Гра для дітей 5-7 років для формування елементарних математичних уявлень, розвиток логічного мислення та уваги. Гра для ротаційної моделі «Щоденні 3»
Мета і завдання: закріплення навичок усного рахунку, складу числа; розвиток зорового сприйняття, логічного мислення та уваги.
Актуальність і значущість розробки: гра може бути використана вчителями, асистентами вчителів, логопедами, психологами та батьками в корекційній роботі з дітьми.
Дидактична гра "Цяктки"
Автор:
Короткий опис: гра для дітей 5-7 років для формування елементарних математичних уявлень, розвиток логічного мислення та уваги. Гра для ротаційної моделі «Щоденні 3»
Мета і завдання: закріплення навичок усного рахунку, складу числа; розвиток зорового сприйняття, логічного мислення та уваги.
Актуальність і значущість розробки: гра може бути використана вчителями, асистентами вчителів, логопедами, дефектологами, психологами та батьками в корекційній роботі з дітьми.
Обладнання: гра виконана за допомогою персонального комп'ютера, складається з ігрового поля та розрізних карток.
Практичне застосування: індивідуальна робота учнів під час активності «Математика самостійно» чи «Математика разом», фронтальна чи індивідуальна робота безпосередньо під час уроку.
Методика роботи:
1. Індивідуально: дитина бере ігрову карту (ігрове поле) і розкладає картки співвідносячи їх з кольором і числом, або викладає кольорові доріжки.
2. Фронтально: використовується в якості демонстрації завдання за допомогою магнітної дошки і магнітів; діти на своїх місцях працюють усно і фронтально.
Ця гра спрямована на закріплення навичок рахунку, співвіднесення числа й кількості, закріплення поняття числового ряду. Дозволить дитині запам'ятати нову інформацію і, за допомогою наочності, закріпити вивчений матеріал.
Перед початком гри потрібно роздрукувати матеріал на кольоровому принтері використовуючи цупкий папір. Для кращого і тривалого користування картки заламінувати. Після того, як все готово, можна приступити до гри.
Варіант I
1. Пропонуємо дитині викласти кольорову доріжку певного кольору. Дитина повинна з розрізних карток вибрати картки з цятками певного кольору і викласти з них кольорову доріжку.
2. Якщо дитина вже вміє рахувати і знайома з числовим рядом, то пропонуємо йому не просто викласти доріжку, а розкласти картки по порядку, в межах 5-ти або 10-ти. Цятки на розрізних картках можуть розташовуватися по-різному, це розвиває увагу. Не забувайте і про ряд з числами, цифра «підказує», скільки точок на картці.
Варіант II
1. Пропонуємо дитині ігрове поле 1, де в горизонтальному ряду розташовані числа в межах 5-ти, а у вертикальному - колір, і розрізні картки. Дитина повинна розташувати картки в порожні клітини відповідно до числа і кольору.
Ігрове поле 1
Розрізні картки
2. Для дітей, що освоїли рахунок в межах 10-ти пропонується подібне завдання, але з ігровим полем 2.
Ігрове поле 2
Розрізні картки 2
Варіант III
Цей варіант гри спрямований на закріплення складу числа.
Запропонуйте дітям скласти картки по дві разом, щоб в кожній парі вийшло певне число точок. Наприклад 9 точок в кожній парі: 0 + 9, 1 + 8, 2 + 7, 3 + 6, 4 + 5.
Варіант IV
Запропонуйте дітям розкласти картки на час, хто швидше.
Придумуйте свої веселі ігри з картками, експериментуйте. Бажаю успіхів!