Урок "Вживання букв я,ю,є,ї у їх звукових значеннях."

Про матеріал
Навчити учнів визначати звукове значення букв я, ю, є, ї залежно від їхньої позиції у слові, формувати практичні навички розмежування звуків і букв; розвивати інтелектуальні здібності, вміння аналізувати, зіставляти, порівнювати; виховувати увагу, спостережливість до звуків мовлення.
Перегляд файлу

Тема: «Вживання букв я,ю,є,ї у їх звукових значеннях. Списування за зразком »

Мета: навчити учнів визначати звукове значення букв я, ю, є, ї залежно від їхньої позиції у слові, формувати практичні навички розмежування звуків і букв;  розвивати інтелектуальні здібності, вміння аналізувати, зіставляти, порівнювати; виховувати увагу, спостережливість до звуків мовлення.

                                              ХІД УРОКУ

I.Організаційний момент. Емоційне налаштування учнів

- Шановні діти, усміхніться один одному, побажайте гарного настрою. Нехай на нашому уроці панує атмосфера доброзичливості, пізнання та успіху. Запорукою ж успіху на уроці є міцні знання. Давайте ж пригадаємо з вами вивчений матеріал.

II. Актуалізація опорних знань

-     Скільки букв в українському алфавіті? (33)

-     Скільки звуків в українській мові? (38)

-     Яку кількість становлять приголосні та голосні звуки? (32, 6)

-     Назвіть голосні звуки.(а,о, е, и, і, у)

ІІІ. Повідомлення теми, мети  уроку

-     Діти, у нас сьогодні на уроці  чудо-дерево

Відгадайте загадку

 Має повно колючок,

 Мов зелений їжачок,

А в зимові гарні свята

Має ще й прикрас багато.  (Ялинка). (Слайд 1)

-     Діти, наближається Новий рік – улюблене свято дорослих і дітей.

-     Працюючи на уроці і виконуючи завдання наша ялинка буде прикрашатися іграшками,і в кінці уроку ми поглянемо яка у нас вийшла ялинка.

-     Тема нашого уроку «Вживання букв я,ю,є,ї у їх звукових значеннях.»

-     Ми повинні навчитися  визначати звукове значення букв я, ю, є, ї залежно від їхньої позиції у слові та відтворювати  звучання слова фонетичною  транскрипцією.

-     Діти, що ви очікуєте від уроку?( Я очікую, що на уроці буде цікаво, очікую дізнатись про щось нове, корисне.

-     Діти, щоб ваші очікування справдились, треба бути уважними та активними на уроці.

ІV. Пояснення нового матеріалу.

-     Букви я, ю, є позначають 2 звуки і один. 

-     Коли  букви я, ю, є позначають два звуки. (Слайд2)

я  [йа] ю [йу] є  [йе]

1.На початку слова: яр, юрта, єхидна.

2.Після букви, що позначає голосний звук: армія, заєць.

3.Після апострофа: м’ята, в’юн, б’є.

4. Після м’якого знака: мільярд, Ньютон, ательє.

-В інших випадках я, ю, є позначають 1 звук і м’якість попереднього приголосного. (Слайд 3)

я  [а]             диня   [дин’а] ю [у]            люди   [л’уди] є  [е]             синє    [син’е]

Буква ї завжди позначає два звуки [йі].

1. Пошукова робота.

- (Слайд 4) Вам потрібно виписати слова із загадки,у яких є буки я, ю, є, ї.  Та визначте скільки ж букв і звуків у цих словах.

2. Вибіркова робота в групах

- Збір квітів,  овочів, фруктів. (Слайд 5)

1                    група збирає букет квітів. Випишіть назви  квітів, у яких букви я, ю, є мають два звуки.

2                    група збирає урожай на городі. Випишіть назви  овочів, у яких є букви я, ю, є мають один звук.

3                    група збирає урожай у саду. Випишіть назви  фруктів, у яких  букви я, ю, є позначають один звук.

-Перевіримо, який букет та урожай ви зібрали.

1.Троянда, лілія,конвалія, (Слайд 6)

2.Цибуля, картопля,буряк (Слайд 7)

3.Вишня,черешня, шовковиця (Слайд 8)

3.   Фізкультхвилинка

Встаньте, діти, усміхніться, Землі нашій поклоніться За щасливий день вчорашній!

Ви до сонця потягніться,

 

Веретеном покрутіться,

Раз присядьте, два присядьте І за парту тихо сядьте.

4.   Творча робота.

-Діти давайте зі словом ялинка, свято  складемо  речення.

 5.Гра  «Найуважніший».

-         Діти у вас на партах лежать сигнальні карточки з цифрою 1, 2. Як ці цифри стосуються нашої теми?

-         Я називатиму слова, в яких букви я, ю, є, позначають 1 і 2 звуки, а ви застосовуючи вивчені правила, зробіть правильний вибір, піднявши вгору карточку з цифрою 1, якщо буква  має один звук, а цифру 2, якщо буква має два звуки.

М’яч, тюльпан, пір’їна, ключ, заєць, полум’я, рюкзак, яблуко,місяць, ясен, зозуля, ательє,

 ягня, полуниця, долоня, листя,більярд, українець.

6.Третє зайве

-         (Слайд 9 )Діти подивіться на екрані зображені слова, вам потрібно знайти одне слово, яке відрізняється від двох інших кількістю звуків.

1.Ялинка,фея, зозуля

2.Мрія, свято, сім’я

3.Троянда,пелюстки,листя

7.Тестове завдання

-         (Слайд 10) Діти подивіться до нас завітав Дід Мороз 

-         Він почув що ви готуєтесь до Нового Року і підготував для вас завдання.

-         Діти будьте уважними! Якщо правильно виконаєте завдання, наша ялинка ще засяє вогнями.

-         (Слайд 11)  

1.   Завдання, дрімає, життя.

2.   Єдність, сім'я, обличчя.

3.   Буря, копієчка, моє.

4.   Лялька, гратися, малюк.

VI. ПІДСУМОК УРОКУ

-   Діти ви сьогодні були дуже активними і виконали усі завдання,давайте поглянемо яка у нас вийшла ялинка. (Слайд 12) -  Діти які завдання вам сподобались?

-   Яка буква завжди позначає два звуки?

-   Скільки звуків можуть позначати букви я, ю, є?

-   Коли букви я, ю, є позначають  два звуки?

-   Коли букви я, ю, є позначають один звук?

 

 

pdf
Додано
11 листопада 2021
Переглядів
11353
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку