«Погоджено»
Старший майстер
_________________
П л а н
уроку виробничого навчання
« » _____________
Група № професія Кухар 3 розряду
Тема програми № 8 Приготування страв з яєць
Тема уроку: № 1 Приготування яєць варених, смажених, омлетів.
Мета уроку:
-сформувати складні уміння та навики при виконанні навчально-виробничих робіт при приготуванні страв з яєць; дослідити вплив температури та тривалості теплової обробки на зміни білка та жовтка яйця;
-розвивати пізнавальну активність та самостійність, увагу, спостережливість, логічне мислення учнів; прагнення до вдосконалення за професією;
-виховання дисциплінованості, сумлінності, ініціативи; культури навчального процесу; раціональне використання учнями часу, сировини, електроенергії, поглиблення зацікавленості учнів до обраної професії.
Метод проведення: практичний, наочний, словесний.
Тип уроку: урок формування складних умінь і навичок при виконанні навчально-виробничих робіт.
Вид уроку: вправи, виконання індивідуальних робіт.
Дидактичне забезпечення: інструкційно-технологічні картки.
Матеріально-технічне забезпечення уроку: ваги; ножі кухарської трійки, наплитний посуд, кухарський інвентар, столовий посуд.
Міжпредметні зв’язки: для формування умінь і навичок використовуються опорні знання учнів із спецпредметів: «Технологія приготування їжі з основами товарознавства»; «Устаткування підприємств харчування»; «Основи фізіології, санітарії та гігієни харчування»; «Калькуляція»; «Охорона праці».
Місце проведення занять: кухня-лабораторія.
Хід уроку:
І. Організаційна частина. 800-805
II. Вступний інструктаж. 805-850
1. Актуалізація знань
Вступне слово майстра:
Що було першим: яйце чи курка? Курка чи яйце?
З давніх-давен це філософське запитання так і залишається невирішеним.
І я хочу сказати, що для нас, майбутніх кухарів, воно не є актуальним. А головним, для кухаря чи господарки, є те щоб використовувати якісну сировину та якомога найкраще зберегти харчову цінність продуктів і, принести задоволення тим, хто смакуватиме наші шедеври.
Сьогодні,відповідно до теми уроку, ми маємо приготувати та провести відпуск яєць варених, смажених та омлетів. Також в процесі приготування ми маємо дослідити, як впливає підвищення температури та тривалість теплової обробки на зміни білка і жовтка яйця.
(Учні дають характеристику сировини, яку слід використати під час приготування страв)
3. Як необхідно підготувати сировину до роботи? (учень розказує правила миття яєць)
4. Які є правила варіння яєць?
5. Чому існують різні терміни варіння яєць?
6. Правила відпуску яєць варених.
7. Вимоги до якості яєць варених.
8. Які є правила смажіння яєць.
9. Правила відпуску яєць смажених.
10.Які Ви знаєте види омлетів?
11.У чому заключається технологія приготування омлету?
12.Відпуск омлетів.
13. Організація робочого місця, його оснащення.
14 Яких правил охорони праці гігієни необхідно дотримуватись при приготуванні страв з яєць? (перед роботою, під час виконання робіт, при зміні виду робіт) (метод «ланцюжок»).
15. Яких санітарно-гігієнічних вимог слід дотримуватись при виконанні робіт. (метод «ланцюжок»).
Аналіз і доповнення відповідей учнів, підведення підсумків.
2. Викладання нового матеріалу: (проходить у вигляді бесіди з демонстрацією прийомів виконання робіт)
два учні відтворюють процес варіння, смаження.
Випереджальне завдання: учні отримали домашнє завдання: знайти в інтернет-ресурсах цікаві,сучасні, неординарні способи приготування яєць «в мішечок» та продемонструвати їх приготування.
Зараз я продемонструю класичний спосіб, потім ми усі прослідкуємо за приготуванням страви: «яйце - пашот», способом, запропонованим Вашими колегами.
III. Поточний інструктаж: 900-1430 (Обідня перерва: 1200-1300)
Самостійна робота учнів:
яйця переварені
у яєчні підгорілі краї, твердий жовток, білі п’ятна на жовтку
.
Цілеспрямований обхід робочих місць учнів з метою контролю за дотриманням правил:
Прийом майстром виконаних робіт.
V. Заключний інструктаж: 1430-1450
Підведення підсумків роботи групи за урок:
Повідомлення домашнього завдання: повторити: підручник В.С.Доцяк «Українська кухня» тема: «Приготування страв з яєць» стор. 385
Всього 6 годин.
Майстер виробничого навчання Т.М.Баланцева
Фотозвіт: