«Голодомор 1932-1933 років в УСРР».

Про матеріал
Урок направлений на реалізацію діяльнісного підходу учнів, формуваннню компетентностей та змістовних наскрізних ліній на уроках природничих та гуманітарних предметів в учнів 10 класу.
Перегляд файлу

ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА

 

Тема проекту «Голодомор 1932-1933 років в УСРР».

Актуальність проекту. Актуальність проекту визначається тим, що через вивчення теми з курсу «Історія України» вчитель ставить за мету поєднати наскрізні змістовні лінії через теми предметів природничо-математичного циклу шляхом міжпредметної інтеграції з метою розвитку метапредметних і надпредметних компетентностей в учениць та учнів. Саме міжпредметна інтеграція елементів природничо-математичного циклу і є складовою Стем-освіти через проектну діяльність команд.  

Мета проекту: знайти і дослідити з різних джерел інформації політичні, економічні та соціальні процеси в УСРР протягом 1932-1933 рр., які стали складовими радянської політики Голодомору; розвивати в учнів та учениць вміння та навички працювати в команді у мережі Інтернет з різними джерелами інформації, естетично оформлювати матеріали проекту, публічного захисту.  

Очікувані результати: після роботи над даним проектом дівчата та хлопці вдосконалять власні теоретичні знання та практичні вміння і навички роботи з інформаційними матеріалами, мережею Інтернет, комп’ютерними програмами, електронною поштою, гугл-диском; вдосконалять уміння та навички пошуку і дослідження інформаційних матеріалів, створення інформаційного матеріалу у формі творчого продукту; розвиток комунікативної (мовленнєвої) компетенції під час захисту певного блоку Стем-проекту.  

Обладнання для здійснення проекту: планшети, смартфони, комп’ютери, ноутбуки, інтерактивна дошка, проектор.

Методи дослідження: пошуковий та дослідницький.

Проект є:

за характером домінантної діяльності – пошуково-дослідницький;

за предметно-змістовою галуззю – міжпредметний, інтегрований;

за характером контактів – серед учениці та учні класу;

за кількістю учасників – груповий;

за тривалістю – вчитель історії та вчитель інформатики проводять заняття протягом двох уроків (90 хв.: 1-ий урок – практичне виконання завдань, а 2-ий урок – захист проектів) у класі інформатики;

вікова категорія учасників проекту – учні та учениці 10-го класу.

СТЕМ-ПРОЕКТ

І. Організаційний етап

Привітання вчителя з ученицями та учнями. Перевірка готовності дівчат та хлопців до уроку. Хлопці та дівчата об’єднуються в сім груп із врахуванням  здібностей дівчат та хлопців для дослідження запропонованих питань. Групи учнів та учениць проходять інструктаж щодо роботи над проектом.

ІІ. Пошуковий етап

Слово вчителя. Сьогодні ми з вами будемо працювати протягом 90 хв. над інтегрованим міжпредметним пошуково-дослідницьким проектом «Голодомор 1932-1933 років в УСРР», шляхом вивчення, дослідження та аналізу різних питань з  метою аби наприкінці нашого заняття дати відповідь на таке проблемне завдання: «Голодомор 1932-1933 років – це: геноцид населення УСРР; етноцид населення УСРР; Голокост з радянським обличчям проти населення УСРР»?

ІІІ. Аналітичний етап

Групи здійснюють аналіз вхідної інформації з поставленої проблеми.

Визначають способи досягнення цілі проекту.

Розробляють алгоритм і покроково   планують роботу над проектом.

Надання вчителем консультацій групам дівчат та хлопців.
 

ІV. Практичний етап:

Виконання запланованих кроків.

Створення кінцевого продукту проекту в електронній формі.

Надання вчителем консультацій групам хлопців та дівчат.

