Урок-дайджест "Досліджую прикметник. Розпізнаю слова – назви ознак. Доповнення речень. Інтерв'ю."

Про матеріал
Мета: вчити спостерігати і досліджувати значення слів, розпізнавати слова– назви ознак за питаннями який? яка? яке? які?, формувати предметні компетентності: вміння ставити питання до слів, упізнавати предмети за їх ознаками, опрацьовувати теоретичний матеріал підручника, робити висновки, узагальнення, складати і записувати речення за малюнками та поданими запитаннями; удосконалювати навички каліграфії та читання, удосконалювати вміння дотримувати правильної постави під час письма, самоорганізовуватися до навчальної діяльності, виконувати завдання за зразком, співпрацювати в парі, виконувати розумові операції й практичні дії; розвивати базові навички і вміння, необхідні для подальшого розвитку комунікативної компетенції, збагачувати лексичний запас школярів; розвивати творчу уяву, критичне мислення; виховувати спостережливість, інтерес до оточуючого, доброзичливість, гуманність, повагу до людей.
Перегляд файлу

Клас: 2

«____»___________.20___ року

Конспект уроку української мови.

Підручник «Українська мова та читання» для 2 класу у 2-х частинах

 К. І. Пономарьова

 

Тема:    Досліджую прикметник. Розпізнаю слова – назви ознак.               Доповнення речень. Інтерв'ю.

Мета: вчити спостерігати і досліджувати значення слів, розпізнавати слова– назви ознак за питаннями який? яка? яке? які?

Дидактична задача: формувати предметні компетентності: вміння ставити питання до слів, упізнавати предмети за їх ознаками, опрацьовувати теоретичний матеріал підручника, робити висновки, узагальнення, складати і записувати речення за малюнками та поданими запитаннями; удосконалювати навички каліграфії та читання, удосконалювати вміння дотримувати правильної постави під час письма, самоорганізовуватися до навчальної діяльності, виконувати завдання за зразком, співпрацювати в парі, виконувати розумові операції й практичні дії;

Розвивальна задача: розвивати базові навички і вміння, необхідні для подальшого розвитку комунікативної компетенції, збагачувати лексичний запас школярів; розвивати творчу уяву, критичне мислення.

 Виховна задача: виховувати спостережливість, інтерес до оточуючого, доброзичливість, гуманність, повагу до людей.

 

Комплекс наскрізних умінь:

- уточнює, що було складно на уроці;

- оцінює власну роботу на уроці.

 

Обладнання:  мультимедійний комплект,  кубик, яблуко, книга, світлина дітей, м'яч, ЛЕГО, картки із завданням,

Тип уроку:         комбінований

Форма проведення:  урок-дайджест

Хід уроку

І. Організація класу

 Створення позитивного психологічного клімату класу.  

Гра-асоціація «Кольорові слова».

 Пропоную назвати «білі» слова (сніг, зайчик, папір, зима …), «жовті» (сонце, кульбабка, лимон, квітка, …), червоні ….

 Очікування

-Чого ви очікуєте від уроку?

 

ІІ. Актуалізація  і коригування опорних знань та уявлень учнів

— Сьогодні ми продовжуємо мандрівку до Країни Граматика. З нами вирушать й наші вірні друзі Ґаджик, Родзинка, Читалочка і Щебетунчик.

А чи пам'ятаєте ви, хто в цій країні  живе?  (Іменник)

Інтерактивна технологія «Кубування»

 Зробити кубик з невеликої коробки з довжиною ребра 20 -25 см. Написати на кожній грані кубика вказівки (по одній на грані). Вчитель проводить учнів через процес «кубування», пропонуючи їм  в усній формі думки на запропоновану тему.      

1грань – іменники – це слова …

2 грань – відповідають на питання …

3 грань – на питання ЩО? відповідають …

4 грань – на питання ХТО? відповідають …

5 грань - іменники є …. і …

6 грань  як пишуться власні іменники?

2.  Каліграфічна хвилинка.

Оо  оо

Оз  озн

Ознака

  • Чи знаєте ви, що означає це слово?

 

Педагогічна технологія «Щоденні 5». Робота із словом.

Стіна слів ОЗНАКА - риса, властивість, особливість, прикмета.

Звуко-буквений аналіз слова, визначення кількості складів, поділ для переносу

 

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності і повідомлення теми та мети уроку.

  1. Вступне слово вчителя
  •      Живуть у країні Граматики  ще слова, які називають ознаку предмета. Це дуже важливі та потрібні слова. Сьогодні ми з ними познайомимось і дізнаємось, як їх називають,  та на які питання вони відповідають.

Бажаю вам думати швидко, відповідати чітко, творчо працювати й старанно писати.

  1.               Робота в групах. Інтерактивна технологія «Визнач ознаку».

  Пропоную кожній групі  малюнок одного з предметів:  яблуко, книга, світлина дітей, м'яч.

Завдання:  підготувати презентацію отриманого предмета (словесно його  «описати»).

  1. Презентація предмета.
  •              Ви молодці. Правильно визначили ознаку кожного предмета.

1 група, які питання ви ставили до свого предмета, щоб виконати завдання? 2 група?  3 група? 4 група?

Отримуючи відповіді учнів на дошці прикріплюю  малюнок предмета, а  під ним  відповідне питання:

Яка?     Який?     Яке?     Які?

 

VІ . Сприймання й усвідомлення нового матеріалу

  1. Робота з підручником

Інтерактивна технологія  «Проблемне запитання»     С. 72 вправа 1

  •    Після зимових канікул у школі  знову зустрілися вірні друзі Ґаджик, Родзинка, Читалочка і Щебетунчик. Кожний з них розповідав про свій відпочинок. Прочитайте, які слова використали у своїх розповідях Читалочка і Щебетунчик.

свято                      новий

рік                            веселе

ялинка                    новорічні

подарунки              красива

 

Інтерактивна технологія «Розвідники» С. 72   вправа 2   

  • Визначте, хто з дітей використав іменники?
  • Поясни, чому так вважаєш?

 

Робота в парах.   Інтерактивна технологія  «Дослідники» С. 72   вправа 3

  •      Поєднайте слова Читалочки з відповідними словами Щебетунчика. Перевірка.
  •      Запишіть утворені сполучення слів.

Пальчикова гімнастика.   Гра «Варенички»

Учні повторюють слова і рухи за вчителем.

  • Просіяли борошно (рух руками ліворуч -праворуч).
  • Замісили тісто (кулаком по долоні)
  • Зробили ковбаску (відповідні рухи руками)
  • Зліпили варенички (натиснути на вушка)

Проведи дослідження.

  1. На які питання відповідають слова Щебетунчика?
  2. Визначте, що називають ці слова – предмети чи ознаки?
  • Перевіримо за правилом. С. 72.

 

Педагогічна технологія «Щоденні 5».     Стіна слів.

Прикметники – слова, які відповідають на питання який? яка? яке? які?  називають ознаки предметів.

Слухання казки «Друзі назавжди».  (Додаток до уроку)

- Чому Іменник подружився з Прикметником?

 

V. Осмислення нових знань в процесі практичної діяльності.

Формування вміння користуватися знаннями

  1.   Робота з текстом         С. 73 вправа 5
  • Прочитайте текст. (читання мовчки)

Зимові канікули я провела в Карпатах. Там є чудова база відпочинку «Буковель». Чисте повітря, лижні прогулянки, смачна їжа й веселі розваги. Це був гарний відпочинок!

Експрес-тест.

  • Де провела канікули Родзинка?
  • Яку назву мала база відпочинку?
  • Чи сподобався відпочинок Читалочці?

Інтерактивна технологія «Детективи».

  Повторне читання тексту учнями.

Завдання:    Знайти у розповіді слова – назви ознак, тобто прикметники й  виписати їх у зошит.

 

  1. Робота в парах «Інтерв'ю»
  • Візьміть інтерв'ю  з однокласника (однокласниці). С. 73 вправа 7
  1. Де ти провів (провела) свої канікули?
  2. Що найбільше сподобалося?
  3. Якими словами – назвами ознак можеш описати свої канікули?

Музична фізкультхвилинка

VІ. Закріплення вивченого)

  1. Інтерактивна технологія «Творча лабораторія» с. 73 вправа 6
  •      Прочитай розповідь  Ґаджика.  Скориставшись довідкою доповни її прикметниками.

Довідка: льодовий, крижаний, казковий, хитрий, величезний, колючий.

Я побував на виставці … фігур. Там бачив зоопарк із … звірів. У тому зоопарку були … зайці, … лисиця, … слон, … їжачок.

 

  1. Самостійна робота  (картки)         Гра «Слова»

Завдання:  допоможіть Щебетунчику добрати слова-ознаки до поданих слів

СНІЖИНКА (яка?)  КІНЬ (який?)    КОШЕНЯ (яке?)    РУКАВИЧКИ (які?)

VІІ. Підсумок

  1. Лего – гра «Візерунок»

Учитель називає ряд слів.  Якщо учень чує слово – іменник, то цеглинку ставить вертикально, якщо прикметник – горизонтально.

  • МОРЕ    СОЛОНЕ    УЧНІ    АКТИВНІ    РОЗУМНІ  СТАРАННІ\
  • ЯСКРАВЕ   СОНЦЕ    ГУСТИЙ    ТУМАН     ХОЛОДНА   ЗИМА

2.  Інтерактивна технологія «Незакінчених речень»

-Сьогодні на уроці я запам’ятав…

-Я навчився на уроці…

-Мені сподобалось…

VІІ. Рефлексія      

Пірамідка настрою.

Додаток до уроку

 

Друзі назавжди

Казка

У Країні Граматиці проживали поважні частини мови — Іменник і Прикметник. Але вони були незнайомі між собою. Та одного разу доля звела їх разом.

— Ти хто? — запитав Іменник, побачивши Прикметника.

— Я не можу відповісти на це питання. Я знаю тільки, який я? А ти який?

— А я можу відповісти лише на питання «хто?» або «що?». А от який я — не знаю...

Тут у кущах пробіг Зайчик. Іменник і Прикметник переглянулися.

— Заєць! — сказав Іменник.

— Сірий, довговухий, куцохвостий, прудкий! — додав Прикметник і посміхнувся.

Тим часом набігла хмарка, і прямо Іменникові на ніс упала велика дощова крапля.

— Дощ, — промовив той.

— Теплий, літній, короткочасний, — заспокоїв Прикметник і засміявся, хоч на нього теж упало кілька крапель.

— Парасолька! — вигукнув Іменник, швидко розкривши її, і запросив свого нового знайомого сховатися від дощу.

— Гарна, яскрава! — похвалив парасольку Прикметник. Він був дуже радий зустрічі з Іменником, адже вони так легко порозумілися.

— Добрі, вірні, щирі, справжні... — почав він схвильовано говорити. Іменник одразу зрозумів, про що той думає, і продовжив:

— Друзі! Побратими!

З того часу й почалася дружба Іменника й Прикметника. Прикметник так шанує Іменника, що називає його старшим братом і завжди пристає на його бік.

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Лєскова Людмила
    Дякую,актуально,сучасно.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Сінякова Анастасія Романівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
12 грудня 2019
Переглядів
4846
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку