Гра-квест
«Стежками зарубіжної літератури»
Добровінська Оксана Петрівна,
вчитель зарубіжної літератури
комунального закладу загальної
середньої освіти «Ліцей № 4
імені Павла Жука Хмельницької міської ради»
Мета гри:
- систематизувати знання учнів про книгу, літературу, творчість зарубіжних письменників;
- розвивати кмітливість, мислення, мовлення, вміння дружити, працювати в команді;
- сприяти вихованню активної життєвої позиції, поваги до мудрості книг;
- розвивати вміння критичного мислення;
- створити соціально-психологічні передумови для комфортного спілкування в групі.
Обладнання: картки із назвами зупинок, емблеми команд.
Категорія учасників: учні 6-их класів.
Умови гри:
Маршрут квесту складається і 8 зупинок і зорієнтований на учнів 6-их класів. Учасниками квесту можуть бути учні одного класу або паралельних, які створюють команду у складі 6-ти чоловік ( 5 учнів і капітан команди). Переможець визначається за правильністю відповідей, культурою поведінки та швидкістю виконання завдань.
Кожна команда підбирає собі назву, девіз та готує емблему.
На кожній зупинці працюють підготовлені інструктори (учні старших класів), з якими перед початку квесту проводиться детальний інструктаж щодо їхніх дій на зупинці, правил виконання завдання та штрафів за допущені командою помилки.
Зупинка «Старт» або «Давайте знайомитись»
Напутнє слово організатора гри, знайомство з умовами квесту.
Привітання учасникам гри-конкурсу:
ЗАПРОШЕННЯ ДО ПОДОРОЖІ
1. У нас сьогодні квест казковий,
Міфологічний, загадковий.
Ми раді всіх вас тут вітати
І книгу-друга шанувати.
2. І знову у мандри запрошуємо вас.
Літературними станціями
подорожуєте ви не раз.
Поринете ви у світ казки та байки,
І станете поетами ще раз.
3. Бажаємо успіху командам всім.
Любіть ви книгу і читайте від душі.
З героями літературними знайомтесь,
З письменниками також ви спілкуйтесь.
4. У добрий путь, у добрий час,
Перемога чекає на кожного з вас!
Представлення команд (назва, девіз, емблема).
Капітани команд отримують маршрутні листи.
Маршрути команд
Маршрут команди № 1
Заліковий лист команди - квестора
Заліковий лист команди 6-А класу
Назва команди : « Стріла »
Девіз команди : «Як стріла ми будем мчати – неможливо нас догнати»
Капітан __________________________________________
№ |
Станція |
Кількість балів |
Час |
Координатор |
1 |
«Давайте знайомитись» |
|
|
|
2 |
«Відгадай героя» |
|
|
|
3 |
«Теоретична» |
|
|
|
4 |
«Міфологічна» |
|
|
|
5 |
«Загадки казкограду» |
|
|
|
6 |
«Хто і звідки ?» |
|
|
|
7 |
«Поетична» |
|
|
|
8 |
«Для капітанів» |
|
|
|
Загальний бал команди |
Маршрут команди № 2
Заліковий лист команди - квестора
Заліковий лист команди 6-Б класу
Назва команди : « Робінзони »
Девіз команди : « Наш девіз – це кілька фраз: ми здивуємо всіх вас ».
Капітан __________________________________________
№ |
Станція |
Кількість балів |
Час |
Координатор
|
1 |
«Давайте знайомитись» |
|
|
|
2 |
«Міфологічна» |
|
|
|
3 |
«Загадки казкограду» |
|
|
|
4 |
«Хто і звідки ?» |
|
|
|
5 |
«Поетична» |
|
|
|
6 |
«Відгадай героя» |
|
|
|
7 |
«Теоретична» |
|
|
|
8 |
«Для капітанів» |
|
|
|
Загальний бал команди |
Маршрут команди № 3
Заліковий лист команди - квестора
Заліковий лист команди 6-Д класу
Назва команди : « Казка »
Девіз команди : « Моя команда зветься «Казка». Посміхніться нам будь ласка. Стане весело круг нас, бо команда просто клас ».
Капітан __________________________________________
№ |
Станція |
Кількість балів |
Час |
Координатор |
1 |
«Давайте знайомитись» |
|
|
|
2 |
«Поетична» |
|
|
|
3 |
«Відгадай героя» |
|
|
|
4 |
«Теоретична» |
|
|
|
5 |
«Міфологічна» |
|
|
|
6 |
«Загадки казкограду» |
|
|
|
7 |
«Хто і звідки ?» |
|
|
|
8 |
«Для капітанів» |
|
|
|
Загальний бал команди |
Завдання на зупинках
Помічники-експерти - учні 8 класу – пропонують завдання командам і після його виконання записують результат (бали) у заліковий маршрутний лист команди-квестора. Виконані завдання команди в кінці гри надають організаторові.
Зупинка «Відгадай героя»
Командам пропонується по картинкам впізнати літературного героя.
6. ___________________________ 7. ________________________
8. ____________________________ 9. _______________________________
10._________________________________
Відповіді (для організаторів гри): 1- Віллі Вонка 2- Прометей 3- Чарлі 4- Лобо 5- Мумі Троль 6- Полліанна 7- Пасербиця 8- Геракл 9- Геккельбері Фін 10- Хлопчик-зірка.
Зупинка «Теоретична»
Команди отримують завдання поєднати назви термінів із визначеннями.
1. Мотив |
А. Віршований твір, у якому початкові літери кожного рядка утворюють якесь слово або фразу. |
2. Акровірш
|
Б. Слово чи словосполучення, яке розкриває ознаки і властивості одного явища чи предмета через перенесення на них ознак іншого явища чи предмета. |
3. Гіпербола
|
В. Художнє означення, наприклад: золоті руки, світла душа, пишний сад. |
4. Епітет
|
Г. Твір, дійовими особами якого, поряд з людьми (точніше — схематичними фігурами людей), виступають тварини, рослини, неживі предмети, котрі уособлюють певні ідеї та людські характери. |
5. Метафора
|
Д. Художній прийом, який полягає в перебільшенні рис людини, предмета чи явища з метою надання зображуваному виняткової виразності. |
6. Міф
|
Е. Проста складова частина сюжету, тема ліричного твору. |
7. Літопис
|
Є. Написані віршованою мовою твори, у яких не розгортаються події, а виражаються думки, почуття, переживання людини в певних обставинах, під впливом певних подій. |
8. Приказка
|
Ж. Образний вислів, що влучно характеризує людину, але, на відміну від прислів’я, висловлює думку неповно. |
9. Прислів’я
|
З. Розповідь, що передає уявлення наших далеких предків про створення світу, його будову, про богів і демонів, різних фантастичних істот. |
10. Персоніфікація
|
И. Довершений за змістом вислів про риси і вчинки людей з повчальним характером. |
11. Ліричні твори
|
І. Образний вислів, у якому ознаки людини переносяться на неживий предмет чи явище. |
12. Байка
|
Ї. Найдавніший вид літератури, що являє собою розташовані в часовій послідовності коротенькі замітки й докладні оповідання про історичні події. |
Відповіді (для організаторів гри): 1-Е, 2-А, 3-Д, 4-В, 5-Б, 6-З, 7-Ї, 8-Ж, 9-И, 10-І, 11-Є, 12-Г
Зупинка «Міфологічна»
Команди отримують завдання розгадати кросворд і з ключових літер скласти слово.
Вітаємо на Міфологічній зупинці!
Розгадайте кросворд, з ключових літер складіть слово:
1. |
|
|
|
|
|
|
|
|
2. |
|
|
|
|
|
|
|
|
3. |
|
|
|
|
|
|
|
|
4. |
|
|
|
|
|
|
|
|
5. |
|
|
|
|
|
|
|
|
6. |
|
|
|
|
|
|
|
|
7. |
|
|
|
|
|
|
|
|
8. |
|
|
|
|
|
|
|
|
9. |
|
|
|
|
|
|
|
Зупинка «Загадки казкограду»
Команди отримують завдання впізнати казку за цитатою.
Завдання для команд: відгадати казку за цитатою.
1. «Побачивши цього дивного звіра із синьою, як у Шиви, шиєю всі лісові жителі кинулись врозтіч…»
2. «Оце так столиця! – промовив хлопчик, прошмигуючи між ногами у людей…»
3. «Бридка жаба та гола курка почали бігати та стрибати по залах палацу та скрізь паскудити. Імператора охопила злість. Він гукнув своїм охоронцям, щоб ті відібрали в хлопчика пензлик…»
4. «Одного разу вона так порізала ниткою пальці, що кров’ю залило увесь починок...»
5. «Хлопчик глянув на щит. І що ж він побачив? Його обличчя знову було гарне, як колись, І вся його колишня врода знов повернулася до нього…»
Відповіді для організаторів гри: 1. «Фарбований шакал».
2. «Хлопчик Мізинчик або Іссумбосі».
3. «Пензлик Маляна».
4. «Пані Метелиця».
5. «Хлопчик- зірка».
Зупинка « Хто і звідки ? »
Команди отримують завдання впізнати автора за портретом і вказати країну, до якої він належав.
Завдання командам: по портрету назвати автора та країну, до якої він належав.
Відповіді (для організаторів гри): 1. Марк Твен 2. Генріх Гейне 3. Г.К.Андерсен 4. Ернест Сетон Томпсон 5. Джон Кітс 6. Й.В.Гете 7. Оскар Вайлд 8. Д.Р.Кіплінг 9. Л.Керролл
10. Елеонор Портер .
Зупинка «Поетична»
Команди отримують завдання відновити поетичні рядки за поданими римами і вказати автора твору.
Завдання командам: відновіть поетичні рядки за римами.
Вкажіть автора твору.
1. ______________________________________ не вмре ніколи,
______________________________________ серед гілок
______________________________________ невтомний голосок
______________________________________ й частоколи.
2. ______________________________________ вершини
_______________________________________ супокій…
_______________________________________ не лине
_______________________________________ нічній.
3. _____________________________________ із глибини
______________________________________ печалі,
______________________________________ весни,-
______________________________________ й далі!
4.______________________________________ і душа моя,
______________________________________ соколом буя,
______________________________________ навздогін вітрам,
_______________________________________ де б не був я сам.
Зупинка «Поетична»
(Відповіді для організаторів)
Завдання: допишіть перші рядки поезій, які ви вивчали:
1. Поезія землі не вмре ніколи,
Опівдні, як мовчать серед гілок
Птахи в гаю, невтомний голосок
Обнизує покоси й частоколи. (Джон Кітс)
2. На всі вершини
Ліг супокій…
Вітрець не лине
В імлі нічній. (Й.В.Гете)
3. Задзвени із глибини
Тихої печалі,
Мила пісенька весни,-
Линь все далі й далі! (Г.Гейне)
4. Моє серце в верховині і душа моя,
Моя дума в верховині соколом буя,
Моя мрія в гори лине навздогін вітрам,
Моє серце в верховині, де б не був я сам. (Р. Бернс)
Зупинка «Капітанський місток»
Капітани отримують завдання, у якому потрібно дати лише одну відповідь: «Так» або «Ні».
Завдання для капітана команди № 1
Завдання для капітана команди № 2
Завдання для капітана команди № 3
Вітаємо команди із закінченням випробування!
Організатори гри підводять підсумки і оголошують переможців квесту. Команди нагороджуються грамотами та солодкими подарунками.
1