Перша група учениць та учнів:

1) Знайдіть в мережі Інтернет приклади візуальних історичних джерел з теми «Голодомор 1932-1933 років в УСРР» та створіть електронну презентацію матеріалів? (історія України та інформатика)

2) Дослідіть штучні та природні причини Голодомору 1932-1933 рр.  в УСРР та створіть відеоматеріал з даного питання?      (історія України та інформатика)

3) Дослідіть природно-кліматичні умови  1931, 1932 і 1933 рр. в УСРР і створіть аудіоматеріал з даного питання?       (історія України та інформатика)

4) Дослідіть передумови Голодомору 1932-1933 років в УСРР та створіть текстову схему з даного питання в текстовому документі Microsoft Word?       (історія України та інформатика)

Друга група учениць та учнів:

1) Знайдіть в мережі Інтернет історико-географічну карту сучасної України; дослідіть та назвіть області УСРР (в межах адміністративно-територіального поділу УСРР 1932-1933 рр. та в межах адміністративно-територіального поділу незалежної України), які постраждали в 1932-1933 рр. від голоду»?       (історія України та інформатика)

2) Позначте на контурній карті територію УСРР, яка була охоплена голодом 1932-1933 років? Заповнену контурну карту сфотографуйте (можна відсканувати) та надішліть електронною поштою на вказану адресу.              (історія України та інформатика)

3) Дослідіть механізм здійснення Голодомору 1932-1933 років: організатори, виконавці та співучасники» та складіть інтелект-карту в текстовому документі Microsoft Word з теми «Механізм здійснення Голодомору 1932-1933 років: організатори, виконавці та співучасники»?  (історія України та інформатика)

4) Вивчіть організаторів Голодомору 1932-1933 рр. в Україні та складіть «Кроссенс» з даного питання в текстовому документі Microsoft Word.        (історія України та інформатика)

Третя група учениць та учнів:

1) Опрацюйте радянські переписи населення УСРР 1926 і 1937 рр. та визначте мовний і етнічний склад населення УСРР, яке стало жертвами радянської політики Голодомору 1932-1933 років? Відповіді оформлюються у вигляді текстових схем «Мовний склад населення УСРР, яке стало жертвами радянської політики Голодомору 1932-1933 років» та «Етнічний склад населення УСРР, яке стало жертвами радянської політики Голодомору 1932-1933 років» в текстовому документі Microsoft Word.             (історія України та географія світу)  

2) Дослідіть методи здійснення радянською владою політики Голодомору 1932-1933 рр.? Відповіді оформлюються у вигляді текстових схем в текстовому документі Microsoft Word.                     (історія України та інформатика)

3) Проаналізуйте релігійне життя в УСРР в 1932-1933 рр.?   Відповіді оформлюються у вигляді міні-конспекту в текстовому документі Microsoft Word. (історія України та інформатика)

4) Знайдіть в мережі Інтернет опубліковані писемні історичні джерела (спогади жінок та чоловіків свідків Голодомору 1932-1933 рр.) та  дослідіть стратегії виживання простих людей у 1932-1933 роках? Відповіді оформлюються у формі історичного есе в текстовому документі Microsoft Word.   (історія України та інформатика)

Четверта група учениць та учнів:

1) Вивчіть форми опору селян проти радянської влади у 1932-1933 років? Відповіді оформлюються у вигляді текстової схеми в текстовому документі Microsoft Word.   (історія України та інформатика)

2) Вивчіть «Види внутрішньої та зовнішньої допомоги населенню УСРР в 1932-1933 рр.»? Відповіді оформлюються у вигляді ментальної карти в текстовому документі Microsoft Word.         (історія України та географія світу)  

3) Дослідіть умови внутрішньої безпеки простої людини, створені радянською владою в роки Голодомору? Відповіді оформлюються у вигляді міні-конспекту в текстовому документі Microsoft Word.       (історія України та інформатика)

4) Дослідіть процеси внутрішньої та зовнішньої міграції в УСРР в роки Голодомору? Відповіді оформлюються у вигляді міні-конспекту в текстовому документі Microsoft Word.    (історія України та географія світу)  

П’ята група учениць та учнів:

1) Вивчіть проблему зайнятості та безробіття в регіонах УСРР протягом 1931-1933 рр., які були охоплені Голодомором? Відповіді оформлюються у вигляді міні-конспекту в текстовому документі Microsoft Word.      (історія України та географія світу)  

2) Дослідіть використання пересічними людьми природних ресурсів в 1932-1933 рр. для порятунку від голоду? Відповіді оформлюються у вигляді міні-конспекту в текстовому документі Microsoft Word.       (історія України та географія світу)  

3) Проаналізуйте соціальну і професійну структуру населення УСРР в 1932-1933 роки? Відповіді оформлюються у вигляді текстових схем в текстовому документі Microsoft Word.  (історія України та географія світу)  

4) Складіть кластер в текстовому документі Microsoft Word з теми «Права людини, які порушувалися радянською владою у 1932-1933 рр.»?           (історія України та правознавство)  

Шоста група учениць та учнів:

1) Дослідіть біологічні процеси, які відбувалися в організму голодуючої людини 1932-1933 рр.?  (біологія та хімія)  

2) Дослідіть фізіологічні процеси, які відбувалися в організму голодуючої людини 1932-1933 рр.?    (біологія та хімія)  

3) Дослідіть психологічні процеси, які відбувалися в організму голодуючої людини 1932-1933 рр.? (біологія та психологія)  

Сьома група учениць та учнів:

1) Проаналізуйте і складіть інтелект-карту у формі інфографіки в текстовому документі Microsoft Word з проблеми «Пам'ять про Голодомор 1932-1933 років»? Відповіді оформлюються у вигляді міні-конспекту в текстовому документі Microsoft Word.           (історія України та інформатика)

2) Проаналізуйте наслідки Голодомору 1932-1933 років: історичний, демографічний (кількість населення, відтворення населення) та медичний (ставлення простих пересічних людей до власного здоров’я та до здоров’я інших людей в роки «Великого Голоду») аспекти? Відповіді оформлюються у вигляді міні-конспекту в текстовому документі Microsoft Word.    (історія України, інформатика та алгебра і початки аналізу)     

3) Дослідіть уроки та історичне значення подій Голодомору 1932-1933 років?  Відповіді оформлюються у вигляді міні-конспекту в текстовому документі Microsoft Word.   (історія України та інформатика)

 

V. Презентаційний етап:

Проведення презентації у формі «захисту проекту» протягом другого уроку (45 хв.).
 

VІ. Контрольний етап:

Аналіз результатів, коригування та оцінка якості проекту як самою групою хлопців та дівчат, так й іншими групами та вчителем.

 

VІІ. Підсумок уроку:

1) Розвязання проблемного завдання: «Голодомор 1932-1933 років – це: геноцид населення УСРР; етноцид населення УСРР; Голокост з радянським обличчям проти населення УСРР»?

2) Рефлексія у письмовій формі за допомогою ігрового прийому «Лист іноземцю»

ВИКОРИСТАНІ ДЖЕРЕЛА:

1. STEAM-освіта: інноваційна науково-технічна система навчання» [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://ippo.kubg.edu.ua/content/11373.

2. Морзе Н. Презентація STEAM-освіта [Електронний ресурс]. – Режим доступу http://www.stemschool.com/.

3. Кузьменко О. Сутність та напрямки розвитку STEM – освіти // О.Кузьменко/ Наукові записки. Серія: Проблеми методики фізико-математичної і технологічної освіти. – Випуск 9 (ІІІ). – С. 188-190.

4. План заходів щодо впровадження STEM-освіти в Україні на 2016-2018 роки/ [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://drive.google.com/file/d/0B3m2Tq BM0APKQmc4LUd2MmVFckk/view.

 

 

doc
До підручника
Історія України (рівень стандарту, академічний) 10 клас (Кульчицький С.В., Лебедєва Ю.Г.)
Додано
29 березня 2019
Переглядів
1020
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку