить складову такого поняття як «дружба».
Потім на дошці оформляється квітка дружби.
У тлумачному словнику дається таке визначення поняттю «дружба»: «Дружба — це близькі відношення, які засновані на взаємній довірі, спільності інтересів». Сучасні словники розглядають слово друг як людину, яка пов’язана з ким-небудь дружбою, захисник кого-небудь.
Творча робота в групах
Вихованці об’єднуються у 3 групи
Творчі завдання:
а.) Вчить народна мудрість
Учасники кожної групи отримують карточку з прислів’ям про дружбу.
Завдання: ознайомитися з прислів’ям та прокоментувати його.
(Варіанти прислів’їв про дружбу:
б). Ситуація
Учасники кожної групи отримують карточку з ситуацією.
Завдання: розіграти та вирішити ситуацію.
Обговорення фотовиставки «Ми вміємо дружити»
Вихованці за фотографіями розповідають про своїх друзів
(як їх звати, де вони познайомилися, чому вони стали їх справжніми друзями, які якості своїх друзів вони цінують? тощо)
Тест «Чи надійний ти друг»
а) Даси йому;
б) скажеш, що в тебе її зараз немає;
в) відмовиш і поясниш справжню причину.
2. Ти відчуваєш, що у твого друга невдозі будуть великі неприємності. Як ти вчиниш?
а) Припиниш із ним стосунки;
б) вдаватимеш, що все гаразд;
в) відверто поговориш із ним.
3. Чи вважаєш ти, що твій друг повинен:
а) завжди всім ділитися з тобою;
б) говорити тільки те, що тобі подобається;
в) залишати свої думки та проблеми при собі.
а) скажеш йому про це;
б) спробуєш пояснити, чому цей одяг не слід носити;
в) промовчиш.
а) кращий ніж ти;
б) ти маєш більше переваг;
в) ви знаходитися на одному рівні.
Варіант відповідей |
|||
№ запитання |
а |
б |
в |
1 |
1 |
2 |
3 |
2 |
1 |
2 |
3 |
3 |
3 |
2 |
1 |
4 |
2 |
3 |
1 |
5 |
2 |
1 |
3 |
11-15 балів. Ти – надійний друг. Твої друзі це знають і цінують.
6-10 балів. У тебе є друзі, але ти до них не завжди ставишся з повагою і терпінням., не переймаєшся їхніми проблемами. Щоб поліпшити ситуацію, пробуй ставити себе на місце тієї людини, якій потрібна твоя допомога.
5 балів. Ти певною мірою егоїст і звик звертати увагу тільки на себе.Така риса – перешкода справжній дружбі. Виявляй більше інтересу до інших людей та їхніх проблем.
Підсумовуючи заняття, педагог бажає тим вихованцям, у кого немає друзів, їх знайти, а тим. хто має дузів, їх зберегти.