Готуємось до ДПА з української мови — Іди собі, плескухо, — розгнівався Півень. — Бо за плітки язик розпухне. Прилітав і до нас Дятел, я бачив, як він
(українська мова та літературне читання) працює, — сказав Півень і відвернувся від Сороки.
4 клас (листопад)
Цілісінький день літала Сорока по всіх усюдах, а
1. Прочитайте уважно текст. надвечір знову прилетіла до гаю. І знову почала стрекотіти
Дятлові:
У з…леному гаю жив Дят…л. Тільки-но сонце встане, — Скрізь я була, Дятле. Що тільки про тебе не говорять.
(при)вітає землю своїм промі(н,нн)ям, він до праці Кажуть, що ти даремно довбаєш кору. Так усі дерева скоро
берет…ся. То те дер…во огляне з усіх боків, то інше. повсихають. Якщо не віриш, поспитай Півня. Він у дворі так
На третє переел…тить. І чути на вес… гай, як він працює. на тебе гнівався…
— Що ти від світа(н, нн)я місця (не)нагрієш? — Натруджений Дятел не міг стерпіти такої кривди.
(за)скрекотіла Сорока. — Трудівник мені (з, с)найшовся! Полетів до Півня та й питає:
— Кожному своє, — лагідно відповів Дятел. — Зелений гай — Чи то правда, Півнику, що ти так мене перед усіма
оберігаю, щоб землю прикрашав. обмовив?
— Ой ти ж лишенько, — засміялася Сорока. І полетіла. — Не слухай, Дятле, Сороки. Вона тут на всіх брехні
Яку пташку зустріне, одразу стрекоче: розносила. Ніхто їй не повірив.
— Чи бачили, чи чули? В нашому гаю Дятел з’явився. — Спасибі за добре слово, — промовив Дятел.
З досвітку місця не нагріє. Виходить, ніби гай тут без нього — Хто працює, той щасливий, — відповів Півень. не може обійтися!! — Хто базіка, той лінивий.
— Ну, ми Дятла знаємо, — заступилися пташки за Дятла. — Прилетів Дятел до гаю — щось не чути Сороки. Кажуть, що
Весною він нам оселі будував. в неї язик розпух і вона в чагарниках сховалася.
— Ти їм новину розкажи, а вони ще й осудять, — залопотіла Зелений гай шумів листям, ніби дякував Дятлу за роботу. крилами Сорока й метнулася в село.
У селі на току стріла вона Півня. ( За Василем Мельником, 330 слів) — Здоров був, здоров був, Півнику. Як живеш-поживаєш? А послухай, що я бачила. Грамотій у зеленому гаю
2. Спиши виділену частину тексту. Встав пропущені віднайшовся. Так вже зазнався, що й добридень нікому не букви, розкрий дужки. ( 3 бали ) каже. Плеще язиком всяке, довбає дзьобом кору цілий день.
Життя від нього немає.
3. Познач жанр тексту. ( 1 бал ) а) оповідання б) авторська казка в) народна казка
4. З’єднай стрілочками, які почуття розкриваються в поданих реченнях: ( 1 бал)
Чи правда, Півнику,
що ти мене обмовив? * * задоволення
Трудівник мені
7. Установи відповідність між іменниками і відмінками:
Землю, пташку, новину * * орудний
Язиком, дзьобом, листям * * місцевий
У селі, в чагарниках, у дворі * * знахідний
8. Визначте рід, число і відмінок виділеного в реченні
знайшовся! * * подив Увечері сорока скрекотіла Дятлові. Хто працює, той 9. Чи вдалося Півневі заспокоїти Дятла. Склади й запиши щасливий! * * зневага про це 3-4 речення . ( 2 бали ) |
іменника. (1 бал)
5. Продовж речення. ( 2 бали )
Півник порадив не слухати сороку, бо _______________ ______________________________________________________ _________________________________________________ .
6. Познач речення, у якому є звертання. ( 1 бал ) ___ Іди собі, плескухо.
___ Грамотій у зеленому гаю знайшовся.
___ У селі на току стріла вона Півня. ______________________________________________________
______________________________________________________
______________________________________________________
______________________________________________________ ______________________________________________________
______________________________________________________ ______________________________________________________ ___________________________________________ .
Література:
1. Сапун Г. Контрольні роботи з математики та української мови (українська мова та літературне читання). 4 клас. / Сапун Г. [та ін.]. – Тернопіль : Підручники і посібники, 2020. – 80 с.