Година спілкування «У світі наших емоцій»

Про матеріал

Година спілкування: "У світі наших емоцій"

Мета: ознайомити учнів зі світом позитивних і негативних емоцій, навчити дітей керувати своїми емоціями, сформувати бажання виявляти позитивні емоції, вчити розпізнавати почуття інших, отримати можливість зрозуміти наскільки велику роль відіграють емоції в житті людини.

Перегляд файлу

 

Година спілкування «У світі наших емоцій»

Мета: ознайомити учнів із світом позитивних і негативних емоцій, навчити дітей керувати своїми емоціями, сформувати бажання виявляти позитивні емоції, вчити розпізнавати почуття інших, отримати можливість зрозуміти, наскільки велику роль відіграють емоції в житті людини.

Обладнання: картинки із зображенням емоцій, фольга, великий аркуш цупкого паперу, кольорові олівці, гуаш, пензлі, вода.

Учасники: здобувачі освіти 8-10 років.

Хід роботи

Психолог: Доброго дня, діти! Я дуже рада Вас бачити. Сьогодні ми з вами поговоримо про емоції.  Підніміть, будь ласка, руки хто отримував у своєму житті подарунки.

  • Що ви відчували, коли отримували подарунки?
  • А коли ви отримуєте погану оцінку, що відчуваєте?
  • Діти, а на вашу думку, радість, сум, злість - що це?

 Сьогодні дізнаємось, що таке емоції, їх види, навчимось контролювати власні емоції. Ви буваєте веселими або сумними, роздратованими або лагідними та спокійними.

   Емоції допомагають вам спілкуватись з людьми, проявляти власні риси характеру, розуміти почуття і поведінку інших, співчувати їхнім радощам і горю.

Емоції бувають:

  • позитивні (задоволення, радощі).
  • негативні (гнів, злість).

Здавна було відомо, що емоції впливають на наше здоров’я. Коли нас супроводжують позитивні емоції, то це сприяє зміцненню імунітету, а коли у нас міцний імунітет, то ми не хворіємо, тобто вони корисні для нас. А коли негативні  - поганий настрій, гнів, злість, то це призводить до різноманітних захворювань.

Робота із зображеннями емоцій. Гра «Відтвори»

Психолог демонструє картку з зображенням певної емоції діти намагаються повторити цю емоцію.

Робота з фольгою. Вправа «Цікава кулька»

Діти а, як негативні емоції впливають на наші непродумані вчинки? Зараз ми з вами спробуємо розібратися.

Психолог роздає кожному учаснику кусочок фольги.

Діти подивіться на цей листочок. Який він?

Відповіді дітей.

Давайте його зіжмемо в кульку, а тепер давайте спробуємо його розгорнути. Ось так і коли ти розгнівався і образив людину то назад повернути вже нажаль не можливо. Але ми з вами може навчитися стримувати свої негативні емоції і не робити непродумані вчинки по відношенню до інших .

Наприклад:

Порахувати до 10.

Проспівати голосно пісню.

Зім’яти листок паперу.

Просто голосно закричати.

Вправа арт терапія. «Намалюйте свої емоції»  

Обговоріть які почуття викликають певні кольори. Чому?

Якими лініями можна висловити різні почуття? Прямими, хвилястими, зіг-загами і ін.

В якості розминки попросіть дітей намалювати олівцями щасливі лінії, сердиті лінії і т. Д.

Як тільки всі «розігрілися», можна почати працювати з фарбою. Переконайтеся, що у кожного є пензлик, вода і мінімум, три основних кольори (червоний, жовтий і синій).

Дайте короткий опис того, як використовуються фарби (завжди чисті пензлі до занурення в новий свіжий колір, огляд змішування кольорів (жовтий + синій = зелений, червоний + жовтий = помаранчевий, червоний + синій = фіолетовий)

Кожен може потім вирішити які емоції і почуття він буде висловлювати, яким кольором буде користуватися і які лінії використовувати.

Пам'ятайте, що це дуже суб'єктивна вправу і вона не повинна аналізуватися або інтерпретуватися фахівцем, тільки автор роботи сам для себе може зробити висновки.

Коли картини готові їх вішають на загальний огляд (якщо митець не проти) і обговорюють, хто що хто що бачить в кожній картині. Схожі враження від картин в учасників заняття чи ні? Чому?

Гра-медитація «Сонечко»

Закрийте оченята, посміхніться. Уявіть, що ви - маленьке сонечко. Воно прокидається, умивається, розчісує свої промінчики і підіймається в небо. Ви - велика сонячна куля. У вас багато тепла і світла. Це тепло ви даруєте землі, лісам, річкам, морям, лугам. Ви повільно вдихаєте тепло, ви перетворюєтесь на маленький сонячний промінчик. Ви летите над землею і освітлюєте зелене листя, різнокольорові квіточки, купаєтесь у блакитних хвилях річки, стрибаєте по дахах будинків, по вікнах нашої шкільної кімнати, по партах. А зараз протягніться, відкрийте оченята.

   На закінчення нашої години, хочу побачити, які емоції ви отримали від нашої зустрічі. Покажіть їх.

Вам сподобалось наше заняття?

Що нового ви дізналися?

Що корисного ви взяли для себе із заняття?

 Дякую вам ви були активними, працьовитими. Бажаю вам гарного настрою та позитивних емоцій!

Література:

1. Дозорець Л. Корекція агресивності у дошкільників // Психолог. – 2006. –№ 9.

2. Лемак М.В., Петрище Ю.В. Психологу для роботи: діагностичні методики. – [збірник психодіагностичних методик] – Ужгород, 2011.

3. Федосенко Е.В. Психологическое сопровождение подростков:

система работы, диагностика, тренинги. Монография. – СПб.: Речь, 2008

4. Психологічний супровід навчально-виховного процесу. Навчально-методичний посібник / Д.Д.Романовська, Л.В.Кирилецька //// Психологія: [електронний посібник]. – Чернівці: ІППОЧО, 2015.

5. Не смійся з мене. Посібник для вчителя. Проект "Повага Дією" (Ярроу П., Лора Паркер Роерден)

6. Морено, Я. Л. Социометрия: Экспериментальный метод и наука об обществе / Пер. с англ. А. Боковикова. — М. : Академический Проект, 2001.

Автор: практичний психолог Тростянецької Філії І-ІІ ступенів №4

Ковальова Л. С.

 

 

docx
Пов’язані теми
Психологія, Інші матеріали
Додано
8 листопада 2019
Переглядів
648
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку