Гра- квест "Діти мають права!"

Про матеріал
Мета заходу: формування елементарних знань про Конституцію України у дітей 8-9 років через ознайомлення з основними правами і свободами, представленими у документі. Завдання заходу: • Допомогти дітям зрозуміти, що вони мають свої права. • Розвивати вміння називати свої права за допомогою карток. • Виховувати у дітей уміння аргументовано висловлювати свої погляди. • Формувати навички командної роботи.
Перегляд файлу

Мелітопольська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 4

Мелітопольської міської рази Запорізької області

 

 

 

 

 

Гра - квест «Діти мають права!»

 

 

 

Виконавець:

учитель початкових класів

закладу загальної середньої освіти,

II категорії

Бублієнко Марина Юріївна

 

 

               

 

                                    

 

                                           Мелітополь, 2021

Мета заходу: формування елементарних знань про Конституцію України у дітей 8-9 років через ознайомлення з основними правами і свободами, представленими у документі.

Завдання заходу:

Допомогти дітям зрозуміти, що вони мають свої права.

• Розвивати вміння називати свої права за допомогою карток.

• Виховувати у дітей уміння аргументовано висловлювати свої погляди.

• Формувати навички командної роботи.

Опис та форми організації діяльності дітей:

Діти у вільній ігровій діяльності. Учитель з-за ширми починає показ лялькового театру. Діти звертають увагу, що хтось голосно плаче. З’являється Їжачок і говорить про те, що злий Вовк вигнав його з будиночка, відібрав в нього іграшки, одяг та їжу. Він хоче додому, до своїх батьків, але не знає, як прогнати Вовка. Діти вважають, що так з Їжачком чинити не можна, адже він ще дитина і не зможе сам про себе подбати. Учитель виходить з-за ширми та обговорює з дітьми, як допомогти Їжачку. Адже злий Вовк порушив його права. А які права дітей ви знаєте? Учитель активізує увагу дітей на мапу, шматочок якої стирчить через ширму. Додаток 1.

 Діти розглядають мапу і вирішують слідувати її маршрутом, взявши із собою Їжачика. На мапі 6 різнокольорових кіл (рух по мапі починають у будь-якому з двох напрямків), діти знаходять відповідне карті перше коло у групі, виконують ігрове завдання та рухаються далі.

Після проходження всіх пунктів мапи у іграків залишаються картки, зібравши які вони без труднощів згадають про основні права дітей.

Обладнання та матеріали: ширма, іграшки Вовк та Їжак, мапа (Додаток 1.), лист А4, біла воскова крейда або свічка, прості олівці, намисто з контейнерами від кіндер-сюрпризів, різні дрібні іграшки, порожній блістер від пігулок, ємність з крупою (горох, квасоля або макаронами), ватман з розкресленими віконцями та дахом, моделі членів родини, повітряна кулька. Скринька з замком, ключ до неї, тонка мотузка або стрічка.

Хід заходу:

«Таємничий лист»

Перед дітьми чистий аркуш паперу. Учитель говорить про те, що на цьому аркуші засекречено дуже важливу інформацію. Окрім склянки з простими олівцями поряд нічого немає. Щоб дізнатися, треба зробити певні події (аркуш паперу зафарбувати простим олівцем). На листі восковою крейдою або свічкою намальована книжка.

Висновок: діти мають право на навчання.

Учитель пропонує вибрати відповідну картку. Додаток 2.

«Чарівні намисто»

На мотузку нанизані закриті контейнери від кіндер-сюрпризів. В них лежать різні дрібні іграшки і порожній блістер від пігулок. Після того, як діти витягнуть усі предмети, роблять висновок про те, що тут зайве і чому.

Висновок: діти мають право на медичну допомогу.

Учитель пропонує вибрати відповідну картку. Додаток 3.

«Знайди всі предмети»

Перед дітьми ємність з крупою (горох, квасоля або макарони). Усередині різні невеликі іграшки: машинка, лялька, іграшковий посуд. Слід знайти всі предмети та сказати, що їх об’єднує.

Висновок: діти мають право на відпочинок.

Учитель пропонує вибрати відповідну картку. Додаток 4.

«Розклади правильно»

На столі лежить ватман із розкресленими віконцями та дахом. Це дім. Діти запам'ятовують, у якому віконці розташований кожен із членів родини (бабуся, дідусь, мама, тато, брат старший, брат молодший та сестра). Після цього учитель прибирає всіх і просить дітей розставити всіх людей на свої місця.

Висновок: діти мають право на сім’ю.

Учитель пропонує вибрати відповідну картку. Додаток 5.

«Дістань підказку»

Перед дітьми здута кулька з підказкою всередині. Здогадуються про те, що дістати її можна лише надувши і лопнувши кульку. На підказці зображено паспорт.

Висновок: діти мають право на ім’я та громадянство.

Учитель пропонує вибрати відповідну картку. Додаток 6.

 «Скринька з секретом»

Через різні предмети (ніжки столів, стільців, ручку шафи) протягнута мотузка. На одному кінці мотузки знаходиться ключ, а на іншому прикріплена скринька. Відкрити її можна лише простягнувши через усю мотузку ключ до її замку. Після виконання завдання відкривають скриньку, в якій знаходься флешка.

Висновок: діти мають право на інформацію.

Учитель пропонує вибрати відповідну картку. Додаток 7.

Підсумок: Учитель із дітьми підходять до ширми і кажуть Вовкові, щоб він не порушув права Їжачка тому що він має право на захист. Вовк просить назвати права Їжачка і почувши тікає, кажучи, що більше так не буде (можна вдатися до допомоги другого педагога або заздалегідь записати Вовка і просто включати аудіозапис).

В результаті квесту у дітей створюється набір карток із схематичним зображенням прав людини, які можуть бути представлені на інформаційному стенді.

 


Додаток 1


Додаток 2

Додаток 3

 


Додаток 4


 Додаток 5


 

Додаток 6

Додаток 7


Додаток 8


                                           

doc
Додано
27 жовтня 2021
Переглядів
418
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку