Мелітопольська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 4
Мелітопольської міської рази Запорізької області
Гра - квест «Діти мають права!»
Виконавець:
учитель початкових класів
закладу загальної середньої освіти,
II категорії
Бублієнко Марина Юріївна
Мелітополь, 2021
Мета заходу: формування елементарних знань про Конституцію України у дітей 8-9 років через ознайомлення з основними правами і свободами, представленими у документі.
Завдання заходу:
• Допомогти дітям зрозуміти, що вони мають свої права.
• Розвивати вміння називати свої права за допомогою карток.
• Виховувати у дітей уміння аргументовано висловлювати свої погляди.
• Формувати навички командної роботи.
Опис та форми організації діяльності дітей:
Діти у вільній ігровій діяльності. Учитель з-за ширми починає показ лялькового театру. Діти звертають увагу, що хтось голосно плаче. З’являється Їжачок і говорить про те, що злий Вовк вигнав його з будиночка, відібрав в нього іграшки, одяг та їжу. Він хоче додому, до своїх батьків, але не знає, як прогнати Вовка. Діти вважають, що так з Їжачком чинити не можна, адже він ще дитина і не зможе сам про себе подбати. Учитель виходить з-за ширми та обговорює з дітьми, як допомогти Їжачку. Адже злий Вовк порушив його права. А які права дітей ви знаєте? Учитель активізує увагу дітей на мапу, шматочок якої стирчить через ширму. Додаток 1.
Діти розглядають мапу і вирішують слідувати її маршрутом, взявши із собою Їжачика. На мапі 6 різнокольорових кіл (рух по мапі починають у будь-якому з двох напрямків), діти знаходять відповідне карті перше коло у групі, виконують ігрове завдання та рухаються далі.
Після проходження всіх пунктів мапи у іграків залишаються картки, зібравши які вони без труднощів згадають про основні права дітей.
Обладнання та матеріали: ширма, іграшки Вовк та Їжак, мапа (Додаток 1.), лист А4, біла воскова крейда або свічка, прості олівці, намисто з контейнерами від кіндер-сюрпризів, різні дрібні іграшки, порожній блістер від пігулок, ємність з крупою (горох, квасоля або макаронами), ватман з розкресленими віконцями та дахом, моделі членів родини, повітряна кулька. Скринька з замком, ключ до неї, тонка мотузка або стрічка.
Хід заходу:
«Таємничий лист»
Перед дітьми чистий аркуш паперу. Учитель говорить про те, що на цьому аркуші засекречено дуже важливу інформацію. Окрім склянки з простими олівцями поряд нічого немає. Щоб дізнатися, треба зробити певні події (аркуш паперу зафарбувати простим олівцем). На листі восковою крейдою або свічкою намальована книжка.
Висновок: діти мають право на навчання.
Учитель пропонує вибрати відповідну картку. Додаток 2.
«Чарівні намисто»
На мотузку нанизані закриті контейнери від кіндер-сюрпризів. В них лежать різні дрібні іграшки і порожній блістер від пігулок. Після того, як діти витягнуть усі предмети, роблять висновок про те, що тут зайве і чому.
Висновок: діти мають право на медичну допомогу.
Учитель пропонує вибрати відповідну картку. Додаток 3.
«Знайди всі предмети»
Перед дітьми ємність з крупою (горох, квасоля або макарони). Усередині різні невеликі іграшки: машинка, лялька, іграшковий посуд. Слід знайти всі предмети та сказати, що їх об’єднує.
Висновок: діти мають право на відпочинок.
Учитель пропонує вибрати відповідну картку. Додаток 4.
«Розклади правильно»
На столі лежить ватман із розкресленими віконцями та дахом. Це дім. Діти запам'ятовують, у якому віконці розташований кожен із членів родини (бабуся, дідусь, мама, тато, брат старший, брат молодший та сестра). Після цього учитель прибирає всіх і просить дітей розставити всіх людей на свої місця.
Висновок: діти мають право на сім’ю.
Учитель пропонує вибрати відповідну картку. Додаток 5.
«Дістань підказку»
Перед дітьми здута кулька з підказкою всередині. Здогадуються про те, що дістати її можна лише надувши і лопнувши кульку. На підказці зображено паспорт.
Висновок: діти мають право на ім’я та громадянство.
Учитель пропонує вибрати відповідну картку. Додаток 6.
«Скринька з секретом»
Через різні предмети (ніжки столів, стільців, ручку шафи) протягнута мотузка. На одному кінці мотузки знаходиться ключ, а на іншому прикріплена скринька. Відкрити її можна лише простягнувши через усю мотузку ключ до її замку. Після виконання завдання відкривають скриньку, в якій знаходься флешка.
Висновок: діти мають право на інформацію.
Учитель пропонує вибрати відповідну картку. Додаток 7.
Підсумок: Учитель із дітьми підходять до ширми і кажуть Вовкові, щоб він не порушув права Їжачка тому що він має право на захист. Вовк просить назвати права Їжачка і почувши тікає, кажучи, що більше так не буде (можна вдатися до допомоги другого педагога або заздалегідь записати Вовка і просто включати аудіозапис).
В результаті квесту у дітей створюється набір карток із схематичним зображенням прав людини, які можуть бути представлені на інформаційному стенді.
Додаток 1
Додаток 2
Додаток 3
Додаток 4
Додаток 5
Додаток 6
Додаток 7
Додаток 8