ГОЛОСНІ ЗВУКИ І БУКВИ, ЩО ЇХ ПОЗНАЧАЮТЬ. Українська мова 2 клас

Про матеріал

ГОЛОСНІ ЗВУКИ І БУКВИ, ЩО ЇХ ПОЗНАЧАЮТЬ. Українська мова 2 клас. Мета уроку: уточнити і закріпити знання учнів про голосні звуки та позначення їх на письмі буквами.

Перегляд файлу

ГОЛОСНІ ЗВУКИ І БУКВИ, ЩО ЇХ ПОЗНАЧАЮТЬ.

 

Українська мова 2 клас.

 

Мета: уточнити і закріпити знання учнів про голосні звуки та позначення їх на письмі буквами. Вчити розпізнавати голосні звуки за їх істотними ознаками. Розвивати вміння спостерігати, узагальнювати. Виховувати старанність у роботі.

Обладнання: таблиця «Кругообіг води в природі», картки з завданнями.

 

ХІД УРОКУ

  1. Організація класу.
  • Уявіть собі, що у нас на уроці відбулося диво. Підставте ручки, ніби ви збираєте краплинки дощу. На ваших долонях лежать краплини. Маленькі, прозорі. Ось такі. (Показ зображення Капітошки).
  • А звати її Капітошка. Капітошка запрошує вас у мандрівку. Ви згідні?
  1. Етап покладення мети.

Вправа «Очікування».

  • Що ви очікуєте від нашої мандрівки? (відповіді дітей).
  • На сьогоднішньому уроці, подорожуючи з Капітошкою, ми перевіримо наші знання про голосні звуки та позначення їх на письмі буквами.
  • Для чого потрібні на ці знання?
  1. Етап проектування уроку.

Розпочати урок я пропоную із знайомства з завданням, які треба виконати на уроці.

  • Закінчи речення.
  • Складання шпаргалки.
  • Дидактичні ігри.
  • Робота з підручником.
  • Завдання за вибором.
  • Оцінка.
  1. Етап організації виконання плану діяльності.
  • Капітошка хоче перевірити чи готові ви до мандрівки і просить виконати завдання. Відповіді оцінюйте краплинками.
  1. Закінчи речення.
  • Звук – це найменша …  
  • Звуки бувають - …  
  • Буква – це знак …   

Молодці, ви готові відправитись в дорогу.

  1.             Дидактична гра «Склади слово».

Хма, ка, рин;    о, щ, д;    мок, стру;    чка, рі;    р, о, е, м.

Запишіть слова. Назвіть голосні звуки у словах (технологія «Мікрофон»)

  1.                «Коло знань». (мета – виявити знання учнів).

Що ви можете сказати про голосні звуки?

  • При вимові повітря немає перешкоди;
  • Їх можна проспівати;
  • Бувають наголошені і ненаголошені;
  • Утворюють склади;
  • Голосних звуків 6 [а, о, у, е, и, і].

(на дошці запис відповідей дітей).

  1.                Робота з підручником.

Вправа 50 – колективна робота.

(читання правила на с.20).

  1.                «Навчаючи – вчуся».

Додаток 1. Діти самостійно знайомляться з роботою букв я, ю, є.

  1.                Дидактична гра «Вибери букву». Записати слова.

синеє  неєбо;

рідая  земляа;

жуюравлиний  клюуч.

  1.                Фізкультхвилинка.
  1.                Засвоєння знань учнів.
  • Самостійна робота – впр. 31, с. 47. (творчі завдання з української мови 3|2|).

Виписати назви річок та підкреслити букви, якими позначені голосні звуки.

  • Завдання за вибором. Додаток 2. Робота в парах.
  • Завдання 1. Відтворити текст вірша, вставити пропущені букви.
  • Завдання 2. Записати вірш, замість малюнків писати слова. Підкресліть букви, які позначають по два звуки. (завдання перевіряється на уроці частково).
  1.                Підсумок уроку.
  • Яку тему ми повторили на уроці?
  • Скільки голосних звуків?
  • А букв, якими позначаються голосні звуки?
  1. Рефлексія.
  • Чи все ми виконали на уроці?
  • Які ваші враження від уроку?
  • Оцініть свою роботу.

(Діти підраховують краплинки. У кого найбільше, той отримує портрет Капітошки).

  1. Домашнє завдання. Впр. 54, правила.

 

 Додаток 1

І варіант

Якщо приголосний звук перед звуками [а, у, е] вимовляється м’яко, то на письмі [а] позначається буквою я, [у]      ю, [е]      є.https://docs.google.com/drawings/d/sDP9sXWMujLh-yeicGraLQg/image?w=18&h=3&rev=1&ac=1https://docs.google.com/drawings/d/sI73WEhs1gcOW9EjHp7-9JA/image?w=18&h=3&rev=1&ac=1

 

ІІ варіант

Букви я, ю, є можуть позначати по два звуки [йа], [йу], [йе]. Буква ї завжди позначає два звуки [йі].

 

 Додаток 2

Завдання 1

Відтвори на письмі текст вірша, вставивши пропущені букви.

Потічку говорила річка:

Т_  м_л_й, _ _  вел_к_.

Т_  швидк_й, _ _т_х_.

Т_  в_зьк_й, _ _ шир_к_.

Т_  м_лк_й, _ _ глиб_к_.

Пр_  одн_  поз_б_л_р_чк_,

Щ_  в_н_  п_чал_сь  -  п_т_чк_.

 

Завдання 2


https://lh4.googleusercontent.com/9EaiJLzTspxLPtb9cMmo8amHd-S5SUiQTqrxJPp3v_JX58ekxIxiZCS1SN7JF1Yepj167PncI1hc-_JMfII54NnwFGtLCMJ9L0Yv3DHssPbkHDubULEr3n8R-GgU0MilmnY04_BnXHKwbWDYBghttps://lh4.googleusercontent.com/Jra1qGWhnGu-ETWrasSKtK20Ub9eHRwP6kkWOCDTo0eBcY-6QHrlv1GzsXmOTiyMppePcI9ohFVMWI4q0uEUFSm0CFfD1xVWzzkIAD3xpIteqewMGaeu0QBbl2H6ik2mQYdONPuiXgh2aq9BPA 

 з-під   (я, ра, во)





https://lh4.googleusercontent.com/1aGj_s0MnLI5Yt6gW8A1qpkN6_icrkNjBU4ba9P1Iyiy02YlZOG6HnxLdtpdk1fgADZGO_TfPTADwx4tHZPLT-2DWPkOPbO-opiy8c2UJNIF6SXeuKPWLreiQa2E-b-PRi0AGgA1vaiChB3wvA 

Яром на





https://lh3.googleusercontent.com/FSYo274PTGrXNzWqdl5IjmCTJ9CD-MEY2U6NFGrccbx8Q2O6grKea9_rHz7UTXIKYe4BMfnM3xc5iDaB7wdg_MwbJZj8KZL1ED1aiLi-14s_-FA6PefmStczZc3oxwi6_OJEZP7iFfgEhZLGMQ 

Пишається над


 

https://lh5.googleusercontent.com/7EdoKneRfc_8rlVYYJr0iNBVqod2JvnxD1BffplztbE3OrW73rpwrOJxlALEhut3KIWNbk_H6mkRHzyUjUZ3WOllo3zUiGFOgh_W3j16XGiTW64BjWA4RMDToLWErMwG5ABq60OhloBgPRWqxw

 

(Тече вода з-під явора

Яром на долину,

пишається на водою

Червона калина).

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Паламарчук Світлана Вікторівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
7 березня 2018
Переглядів
11895
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку