Гра -квест для учнів 2-3 класів "Пригоди третьокласників у королівстві Мовограй "

Про матеріал
Цікаві та різноманітні завдання з укранської мови стануть у нагоді вчителям початкових класів для проведення заходів, присвячених Міжнародному дню рідної мови, Дню української мови та писемності. Мета - вчити дітей , спираючись на отримані знання, працювати самостійно та в команді; розвивати ініціативність, пізнавальний інтерес, усне і писемне мовлення, логічне мислення; виховувати бажання берегти, вивчати, любити мову свого народу.
Перегляд файлу

Мовознавчий квест  « Пригоди третьокласників у країні Мовограй »

 

Мета: поглибити знання учнів  відомостями про рідну мову ,показати її красу , милозвучність і багатство , розкрити її необхідність у житті людини; перевірити вміння учнів практично застосовувати знання, здобуті на уроках української мови ; удосконалювати вміння працювати в команді; розвивати логічне й образне мислення, кмітливість, увагу, спостережливість ; виховувати лідерські якості, відповідальність; плекати любов і повагу до рідної мови , прагнення вивчати, досліджувати і збагачувати її.

Обладнання:  ілюстрації , відеоролик « 15 цікавих фактів про українську мову», маршрутний лист, стрілки із назвами зупинок, палички К’юзенера, цеглинки  LEGO, пісочні годинники.

Хід гри:   

І. Організаційна частина

Знову день почався, діти,

Всі зібрались на урок.

То ж пора нам поспішити –

Кличе в подорож дзвінок!

Сьогодні в нас ,діти, урок незвичайний.

Нехай буде він для нас повчальний.

Пригадаймо хутчіш найщиріші слова,

Щоб заграла веселково наша рідна мова!

-Дорогі, друзі! Я рада вас сьогодні вітати на уроці. Нагода -  Міжнародний день рідної мови. Саме 21 лютого 2002 року Президент України підписав розпорядження про відзначення цього свята.

-А що таке мова? Найбільше і найдорожче добро кожного народу – це його мова, в яку він вкладає свою історію, розум, досвід і почуття.                           ----- Діти, яка мова є державною в Україні?

- Якою є наша мова? ( Вправа «Асоціативний кущ» )

Мова – українська, рідна, ніжна, мелодійна, щира, багата, грайлива, веселкова, лагідна, вишнева, барвінкова, милозвучна, калинова, щебетлива, жива, сонячна, барвиста, влучна, мелодійна, чиста, джерельна, яскрава.

Перегляньте , будь ласка, відеоролик і скажіть, яка літера є найуживанішою в українській мові?( Літера П)

ІІ. Повідомлення теми і мети уроку

Вчитель: Сьогоднішній день ми присвячуємо її величності УКРАЇНСЬКІЙ МОВІ. Пропоную вам, діти, провести гру-квест лабіринтами країни Мовограй , де ви повинні продемонструвати свої знання з мови, довести свою першість і здобути право називатися знавцями української мови.

-А тепер давайте познайомимось із нашими командами.

Команда «Крапка»

Девіз: Ми зібрались в класі дружно.

Щоби позмагатись.

І про мову нашу рідну

Цікаве дізнатись.

Команда « Кома»

Девіз: Перемога – хитра птаха,

Не усім дається.

Хай тому , хто мову знає щастя

Щастя посміхнеться.

-Але,  перш,  ніж вирушити за нашим маршрутом, представляємо журі.

-Ось тепер все готово до подорожі. Наш девіз:

Хто любить, знає рідну мову

Тому вона всміхнеться.

Солодке слово « перемога» нелегко всім дається.

Хто мову шанує свою,

Той переможе в бою!

ІІІ. Проведення гри.

Команди рухаються за маршрутним листом, де зазначені назви зупинок .На кожній зупинці команди виконують завдання, які оцінюються балами.

1 .Зупинка «Алфавітна»

Гра «Збери алфавіт» (Букви алфавіту розкладені в хаотичному порядку – потрібно розташувати їх в алфавітному порядку. За виконане завдання -5 балів)

2.Зупинка « Словотвір».

Гра «Утвори нове слово» ( Утворити нові слова з поданих. За кожне  нове слово – 1 бал.)

1.Скоромовка, рукавиця.

2.Заморозок, телевізор.

3. Зупинка « Народознавча»

Скласти зі слів прислів'я .За  кожне правильне прислів'я 5 балів.

1.Сердечко, гостре, словечко ,коле.

2. Не , горобець ,випустиш, слово, спіймаєш, не.  

3.Слово, зложиться, мова, до, слова.

4.Птах, слово, народжується, з , крилами, наче.

4. Зупинка « Рухлива» - фізкульхвилинка.

Ручки в сторону відклали

І в повітрі написали

Гарне слово – Україна,

Бо мова наша солов’їна.

Тричі плеснем у долоньки,

Бо вкраїнські сини й доньки.

Далі – руки на стільці,

Бо ми – сонця промінці.

Піднімаєм тулуб гідно,

Поважаєм мову рідну.

Оченята закриваєм –

Мову любим і вивчаєм.

Відкриваєм оченята,

За  роботу всі,  малята!

5. Зупинка «Словотворча»

Скласти з поданих слів нове слово таким чином: взяти з першого слова звук і позначити його літерою, з другого – другий, із третього – третій і т.д.

Одне із слів, що утворилось, викласти на парті з допомогою паличок Кюзенера.

(За кожне слово – 5 балів)

  • Пара, перо, він, мама, канал. (пенал)
  • Заєць, лис, ломи, собака. (зима)
  • Зір, ліс, бір, марка, рамка. (зірка)
  • Лак, колос, наша, диван. (лоша)
  • Кіно, дід, кашка, ліжко, думка. (кішка)
  • Молот, сито, ваше, каша. (миша)

6.  Зупинка «Шифрувальна»

Розв’язати граматичні приклади.

  • РІЙ+КА-ЙКА+ЧУ+КА=РІЧКА
  • СІ- І+ОН+ЦВА-ВА+Е=СОНЦЕ
  • ЛИ+МА-А+ОНЕ-Е=ЛИМОН
  • ГОЛ+РОМА+ХА-МАЛА=ГОРОХ

( За  кожне слово - 5 балів)

7. Зупинка «Поетична»

Продекламувати поезії про мову.

IV. Підсумок заходу.

  • Слово журі. Визначення та нагородження переможця.
  • Рефлексія. Вправа «Мій настрій» ( З використанням цеглинок  LEGO)
  • Зелений колір – дізнався щось нове на уроці.
  • Жовтий колір – сподобалось працювати в команді.
  • Помаранчевий колір – деякі завдання викликали труднощі.
  • Червоний колір – досягав результату лише з допомогою вчителя.

Вчитель: Бережімо, шануймо, любімо, вивчаймо рідну мову – це невмирущий голос України.

Треба й чужі мови

Старанно вивчати,

Та з усіх найбільше

Рідну шанувати.

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
2 грудня 2020
Переглядів
2155
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку