Українська мова
Заняття 88, с. 16, 17
Тема. Сприймання нового матеріалу. Слова у множині й однині. Слова, що співвідносяться зі словами він, вона, воно. Слова подібні і протилежні за значенням. Мова твору.
Мета уроку: поглибити знання учнів про казку як вид усної народної творчості; довести до свідомості школярів, що хліб-це результат праці багатьох професій; формувати навички свідомого виразного читання, особистісного спілкування і спілкування у групах; формувати вміння змінювати іменники за зразком «один-багато»; розвивати мовлення,здатність аналізувати та творчо мислити; удосконалювати вміння давати характеристику персонажам твору за їхніми вчинками, читати за особами, визначати головну думку казки; розвивати пам'ять, увагу, уміння висловлювати оцінні судження, збагачувати активний словниковий запас учнів; виховувати інтерес до читання, любов до рідної мови, бережливе ставлення до хліба, готовність прийти на допомогу.
Хід уроку
Починається урок,
Тож і ми часу не гаймо,
Працювати починаймо!
Девіз уроку
Душу і серце в роботу вложи,
Добре подумай і мудро скажи.
Закляття може розвіятися лише тоді, коли ви зможете зібрати усі зернятка, виконуючи завдання.
С.7, вправа 6.
Складіть прислів’я за допомогою цеглинок.
За маленьким поженешся, велике загубиш.
Умів узяти, умій і віддати.
2. Прийом «Салат із казок»
Дітям пропонується розплутати клубок із казок, щоб отримати наступне зернятко
«Був собі Колобок.У нього було троє поросят. Вирішили вони піти в гості до бабусі та залишили козу- Дерезу одну вдома. У цей час прийшла лисиця. Вона запросила козу- Дерезу до себе на день народження. Лисиця частувала її кашею з молоком.З того часу лисиця та коза стали приятелювати».
Які казки переплутались?
Ви чудово виконали завдання. А тепер скажіть: «Один, два, три, зернятко знайдись!»
3.Співвіднесення іменників зі словами він, вона, воно.
Робота над завданнями в посібнику, с. 16
1. Прочитай. Закресли в кожній колонці «зайве» слово. Поясни свій вибір. За якою темою дібрано слова у завданні?
ІІІ. Оголошення теми та мети уроку.
1. Прийом «Мозаїка».
-Що таке казка?
-Які бувають казки в залежності від того, хто їх написав?
- Які бувають казки в залежності від того, про що в них розповідається?
-Назвіть свою улюблену казку.
Фізхвилинка для очей
2. Прийом «Вірю – не вірю»
Хліб смачний |
Коло хліба треба багато походити |
Без труда нема плода |
|
|
|
|
|
|
ІV. Робота над вивченням нового матеріалу.
1.Робота над текстом
1. Первинне сприймання тексту
Завдання 2. Прочитай текст. Познач і запиши одним словом відповіді на запитання.
Читання тексту вчителем
2.Словникова робота
Вижав жито- скосив
Змолотив – вибив з колосків зернятка спеціальною палицею.
А слова почастував і морока з’єднайте з їх поясненнями.
Почастував морока, турбота
Клопіт пригостив
Буханець хлібина
3. Бесіда за прочитаним
- Хто з героїв вам особливо сподобався? Що вас привернуло в цій людині?
Яким був чоловік? (роботяший, трудолюбивий)
Яким був вовк? (лінивим)
Робота в парах
Самоперевірка. Самооцінювання.
Чому казка так називається?
Яким реченням твору можна підписати малюнок? Поясни свій вибір.
— Чиї слова слід читати нетерпляче, а чиї — повільно, повчально?
– Давайте повернемося до нашої гри «Вірю – не вірю»
Робота в групах
Об’єднайтеся в 4 групи по четверо.
Фізхвилинка
-Діти, погляньте, інопланетяни чомусь вриваються до нас на урок. І говорять, що не віддадуть нам лист від лаксиків, якщо ви не станцюєте з ними.
2.Змінювання за зразком «Один – багато»
1. Постановка проблеми
Лаксики передали нам листа.
Нас зачарувала зла чаклунки. Відьми тримає нас у великому замках на високій горах. Допоможіть!
-Якщо я називаю слово, що означає один предмет, ви піднімаєте руки, багато – присідаєте.
Хліб, батон, пампушки, бублики, пряник, батони, пиріг, пиріжки.
3.Самостійна робота
С.17, вправа 5
- Які чарівні речі в казках годували своїх власників? (чарівний горщик, скатертина-самобранка)
5. Прочитай слова на зображенні скатертини-самобранки. Наведи слова, що позначають один і кілька об’єктів ручкою відповідного кольору. Перевірка
V. Рефлексія
1.- Діти, погляньте, ми зібрали всі зернятка на колосок!
Відбулося диво. Чаклунка перетворюється на добру фею і звільняє лаксиків.
- Чого ви можете сьогодні навчити наших лаксиків?
2.Селфі – трек: С.17, впр.4 або 6 (на вибір)
5. Прочитай слова на зображенні скатертини-самобранки. Наведи слова, що позначають один і кілька об’єктів ручкою відповідного кольору.
6. Прочитай загадку. Спиши у зошит по пам’яті. Перевір запис, звіряючи кожне слово з надрукованим у тексті. Запиши відгадку. Перевір склавши слово з перших букв в кожному ряді слів (хліб) Обведи звукову модель слова-відгадки. Який казковий персонаж є хлібо-булочним виробом? (Колобок)
1