Ненаголошені голосні (е), (и), які перевіряються наголосом. Закріплення теми. 3 клас

Про матеріал
Урок української мови у 3 класі з елементами розвивального навчання і використанням комп’ютерних технологій та інтерактивних вправ в освітньому онлайн середовищі - Міксіке. Повторити вивчене правило і перевірити здобуті знання на практиці, як в усному так і в писемному мовленні; розвивати вміння самостійно і правильно добирати у завданнях перевірні слова; виховувати в учнів культуру спілкування.
Перегляд файлу

 

Урок української мови у 3 класі з елементами розвивального навчання і використанням комп’ютерних технологій та інтерактивних вправ

 в освітньому  онлайн середовищі - Міксіке 

Тема. Ненаголошені голосні (е), (и), які перевіряються наголосом.

Закріплення теми. 3 клас

Цілі. Повторити вивчене правило і перевірити здобуті знання на  практиці,

як в усному так і в писемному мовленні; розвивати вміння самостійно і правильно добирати у завданнях перевірні слова; виховувати в учнів культуру спілкування.

Обладнання: підручник М.С. Вашуленко «Української мова»,опорна схема до теми уроку, сигнальні картки, алгоритми, довідники, перфокарти, роздатковий матеріал /картки для самостійної роботи/, ІКТ, розвивальна програма О. Андрусич «Сходинки до інформатики» 2-4класи, Інтернет-ресурси –   освітнє онлайн середовище Міксіке  (http://miksike.net.ua)

Література. Т.Ю. Горбунцова  “ Цікаві вправи та ігри на уроках рідної мови”.

  Творчі завдання з української мови. Довідник для 1 – 4 класів.    

Орфографічний словник.

Зміст уроку

І. Перевірка домашнього завдання.

– Поясніть, за яким правилом правопису у вправі ви перевіряли пропущені букви.

– Які спільнокореневі слова  ви дібрали?

Додатково.

У словах –сніги, сніговий –визнач корінь.

– Які це слова?

  • Зміни або добери перевірне слово до слова перо так, щоб ненаголошений склад став наголошеним.

ІІ. Каліграфічна вправа. Звернути увагу на правильність з’єднання букв на письмі.

     ел – нижнє з’єднання;         веселий

     ит –верхнє з’єднання.        шити

     ев  – середнє з’єднання      дерево

ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку. Мотивація навчальної діяльності учнів.

Тема уроку: « Ненаголошені голосні (е),(и), які перевіряються наголосом.

Закріплення теми.

Завдання 1.

  • За довідником повторити і закріпити правило. /стор.15, №49/

Завдання 2.

  • Навести на закріплення свої приклади.

Наприклад: кленовий – клен, межа – межі,

   береги – берег, плече – плечі.

Додатково:

– Виділити закінчення у слові – веселий.

– Назвати головні члени речення./ підмет і присудок/

Завдання 3.

Вірш на уважність.

Учитель виразно зачитує вірш  Я. Яковенко « Вишиванка» .

– Уважно послухайте вірш. Визначіть і назвіть слова з ненаголошеними (е),(и), які перевіряються наголосом за сигнальними картками.

Вишиванка

Рано-вранці, на світанку, вишиваю вишиванку.

У зеленім житі буду ворожити.

Попрошу у неба солов’їний щебет.

Попрошу у квітки чарівної нитки.

Тоненької, шовкової, нитки кольорової.

Полотном біленьким вишию рівненько

Голосну сопілочку і вишневу гілочку,

Пташечку, калину, маму і дитину.

Вийся-вийся, голочко, вишиваю долечку.

Візерунок рясно –  буде доля красна

Я. Яковенко

– Доберіть до визначених слів перевірні слова:

вишиванка –  вишити; зелений – зелень; вишиваю – шити;

вишневий – вишня.

Завдання 4.Словниковий диктант з елементами розвивального навчання.

Біля дошки по черзі діти записують слова.

Всі учні самостійно використовують алгоритм.

Алгоритм дій:

  • Запиши правильно слово.
  • Постав над словом наголос.
  • Усно зміни або добери спільнокореневе слово так, щоб ненаголошені голосні  (е), (и) стали наголошеними.

Медок, озимина, листок, озеро, дерев’яний, цеглина, ірис.

/ Мед, озима, листя, озера, дерево, дерева, цегла, ірис /

– Знайдіть «зайве» слово. /ірис/

– Поясніть, чому це слово «зайве»?

– Підкресліть самостійно в кожному слові першу букву.

– Складіть і запишіть слово: Молодці!

IV. Фізхвилинка під музичний супровід.

Раз – нагнулися вперед,

Два – нагнулися назад.

Вліво, вправо повернулись,

До товариша всміхнулись.

Три, чотири  – потягнулись

І на місце повернулись.

V. Закріплення набутих знань.

Робота з підручником. Вправа №182, стор81

– Прочитайте самостійно завдання до вправи.

– Виконайте вправу в зошитах.

Один учень виконує самостійно вправу біля дошки із зворотньої сторони./

– Індивідуальне завдання для чотирьох учнів на картках:

Зразок

  • Встав пропущені букви.
  • До поданих слів добери перевірні слова так, щоб ненаголошені (е),(и)

стали наголошеними.

Ст…пи –  …,   д…мок – …,

ж… ття –    …,   в…сло – …,

з …мовий – …,   б…реги –…,

гл…бина – …,   к…лимок – … .

  • Зроби звуко – буквений аналіз підкресленого слова.

Учні проводять взаємоперевірку виконаної вправи.

Виправляють знайдені помилки, виставляють бали.

Додатково.

– Знайди зайве слово: вода, водичка, водій, водяний, водний.

– Поясни значення цих слів.

Визнач корінь у словах.

VI. Робота з перфокартами. Перевір себе.

Учні самостійно вставляють пропущені букви у словах:

В…сло, кр…ло, л…сток, з…лений, б…рег, з…рно, з…мля, А…чаний.

VII. Робота в парах з елементами розвивального навчання.

Складіть і запишіть речення із складів.

Підкресліть слова у реченні на вивчене правило правопису.

  • . Ве, А, ли, ба, вер, ко, низь, лась, ли, хи, до, ди, во.
  • . Вес, у, са, ною, ду, зе, за, ле, ли, ні, ре, де, ва.

/Велика верба низько нахилилась до води.

Весною у саду зазеленіли дерева./

Доберіть  перевірні слова до підкреслених слів у реченні.

1р.Велич, верби, низь, хилиться.

2р. Весни, зелень, зелений, дерево.

VIII. Робота за комп’ютерами. Учні працюють самостійно.

  1. Навчально – розвивальна гра « Незнайко на містку».

Закріплення в ігровій формі правил правопису, вивчених дітьми на уроках української мови. Пояснення

Для того, щоб Незнайко перейшов на інший берег, потрібно полагодити місток, обравши потрібну колоду. Таким чином в ігровій формі ви вставляє пропущені літери у слова. Якщо помилилися, колода не витримує, і Незнайко падає з містка. Знову пропонується це завдання, доки не вкажете правильну літеру. Зверніть увагу на те, що в деяких словах можуть бути відсутні дві літери — тоді Незнайко зупиниться на містку двічі, біля кожного пропуску.

 

  1. Навчальне інтерактивне завдання, яке доступне учням в режимі онлайн«Живі літери»

Мета вправи – встановити в слово пропущену букву Е чи И ?

 

http://miksike.net.ua/#keelemiks/en/lmtests.html?start=1&test=4428

Пояснення

У слові пропущена буква, а на ігровому полі автоматично переміщаються дві букви (правильний та неправильний варіант). Правильну букви треба «зловити» та підтягнути мишкою до пропуску в слові. Якщо буква підібрана неправильно – вона «втікає». За правильну відповідь бали нараховуються, за неправильну – віднімаються. Замість слова можна використати математичні вирази, формули тощо.

Вправа триває 2 хвилини. Програма автоматично вибирає слова зі списку у довільному порядку.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

            

 

ХІ. Підсумок уроку.

  • Над якою темою уроку ми сьогодні працювали?
  • Наведіть приклади.

– Що найбільше вам запам’яталося на уроці?

Х. Домашнє завдання з елементами розвивального навчання.

Утворити якнайбільше нових слів від слова чистота.

 

Базарницька Ірина,

вчитель початкових класів,

вища категорія, учитель-методист,

Червоноградський

навчально-виховний комплекс № 13,

Львівська область.

Фото-матеріали

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1

 

doc
Додано
3 грудня 2020
Переглядів
14924
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку