Методична розробка уроку виробничого навчання з теми: "Приготування страв з яєць"

Про матеріал
Розробка уроку виробничого навчання на тему: «Приготування страв з яєць», професія «Кухар» містить план уроку та презентацію уроку. Розроблений матеріал необхідний майстрам виробничого навчання при підготовці до проведення уроку з даної теми.
Перегляд файлу

«Погоджено»

Старший майстер

_________________

 

П л а н

уроку виробничого навчання

«   » _____________

Група №      професія  Кухар 3 розряду

Тема програми № 8 Приготування страв з яєць

Тема уроку: № 1  Приготування яєць варених, смажених, омлетів.

Мета уроку:

-сформувати складні уміння та навики при виконанні навчально-виробничих робіт при приготуванні страв з яєць; дослідити вплив температури та тривалості теплової обробки на зміни білка та жовтка яйця;

-розвивати пізнавальну активність та самостійність, увагу, спостережливість, логічне мислення учнів; прагнення до вдосконалення за професією;

-виховання дисциплінованості, сумлінності, ініціативи; культури навчального процесу; раціональне використання учнями часу, сировини, електроенергії, поглиблення зацікавленості учнів до обраної професії.

Метод проведення: практичний, наочний, словесний.

Тип уроку: урок формування складних умінь і навичок при виконанні навчально-виробничих робіт.

Вид уроку:  вправи, виконання індивідуальних робіт.

Дидактичне забезпечення: інструкційно-технологічні картки.

Матеріально-технічне забезпечення уроку:  ваги; ножі кухарської трійки, наплитний посуд, кухарський інвентар, столовий посуд.

Міжпредметні зв’язки: для формування умінь і навичок використовуються опорні знання учнів із спецпредметів: «Технологія приготування їжі з основами товарознавства»; «Устаткування підприємств харчування»; «Основи фізіології, санітарії та гігієни харчування»; «Калькуляція»; «Охорона праці».

Місце проведення занять: кухня-лабораторія.

Хід уроку:

І. Організаційна частина. 800-805

  • перевірка наявності та готовності учнів до уроку виробничого навчання.

 

II. Вступний інструктаж. 805-850

1. Актуалізація знань

  • повідомлення теми програми і уроку; (використання презентації)
  • ознайомлення учнів з задачами уроку .

 

Вступне слово майстра:

Що було першим: яйце чи курка? Курка чи яйце?

З давніх-давен це філософське запитання так і залишається невирішеним.

І я хочу сказати, що для нас, майбутніх кухарів, воно не є актуальним. А головним, для кухаря чи господарки, є те щоб використовувати якісну сировину та якомога найкраще зберегти харчову цінність продуктів і, принести задоволення тим, хто смакуватиме наші шедеври.

 

Сьогодні,відповідно до теми уроку, ми маємо приготувати та провести відпуск яєць варених, смажених та омлетів. Також в процесі приготування ми маємо дослідити, як впливає підвищення температури та тривалість теплової обробки на зміни білка і жовтка яйця.

 

  • Перевірка опорних знань, умінь, навиків учнів, необхідних їм для подальшої роботи на уроці (у формі бесіди):

 

  1. Який асортимент страв з яєць готують в сучасній кулінарії? (учень перераховує назви страв)
  2. Який набір сировини для приготування варених яєць використовують?;

(Учні дають характеристику сировини, яку слід використати під час приготування страв)

3. Як необхідно підготувати сировину до роботи? (учень розказує правила миття яєць)

4. Які є правила варіння яєць?

5. Чому існують різні терміни варіння яєць?

6. Правила відпуску яєць варених.

7. Вимоги до якості яєць варених.

8. Які є правила смажіння яєць.

9. Правила відпуску яєць смажених.

10.Які Ви знаєте види омлетів?

11.У чому заключається технологія приготування омлету?

12.Відпуск омлетів.

13. Організація робочого місця, його оснащення.

14 Яких правил охорони праці гігієни необхідно дотримуватись при приготуванні страв з яєць? (перед роботою, під час виконання робіт, при зміні виду робіт) (метод «ланцюжок»).

15. Яких санітарно-гігієнічних вимог слід дотримуватись при виконанні робіт. (метод «ланцюжок»).

Аналіз і доповнення відповідей учнів, підведення підсумків.

 

2. Викладання нового матеріалу: (проходить у вигляді бесіди з демонстрацією прийомів виконання робіт)

  • повідомлення нової навчальної інформації:
  • показ нових прийомів трудової діяльності :демонстрація правил варіння, смаження яєць.
  • опитування учнів і пробне виконання ними нових прийомів, показаних майстром:

два учні відтворюють процес варіння, смаження.

Випереджальне завдання: учні отримали домашнє завдання: знайти в інтернет-ресурсах цікаві,сучасні, неординарні способи приготування яєць «в мішечок» та продемонструвати їх приготування.

Зараз я продемонструю класичний спосіб, потім ми усі прослідкуємо за приготуванням страви: «яйце - пашот», способом, запропонованим Вашими колегами.

  • вирішення проблемних питань:
    • Чому яйця, зварені «в мішечок» мають щільний жовток? Чи можна виправити недолік?
    • Чому жовток яєчні має білі плями? Чи можна виправити недолік?
    • Готовий омлет тугий, твердий. Чому?
    • З омлета на тарілку виділилась рідина.Чому?
  • повторення правил безпеки праці при виконанні робіт по темі уроку: безпечні правила користування електричною плитою.
  • підведення підсумків вступного інструктажу:

 

III. Поточний інструктаж: 900-1430 (Обідня перерва: 1200-1300)

  • видача завдань для самостійної роботи учнів та пояснення порядку їх виконання:

Самостійна робота учнів:

  •                   -підготовка сировини;
  •                   -приготування яєць варених, відпуск.
  •                   -приготування яєчні, відпуск.
  •                   -під час виконання робіт, провести дослідження впливу температурного режиму на зміну структури яйця.
  • розподіл учнів за робочими місцями:
  • повідомлення про критерії оцінювання виконуваних робіт: види браку:

яйця переварені

у яєчні  підгорілі краї, твердий жовток, білі п’ятна на жовтку

.

Цілеспрямований обхід робочих місць учнів з метою контролю за дотриманням правил:

  •             безпеки праці;
  •             організації робочого місця:
  •             технології виконання робіт;
  •             спостереження за роботою учнів, надання їм практичної допомоги, виправлення помилок.

Прийом майстром виконаних робіт.

V. Заключний інструктаж: 1430-1450

Підведення підсумків роботи групи за урок:

  •     аналіз діяльності учнів у процесі всього уроку;
  •     оцінка роботи учнів, її об’єктивне обґрунтування;
  •     аналіз причин помилок учнів та способи їх усунення;
  •     повідомлення та обґрунтування оцінок.

 

Повідомлення домашнього завдання: повторити: підручник В.С.Доцяк «Українська кухня» тема: «Приготування страв з яєць» стор. 385

Всього 6 годин.

 

Майстер виробничого навчання                                      Т.М.Баланцева

 

Фотозвіт:                               

 

 

F:\відкритий урок\IMG_20200203_083843.jpg  F:\відкритий урок\IMG-842f0cba31658edf1d20b6cfcf84d81d-V.jpg

 

F:\відкритий урок\IMG_20200203_084008.jpg

 

F:\відкритий урок\IMG_20200203_084404.jpg  F:\відкритий урок\IMG-a8eed1d61da1d5bc83b0476f1ec0c195-V.jpg

 

 F:\відкритий урок\IMG_20200203_083036.jpg      F:\відкритий урок\IMG_20200203_095955.jpg

 

F:\відкритий урок\IMG_20200203_084214.jpg F:\відкритий урок\IMG-6a77f8273e10b1a3a3ef09046bfe9f77-V.jpg

 

 

docx
Додано
28 жовтня 2022
Переглядів
981
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку