Тема: Ранкова зустріч «В гостях у тітоньки Зими»
Мета: установлювати настрій дітей для сумлінного навчання; навчати самостійно мислити, ефективно спілкуватися, отримувати задоволення від навчання; формувати вміння знаходити спільну мову з іншими, товаришувати; виховувати повагу один до одного.
Хід ранкової зустрічі:
І. Вітання
Ви сьогодні вже проснулись?
Мамі зранку посміхнулись?
Клас наш радо вас вітає!
Настрій кожен гарний має?
Станьмо разом в дружне коло!
Привітай нас, рідна школо!
Добрий день!
ІІ. Групове заняття:
Діти отримали завдання дібрати народні прикмети про зиму.
(Діти розказують прикмети).
Лапатий сніг – на негоду.
Падає великий лапатий сніг – на негоду і сирість.
Якщо навкруги сонця або місяця видно кола – чекай морозу.
Сова кричить – холод накликає.
Якщо січень холодний, липень буде сухий і жаркий, не чекай грибів до осені.
Мокрий січень з відлигами – на прохолодне літо.
2. «Зимові загадки»
Відгадайте зимові загадки (загадки написані на зворотньому боці сніжинок).
Загадки:
Посивіла вона, бо вже дуже стара,
Часом тиха бува, до всіх добра така,
Хто ж розсердить її – заспіває не те –
Холод з рота несе, сивиною трясе.( Зима).
Крута гора, що не крок, то й нора. ( Замет снігу).
Зірка сніжно – біла на рукав мені злетіла,
Поки ніс її сюди, стала краплею води.(Сніжинка).
Хто малюнок уночі на вікні зробив мені? ( Мороз).
Я вода і на воді плаваю. ( Крига).
В нас зимою білим цвітом
Сад зацвів, неначе літом.(Іній).
ІІІ. Обмін інформацією
- Який сьогодні день тижня? (Середа)
- А середа у нас яка? (Поетична)
(Один учень розповідає вірш про зиму).
- Давайте подаруємо цю чудову квіточку своїм друзям, щоб зимовий день був радіснішим і кращим. Кожен висловлюватиме свої побажання друзям.
ІV. Вправа « Крісло автора»
Авор читає легенду про зиму. Учні колективно обговорюють притчу
Легенда Подніпров’я (Наддніпрянщини)
Одного разу з’явився сніг. Він не мав кольору і коли була зима, то люди його не бачили. Пішов він до фіалки, та й каже:
— Фіалко, дай мені свій гарний фіолетовий колір, щоб я був такого ж кольору.
А фіалка відповідає:
— Цей колір тільки мій і я не хочу щоб його мав хтось інший.
Пішов сніг далі шукати собі колір. Довго він блукав і натрапив на троянду, каже:
— Трояндо, в тебе такий колір, як у королеви! Чи можеш ти зі мною ним поділитися?
— Вибач, але якщо ти будеш мати мій колір, то всі будуть захоплюватися не лише моєю красою, а й твоєю, тому я не дам тобі свого кольору.
Ще в багатьох рослин просив кольору сніг та ніхто з ним не поділився. Пішов сніг з поганим настроєм до лісу. Зустрів його підсніжник та й питає:
— Чому ти такий сумний?
Сніг розповів свою історію про пошук кольору, а коли закінчив, то підсніжник запропонував йому свій колір. Сніг був дуже вдячний квітці і коли він взимку випадає, то зігріває підсніжник в знак подяки.
V. Гра-руханка «Два береги»
На підлозі чи асфальті креслять дві паралельні лінії на відстані 0,5 м одна від одної. Діти стають довільно вздовж ліній.
Вчитель стає між лініями та називає якісь характеристики, наприклад: «Нехай праворуч стануть ті, хто любить малювати, а ліворуч – ті, хто любить майструвати» (варіанти можуть бути будь-які).
Учасники повинні швидко перебігати за ту лінію, яка їм підходить. Якщо комусь з учнів не подобається жоден із варіантів, вони мають залишитися між лініями-берегами. Гра повторюється кілька разів.
Список літератури та використаних джерел:
http://drabiv-gimnazy.at.ua/doki/3metodichni_rekomendaciji_dlja_vchiteliv_1-kh_klas.pdf
4. Легенда https://proridne.org/%D0%A3%D0%BA%D1%80%D0%B0%D1%97%D0%BD%D1%81%D1%8C%D0%BA%D1%96%20%D0%BD%D0%B0%D1%80%D0%BE%D0%B4%D0%BD%D1%96%20%D0%BB%D0%B5%D0%B3%D0%B5%D0%BD%D0%B4%D0%B8/%D0%9F%D1%80%D0%BE%20%D1%81%D0%BD%D1%96%D0%B3.html