«Погоджено»
Старший майстер
_________________
П л а н
уроку виробничого навчання
« »______________
Група № Офіціант 3розряду
Тема програми ОФ – 3.2 Обслуговування відвідувачів закладів ресторанного господарства різних типів, класів
ОФ – 3.2.1 Організація процесу обслуговування
Тема уроку: Зустріч відвідувачів. Розміщення гостей за столом. Правила поведінки офіціанта під час обслуговування.
Мета уроку:
навчальна: удосконалити та систематизувати уміння та навички при виконанні попередньої сервіровки; сформувати складні уміння при виконанні навчально-виробничих робіт: зустріч гостей; засвоєння правил поведінки офіціанта під час обслуговування;
розвивати: професійні психолого-етичні здібності, увагу, спостережливість, логічне та креативне мислення здобувачів освіти; прагнення до вдосконалення за професією;
виховувати: дисциплінованості, сумлінності, ініціативи; культури навчального процесу; раціональне використання здобувачами освіти часу, електроенергії, комунікабельність.
Тип уроку: урок вдосконалення вмінь та формування навичок
Вид уроку: вправи, виконання індивідуальних робіт.
Методи проведення: словесні,наочні, практичні
Дидактичне забезпечення: інструкційно-технологічні картки, презентація, відеоролик.
Матеріально-технічне забезпечення уроку: столовий посуд, прибори, столова білизна.
Міжпредметні зв’язки: для формування умінь і навичок використовуються опорні знання здобувачів освіти з спецпредметів: «Організація обслуговування» «Кулінарна характеристика страв»; «Технологічне обладнання»; «Основи фізіології, санітарії та гігієни харчування»; «Облік, калькуляція і звітність»; «Охорона праці».
Місце проведення занять: лабораторія.
Хід уроку:
I. Організаційна частина. 800-805
II. Вступний інструктаж. 805-850
1. Актуалізація знань
Група об’єднується в дві бригади «Офіціанти» та «Гості».
Перегляд мультфільму про офіціанта Ам-няма - мотиваційний
Обслуговування в ресторані складається з таких елементів: підготовка торгівельної зали, зустріч і розміщення відвідувачів, прийом і оформлення замовлень, передача замовлень на виробництво, одержання і подача буфетної продукції, замовлених закусок, страв, напоїв, розрахунок з відвідувачами.
(Очікувана відповідь:вологе прибирання, розставляння меблів,отримання та підготовка посуду, білизни та попереднє сервірування столів)
(1 здобувач освіти демонструє застилання столу скатертиною, 2 - попереднє сервірування столу).
Дуже важливою є перша зустріч гостя при вході до ресторану. При цьому обслуговуючому персоналу необхідно проявити всю свою майстерність, щоб у відвідувача склалося найбільш сприятливе враження про даний заклад. Якщо перша зустріч виявилася невдалою, то надалі буде дуже важко завоювати довіру гостя.
(Відповідь: При вході у ресторан відвідувачів повинен зустріти швейцар, котрий відкриває та закриває двері, вітає гостей, інформує їх про наявність вільних місць, проводить до гардеробу).
(Гардеробник пропонує відвідувачам залишити в гардеробі разом з верхнім одягом великі сумки (портфелі), кейси-дипломати (їх не беруть до столу).
(Відповідь здобувача освіти: Зустріч гостей у ресторані можна доручити хостесу, який зустрічає їх, проводжає до столика, пропонує меню і карту вин, якщо офіціант у цей час зайнятий обслуговуванням інших відвідувачів. Такий підхід дозволяє приділити відвідувачам належну увагу. За відсутності посади хостеса, зустріч і розміщення гостей за вільними столиками здійснює метрдотель. Він вітає гостей і допомагає їм зайняти місця).
(В першу чергу слід запитати чи відвідувач замовляв столик. Якщо попередньо замовлений стіл, то потрібно уточнити прізвище та ім’я гостя та на скільки персон замовлено стіл. Після чого провести гостей до столу)
Прийом «Введення здобувачів освіти в роботу на робочому місці»
Перегляд відеоролика: «Потяг-офіціант. Як можна замінити офіціанта?»
Аналіз і доповнення відповідей здобувачів освіти, підведення підсумків.
2. Викладання нового матеріалу: (проходить у вигляді бесіди з демонстрацією прийомів виконання робіт)
(2-3 здобувачі освіти відтворюють процес зустрічі сімейної пари, «Ділової зустрічі»).
(Для резервування столів слід вести книгу для запису або формуляр замовлення. Якщо гість не прийшов в зазначений час, не запрошуйте за той столик других гостей. Столик ви повинні притримувати ще півгодини. Той факт, що стіл залишається замовленим на півгодини, необхідно довести до відома гостя, коли він робить замовлення. В тому випадку, коли гість не прибув в зазначений час і прийшов пізніше до вже накритого столу, то ввічливо поясніть йому, що вимушені були із-за напливу відвідувачів посадити за стіл других відвідувачів. При цьому постарайтесь запропонувати йому другий вільний або столик, що звільнюється. Поки ви шукаєте вільний столик, запропонуйте відвідувачу аперитив.
III. Поточний інструктаж:900-1430 (Обідня перерва: 1200-1300)
Самостійна робота здобувачів освіти:
Цілеспрямований обхід робочих місць здобувачів з метою контролю за дотриманням правил:
Прийом майстром в/н виконаних робіт.
V. Заключний інструктаж: 1430-1450
Підведення підсумків роботи групи за урок:
Повідомлення домашнього завдання: підручник В.В. Архіпов «Організація обслуговування в закладах ресторанного господарства», Тема: «Зустріч гостей».
Всього: 6 годин.
Майстер виробничого навчання Т.М. Баланцева
Т – ОФ – 3.2 Інструкційна картка
на проведення попередньої сервіровки стола
№ |
Послідовність, виконання операцій |
Підготовка до роботи |
Інвентар, устаткування |
Примітка |
|
1 |
Організувати робоче місце. |
|
Підсобний стіл, обідній стіл, столовий посуд, столова білизна, інвентар офіціанта |
Дотриму-ватись вимог промислової санітарії та гігієни. |
|
2 |
Отримати білизну |
Випрасувати скатерки, серветки. Скласти. |
|||
3 |
Отримати столовий посуд |
Полірувати одним рушником |
|||
4 |
Отримати скляний посуд |
Полірувати двома рушниками |
|||
5 |
Отримати столові прибори |
Полірувати одним рушником |
|||
6 |
Застелити скатертину |
Обробити руки антисептиком |
|||
7 |
Сервірувати, відповідно до меню:
|
Столовий посуд тримати за край тарілки великим пальцем вказівний під тарілкою, НЕ торкаючись її середини |
|||
8 |
|
||||
9 |
|
||||
10 |
|
НЕ торкатись руками леза ножа, зубців виделки, внутрішньої поверхні ложки. |
|||
11 |
|
Брати бокали за нижню частину ніжки |
|||
12 |
серветками |
надати форму, ставити на мілку столову тарілку |
|||
13 |
приборами для спецій |
поставити в центрі стола |
|
|
|
14 |
квітами |
вазу з квітами ставити в центрі стола |
|
|
|
15 |
Прибрати робоче місце |
|
|
|
|
Ф О Т О З В І Т