Сценарій гри у формі квесту. Поглиблює та закріплює отримані знання з тем Еволюція (Походження людини). Діти об'єднуються в команди та ходять по станціям, відповідаючи на запитання, або вирішують практичні завдання. На кожній станції команди отримують літеру, яка в кінці складеться у слово АНТРОПОГЕНЕЗ, що і буде вважатись перемогою у грі. Для перемоги враховується фактор часу та правильність відповідей. Завдання творчого рівня, потребують поперднього вивчення тем з розділу Еволюція. Також може проводитись у 11 класу (лише 2018-2019н.р.) за старою програмою, але питання складені за підручником Соболь 9 клас. Станції можна розмістити по учбовим кабінетам, на дверях яких тематичні картинки з назвою станції.
Сценарій позакласного заходу до тижня природничих наук
«Походження людини»
Мета: в ігровій формі поглибити та узагальнити знання з теми Походження людини, активізувати пізнавальну активність учнів до предмету та наступних уроків з теми еволюції органічного світу.
Форма проведення: квест-гра.
Класи, які беруть участь: 9-А (відповідають на питання), 11-А (на станціях).
Підготовчий етап. Роздрукувати необхідний матеріал для гри, питання; з’ясувати місце розташування станцій; розмістити учнів 11-А класу на відповідних станціях, пояснити їх задачі.
Хід заходу:
Пропонується об’єднатись учнями у 2 – 3 команди по 5 – 6 учасників в кожній, після чого вони обирають капітана та назву своєї команди. Вчитель пояснює умови та правила проходження квесту, кінцевий результат, якого повинні досягти команди.
Умови: Проходячи від станції до станції, необхідно виконувати завдання та отримувати аркуші з літерами, з яких в кінці команди повинні скласти слово, відповідно до поставленого кінцевого питання.
Правила: 1) Команда повинна радитись разом на поставлене питання, а відповідь давати капітан або той, кого він обере;
2) Команда має в повному складі пересуватись по станціям та разом дійти до фіналу;
3) Пересуваючись між станціями, має зберігатись тиша в школі;
4) Якщо на станції вже є команда, то інша може змінити курс маршруту та перейти до наступної станції.
Вчитель роздає друковані завдання командам на визначення черговості початку проходження станцій.
Команда, яка першою розв’язала завдання отримує аркуш з літерою «Н», а також видається маршрутна карта та право вибору кольору стрічки для кожного учасника команди.
За правильно названі континенти, команди отримують аркуш з літерою «Г».
За правильну відповідь на питання команди отримують літеру «П».
За кожного з названих особистостей команда отримує по літері (дві «Е», «З»).
За правильну відповідь на питання команди отримують аркуш з літерою «Н».
1)
2)
За виконані обидва завдання команди отримують дві літери «О».
За виконане завдання команди отримують літеру «А».
Завдання: Відомо, що кроманьйонці були схожими на сучасних людей, тож і спосіб життя їх був дещо схожим. Запропонуйте та продемонструйте заходи та вправи, за допомогою яких, на вашу думку, кроманьйонці зміцнювали своє здоров’я.
За виконання вправ команди отримують літеру «Т».
Команда, яка першою дійшла до фіналу (місце, з якого починався маршрут), виконує останнє завдання і отримує останню букву ключового слова – «Р».
Кінцеве питання: процес виникнення і формування людини в процесі еволюції, що відбувався під впливом біологічних і соціальних чинників (АНТРОПОГЕНЕЗ).
Відповіддю на це питання є літери, які команди отримали на станціях.
Узагальнення та систематизація.
Після того, як обидві команди склали слово, тема квесту обговорюється у вигляді фронтальної бесіди:
Підведення підсумків заходу.
Обговорення результатів квесту, з якими труднощами зіткнулись команди, що було незрозумілим, нагородження переможців.