Година спілкування "Стоп булінгу"

Про матеріал
Мета години спілкування "Стоп булінгу" (5 клас) :розвивати навички спілкування з однолітками, сприяти формуванню дружніх стосунків між дівчатками і хлопчиками, протидіяти насиллю (булінгу) в учнівському середовищі. Додатком до неї є презентація "Стоп булінгу".
Перегляд файлу

Підгірненська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів

Новомиколаївського району Запорізької області

 

 

 

 

Стоп булінгу

 

 

 

 

Година спілкування, проведена у 5 класі

класним керівником

Бейдик Н. І.

 

 

 

Підгірне

2019


Тема години спілкування:  Стоп булінгу

 Мета:

Розвивати навички спілкування з однолітками, сприяти формуванню дружніх стосунків між дівчатками і хлопчиками, протидіяти насиллю (булінгу) в учнівському середовищі.

 

Вступ.

Слово вчителя:

(Слайд 2). Булінг (bullying, від анг. bully — хуліган, забіяка, задирака, грубіян, насильник) визначається як утиск, дискримінація, цькування. Цей термін означає тривалий процес свідомого жорстокого ставлення (фізичного і психічного) з боку дитини або групи до іншої дитини або інших дітей.

Мотивацією до булінгу стають заздрість, помста, відчуття неприязні, прагнення відновити справедливість; боротьба за владу; потреба підпорядкування лідерові, нейтралізації суперника, самоствердження тощо аж до задоволення садистських потреб окремих осіб.

(Слайди 3 -5). Як показує практика, форми шкільного булінгу можуть бути різними:

систематичні кепкування з будь-якого приводу (від національності до зовнішнього вигляду дитини);

задирство;

фізичні і психічні приниження;

різного виду знущання;

бойкот та ігнорування;

псування особистих речей та ін.

 

(Слайди 6 -8). Найпоширенішими формами булінґу є:

  1. словесні (вербальні)

 систематичні словесні образи, глузування, обзивання, погрози; образливі жести або дії, наприклад, плювки; залякування за допомогою слів, загрозливих інтонацій, щоб змусити жертву щось зробити чи не зробити;

  1. соціальні (емоційні)

ігнорування, відмова від спілкування, виключення із гри, бойкот;

  1. фізичні

вимагання грошей, їжі, речей, умисного пошкодження особистого майна жертви, удари, щипки, штовхання, підніжки, викручування рук, будь-які інші дії, які заподіюють біль і навіть тілесні ушкодження;

  1. електронні (кібербулінґ)

приниження за допомогою мобільних телефонів та інтернету (СМС-повідомлення, електронні листи, образливі репліки і коментарі у чатах і т.д.), поширення чуток і пліток.

Булінґ вкрай негативно впливає на соціалізацію жертви, спричиняючи:

неадекватне сприймання себе – занижену самооцінку, комплекс неповноцінності, беззахисність;

негативне сприймання однолітків – відсторонення від спілкування, самотність, часті прогули у школі;

неадекватне сприймання реальності – підвищену тривожність, різноманітні фобії, неврози;

девіантну поведінку – схильність до правопорушень, суїцидальні наміри, формування алкогольної, тютюнової чи наркотичної залежності.

Як реагувати на цькування

Слово вчителя: «На жаль, діти не завжди вміють мирно розв’язувати свої проблеми. Тому в школі трапляються сварки, бійки, знущання над слабшими. Все це — прояви агресії і насилля, які ще називаються булінгом. Найпоширенішими проявами агресії у вашому середовищі є бійки, штовхання, а також прізвиська, обзивання, кривляння. Як і те, коли не беруть у гру чи виганяють із неї, псують чиїсь речі. Усе це — булінг. А вимагання грошей, чужої власності є найнебезпечнішими випадками, за які винуватці та їхні батьки відповідають за законом.

Перегляд та обговорення відео «Булінг. Як зупинити дитячу травлю»

 https://www.facebook.com/MolniaPlus/videos/477592299292942/

Молодші школярі мають неодмінно звертатися по допомогу до дорослих — учителів і батьків. Допомога дорослих дуже потрібна і в будь-якому іншому віці, особливо якщо дії кривдників можуть завдати серйозної шкоди фізичному та психічному здоров'ю.

Старші діти, підлітки можуть спробувати самостійно впоратись із деякими ситуаціями. Психологами було розроблено кілька порад для них.

(Слайди 9 -10). Як впоратися з ситуацією самостійно

1. Ігноруйте кривдника. Якщо є можливість, намагайтесь уникнути сварки, зробіть вигляд, що вам байдуже і йдіть геть. Така поведінка не свідчить про боягузтво, адже, навпаки, іноді зробити це набагато складніше, ніж дати волю емоціям.

Якщо ситуація не дозволяє вам піти, зберігаючи самовладання, використайте гумор. Цим ви можете спантеличити кривдника/кривдників, відволікти його/їх від наміру дошкулити вам.

2. Стримуйте гнів і злість. Адже це саме те, чого домагається кривдник.

3. Говоріть спокійно і впевнено, покажіть силу духу.

4. Не вступайте в бійку. Кривдник тільки й чекає приводу, щоб застосувати силу. Що агресивніше ви реагуєте, то більше шансів опинитися в загрозливій для вашої безпеки і здоров'я ситуації.

5. Не соромтеся обговорювати такі загрозливі ситуації з людьми, яким ви довіряєте. Це допоможе вибудувати правильну лінію поведінки і припинити насилля.

(Слайди 11 - 12). Запитання для обговорення:

1. Який перший крок подолання булінгу?

(Крок 1. «Це не твоя провина! Ти хороший» — написати список своїх досягнень і вивчити його напам’ять.)

2. Який другий крок? (Крок 2. «Створи свою армію»— оточи себе людьми, які дбають про тебе.)

3. Який третій крок? (Крок 3. «Ігноруй задираку» — не піддавайся на провокації, не ходи сам, відчувши небезпеку, — втікай.)

4. Який четвертий крок? (Крок 4. «Знайди допомогу» — звернися до батьків, класного керівника, психолога, завуча або директора. За телефонуй на дитячу лінію телефону довіри 0 800 500 225.)

Підсумкові завдання (закріпити набуті знання)

 

(Слайди 13 - 14). Слово вчителя: «Вміння обирати добрих, надійних друзів дуже важливе. Справжні друзі зможуть допомогти вам в складних ситуаціях. А чи знаєте ви, яким має бути справжній друг? Давайте про це поговоримо».

Запитання для обговорення:

1.  Які риси вдачі необхідні для дружби? (Чесність, вірність, щирість, щедрість тощо.)

2. Які риси вдачі не підходять для дружби? (Жадібність, хвалькуватість, заздрісність тощо.)

Обговорення:

(Слайди 15 - 18). Які із даних вчинків ви вважаєте повинен робити ваш товариш?

  1.    Завжди смішить своїх друзів, намагається поліпшити їм настрій.
  1.    Має гарні іграшки, але нікому їх не дає.
  1.    Дружить тільки для власної вигоди.
  1.    Завжди готовий захистити свого друга, якщо хтось його ображає.
  1.    Завжди готовий вислухати друга і допомогти.
  1.    Підбиває друзів на погані вчинки (прогуляти урок, збрехати батькам).
  1.    Відмовляється робити щось погане і відмовляє від цього друзів.
  1.    В усьому підтримує свого друга, навіть якщо це може комусь зашкодити.
  1.    Міняє друзів, як рукавички.
  1. Розпускає плітки про свого друга.
  1. Намовляє друзів проти інших дітей.
  1. Не розкриває таємниць, які йому довірив друг.
  1. Багато обіцяє, але нічого не виконує.
  1. Запрошує на свій день народження тільки тих, хто приносить дорогі подарунки.
  1. Забуває про день народження друга.
  1. Вітає друзів зі святами.
  1. Ніколи не ділиться із друзями цукерками чи іншими смаколиками.
  1. Якщо друг голодний, готовий поділитися з ним своїм сніданком.
  1. Не називає друзям пароль своєї поштової скриньки

 

  1. Читає без дозволу особистий щоденник друга.
  1. Насміхається над другом, критикує його одяг і зачіску.
  1. Допомагає другові з домашніми завданнями, пояснює те, що той не зрозумів.
  1. Співчуває другові, коли в того неприємності, втішає його.
  1. Зловтішається, коли друг отримує низьку оцінку.
  1. Відвідує друга в лікарні.
  1. Любить говорити тільки про себе.
  1. Цікавиться справами свого друга.
  1. Не обманює своїх друзів.
  1. Навчає друга робити те, що вміє сам.
  1. Приділяє увагу своєму другові: телефонує, підтримує його в соціальних мережах.
  1. Забороняє своєму другові спілкуватися з іншими дітьми.
  1. Самостверджується за рахунок свого друга.

 

Підсумок: «Справжній друг — це той, хто (зачитайте ознаки з колонки «+» або запропонуйте зробити це дітям)».

Обговорення:

(Слайд 19). Запропонуйте їм поміркувати, як має поводитися справжній друг у такій ситуації, і підготувати відповідну сценку.

Ситуація 1. Твій товариш засмутився через погану оцінку.

Ситуація 2. Твого товариша ображає інший.

Ситуація 3. Твій товариш взяв чужу річ без дозволу.

Як ви гадаєте, чи є зрадником той, хто розповів дорослим про це.

 Кому краще про це розповісти? (Своїм батькам, шкільному психологові тощо.)

 

Підсумок: «Друзі повинні підтримувати одне одного, та якщо хтось збирається зробити щось небезпечне, обов’язок друзів — спинити його».

Висновки: (Слайд 20)

  1. Друзі — дуже важливі люди у твоєму житті.
  2.  Друзі повинні підтримувати і захищати одне одного, та якщо хтось збирається зробити щось небезпечне, обов’язок друзів — зупинити його.
  3. Якщо ти побачив, що когось кривдять, не будь байдужим — захисти його або поклич на допомогу дорослих.

1

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Балко Лідія
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
3 жовтня 2019
Переглядів
1337
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку