Година спілкування
ТЕМА:ВОГОНЬ-ДРУГ,ВОГОНЬ-ВОРОГ.
МЕТА:формувати уявлення учнів про причини виникнення пожежі у побуті та її наслідки;вчити учнів правильно діяти у випадку виникнення пожежі; розвивати навички самозахисту;виховувати почуття відповідальності за свої вчинки.
Хід заняття
- Добрий день.
- Вправа “Привітання”
Взятися за руки і привітати один одного.
- Сьогодні наша година спілкування дасть нам можливість зрозуміти коли вогонь- друг, коли - ворог.
Іскру гаси до пожежі,
Бо вогонь не знає межі.
- Зараз вправа “Асоціативний кущ”:
Ващі асоціації до слова - ВОГОНЬ.
ВОГОНЬ |
-Вогонь - давній супутник людини. Від тоді, як за легендою Прометей порушив заборону Зевса і невеличку іскру божественного вогнища сховав у порожній очеретині та приніс людям на землю, вогонь став надійним помічником і товаришем для людей. Зараз важко уявити собі життя людей без вогню.
- Виступи дітей.
І дорослі, і діти це знають:
Нащі предки в печерах жили
Скільки люди себе пам’ятають,
Із вогнем вони дружбу вели.
Із вогнем, що у люту негоду
Упечері усіх зігріва
Що людському великому роду
В холоднечу загинуть не дав.
Тож його берегли як уміли -
Усесильний гарячий вогонь
І хоч тисячі літ відшуміли.
Люди й досі шанують його.
Вогонь з давнини і понин
Служить сумлінно людині.
- Так. Вогонь - друг людини. Але, якщо він потрапить у невмілі руки, то може стати грізним ворогом.
Будьте завжди обережні.
Знає хай дитина кожна;
Жартувать з вогнем не можна.
Із електроприладами обережні будьте.
З праскою і чайником,
З плиткою і паяльником.
Буде біда із недбалістю вашею,
Трапиться з вами лихо.
Отже,вогонь може бути як другом людини, так і ворогом.
І від нас залежить, яким він буде: добрим чи злим.
- Вогонь завжди потрібний людині. Він дає тепло і світло. Без вогню жилося б важко. Автомобіль не зрушить з місця, а космічний корабель не полетить, якщо на допомогу не прийде вогонь. Але, коли з вогнем поводитися необережно, може статися пожежа. Вогонь - це страшна стихія, вона практично нічого не залишає на своєму шляху. Створюється надзвичайно висока температура, від якої все спалахує, вода миттєво випаровується, а вогонь усе спопеляє. Поширюється їдкий дим, що наповнює всі приміщення і не дає дихнути, бо наповнює легені чадним димом. Іноді вогонь виходить з-під контролю. (Подивіться на фото, пригадайте Чорнобиль).
- І сьогодні ми повинні усвідомити і запам’ятати, як правильно поводитися з вогнем.
1 завдання. (Робота в групах)
“Причина виникнення пожежі у побуті”
- записати її.
2 завдання.
Щоб зберегти своє життя потрібно добре знати правила протипожежної безпеки.
- З’єднати праву і ліву сторони.
Вітер де вогню немає.
Від іскри до пожежі вогню не загасити. Там не загориться, без вогню не буває.
Диму рідний брат вогню.
Вогонь-не вода один крок.
- Можна гратися із сірниками.(Ні)
- Вимкни електроприлади, а тоді лягай спати.(Так)
- Рятувальну службу викликають за 102? (Ні)
- Не можна сушити білизну над газом. (Так)
- Сірники дітям як іграшка. (Ні)
- Під час пожежі сховатися під ліжкою (Ні)
Якщо виникла пожежапотрібно непанікувати, якщо вогонь тільки з’явився його можна залити склянкою води. (відро води). Не ховайся, а намагайся покинути приміщення, сповістити сусідів, зателефонувати 101. якщо дим по всій кімнаті, закрий ніс вологим рушником, на підлогу можна кинути вологий рушник, ковдру, щоб загасити полум’я.
Підсумок.
Вірш. Я починаю, а ви закінчуєте.
Не дивися, не чекай, а водою...(заливай)
Як ти маєш їх спинять? Сірники у них ...(забрать)
За гаряче не хапай, із розетки... (вимикай)
До пожежників дзвонить, про пожежу...(сповістить)