Годниа спілкування "Наша мова калинова" до дня української писемності та мови

Про матеріал
Матеріал являє собою розробку години спілкування в групі продовженого дня. Тематика виховного заходу присвячена дню української писемності та мови
Перегляд файлу

                          

 

 

 

Година спілкування

В групі продовженого дня   (2 клас)

                   

 

 

На тему:

                 " 9 листопада – День української

                   писемності та мови "

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                       Година спілкування на тему:

     

 

            Вчитель читає вірш Д.Павличка "Спитай себе дитино…"

1. Спитай себе, дитино, хто ти є,

     І в серці обізветься рідна мова;

     І в голосі яснім ім'я твоє

     Просяє, наше зірка світанкова

                               2.   З родинного гнізда, немов пташа,

                                     Ти полетиш, де світу далечизна,

                                     Та в рідній мові буде вся душа,

                                      І вся твоя дорога, вся Вітчизна.

3. У просторах, яким немає меж,

   Ти не загубишся, як на вітрах полова.

   Моря перелетиш і не впадеш,

   Допоки буде в серці рідна мова.

Діти, наша Вітчизна – це Україна. Україна – це країна, де ви народилися і зростаєте зі славною історією, чудовими традиціями і чарівною співучою мовою, що дивує весь світ.

Нема кращої землі, ніж Україна! Ми любимо її землі родючі, стихію Чорного моря, любимо величні вершини Карпат, любимо мову і пісню, що споконвіку живуть у серці. 9 листопада ми відзначаємо День української писемності та мови. Це гарне свято, яке відзначається вже 21 рік. Кожен рік в цей день стартує Міжнародний конкурс знавців української мови, а також Всеукраїнський диктант національної єдності, до якого приєднуються українці, які живуть за кордоном. Ми з любов’ю і повагою відносимось до рідного слова, до рідної мови і з задоволенням вивчаємо рідну мову.

Учні читають рядки із віршів

1-й учень

Буду я навчатися мови золотої

У трави-веснянки, у гори крутої,

2-й учень

В потічках веселого, що постане річкою

3-й учень

В пагінцях зеленого, що зросте смерічкою.

4-й учень

Буду я навчатися мови-блискавиці

В клекоті гарячім кованої криці

5-й учень

В корневищі пружному ниви ниви колоскової

6-й учень

В леготі шовковому пісні колискової

Всі 

Щоб людському щастю

Дбанок свій надбати,

Щоб раділа з мене Україна-мати !

Вчитель: Велика і прекрасна наша Україна. І живе тут мудрий і роботящий народ. Передає він з покоління в покоління свої

надбання – мову, традиції, народну мудрість _ казки, легенди, скоромовки, прислів’я.

Колись господиня усе найкраще, що у неї було, зберігала у скрині       (великій, гарно розмальованій коробці). Ось і сьогодні у мене в руках маленька скринька народної мудрості. А що там є, ми зараз дізнаємось.

( Учні витягують картки з написами і чіпляють їх на дошці)                  "Скоромовки", "Лічилки", "Загадки".

Вчитель:  Отож вирушаємо у подорож містом Народної мудрості.

  1. Вулиця скоромовок.

Скоромовка – це потіха, віршик, речення для швидкого вимовлення. Отож умови швидко і чітко проказати скоромовку.

На місточку скоромовка

Сіроманця стріла – вовка.

Скоро мовить вовк почав –

Ледь язик не поламав.

Бо була та скоромовка

Для Юрася – не для вовка.

  • Сподобалась вам скоромовка?
  • Про кого в ній розповідається?
  •                   Чому ж вовк ледь не поламав язика?
  • То ж як треба промовляти скоромовку ( учні вчаться з учителем швидко промовляти)

Вчитель: А тепер кожна група отримує скоромовку, і ви навчетесь її колективно промовляти.

1-ша група

Бабин біб розцвів у дощ,

Буде бабі біб у борщ.

  • Який звук найчастіше вимовляється у словах ?
  • Що таке біб? (овоч)
  • Назвіть овочі, які ви знаєте?

2-га група

Горобець гука грака,

Голуб грає гопака.

  • Який звук найчастіше вимовляється у словах ?
  • Про кого йде мова у скоромовці?
  • Яких птахів ви ще знаєте ?

 

3-тя група

Обережний жовтий жук

З жита  виліз на лижу.

  • Який звук найчастіше зустрічається ?
  • Про кого йде мова?

З вулиці Скоромовок ми переходимо на вулицю Лічилок і Мирилок.

-Діти, пригадайте, для чого потрібні лічилки та мирилки?

(Діти промовляють лічилку та вибирають ведучого для гри)

   Раз, два, три, чотири

   Кози дзвоника вчепили

   Коза бігає кричить,

   Просить дзвоник відчепить.

-З якою метою промовляють мирилки?

- У яких випадках використовуються мирилки?

(Дівчата інсценують мирилку)

Через тин вишні похилилися

Дві подруженьки посварилися:

"Тобі яблунько, мені грушечка,

не сварімося, моя душечка"

"Тобі яблунько, мені зернятко

Не сварімося, моє серденько"

-Як треба читати цю мирилку?

-Яка інтонація звучить в цій мирилці?

-Отож, діти, не треба ніколи сваритись, а тільки дружити.

3. Вулиця Загадок.

Ось ми  дістались до останньої вулиці нашої подорожі-Вулиці Загадок.

Загадки-це віршики в яких заховались назви певних предметів

Треба їх  уважно слухати, щоб відгадати. Для початку відгадайте кілька загадок-добавлянок. Ви повинні закінчити віршики.

  1. Ось вона яка – розбійниця морська.

Всіх би проковтнула

Зажерлива … (акула).

  1. Ходить хмуро між дубами,

Хижо клецає зубами.

Затаївся ось, примовк.

Грізний звір цей, звісно – … (вовк).

  1. Ціла гірка колючок. Це маленький … (їжачок).
  2. Бурий дядько взимку спить,

Називається …(ведмідь).

  1. В темнім лісі проживає,

Довгий хвіст пухнастий має.

Їй на місці не сидиться,

А зовуть її … (лисиця).

  • А ще учні кожної групи підготували для нас загадки.
    1.      В теплий дощик народився

Парасолькою накрився. (гриб).

1.2.    Вірно людям я служу

Їм дерева бережу

Дзьоб міцний і гострий маю

Шкідників ним добуваю. (дятел).

1.3.  Влітку медом ласував

Досхочу малини мав.

А як випав в лісі сніг,

Він скоріше спати ліг. ( ведмідь).

1.4.  Він із казки, він із пісні

В нього зубки, як залізні.

Капустинку він гризе,

Зветься звір на букву "зе". (заєць).

1.5.  Ішла руда з віником

За нашим другом півником,

Наробила вона зла

Сліди хвостом заміла. (лисиця).

1.6.  Без рук , без сокири зроблена хатина. ( гніздо).

1.7.  В хатинках прозорих всі вони живуть

       Можеш ти їх бачити, та не можеш чуть. ( риби).

1.8. Чорне тіло, чорний вус,

Ніби справжній сажотрус. ( жук).

-Діти, ви гарно підготувалися до нашого заходу, вчили вірші, відгадували  загадки.  Ми ще повернемося до скрині народної мудрості. А зараз ми її закриваємо і дивуємось:

 "Ой яка  чудова  українська мова, де береться все це, звідкіля і як?"

Ми будемо і далі вивчати рідну мову і пізнавати таємниці рідної мови.

 

 

 

 

docx
Додано
11 грудня 2019
Переглядів
104
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку