Настільна гра «Бізне$ходи», яка є проектом групи стипендіатів Центру вивчення демократії, моделює створення свого бізнесу та ведення підприємницької діяльності.
Гра призначена для школярів віком 12+, студентів початкових курсів та всіх бажаючих і може доповнювати уроки економіки й інші навчальні та тренінгові програми. Школярі можуть грати самостійно або з ментором, який зможе пояснити логіку економічних процесів та терміни. Гра розрахована на 1-2 години та максимум 5 гравців.
Настільна гра «Бізне$ходи», яка є проектом групи стипендіатів Центру вивчення демократії, моделює створення свого бізнесу та ведення підприємницької діяльності. Гра призначена для школярів віком 12+, студентів та всіх бажаючих і може доповнювати уроки економіки й інші навчальні та тренінгові програми. Школярі можуть грати самостійно або з ментором, який зможе пояснити логіку економічних процесів.
У ході гри учасники створюють та розвивають свій бізнес. Метою будь-якого бізнесу є зростання продажів товарів та отримання максимального прибутку.
Однак, на результат гри впливають інноваційна та соціально-екологічна діяльність підприємця. Подорож у грі розділена на два етапи:
1) Початковий – створення підприємства;
2) Основний – ведення бізнесу.
На цьому етапі усі учасники без кидання кубика послідовно проходять такі кроки:
1)Реєстрація. Відповідно до законодавства, підприємство має бути офіційно зареєстрованим та сплачувати податки за ведення діяльності. Однак, щоб уникнути податків, деякі підприємці не реєструють свій бізнес. Ти обираєш, чи реєструвати своє підприємство. Не реєструючи свій бізнес, в кінці гри Ти НЕ сплачуєш податок у розмірі 20%. У разі потрапляння на клітинку ПЕРЕВІРКА Ти маєш заплатити штраф сумою 200 грошових одиниць. У разі реєстрації підприємства Ти отримуєш СЕРТИФІКАТ, який дозволить проходити перевірки без додаткових витрат. Взяти сертифікат реєстрації можна у будьякий момент гри.
Держава використовує кошти з податків для утримання шкіл, дитячих садків, лікарень, ремонт доріг тощо.
2) Фінансування. Всі учасники отримують стартовий капітал сумою 100 грошових одиниць. На ці гроші потрібно найняти працівників, придбати матеріали та обладнання.
Для ведення бізнесу можна використати гроші із заощаджень, позичити їх у знайомих, взяти кредит у банку, об’єднати свої ресурси з компаньйоном, отримати грант.
На полі є клітинка БАНК. Ти можеш збільшити суму стартового капіталу, взявши КРЕДИТ. Кредит також можна взяти в будь-який момент гри. Але у такому разі в кінці гри слід буде повернути його суму + суму ВІДСОТКІВ за користування. Підтвердженням кредиту є спеціальна КАРТКА КРЕДИТУ, яку Ти отримаєш у банку.
3) Вибір сегменту ринку. Одні й ті ж товари часто мають різну ціну. Це залежить від їх якості.
Ти можеш обрати, які товари виробляти - високої, середньої або низької якості. На ДОДАТКОВОМУ ПОЛІ можна знайти інформацію про інвестиції (початкові витрати на матеріали і технології), які слід здійснити для кожного сегменту виробництва, а також ціну продажу одиниці виробленого товару.
Високоякісні товари будуть найдорожчими через високі початкові інвестиції, але в майбутньому їх можна продавати за
найвищими цінами. Товари середньої та низької якості є дешевшими у виробництві, але й прибутки будуть меншими.
Тепер Ти можеш відчути себе справжнім підприємцем, який працює з клієнтами та запроваджує інновації на виробництві, долає перешкоди та використовує можливості. Твоя мета – не лише продати свій товар і заробити якомога більше грошей, а також розвивати свою справу та працівників і позитивно впливати на довкілля та суспільство.
Основна мета бізнесу заробляння грошей, ведення бізнесу – отримання прибутку. дозволяє здійснюватию Однак, окрім позитивний соціальний та екологічний вплив.
Учасники ходять по полю послідовно, підкидаючи кубик. Колір клітинки, на яку Ти потрапляєш, позначає колоду, з якої слід взяти картку. У грі є три типи карток:
ЖОВТІ – «МОЖЛИВОСТІ»:
Це чудові картки, які дозволяють розвивати власне підприємство.
ЧЕРВОНІ – «ПЕРЕШКОДИ»:
Іноді в бізнесі не щастить. Ці картки відображають проблеми, з якими часто зустрічаються підприємці.
ЗЕЛЕНІ – «ІННОВАЦІЇ»:
Багато в бізнесі залежить від Твого вибору. Інновації можна прийняти або відхилити.
Виконуючи умови цих карток, Ти отримуєш ЕКОЛОГІЧНІ або СОЦІАЛЬНІ БОНУСИ. Вони корисні у разі потрапляння на клітинку перешкод та в кінці гри, оскільки кожен бонус зменшує ставку податку на один відсоток.
КЛІЄНТ:
На полі є два типи клітинок клієнтів: звичайна клітинка клієнта. Поруч вказані сегмент якості та кількість товарів, які хоче придбати клієнт. Якщо у Тебе немає товарів цього рівня якості, Ти можеш спробувати продати право продажу товару іншому гравцю.
Приклад: Клієнт хоче купити 5 одиниць товару високої якості або 10 одиниць товару низької якості, але Ти виробляєш товари середньої якості. Інший гравець, який виробляє товари високої якості, готовий заплатити Тобі 20 грошових одиниць за право продажу товарів, а ще один гравець, який виробляє товари низької якості, пропонує 25 грошових одиниць з гравців за право продажу товарів. Ти можеш обрати пропозицію і отримати їхню плату за право продати свої товари, а можеш одного відмовити – тоді на цьому ході товари не продасть ніхто.
Клітинка клієнта після знаку питання. Потрапивши на цю клітинку, Ти маєш кинути кубик, який визначить рівень якості товарів, які клієнт готовий купити: 1 або 2 – це товари високої якості; 3 або 4 – середньої; 5 або 6 – низької якості. На таких клітинках Ти завжди можеш продати 5 одиниць товару, але НЕ можеш запропонувати право на продаж іншому гравцю.
ЗНАК ПИТАННЯ означає, що ти можеш обрати напрямок пересування по полю.
СИНЯ КЛІТИНКА позначає фініш. Коли перший гравець потрапляє або на цю клітинку чи проходить її, всім гравцям потрібно:
ü повернути кредит (якщо його було отримано раніше);
ü підрахувати суму грошей, які залишилися після повернення кредиту – прибуток;
ü підрахувати бонуси;
ü підрахувати кількість товарів, що залишилися.
Якщо гравець був офіційно зареєстрований, то він має сплатити податок – 20% від суми прибутку. Якщо у Тебе немає сертифікату про реєстрацію – платити податок не потрібно.
! Якщо у Тебе залишились соціальні чи екологічні БОНУСИ, то кожен з них зменшує розмір податку на 2%.
Приклад. У кінці гри Ти маєш 800 грошових одиниць та 2 бонуси. Але на початку банк Тобі видав кредит на 80 грошових одиниць. Твоє підприємство було зареєстровано офіційно.
1) поверни кредит: разом з відсотками він складе 100 грошових одиниць;
2) порахуй прибуток: 800 –100=700;
3) сплати податок: 700*(20% – 2*2%) = 112;
4) визнач чистий прибуток: 700–126=588.
! На жаль, товари, які в Тебе залишились, Ти вже не можеш продати або повернути гроші, витрачені на їх виробництво.
Прогресивне обладнання – новіше і сучасніше обладнання, завдяки якому виробництво стає легшим, швидшим та якіснішим. Зазвичай, воно потребує значних фінансових затрат, але з часом дозволяє повернути внески і заробити більше.
Тренінг – заняття, під час яких учасники знайомляться з новою інформацією. Зазвичай, тренінги проводяться для осіб, які закінчили школу і університет та вже працюють. Дозволяє підвищити кваліфікацію, отримати нові навички та знання.
Митні правила – правила, яких слід дотримуватися при перетині кордону. Стосуються як людей, так і товарів. Включають необхідність оформлення і пред’явлення сертифікатів, заповнення документів та інше.
Тендер – процедура, за якої кілька учасників пропонують замовнику товар, якого він потребує. Покупець обирає умови і продавця, які найбільше йому підходять.
Маркетплейс – сайти в інтернеті, де можна викласти свій товар для купівлі онлайн (OLX, Amazon та інші).
Таргетована реклама (англ. target – ціль) – вид реклами, орієнтований на визначену групу людей (одної статі, віку, професії і т. д.) Як правило, фірма замовляє таку рекламу, вивчивши аудиторію своїх основних покупців.
Оренда – плата за користування чужим майном чи територією. Дозволяє не купувати, а взяти у користування певне майно на визначений час.
Інновація – нове, раніше не застосоване на виробництві рішення, яке призводить до позитивних результатів. При впровадженні інновація забезпечує зростання якості і покращує виробництво.
Собівартість – показує фактичні витрати виробника на виробництво товару. Наприклад, собівартість булочки = 1 гривня значить, що для виробництва однієї булки Ти витрачаєш борошно, яйця, масло, цукор, загальна вартість яких = 1 грн. При цьому продати її Ти зможеш, для прикладу, за 2 грн.
Економіка замкненого циклу – економіка, за якої мінімізуються відходи та викиди шкідливих речовин. Основні економіки замкненого циклу засновані на відновленні ресурсів, переробці вторинної сировини, переході від викопних джерел палива до використання відновлюваних джерел енергії.
594x420
1 штука, поле А2, складывается в 4 части как в «Монополии»
210x297
1 штука, поле А4
мелованная бумага 350-ка
88x54
двустороняя печать_одинаковые обороты, обычная бумага
каждого вида купюры по 10 штук.
мелованная бумага 150-ка
двухсторонняя печать
70х93
двустороння печать_разные обороты.
3 группы карт в которых титул один для все группы, оборот разный.
- Инновации — 24 штуки (титул одинаковый, оборот разный)
- Возможности — 24 штуки (титул одинаковый, оборот разный)
- Препятствия — 27 штук (титул одинаковый оборот разный)
мелованная бумага 350-ка
двухсторонняя печать
60x45
3 вида карт, каждого вида по 50 штук.
150 шт
мелованная бумага 350-ка
Одностороняя печать
45x40
6 шт. одностороняя печать
мелованная бумага 350-ка
28x28
2 вида карт, каждого вида по 15 штук. В идеале обрезать круглой формы.
Бумага
мелованная бумага 350-ка
односторонняя печать
плоттерная порезка
Правила - 150 мм, глянцевая бумага, брошюра, скобы посредине