Година спілкування у 5 класі "Без друзів нас мало"

Про матеріал

Година спілеування у 5 класі на тему "Без друзів нас мало"

.................................................................................................................................................................................................................................................................................

Перегляд файлу

Без друзів нас мало

Мета. Сприяти засвоєнню понять «доброта», «чуйність», «милосердя», «гуманність», «альтруїзм», а також розвитку морального самопізнання. Ознайомити учнів із поняттям «спілкування», проаналізувати види та функції спілкування. Виховувати почуття відповідальності за себе, оточуючих. Учити відверто висловлювати свої думки, відстоювати погляди, переконання.

Обладнання. Вислови, схеми, анкети.

1.Вступне слово.

Добрий день дорогі діти, відомий французький письменник-гуманіст Антуан де Сент-Екзюпері вважав, що «єдина справжня розкіш — це розкіш людського спілкування».

Спілкування – складний багатоплановий процес установлення і розвитку контактів між людьми, що виникає через потреби спільної діяльності та передбачає обмін інформацією, вироблення єдиної стратегії взаємодії, сприйняття і розуміння іншої людини.

Людина завжди в своєму житті шукає істину, щоб її знайти, ми повинні вчитись у мудрого царя Соломона. Послухайте притчу: «Один мудрий цар, помираючи, покликав своїх дітей, і запитав: «Що кожний із вас думає про світ?». «Нічого гарного в ньому не має – відповіли царевичі, - у ньому зло, жорстокість, образи, обман.» «Гірко мені від ваших слів, діти мої. Бо як же можна жити і правити світом, якщо ваш розум отруєний такими думками? Благословляючи вас на царство, я хочу, щоб ви пам’ятали: що ви внесете в цей світ, таким він і буде. Хай один із вас принесе в нього щастя, другий – добро, третій – мудрість, четвертий – справедливість. І знайте, що щастя – це не гроші, не влада, це – стан душі. Добро – це вміння нести у світ свої прагнення і не нав’язувати нікому того, чого бажаєш сам. Мудрість — це невміння вказувати комусь, яким треба бути, а здатність змінюватися самому. Справедливість – це вміння не оцінювати інших за своїми мірками». І пішли його діти у світ, але всі по одному, і тому скрізь чогось бракує. Розповівши цю притчу, цар Давид запитав сина Соломона: «То як ти правитимеш світом?». Відповів Соломон: «Я все зрозумів, батьку, світ не повинен бути розділеним. Я правитиму так, щоб у ньому було все разом: і мудрість, і справедливість, і добро, і щастя».

2.Основна частина. Бесіда з дітьми.

1.Діти, а що таке добро?

2. А без чого не може існувати гарний клас?

3. На вашу думку, у вас гарний клас?

В. Сухомлинський писав: «Ідеал людської краси - це водночас ідеал моральності. Любов до людей — це твоя моральна серцевина». Я вважаю, що любити людей - значить, вивчати, піклуватися, творити добро. Але в жодному разі не бути егоїстом. «Інженером можна стати, за п'ять років, ВЧИТИСЯ на людину треба все життя».

3. Проведення анкетування. «Чи гарний ти друг?»

Анкета. «Чи гарний ти друг?»

Перше завдання.

Треба відповісти на декілька запитань. (в дужках вказано кількість балів: перша цифра - «так», друга - «ні»).

1. Чи підводив тебе коли-небудь друг? (5, 15);

2. Чи вважаєш себе гарним знавцем людини? (20, 2);

3. Чи залюбки ти мандруєш? (4, 12);

4. Чи полюбляєш ти спілкування? (15, 8);

5. Чи знаєш ти всіх, хто живе у твоєму домі? (12, 26);

6. Чи вважаєш ти такі ствердження правильними?

• Тварини - кращі друзі людини. (5, 15);

• У біді покине тебе і друг (З, 12);

• Дружба не прибуткова. (1, 20) ;

• Не слід від друзів жадати багато. (20, 6);

• Чим більше друзів, тим краще. (5, 10);

Друге завдання.

З переліку викладених рис характеру оберіть дві, які ви цінуєте найвище за всіх.

• Щирість.

• Вірність.

• Кмітливість.

• Краса.

• Скромність.

• Наполегливість.

• Розум.

Нарахуйте собі кількість балів згідно з номерами.

1-25 балів, 2-20 балів, 3-10 балів, 4-6 балів, 5-15 балів, 6-5 балів, 7 -8 балів.

Третє завдання.

Намалюйте на аркуші паперу піраміду зі сходами, на вершині якої знаходиться куля. Вирішить для себе куди вона повинна скотитися - наліво, чи направо, і намалюйте стрілочку в тому напрямку.

Якщо ви вважаєте, що куля скотиться по лівій стороні - 5 балів, по правій - 20 балів.

Опрацювання результатів:

Якщо вся сукупність балів не перевищує 140 балів, то треба сказати, що друзі вам здобуваються великим трудом. Але це не зовсім тому, що ви поганий товариш, просто ви не вірите в можливість зустріти хорошого друга. Більше довіряйте людям.

Якщо кількість балів від 141 до 180, ви добре знаєте людей та вмієте завойовувати дружбу. У вас є друзі, на яких ви можете покластися, в той же час ви те ж не підводите друзів. І хоча вам не завжди щастить у житті, але ви ніколи не сумуєте, бо маєте добрих друзів.

Від 181 балів. Друзі для вас не проблема. Ми маєте їх дуже багато, що й не злічити. Ви можете без перешкод їх знайти, але напевно ви швидко зраджуєте їм і легко втрачаєте.

4. Підсумки анкетування.

У вашому класі, більшість дітей набрали від 141 до 180 балів. У зв'язку з цим, я вважаю, що ви порядні та добрі діти, які цінують дружбу, але я хочу, щоб ми не тільки розмовляли про дружбу, співчуття, милосердя, доброту, любов, а й власним вчинками змінювали світ на краще, робили добро людям, які нас оточують.

5. Висновок.

Діти, життя - шанс кожного з вас. Доля прихильна до тих, хто здатний триматися на плаву, навіть потрапляючи у вир випробувань. Найпрекрасніші і водночас найщасливіші ті люди, хто прожив своє життя, дбаючи про щастя інших. Отож давайте не пожалкуємо щастя для інших людей, тому що від цього, може і світ стане кращим. І головне потрібно почати добро із себе, і побільше ділитися з цим добром із навколишнім світом. Давайте за традицією візьмемося за руки і утворимо коло миру, добра, щастя, злагоди.

І я пропоную всім уголос промовити найголовніший принцип у житті: «ДОБРО ПОЧИНАЄТЬСЯ З МЕНЕ!».

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Додано
27 березня 2018
Переглядів
964
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку