Урок "Слова у множині й однині. Слова, що співвідносяться зі словами він, вона, воно. Слова подібні і протилежні за значенням. Мова твору".

Про матеріал
Урок за програмою освітнього проєкту "На крилах успіху". На тему "Слова у множині й однині. Слова, що співвідносяться зі словами він, вона, воно. Слова подібні і протилежні за значенням. Мова твору. "
Перегляд файлу

Українська мова

Заняття 88, с. 16, 17

Тема.  Сприймання нового матеріалу. Слова у множині й однині. Слова, що співвідносяться зі словами він, вона, воно. Слова подібні і протилежні за значенням. Мова твору.

Мета уроку: поглибити знання учнів про казку як вид усної народної творчості; довести до свідомості школярів, що хліб-це результат праці багатьох професій; формувати навички свідомого виразного читання, особистісного спілкування і спілкування у групах; формувати вміння змінювати іменники за зразком «один-багато»; розвивати мовлення,здатність аналізувати  та творчо мислити;  удосконалювати вміння давати характеристику персонажам твору за їхніми вчинками, читати за особами, визначати головну думку казки; розвивати пам'ять, увагу, уміння висловлювати оцінні судження, збагачувати активний словниковий запас учнів; виховувати інтерес до читання, любов до рідної мови, бережливе ставлення до хліба, готовність прийти на допомогу.

 

Хід уроку

  1. Організація класу до уроку.
    1.          Продзвенів уже дзвінок,

Починається урок,

Тож і ми часу не гаймо,

Працювати починаймо!

 

  • Поверніться, привітайтесь.

 

Девіз уроку

Душу і серце в роботу вложи,

Добре подумай і мудро скажи.

  1.  А з яким настроєм ви починаєте урок?
  • Я дуже рада за вас. А от у мене настрій стурбований. Мені на емейл сьогодні вранці прийшло відеоповідомлення. Давайте його переглянемо.
  • То що, допоможемо Лаксикам?
  • Ось лист, який прислала зла чаклунка.

Закляття може розвіятися лише тоді, коли ви зможете зібрати усі зернятка, виконуючи завдання.

  1. Актуалізація опорних знань. Перевірка домашнього завдання.
  • Щоб заробити перше зернятко, необхідно перевірити  селфі - трек
    1.               Перевірка домашнього завдання

С.7, вправа 6.

Складіть прислів’я за допомогою цеглинок.

За маленьким поженешся, велике загубиш.

Умів узяти, умій і віддати.

  • Назвіть  протилежні за значенням слова.
  • Як вони називаються?
  • Ви чудово виконали завдання. А тепер скажіть: «Один, два, три, зернятко знайдись!»

2.  Прийом «Салат із казок»

Дітям пропонується розплутати клубок із казок, щоб отримати наступне зернятко

«Був собі Колобок.У нього  було троє поросят. Виріши­ли вони піти в гості до бабусі та залишили козу- Дерезу  одну вдома. У цей час прийшла лисиця. Вона запросила козу- Дерезу до себе на день народження. Лисиця  частувала її кашею з молоком.З того часу лисиця та коза стали приятелювати».

Які казки переплутались?

Ви чудово виконали завдання. А тепер скажіть: «Один, два, три, зернятко знайдись!»

3.Співвіднесення іменників зі словами він, вона, воно.

Робота над завданнями в посібнику, с. 16

1. Прочитай. Закресли в кожній колонці «зайве» слово. Поясни свій вибір. За якою темою дібрано слова у завданні?

  • Ви чудово виконали завдання. А тепер скажіть: «Один, два, три, зернятко знайдись!»

ІІІ. Оголошення теми та мети уроку.

1. Прийом «Мозаїка».

-Що таке казка?

-Які бувають казки в залежності від того, хто їх написав?

- Які бувають казки в залежності від того, про що в них розповідається?

-Назвіть свою улюблену казку.

 

  • Прочитайте речення, яке у нас вийшло. Який це жанр? Як ви розумієте це прислів’я?
  • Ви чудово виконали завдання. А тепер скажіть: «Один, два, три, зернятко знайдись!»

Фізхвилинка для очей

2. Прийом «Вірю – не вірю»

  • Чаклунка наказала нам сьогодні познайомитися з казкою, яка називається «Без труда нема плода». Але спочатку давайте пограємо в гру «Вірю – не вірю»

 

 

Хліб смачний

Коло хліба треба багато походити

Без труда нема плода

 

 

 

 

 

 

 

ІV. Робота над вивченням нового матеріалу.

1.Робота над текстом

1. Первинне сприймання тексту

Завдання 2. Прочитай текст. Познач і запиши одним словом відповіді на запитання.

  • Послухайте уважно, які незрозумілі вам слова зустрінуться в тексті?

Читання тексту вчителем

2.Словникова робота

Вижав жито- скосив

Змолотив – вибив з колосків зернятка спеціальною палицею.

А слова почастував і морока з’єднайте з їх поясненнями.

Почастував   морока, турбота   

Клопіт    пригостив

Буханець    хлібина  

 

3. Бесіда за прочитаним

- Хто з героїв вам особливо сподобався? Що вас привернуло в цій людині?

Яким був чоловік? (роботяший, трудолюбивий)

Яким був вовк? (лінивим)

Робота в парах

  • Дайте відповіді на запитання після твору.
  • Про кого йдеться в казці?
  • Що посіяв у землю чоловік?
  • Яке речення виражає головну думку твору?
  • Який жанр твору?
  • Яка форма твору – прозова чи віршова?

Самоперевірка. Самооцінювання.

Чому казка так називається?

Яким реченням твору можна підписати малюнок? Поясни свій вибір.

  1.               Читання «Буксиром»
  2.               Читання в особах. (В масках)

— Чиї слова слід читати нетерпляче, а чиї — повільно, повчально?

  1.               Бесіда
  • Діти, що з казки ви взяли собі до голови, а що до серця.
  1.               Прийом «Контрольоване передбачення»

– Давайте повернемося до нашої гри «Вірю – не вірю»

  • Ви чудово виконали завдання. А тепер скажіть: «Один, два, три, зернятко знайдись!»
  1.              Написання слоганів.

Робота в групах

Об’єднайтеся в 4 групи по четверо.

  • Придумайте. Та запишіть слоган до цієї казки. (Листочки, маркери)
  • Ви чудово виконали завдання. А тепер скажіть: «Один, два, три, зернятко знайдись!»

Фізхвилинка

-Діти, погляньте, інопланетяни  чомусь вриваються до нас на урок. І говорять, що не віддадуть нам лист від лаксиків, якщо  ви не станцюєте з ними.

2.Змінювання за зразком «Один – багато»

1. Постановка проблеми 

Лаксики  передали нам листа.

Нас зачарувала зла чаклунки. Відьми тримає нас у великому замках на високій горах. Допоможіть!

  • Що не так з цим листом?
  • Лаксики не розуміють ще , як говорити. коли один предмет, як, коли багато. Ви повинні їх обов’язково цьому навчити.
    1.              Гра
  • А  зараз чаклунка хоче перевірити, чи розумієте ви, як говорять, якщо предмет один, а як, якщо їх багато.

-Якщо я називаю слово, що означає один предмет, ви піднімаєте руки, багато – присідаєте.

Хліб, батон, пампушки, бублики, пряник, батони, пиріг, пиріжки.

  • Ви чудово виконали завдання. А тепер скажіть: «Один, два, три, зернятко знайдись!»

3.Самостійна робота

С.17, вправа 5

- Які чарівні речі в казках годували своїх власників? (чарівний горщик, скатертина-самобранка)

5. Прочитай слова на зображенні скатертини-самобранки. Наведи слова, що позначають один і кілька об’єктів ручкою відповідного кольору. Перевірка

  • Ви чудово виконали завдання. А тепер скажіть: «Один, два, три, зернятко знайдись!»

V. Рефлексія

1.- Діти, погляньте, ми зібрали всі зернятка на колосок!

Відбулося диво. Чаклунка перетворюється на добру фею і звільняє лаксиків.

- Чого ви можете сьогодні навчити наших лаксиків?

2.Селфі – трек: С.17, впр.4 або 6 (на вибір)

5. Прочитай слова на зображенні скатертини-самобранки. Наведи слова, що позначають один і кілька об’єктів ручкою відповідного кольору.

6. спиралька 3 Прочитай загадку. Спиши у зошит по пам’яті. Перевір запис, звіряючи кожне слово з надрукованим у тексті. Запиши відгадку. Перевір склавши слово з перших букв в кожному ряді слів (хліб) Обведи звукову модель слова-відгадки. Який казковий персонаж є хлібо-булочним виробом? (Колобок)

  1.               Самооцінювання
  • А тепер давайте зберемо кошик смаколиків для нашої доброї феї. Хто сьогодні все зрозумів і може навчити лаксиків, покладе до кошика тортик, кому ще треба трохи підготуватися, щоб навчати лаксиків,тістечко, а кому треба підготуватися ґрунтовно, - печиво.
  • А лаксики дякують вам і дарують наліпки.

1

 

docx
Додано
16 грудня 2019
Переглядів
1879
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку