Тема: Стежинами здорового способу життя
Мета: розширити знання учнів про здоров'я та здоровий спосіб життя, прищеплювати корисні звички, формувати переконання важливості корисних звичок для власного здоров'я, розвивати логічне мислення, пам'ять, стійку увагу, збагачувати словниковий запас, виправляти мовленнєві помилки, виховувати бережливе ставлення до власного здоров'я, бажання займатися спортом.
Обладнання: "Квітка здоров'я", ілюстративний матеріал, картки, прислів'я, загадки, відео, правила , матеріал для колажу
І. Організаційний момент
ІІ. Основна частина
1. Вступне слово
Українські прислів'я : "Здоров'я - найцінніший скарб", "Здоров'я зникає - і радість минає", "В здоровому тілі - здоровий дух"... (читання прислів'їв дітьми). - Про що ми будемо говорити?
Вихователь. Ми не можемо взяти в руки здоров'я і роздивитися його, ми не можемо визначити якого воно кольору та форми, ми його лише відчуваємо і кожен з нас на власному досвіді знає : що це таке бути здоровим і що таке бути хворим, адже хоча б один раз в житті кожен з нас хворів. Жодна людина не хоче бути хворою, ми всі хочемо бути здоровими, але на жаль, здоров'я не безкінечне. Якщо ставитися до свого здоров'я безвідповідально, воно може погіршитися і тут ми знову повертаємося до народної мудрості, яка говорить: "Здоров'я за гроші не купиш".
Завдання кожної людини дбати про своє здоров'я і намагатися берегти його та покращувати. Сьогодні на занятті ми поговоримо - як же бути здоровим?
2. Оголошення теми та мети
3. "Квітка здоров'я"
Вихователь: Знайти відповідь на наше запитання допоможе ось ця чудова квітка здоров'я. Погляньте на її пелюстки і скажіть без чого не буває в людини міцного здоров'я.
Діти: Без гігієни, ранкової зарядки, правильного харчування, правильної постави, охорони зору та здорового сну, фізичних вправ.
Вихователь: Добре, давайте ж тепер більш детально обговоримо те, що ви тільки що назвали.
а) правила власної гігієни
б) ранкова зарядка
в) правила харчування
г) правильна постава
(Робота з малюнками. Дітям демонструються фото і відео, за якими вони виводять правила власної гігієни, ранкової зарядки, харчування, постави. Дана робота включає логічне мислення дітей).
Правила власної гігієни
Ранкова зарядка
Ранкова зарядка - це комплекс фізичних вправ, які виконуються щоденно після сну. Ранкову зарядку роблять за 20-30 хв. до сніданку у зручному одязі, який не заважає рухатися.
Ранкова зарядка потрібна щоб:
Правила харчування
4. Фізкультхвилинка.
Вихователь: Поговорили про поставу, час нам про неї і подбати. Щоб спинки були рівними і не боліли зробимо з вами фіззарядку.
д) правила перегляду телевізора
е) здоровий сон
Здоровий сон
1. Треба спати не менше 8 годин на добу.
2. Треба спати на твердому ліжку.
Правила перегляду телевізора
1. Телевізор треба дивитися на відстані не меншій ніж 2 метри і не більшій ніж 5 метрів.
2. Більше ніж 1 годину поспіль дивитися телевізор не можна.
5. Розгадування загадок про гігієну.
Вихователь: Уявіть собі, я тільки що виявила небажаних гостей в своїй теці. Мабуть вони сюди залізли поки я йшла до вас на заняття. Подивіться на них. Ви їх впізнаєте?
Діти: Так!!! Це мікроби!!!
Вихователь: Це точно вони!!! А ми з вами вже знаємо, що мікроби треба знищувати. Яким чином це можемо зробити?
Діти: За допомогою мила!
Вихователь: Хто хоче знищити мікроби?
Діти: Ми хочемо!
Вихователь: Я дуже рада, що ви такі охочі мені допомогти, але як ви сказали без мила не обійтися. Проте... де ж вам його взяти? У мене є з собою ось таке мило, але його треба заслужити. Пропоную вам спочатку розгадати мої загадки, хто правильно відповість - отримає мило.
Чищу зуби кожен день
Дуже добре швидко
Мені в цьому допоможе
Моя зубна (щітка).
Будуть зуби здоровенькі -
Я почищу їх гарненько.
Візьму в руки зубну щітку
Густу і пухнасту
Що крім цього треба дітки?
Ще і зубну ( пасту).
Як купатися ідеш
І мене також береш.
Я гладеньке й запашне,
Ти намилюєш мене.
Всі мікроби змило
Я корисне (мило).
Коли миюсь чи вмиваюсь,
Потім я ним витираюсь.
Витирати сухо звик
Мій м'якесенький (рушник).
По голові ходить - волосся в порядок приводить. (Гребінець)
Вихователь: Які ж ви молодці, розгадали загадки, а головне отримали мило і тепер ви можете знищити ці непрохані мікроби.
(Діти наклеюють мило на мікроби)
6. Гра "Так! Ні!"
Вихователь: Пропоную вам перевірити себе, наскільки ви були уважні. Я буду говорити твердження, а ви кажіть чи вони правдиві, чи ні. Якщо ні - виправте мене.
7. Бесіда про види спорту. Робота з ілюстративним матеріалом. Пояснення нових слів:
Фрістайл – це олімпійський лижний вид спорту, до складу якого входить лижна акробатика. Сноубординг — олімпійський вид спорту, що полягає в спуску із засніжених схилів і гір на спеціальному снаряді — сноуборді. Бобслей - швидкісний спуск по крижаному жолобу на санях, які називають бобами. Ке́рлінґ — олімпійський вид спорту, командна спортивна гра на крижаному майданчику.
- А чи треба займатися фізкультурою і спортом? - Які види спорту ви знаєте? - Які з них зимові? - Що найбільше вам подобається? - Які спортивні гуртки і секції відвідуєте? - Чи важливе здоров'я для занять спортом? Обґрунтуйте свою думку.
8. Колективна робота: створення колажу здоров'я
ІІІ. Підсумок
Отже, назвемо ще раз головні складники здорового способу життя:
"Асоціативний кущ"
"Незакінчені речення..."
Тема заняття... Я дізнався нового... Найбільше мені сподобалося...