Гра-дослідження «Вода ­- дивовижна речовина»

Про матеріал
Захід спрямований на поглиблення знаннь учнів про воду та її властивості й застосування; розвивати вміння аналізувати, порівнювати та робити висновки. Цікавинкою те, що здобувачі освіти досліджують властивості води за допомогою дослідів.
Перегляд файлу

Гра-дослідження  «Вода ­ дивовижна речовина»

 

 

Мета: поглибити знання здобувачів освіти про воду та її властивості й застосування; розвивати вміння аналізувати, порівнювати та робити висновки; виховувати вміння слухати, мислити.

Хід заходу

 

1.Організаційний момент.

2. Основна частина.

Вихователь: Сьогодні у нас незвичайний захід. На ньому ми дізнаємось багато нового, цікавого, будемо проводити досліди, робити висновки, та багато іншого. А про тему заходу ви зможете здогадатися  подивившись на дошку. Чи знаєте ви цього персонажа? Так правильно це - Капітошка. Він   приніс вам цікаві завдання.

Вихователь: - Уявіть собі,що було б на Землі, як би не було води?

(не зеленіла б трава,,росли б дерева, не було птахів, звірів  і нас – людей)

Опис води за відповідними ознаками. Гра «Вода буває…»

Вихователь: Уявіть собі,що ми з вами дослідники. Сьогодні перед нами стоїть така мета:виявити які ж ознаки води. (прозора, холодна, джерельна, дощова, живильна, каламутна, питна, смачна, чиста, кринична тощо). Попросіть дітей пояснити, як вони це розуміють. Запишіть ці слова на дошці.

Дослідження властивостей води.

Дослід 1.Перелийте воду з однієї посудини в іншу. Чому це так швидко вдалося зробити? (Тому що вода рідка.)

Запитайте, що було б, якби вода не була рідкою. (Якби вона не була рідкою, вона не змогла б текти в річках і потічках, не текла б з крана.)

Підсумуйте: Оскільки вода рідка і може текти,тому її називають рідиною.

Дослід 2. Якщо налити воду у тарілочку і поставити у морозильну камеру, що трапиться з водою? (Вона перетворюється на лід).

Висновок. Вода буває твердою.

Дослід 3. Коли в чайнику кипить вода, що виходить із його носика? (Пара).

Чи доводилось вам спостерігати, як з носика чайника виходить пара. Ось у мене в чайнику кип’яток. До носика я підношу дзеркальце. Що ви помітили?Чи  можете ви пояснити, чому так буває? Висновок. Вода буває газоподібною.

Дослід 4. Учитель в одну склянку з водою кидає грудочку цукру, а в другу – ложечку солі. Робите разом зі мною. Діти І варіанту всипте ложечку цукру, а ІІ варіанту – ложечку солі. Ложечкою розмішайте цукор чи сіль у воді.

Що відбулося з цукром і сіллю? (Вони розчинилися).

 Як у цьому переконатися? ( Пробують воду).

Дослід 5. А тепер дослід проведу я, а ви уважно спостерігайте за мною. Знову беремо дві склянки. В одну насипаємо пісок, а в другу – кидаємо кілька камінчиків та цвяшок .

– Чи розчинилися пісок, камінчики, цвяшок ? (Вони осіли на дно).

Висновок: вода – розчинник. Ви переконалися, що одні речовини розчиняються у воді, а інші – не розчиняються.

Дослід 6. Приготуйте дві склянки, одну – з водою, іншу – з молоком (соком, чаєм). Запропонуйте опустити ложку в стакан з водою, іншу – в стакан з молоком.

Запитайте, що вони помітили.

Діти висловлюють свої думки (У склянці з молоком ложечки не видно, а в склянці з водою її добре видно.) Учні формулюють ще одну властивість води: чиста вода прозора.

Руханка

Вихователь:  Яка в Австралії погода.

В Австралії піднявся вітер,  падають поодинокі краплі,  починається дощ, а що це – злива, а ось і град,

А що це злива стихає, падають поодинокі краплі, стихає вітер і сходить сонечко

Малювання коміксу:

Вихователь:  Друзі, вам потрібно намалювати комікси та відповісти на наступні питання: Чому треба берегти воду?

Чи будуть наші озера й річки завжди прозорими та чистими, а їхні береги — охайними і доглянутими, чи житимуть біля них довгоногі чаплі та лупаті жабки? Це залежить від нас. Не смітіть на природі, збережіть її для себе та для інших! А ті, хто порушують це правило, обов’язково пошкодують. Саме про це йдеться в коміксі.

Заключна частина Рефлексія.

Учні розповідають про те, що їх вразило, схвилювало, що вони дізналися про воду.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ДОДАТОК

 

Ознаки води

 

прозора холодна джерельна

дощова живильнакаламутна

 питна смачна

чиста

кринична

мала

весела

пунаста

сердита

зла

тепла

суха

мала

 

Комікс

G:\ведмеди.jpg

docx
Додав(-ла)
Антонь Марина
Додано
27 листопада 2020
Переглядів
663
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку