Голосні та приголосні звуки.

Про матеріал
Мета: уточнити і закріпити поняття про звуки мовлення; вчити утворювати слова із звуків, розрізняти голосні і приголосні звуки; формувати фонематичні уявлення; розвивати фонематичний слух, зорову пам’ять, логічне мислення, мовлення; виховувати любов до нашої мови, народу України.
Перегляд файлу

УКРАЇНСЬКА МОВА

Тема. ЗВУКИ. ГОЛОСНІ ТА ПРИГОЛОСНІ ЗВУКИ

         Мета: уточнити і закріпити поняття про звуки мовлення; вчити утворювати слова із звуків, розрізняти голосні і приголосні звуки; формувати фонематичні уявлення; розвивати фонематичний слух, зорову пам’ять, логічне мислення, мовлення; виховувати любов до нашої мови, народу України.

Обладнання: предметні малюнки, картки, зошити, схема.

ХІД УРОКУ

І. Організаційний етап.

ІІ. Актуалізація опорних знань

Питання для  учнів:

1.        Навіщо людям потрібна мова?

2.        Із чого складаються слова в мові?

ІІІ. Вивчення нового матеріалу.

Усі слова в мові складаються із звуків.

Звук – це найменша одиниця мовного потоку. Із звуків утворюються слова. Звуки утворюються за допомогою мовного апарату. При утворенні одних звуків бере участь лише голос ([а, о, у, е, и]); під час творення інших – голос і шум або тільки шум ([д, л, ш, ч, м, н, к]. Звуки, які утворюються лише голосом, називаються голосними. Звуки, які утворюються голосом і шумом або тільки шумом, називаються приголосними.

Звукимови ти можеш позначити буквами. Букви-це умовні знаки.Букви ти можеш побачити і написати.Букви записують у певному порядку.Це абетка.В українській абетці 33 букви.

Рух і положення мовних органів при вимові певного звука називається його артикуляцією.

Гра «Відгадай слова та запиши їх»

Вчитель називає окремі звуки, учні повинні назвати слово та записати в зошит. Звуки

 [м, о, в, о, з, н, а, в, с, т, в, о];

[п, у, б, л', і, ц, и, с, т, к, а];

[м, у, з, и, к, о, з, н, а, в, е, ц'];

[ч, е, с, н', і, с', т'];

 [д', і, й, е, с, л, о, в, о];

[й, е, в, р, о, п, е, й, с', к, и, й];

[с, в', а, т, и, н', а].

Робота з таблицею

Розгляньте таблицю «Голосні і приголосні звуки». Запишіть в зошит голосні звуки та букви, якими вони позначаються.

http://image.slidesharecdn.com/random-141221102554-conversion-gate02/95/-3-638.jpg?cb=1419158096

Назвіть приголосні звуки та букви, якими вони позначаються.

 

Конспект бінарного уроку з української мови та англійської мови, 2 клас.  Тема: «Приголосні звуки. Дзвінкі і глухі приголосні.» « Consonant sounds.  Voiced consonant and voiceless consonant.»

Які бувають звуки?

Гра «Злови голосний звук»

Вчитель пропонує учням розглянути предметні малюнки і назвати тільки голосні звуки, які є в словах – назвах малюнків. За правильну відповідь учень отримує 1 бал.

Робота над загадками

Гра «Відгадай слова»

 Створіть слова   із букв

У, а, б, к, в – ....;

а, а, і, л, ф, в, т -… ;

о, е, и, а, ф, н, т, к - … ;

а, і, и, п, р, ц, в, н, к - …;

а, е, о, о, р, д, р, м - …;

а, і, у, и, к, н, к, л - …;

О, е, е, е, ь, с, л, д, ц - … .

Робота з картками. Робота в парах.

Картка № 1

І. Підкресліть букви, які позначають голосні звуки.

1.        Садовод, складність, князювати, найменший, врожай.

2.        Ковзати, скоринка, однокласник, переклад, саджати.

3.        Козак, льодяний, навчати, апельсин, розумний.

4.        Берег, вечірка, горіховий, друкар, займенниковий.

5.        Звук, слово, комплексний, кораблик, механізм. 

Картка № 2

 

ІІ. Вкажіть рядок, в якому у в усіх словах є спільний звук.

1.         Весь, сів, сивий, ясний, син.

2.         Деревій, весна, вітер, павутина, кавун.

3.         Віхоть, вогкий, кухня, хутір, фартух.

4.         Женчики, дочці, дріжджі, череда, ціп.

5.         Купатися, пташка, томат, парта, тема.

Гра «Хто більше?»

Вчитель пропонує учням придумати слова із заданим звуком [у] ([а]; [о]; [и]; [і]; [е]). За правильну відповідь учень отримує 1 бал.

Запитання-жарти

1) Чого нема в дельфіна, але є в кита, акули, краба? (Звука [к]).

2) Чого нема в яблуні, але є у вишні, черешні, груші? (Звука[ш]).

3) Чим закінчується літо і починається осінь? (Звуком [о]).

4) Що стоїть посеред городу? А посеред лісу? (Звук [р]. Звук [і]).

5) Чим відрізняється шиття від життя? А лиман від лимона? (В слові шиття перший звук [ш], а в слові життя перший звук [ж]. В слові лиман четвертий звук [а], а в слові лимон четвертий звук [о]).

ІV. Узагальнення та систематизація знань і вмінь учнів.

Питання для учнів.Рефлексія.

1.         Що таке звук?

2.         Які бувають звуки?

3.         Назвіть голосні звуки.

4.         Назвіть 2 приголосних звуки.

 

 

docx
Додано
11 листопада 2021
Переглядів
26712
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку