Урок «Життя в гармонії з природою»

Про матеріал
Урок мислення серед природи. Урок розвитку зв’язного мовлення. Життя в гармонії з природою.
Перегляд файлу

C:\Users\Администратор\Desktop\14619689-las-hojas-de-otoño-marco-aisladas-sobre-fondo-blanco.jpg 

«

 

.

/ Розробка уроку мислення серед  природи, присвячений 100-річчю від дня народження В.О.Сухомлинського/

 

Урок розвитку звязного мовлення

 

C:\Users\Администратор\Desktop\фото на природі\P81011-120137.jpg                                           

«Життя в гармонії з природою»

                                        

 

                                            Урок української мови

                                                 в 2-Б класі

                                                 Вчитель:

                                                 Пашковська О.В.

                                   

                            

 

                                 

C:\Users\Администратор\Desktop\14619689-las-hojas-de-otoño-marco-aisladas-sobre-fondo-blanco.jpgТема. Урок мислення серед природи.  Урок розвитку звязного мовлення.  Життя в гармонії з природою.

 

Мета: вчити  дітей бачити, чути й розуміти життя природи, її красу і неповторність; дати поняття про етюд, навчити писати етюди про природу; розвивати спостережливість,звязне мовлення,критичне мислення,пізнавальну активність, робити власні замальовки про природу,додержуючись мовних норм,виховувати здорових, веселих, працьовитих дітей, які пізнають цей світ з любов’ю.                                                              Тип уроку: урок просто неба                                                                                              Маршрут: школа – парк – школа                                                                                                  

                               Зміст уроку

І.  Організаційний момент

 1. Привітання

Учитель

                    На зеленому горбочку,

                    Там, де сонце мружить очка,

                    Де дерева стали в полі,

                    Світлий дім там – рідна школа.

                    Добрий день, усіх вітаю,

                    Рада бачити всіх вас.

 

C:\Users\Администратор\Desktop\14619689-las-hojas-de-otoño-marco-aisladas-sobre-fondo-blanco.jpg        2. Перевірка готовності учнів до уроку

– А тепер скажіть, будь ласка, чого чекаєте на нім, на уроці головнім?

– Яка погода надворі?

 (Сьогодні сонячно, тепло)

Я хочу, щоб яскравим цвітом

Природа чарувала вас

C:\Users\Администратор\Desktop\P81011-115237.jpgЩоб так було не тільки влітку,

А й взимку і негоди час.

Я хочу, щоб красу уміли

Сприймати серцем,  дітоньки, ви всі,

Щоб цінували й розуміли

І поклонялися красі.

 

 

 

 

 

 

 

ІІ. Повідомлення теми і мети уроку. Інструктаж про поведінку  під час екскурсії

C:\Users\Администратор\Desktop\14619689-las-hojas-de-otoño-marco-aisladas-sobre-fondo-blanco.jpg 

Учитель

– Діти, ми будемо шукати в природі  казку. Тож привітаємо її.

– Доброго ранку, сонце ласкаве!

– Доброго ранку, повітря життєдайне!

– Доброго ранку,  чиста водиця і усяка пашниця!

– А тепер посміхніться, бажаючи один одному цією посмішкою щастя, здоров’я,  добра.

– Будемо не просто мандрувати,  а  складати  казки - мініатюри про все, що  побачимо  в природі  і що нам найбільше сподобається. Погоджуєтеся?

(Так.  Ми  дуже  любимо вигадувати).

         -Будемо вчитися бачити, слухати розуміти дерева, квіти, трави.

– Будь ласка,  вигадуйте, адже добра, майже казкова побрехенька-вигадка дуже корисна  для кожної людини. З неї народжуються казки, дотепні оповідання і дитячі спектаклі. І називається ця добра вигадка дуже гарним словом: «фантазія». Тож, вигадуйте і фантазуйте на здоров’я, на радість, на веселощі, на розвиток зв’язного мовлення. Подаруємо природі тепло своєї душі – доброту, привітність, співчуття і милосердя.

 – Вирушаємо на прогулянку до нашого чудового парку.

 (Повторюють алгоритм поведінки під час прогулянок, екскурсій).

C:\Users\Администратор\Desktop\14619689-las-hojas-de-otoño-marco-aisladas-sobre-fondo-blanco.jpg– Які ми знаємо правила поведінки під час екскурсій?

(Потрібно бути уважними і дисциплінованими.

Слухати, що говорять старші чи твої однокласники.

Не відриватися від групи.

Не ламати гілок дерев і не рвати без потреби квітів.

Поводитися тихо, щоб не налякати  мешканців  лісу.

Не руйнувати мурашники.

Не розводити багаття

Не ловити диких тварин і забирати їх додому.

Не залишати сміття на природі).

– Я думаю, що всі ми будемо дотримуватися цих правил, бо матінка-природа нас закликає:

Не ламай на дереві гілку,

Не вбивай стрибунця і бджілку,

Не брудни джерельцю водиці,

І не псуй чистої криниці.

Не зривай квітку, бо зів’яне,

І трави не топчи, бо її не стане.

C:\Users\Администратор\Desktop\14619689-las-hojas-de-otoño-marco-aisladas-sobre-fondo-blanco.jpgC:\Users\Администратор\Desktop\P81008-125656.jpg

ІІІ. Робота над темою уроку                                                                                                           1.Аутотренінг.

- Кожне дерево має свою енергетику, якою ділиться з людьми. Станьте, обніміть дерево,яке вам подобається, пригорніться до нього,заплющте очі.     - Про що вам шепоче дерево ? Ніжно погладьте дерево. Подякуйте дереву що воно є , що прикрашає наше життя.                                                                                   

C:\Users\Администратор\Desktop\фото на природі\P81017-111352.jpgC:\Users\Администратор\Desktop\14619689-las-hojas-de-otoño-marco-aisladas-sobre-fondo-blanco.jpg   – Що сказали вам дерева ? ( Відповіді учнів )                                                                               - Мені дуб сказав , що хоче послухати вірші , які ви знаєте про нього і про інші дерева.                                                                                                                                            2. Поетична п’ятихвилинка.                                                                                                   Учні декламують вивчені раніше за програмою чи самостійно віршики про природу.    

 

 

 

 

            

 

 

 

 

                                                                                                                                                                                                                                                                                          3. Розвиток діалогічного мовлення.     

– З асфальтованої доріжки шкільного подвір’я звернемо праворуч і відчуємо під ногами стежинку, що пролягла вузенькою стрічкою. Привела нас стежина в поле

  Послухайте: вранці роса на сонці видзвонює, пташки співають, цвіркуни у травах  переливаються срібними голосами. Все в природі має свою мову.

C:\Users\Администратор\Desktop\14619689-las-hojas-de-otoño-marco-aisladas-sobre-fondo-blanco.jpgІ тільки людське серце озивається до світу Словом. Тим єдиним, яке Бог дав нам через маму і тата.Тим словом, у якого є сила приносити усмішку і сльози, навчати добра і любові!

– Що ви можете додати до моїх слів?

Учитель. Дітки, давайте запитаємо у стежки:  що вона бачила на своєму віку?

( Вона бачила, як мама приводила мене до школи!

Вона бачить щоранку, як  я сама вже ходжу до школи і повертаюся додому!

Вона помічає, коли я одержую гарну чи погану оцінку, бо буваю веселим і сумним.

Ми не забудемо тебе, стежинко, хоч і закінчимо школу

Будемо приходити до тебе, щоб ти пораділа нашим успіхам  і досягненням у дорослому житті.)

Учитель. Що промовляє до нас листочок? Про що шепоче трава? Яку думу думає ялина? Що хоче розповісти крапелька роси? Чим пахне вітер? Як розмальоване небо?

Коли людина радіє? Коли плаче? А дерево, кущ, квітка радіють? Плачуть? Чому?

Висновок: природа теж відчуває, розуміє й любить.

4. Пояснення  значення слова етюд

        Етюди –невеликі самостійні (в літературі)замальовки, переважно безсюжетні.

C:\Users\Администратор\Desktop\Без названия.jpgC:\Users\Администратор\Desktop\14619689-las-hojas-de-otoño-marco-aisladas-sobre-fondo-blanco.jpg        5.Читання вголос учителем етюда В. Сухомлинського «Все в лісі співає»                                                            Василь Сухомлинський                                                                                                                                                 Все в лісі співає                                                                                                                                                           Весною ми пішли до лісу. Зійшло сонце, подихнув легенький вітерець, і всі дерева в лісі заспівали. Кожне співало свою пісню. Береза співала ніжну пісню. Слухаючи цю пісню,хотілось підійти до білокорої красуні й обняти її. Дуб співав мужню пісню. Коли ми слухали пісню дуба , нам хотілось бути сильними , відважними.                                                                                                                         Верба , що схилилась над ставком, співала задумливу пісню. Прислухаючись до пісні верби , ми подумали , що прийде осінь і листячко з дерев осиплеться.                                                                                                                                                        Горобина співала тривожну пісню. Від цієї пісні до нас прилинула думка про темну ніч і бурхливу грозу, від якої гнеться Ось які пісні почули ми в лісі.                                                                                      тонка горобина, немов шукаючи захисту.                                                                                                                             C:\Users\Администратор\Desktop\P81011-115056.jpg

C:\Users\Администратор\Desktop\14619689-las-hojas-de-otoño-marco-aisladas-sobre-fondo-blanco.jpgІV. Колективне складання етюду. Розвиток зв ‘ язного мовлення.

  -  Діти, давайте уявимо себе якимось явищем природи.

– А якби ви були вітром

(Якби я був вітром, то я був би вільним і всезнаючим).

– Якби ти була сонцем?

C:\Users\Администратор\Desktop\14619689-las-hojas-de-otoño-marco-aisladas-sobre-fondo-blanco.jpg(Якби я була сонцем, то я б обігрівала всіх бездомних тваринок).

– Якби ти була веселкою?

(Якби я була веселкою,  то звеселяла б душу діткам, хворим  на СНІД).

– Якби ти був штормом?

(Якби я був штормом, то не топив би кораблі).

– Хто це,  хто це вже втомився?

  Ну ж бо,  фантазуйте з нами.

C:\Users\Администратор\Desktop\P81011-120112.jpg

C:\Users\Администратор\Desktop\14619689-las-hojas-de-otoño-marco-aisladas-sobre-fondo-blanco.jpg(Якби я могла бути квіткою, то я б уквітчала собою  неродючі землі.

Якби я міг бути деревом, то був би богатирем, як дуб.

Якби я був льодовиком, я б не потопив «Титанік»

Якби я могла  бути Україною, то була б вільною, як птах і боронила б рідне слово).

      Самі  скрізь споглядайте!

Придивіться-но, будь ласка,

Ось тут, ось там і всюди – казка.

Вона блукає повсюди.

Погляньте в небо,  якщо ваша  ласка,

Бо  й там гуляє казка.                                                                                                                       Спостереження за небом.                                                                                                                    < Робота над загадкою.                                                                                                         Голубий шатер увесь світ накрив.(Небо )                                                                                                  - Помилуйтеся небом, хмарками. Проведімо конкурсГостре око.                  

  Умови: назвати якнайбільше слів, якими можна описати небо.

C:\Users\Администратор\Desktop\14619689-las-hojas-de-otoño-marco-aisladas-sobre-fondo-blanco.jpg                                C:\Users\Администратор\Desktop\P81008-124712.jpg

(Небо світле, високе, ніжно-блакитне,  з декількома хмаринками, глибоке).

– Ви дивитесь на хмаринку в небі. Що малює ваша уява?

(Голубе небо. А по ньому пливуть білі хмаринки. Я дивлюся на них у захопленні. Перед очима цікава казка. Ось пропливає корабель, який згодом перетвориться у гордого лебедя.

– А ось там з’являється чудовий палац. Он, он бачите! А до нього поспішає на бал Попелюшка.

– А он які  чудові  хмаринки!  То мушкетери на конях  рвуться в бій з гвардійцями кардинала. Це теж тільки на мить…

  Кожна хмаринка пронизана променем сонця. Вони – мов сонячне дитинство).

Учитель. Молодці, діти!  Мені на душі радісно від того, що ви  - маленькі таланти.

C:\Users\Администратор\Desktop\14619689-las-hojas-de-otoño-marco-aisladas-sobre-fondo-blanco.jpg                          C:\Users\Администратор\Desktop\P81011-120313.jpg

V. Фізкультхвилинка

C:\Users\Администратор\Desktop\14619689-las-hojas-de-otoño-marco-aisladas-sobre-fondo-blanco.jpgC:\Users\Администратор\Desktop\фото на природі\P81023-130611.jpg

      (Вчитель читає напам’ять текст віршованої фізкультхвилинки. Учні виконують певні рухи, що зазначені у вірші).

Працювали  в царстві казки.

C:\Users\Администратор\Desktop\14619689-las-hojas-de-otoño-marco-aisladas-sobre-fondo-blanco.jpgШвидко, дружно, без підказки

Лінь, як пил, струхнули з себе,

Пострибати ще нам треба.

1,2,3,4,5 – починаймо присідати.

Нахилилися ще раз,

Про природу вірш згадали

Й дружно його промовляли.

(Учні хором промовляють вірш, висловлюючи  свою радість від спілкування з природою).

 Добре те, що сонце світить!

 Добре те, що вітер  віє!

 Добре те, що цей ось ліс

 Разом з нами ріс і ріс!

 Добре те, що в нашій річці

 Синя, не брудна вода.

 Добре гратися надворі!

 Добре вчитися у школі!

 Добре плавати в ставку!

 Добре те, що я живу

VІ. Презентація роботи

C:\Users\Администратор\Desktop\14619689-las-hojas-de-otoño-marco-aisladas-sobre-fondo-blanco.jpg Інтерактивна вправа «Крісло автора» C:\Users\Администратор\Desktop\фото на природі\P81023-131028.jpg

Сісти слід на цей пеньок і розказати свій етюд, давши йому назву ( Учні за бажанням читають вголос твори ).

C:\Users\Администратор\Desktop\14619689-las-hojas-de-otoño-marco-aisladas-sobre-fondo-blanco.jpg         VІІ. Підбиття підсумків. Рефлексія.

Учитель  Уявіть, що я журналіст, який побував на вашому уроці і хочу поставити вам кілька запитань:                                                                                               - Яка пора року прийшла ?                                                                                                                     - Який другий осінній місяць ?                                                                                             - Куди відлітають птахи ?                                                                                                                    - Що вам сподобалось на уроці ?                                                                                                             

  Чи ж сподобалося вам  милуватися   природою і творити?                                             -Як ваш настрій ?                                                                                                                                         Зобразіть його на своєму обличчі. Уявіть собі, що осінь – це жива істота. Що б ви їй побажали ? Чудово !!!

 Минуть роки. Ви станете дорослими. Тож де б ви не жили, ким би не працювали, любіть свій край, свій народ.

Я думаю, що сьогодні всім було цікаво і весело.

Ми творили, фантазували, старалися.                                                                    – Чарівний клен на згадку дарує кожному з вас листочок зі стрічками. Адже листочок – це символ відновлення життя.                                                                                      – Чому стрічки блакитного і червоного кольорів ? ( Блакитна стрічка символізує чистоту, красу природи ; червона -  нагадує , що потрібно берегти природу).

                                 C:\Users\Администратор\Desktop\фото на природі\P81023-130205.jpg

C:\Users\Администратор\Desktop\14619689-las-hojas-de-otoño-marco-aisladas-sobre-fondo-blanco.jpgVІІІ.  Завдання додому

 – За бажанням:

 Записати етюд про природу в альбом «Наша творчість».

 А сьогодні я всіх вас оцінюю словесно: молодці!

 Я дякую вам за роботу.

 Урок творчості пролетів, як мить.

 Від миті творчості – до віку творчості я всім бажаю вам пройти.

Природа не шкодує фарб і щедро дарує нам красу і радість. Ми , в свою чергу, повинні також оберігати природу. Від цього ваше серце стане добрішим , душа – теплішою.                                                                                                       – Ми повинні завжди пам ятати , що також є частиною природи , вона – наша мати, а ми , мешканці Землі – мудрі господарі.  

 

 

C:\Users\Администратор\Desktop\14619689-las-hojas-de-otoño-marco-aisladas-sobre-fondo-blanco.jpgC:\Users\Администратор\Desktop\14619689-las-hojas-de-otoño-marco-aisladas-sobre-fondo-blanco.jpg         C:\Users\Администратор\Desktop\фото на природі\P81011-120137.jpg

F:\фото на природі\P81008-124932.jpg 

 

 

 

 

 

 

 

 

F:\фото на природі\P81008-125704.jpg 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
13 грудня 2019
Переглядів
1273
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку