Гра - провідна діяльність на уроках математики молодших школярів.

Про матеріал
Активізувати вміння записувати вирази; формувати обчислювальні навички; актуалізувати поняття « стільки само»; удосконалювати вміння розв’язувати задачі; добирати до них розв’язання у вигляді виразу; актуалізувати знання учнів про многокутники та ламану лінію, спосіб обчислення довжини ламаної лінії ; ознайомити учнів з поняттям «периметр многокутника»; розвивати мовлення та логічне мислення учнів; виховувати старанність, товариськість, розуміння того, що спільними зусиллями можна досягти більш
Перегляд файлу

Тема1 : Використання технологій розвитку критичного мислення в освітній

діяльності молодших школярів.

Урок – казка. Математика 2 клас.

Тема: Периметр багатокутника. Робота з геометричним матеріалом. Обчислення значення виразів. Розв’язування задач.

Мета: активізувати вміння записувати вирази; формувати обчислювальні навички; актуалізувати поняття « стільки само»; удосконалювати вміння розв’язувати задачі; добирати до них розв’язання у вигляді виразу; актуалізувати знання учнів про многокутники та ламану лінію, спосіб обчислення довжини ламаної лінії ; ознайомити учнів з поняттям «периметр многокутника»; розвивати мовлення та логічне мислення учнів; виховувати старанність, товариськість, розуміння того, що спільними зусиллями можна досягти більшого результату й успіху.

Обладнання:таблиці, геометричний матеріал; зображення персонажів казки "Ріпка ", аудіоказка « Ріпка» на новий лад, розмальовка до казки.

Тип уроку: комбінований .

Освітні галузі : математична, мовно-літературна.

Форма проведення: урок-казка.

 

Методи навчання: словесні (бесіда); наочні (метод ілюстрації);

метод пізнавальної гри.

Форми навчання: індивідуальні, колективні, робота в парх.

Хід уроку

ІВступна частина

  1.Мотивація навчальної діяльності.

Уже дзвінок нам дав сигнал,

І на урок він нас покликав,

А отже, часу не витрачаймо

Роботу швидше починаймо.

 

  2.Урок сьогодні не звичайний, а казковий.

    Відгадайте назву цієї казки.

 

                     Сиднем у землі сиділа

      Час настав-і всіх здружила:

      Діда, бабу, внучку й Хвінку,

      Мишку та кицюню Мінку.

                ("Ріпка")

  • Казка наша незвична, казка – математична.

(Вчитель вивішує малюнок ріпки перевернутою іншим боком)

ІІ.  Основна частина.

 

  1. – Був собі дід Андрушка, а в нього баба Марушка, а баби дочка Мінка, а в дочки собачка Хвінка, а в собачки товаришка- киця Варварка, а в киці вихованка- мишка Сіроманка.

    Раз весною взяв дід мотику, скопав у городі грядку велику, гною трохи наносив, грабельками підпушив, зробив пальцем дірку та й посадив ріпку.

      Працював дід не марно: зійшла ріпка гарно. Щодень ішов дід у город, набравши води повен рот, свою ріпку поливав, їй до життя охоти додавав.

       Росла дідова ріпка , росла! Зразу така, як мишка була, потім, як кулак, потім, як буряк, потім, як два, а нарешті стала така, як дідова голова. Тішиться дід, не знає , де й стати. « Час,- каже,- нашу ріпку рвати».

      Пішов він на город- гуп, гуп! Узяв ріпку за зелений чуб; тягне-потягне, а ріпка сидить у землі, як пень.

      2.  -  Кличе він бабу Марушку: « Ходи, бабусю, не лежи, мені  ріпку вирвати   допоможи!»

   -  Допоможу, якщо діти 2 клас    у  допоможуть  мені вирази обчислити.

Запис на дошці                                       

*40 зменшити на 1;

*Різниця чисел 100 і 10;

*Сума чисел 50 і 5;

*70 збільшити на 9;

*Від 67 відняти 0;

*До 69 додати 1.

Кропивницький вуличний театр додав циганку до героїв "Ріпки" (АНОНС) |  Перша електронна газета
          (Виходять діти до дошки записують вирази і розв'язують їх)

  • Дякую , дітки .

 

-Пішли вони на город- гуп, гуп! Узяв дід ріпку за чуб, баба діда за плече. Смикає дід ріпку за гичку, смикає баба діда за сорочку, працюють руками, упираються ногами- промучились увесь день, а ріпка стоїтьу землі, як пень.

3.- Кличе баба дочку Мінку: « Ходи, доню, не біжи, нам ріпку вирвати допоможи!»

Иллюстрация к сказке Репка дед бабка внучка | Иллюстрации, Сказки    – Допоможу, якщо дітки 2 класу допоможуть мені розв’язати приклади        (с.45,   № 263).

 

67-7+10                            50-1-9                          43+1-4  

79+1+20                           17-7+1                         80+5-1

                  

          -Дякую, друзі!

      

          -Пішли вони на город- гуп, гуп! Узяв дід ріпку за чуб, баба діда за сорочку, дочка бабу за торочку- тягнуть руками, упираються ногами, промучились увесь день, а ріпка сидить у землі, як пень.

 4. -Кличе дочка собачку Хвінку: « Ходи, Хвіночко, не біжи, нам ріпку вирвати допоможи!»

– Допоможу, але я сильно втомився охороняти господарство. Хочу, щоб  дітки  2 класу зробили зі мною фізхвилинку і допомогли розв’язати задачу.

 

 Фіз.хвилинка.   Пластиковая декорация РЕПКА "Собака Жучка"   

      Розв’язування задачі

      У вчителя було 30 аркушів кольорового паперу. На уроці учні використали 10 аркушів жовтого кольору і стільки само аркушів червоного кольору. Скільки аркушів кольорового паперу залишилося у вчителя?

      ( Учні розв’язують задачу  по діях і складають вираз колективно )

  1. 10+10=20(арк.)- використали учні на уроці.
  2. 30-20=10(арк.)-залишилося у вчителя.

Вираз: 30-(10+10)=10 (арк.)

Відповідь : 10 аркушів кольорового паперу залишилося у вчителя.

 

     - Пішли вони на город- гуп, гуп! Узяв дід ріпку за чуб, баба діда за сорочку, дочка бабу за торочку, собачка дочку з спідничку- тягнуть руками, впираються ногами, промучились увесь день, а ріпку стоїть , як пень.

  5.  -  Кличе собачка кицьку Варварку: « Ходи ,Варварочко, не лежи, нам ріпку вирвати допоможи!»

– Допоможу, але я сииииильно втомилася, хочу, щоб учні 2 класу зробили зі мною фізхвилинку і допомогли розібратися з геометричними фігурами і перевірили, чи правильно  знайшли периметри трикутника і чотирикутника.

 

Купити Комплект карток Котик і рибка з доставкою по Україні Фізхвилинка. Сірий котик міцно спав,                 

                      Навіть пісню не співав.

                      Та нарешті він проснувся,

                      І довкола озирнувся.

                      Став смачненько потягатись,

                      Та чистенько умиватись.

                      Порозчісував він вуса

                      Довгі-довгі, русі-русі.

                      Зуби й кігті нагострив

                      Й до комірчини побрів.

                      Буде мишку полювати

                      І добро оберігати.

                      Й ми як котик відпочили,

                      Щоб міцніли наші сили.

(Діти виконують вправи, запропоновані вчителем)

Робота над геометричним матеріалом

  1. Уточнення поняття  « многокутники»

-Розподіліть фігури на дві групи. Назвіть ознаки, за якими ви робили розподіл. ( І варіант- многокутники і немногокутники(овал), ІІ варіант- чотирикутники та інші фігури).

  2) Практична робота. Робота в парах.

(Діти зі смужок паперу методом згинання утворюють різноманітні многокутники.)

     Робимо висновок. Межею багатокутника є замкнена лінія. Ланки ламаної є сторонами багатокутника.

  • Пригадайте, як обчислити довжину ламаної лінії ?

3) Обчислення периметра многокутників ( визначення правильності обчислення периметра трикутника і чотирикутника).

- Скільки чисел потрібно додати при обчисленні периметра трикутника?

- А чотирикутника ( п’ятикутника, шестикутника) ? Чому?

- Чи вірно зайшли периметр даних фігур?

 

     - Пішли вони на город- гуп, гуп! Узяв дід ріпку за чуб, баба діда за сорочку, дочка бабу за торочку, собачка дочку з спідничку , киця собачку за хвостик. Тягнуть руками і зубами , впираються ногами, промучились увесь день, а ріпку стоїть , як пень.

    6.  - Кличе киця мишку Сіроманку : « Ходи, Сіроманочко, не біжи, нам ріпку вирвати допоможи!»

  Допоможу, якщо учні 2 класу допоможуть розв’язати задачу непросту.

 

       Логічна задача.  Петрик і Софійка на уроці мистецтва вирізали прапорці. Вони були трикутної форми зеленого кольору і прямокутні жовтого кольору. Які прапорці вирізала Софійка, якщо відомо, що периметр кожного прапорця був більший за периметр кожного прапорця Петрика? ( При умові, що трикутні прапорці мали сторони 4, 5 та 3 см. У прямокутних прапорців сторони 4 та 5 см).

        - Пішли вони на город- гуп, гуп! Узяв дід ріпку за чуб, баба діда за сорочку, дочка бабу за торочку, собачка дочку з спідничку , киця собачку за хвостик, мишка кицьку за лапку- як потягнуууули, так і покотилися !

          Упала ріпка на діда Андрушку, дід на бабу Марушку, баба на дочку Мінку, дочка на собачку Фінку , собачка на кицю Варварку , а мишка – шусть у шпарку .

          Учителька показує зворотній бік ріпки, де написано слово  « Дружба».

ІІІ. Заключна частина.

  

1.Підсумок уроку. Рефлексія.

 

-Чи сподобалася вам наша математична казка?

 

-Чому нас навчила ця казка?

-Чи вартує бути дружніми, приходити на допомогу один одному?

Вправа « Мікрофон».

- На уроці я навчився(лася) …

-Найкраще у мене вийшло …

-Я почувався(лася) не дуже впевнено, коли …

  • Ви сьогодні молодці! Отримайте від героїв казки  подарунки-  розмальовки  з їх зображенням.

 

 

 

 

 

 

 

 

Застусування ігрової діяльності на уроках в початкових класах.

Мета :розвивати здібності школярів, прищеплювати уміння приймати правильні рішення. У рольових іграх виявляються особистість учня, його здібності та перспективи на майбутнє.

Приклади  дидактичних ігор в початкових класах.

 

Гра «Утвори слова»

1

 

 

 

Гра «Як квіточка дружить з бджілкою»

 

як квіточка дружить із бджілкою

 

 

 

Гра «Допоможи рибалці спіймати потрібну рибку»

допоможи рибалці спіймати рибку

 

 

Гра «Допоможи сонечку вгадати: істота чи не істота»

допоможи сонечку вгадати

 

Каркарта мандрівкита мандрівки

 

 

Гра «Грибочки»

гра грибочки

Кросворд складений до уроку природознавства в 1 класі по темі: «Звірі».

кросворд

 

Гра «Допоможи Колючці знайти живу природу»

допоможи колючці

 

 

Словникові ігрові диктанти для уроку української мови

сузіря

 

Гра «Знайди серед тварин звірів»

знайди тварин серед звірів

 

Гра «Чиє дитинча»

чиє дитинча

Гра «Складалочка»

гра складалочка

Гра «Допоможи Чаклунові зварити зілля»

допоможи чаклунові зварити зілля

Гра «Хто більше з’їсть яблук»

гра хто зїсть більше яблук

 

Гра «Корисно – шкідливо»

гра корисно шкідливо

.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
24 лютого 2021
Переглядів
502
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку