Гра-квест "Як ми знаємо творчістьТ.Г.Шевченка"
Мета заходу: поглиблення знань учнів про життєвий та творчий шлях поета; удосконалення вмінь виразного читання поетичних творів.
Обладнання: виставка книг про життя та творчість Т.Г.Шевченка, портрет поета, ілюстрації до творів, записи творів письменника.
У конкурсі приймають участь дві команди. Напередодні вони отримали таке домашнє завдання:
Ведуча 1
Щовесни,коли тануть сніги
І на ряст засяє веселка,
Повні сил і живої снаги
Ми вшановуєм пам'ять Шевченка.
Ведуча 2.В історії завжди залишаються імена, які з гордістю вимовляє, пам'ятає і шанує людство. До них належить і ім8я великого українського поета Тараса Григоровича Шевченка. Увесь свій могутній талант він присвятив служінню народу. «Історія мого життя, - писав поет, - становить частину історії моєї Батьківщини».
Ведуча 3. Доля переслідувала його в житті, скільки лиш могла, та вона не зуміла перетворити золота його душі у ржу, ані його любові до людей у ненависть і погорду, а віри в Бога у зневіру і песимізм. Доля не шкодувала йому страждань, але не пожаліла втіх, що били із здорового джерела життя.
Ведуча 1.Найкращий і найцінніший скарб доля дала йому лише по смерті – невмирущу славу і все розквітаючу радість, яку в мільйонах людських сердець все наново збуджуватимуть його твори. Отакий був і є для нас, українців, Тарас Шевченко».
Ведуча 2.У своєму «Заповіті» він так казав:
І мене в сім'ї великій,
В сім'ї вольній, новій,
Не забудьте пам'янути
Незлим тихим словом.
Ведуча 3.Провіснику волі,
Великий титане!
Справдились думи твої!
Приймай же данину
Любові і шани
Од вольних народів
Нової сім'ї.
Ведуча 1.Покоління поколінню
Про тебе розкаже.
І твоя, Кобзарю, слава
Не вмре, не поляже.
Виступ учнів 1 класу
Ведуча 2.Сьогодні до нього, нашого Пророка, звертаємо свої погляди. З його ідеалами, помислами звіряємо свої кроки в утвердженні такої держави як Україна.
Ведуча3. Сьогодні, вшановуючи пам'ять великого Кобзаря, між учнями 2-5 класів проводиться гра-квест, яка допоможе виявити найкращих знавців життя та творчості Шевченка.Справедливо вас, шановні учні, буде оцінювати журі. До йо го складу входять…
І так 1-станція «Біографія Шевченка»
1.Скільки років прожив Шевченко? (47)
2.Яку назву має книга його поетичних творів? («Кобзар»)
3.У якій родині ріс Тарас? (кріпацькій)
4.Які таланти мав Шевченко? (гарно співав, поет, художник)
5.Як звали пана, чиїми кріпаками була родина Шевченків? (Енгельгардт)
6.Як було викуплено поета з кріпацтва? ( лоторея, портрет)
1814р. - народився в с. Моринцях;
1838р. – викуплений з кріпацтва
1840р. – виходить «Кобзар»;
1861р. – помер у Петербурзі
2.СтанціяХудожня
Усім відомо, що Тарас Шевченко – це геніальний поет і прекрасний художник. Завдання намалювати ілюстрації до твору поета
3.Станція «Музична»
Мав Тарас чудовий голос. А наш наступний конкурс «Музичний».
4.«Загадкова карточка»
Якіцемісцевості і чимвониславні?
Р И М О Ц І Н
і
К А Р И К И Л ІВ
ТЕРПЕБУРГіНІКАВ
5. Станція « Шевченкові поезії»
А наступний конкурс перевірить те, як Ви знаєте твори поета.
Вставте відповідно пропущені слова з віршів Т.Г. Шевченка. Поясніть значення слова у виділених клітинках по вертикалі.
1 |
|
|
|
|
|
|
|||||
|
2 |
|
|
|
|
|
|||||
3 |
|
|
|
|
|
||||||
|
|
|
4 |
|
|
|
|||||
|
|
5 |
|
|
|
|
|||||
6 |
|
|
|
|
|
||||||
1. Пишається над водою червона …
2. Тече … з-під явора
3. А над самою водою … похилилась
4. ... моя вечірняя, зійди над горою.
5. Поклала ... коло хати маленьких діточок своїх.
6. Тихесенько … віє.
6. «Декламатор»
Наступний конкурс буде полягати у тому, що кожен із учасників змагань буде читати напам'ять поезію Кобзаря. Нагадуємо Вам, що Ви зараз справжні актори, які мають так читати поезію, щоб кожен із присутніх зумів оцінити талант поета і Ваш талант як людини, що вміє виразно читати поетичні твори.
7.«Реставратор»
Правила проведення: відновити пропущені слова в рядках.
1. «Садок вишневий… - (коло хати)
Хрущі над вишнями гудуть».
2 «Наша дума, наша… - (пісня
Не вмре, не загине»
1. «Як у Дніпра… - (веселочка)
Воду позичає».
2. «Ну що б, здавалося, слова,
Слова та голос - …» - (більш нічого).
8.«Кмітливі»
Запишіть цифри: 10, 1, 20, 19, 3, 12, 23, Назвіть вірш, що тут зашифровано. («Заповіт»)
Якщо правильно заміните цифри буквами, прочитаєте назву циклу поезій Тараса Шевченка.3,15,1,10,7,17,1,23,12
9. Крутиголівка
Розплутавши нитку, ви прочитаєте уривок із твору Тараса Шевченка. Як називається твір?
Ідучи по лініях, які з’єднують кола, прочитайте рядки з твору Т. Шевченка.
10.Конкурс «Актори».Команда представляє театралізовану сцену за твором Кобзаря
Ведуча 1
Минають весни, пройде літо,
За осінню прийде зима.
Тарасу не дано старіти,
Для нього старості нема.
Ведуча 2.: 205 років минає від дня народження Шевченка. Два століття! А він живе у своїх віршах-думах, картинах… І так буде завжди! Бо хтось повинен достукатися до наших сердець, нашого сумління й совісті. Ніхто не зробить цього краще від генія усього українського народу -Тараса Шевченка.
Ведуча 3. У росяні вінки заплетені суцвіття.
До ніг тобі, титане, кладемо,
Ми чуємо тебе, Кобзарю, крізь століття,
Тебе сучасником звемо.
Ведуча 1. І став для нас Шевченко заповітом,
Ведуча 2.Безсмертним, як саме людське життя.
Ведуча 3.Ми будем славить перед цілим світом
Разом: Живе й святе Шевченківське ім’я!
Вчитель: Сьогоднішній наш конкурс – це справжнє свято Кобзаря, його вічної, нев’янучої творчості, полум’яного слова. Коли нам важко, коли смуток гризе душу, припадімо спраглими устами до його цілющого джерела, щоб знову відчути силу, жити для рідного народу.
Підведення підсумків, нагородження переможця і учасників конкурсу.
Звучить «Заповіт».
1