Гра "Математичні перегони" для позакласної години

Про матеріал
У математичній грі «Математичні перегони» змагаються дві команди: команда хлопців та команда дівчат.
Перегляд файлу

 

 

У світі є чимало важких речей, але не має нічого важчого за чотири дії арифметики.

Беда Достойний

  Любі друзі!

  Ми раді у цьому залі вас всіх привітати,

  Щиро успіхів вам побажати.

  Хай ніхто не знає втоми,

  Ми починаємо «математичні перегони»!

  Дві команди  будуть участь у змаганні брати,

  То ж є за кого вболівати.

  А щоб нікому не довелося помилитися

  Мудрі журі  будуть за всім  дивитися. (представлення  журі)

  І, нарешті,зустрічайте,

  Команди наші привітайте! (по 4 учасника)

  Команда дівчат  - «доньки Архімеда»

  Команда юнаків – «Хлопці – мудреці»

  Наші гравці сміливі, математики кмітливі, ось вини вже перед вами

  І про себе все розкажуть самі. (візитки команд)

  Щоб нашу гру розпочати,

  Завдання прошу вас розіграти.

(жеребкування завдань для команд)

  І ПЕРЕГОН

      Завдання зачитується для кожної з команд окремо. Якщо команда не може  відповісти на поставлене їй запитання, то  команда суперників має право заробити  додатковий бал, давши правильну відповідь. Якщо друга команда не відповідає, то право відповіді одержують глядачі. Після закінчення гри серед глядачів також визначаються      переможці.

За кожну правильну відповідь – 1 бал.

 

Завдання для І команди.

  1. Сума кутів трикутника.   (180)
  2. Рівність зі змінною.   (Рівняння)
  3. Відношення протилежного катета до гіпотенузи. (Синус)
  4. Перпендикуляр, опущений з вершини трикутника на протилежну сторону або її продовження. (Висота)
  5. Правильний трикутник.  (Рівносторонній)
  6. Числа, які відрізняються знаком.   (Протилежні)
  7. Паралелограм, у якого всі сторони рівні.  (Ромб)
  8. Два в кубі.  (8)
  9. Розгорнутий кут.  (180)
  10. Відстань від центра кола до його довільної точки.  (Радіус)
  11. Креслярський інструмент для побудови кола.  (Циркуль)
  12. Результат дії ділення.  (Частка)
  13. Прямі, які перетинаються під прямим кутом.  (Перпендикулярні)
  14. Координата Х  (Абсциса)
  15. Результат дії додавання .  (Сума)
  16. Осьовий переріз конуса.  (Рівнобедрений трикутник)
  17. Сума довжин сторін многокутника.  (Периметр)
  18. Математик, іменем якого названо одну із формул для обчислення площі трикутника.  (Герон)
  19. Формула площі круга.  (S=πR2.)
  20. Що означає грецьке слово «тригонометрія»?   (Вимірювання трикутників)
  21. За що у ХV  ст.. іспанський інквізитор Торквемада дав розпорядження спалити Паоло Вальмеса?  (за те, що мав необережність сказати про знайдений спосіб розв’язання біквадратного рівняння)
  22. Графік оберненої пропорційності.  (Гіпербола)
  23. Твердження, яке не потребує доведення.  (Аксіоми)
  24. Видатна російська жінка математик, якій не судилося працювати у рідній країні, бо царський міністр сказав, що вона і навіть її доньки встигнуть тричі зістаритися, ніж у Росії будуть допускати жінок до університету.   (С. Ковалевська)
  25. Розділ геометрії , який вивчає фігури у просторі.         (Стереометрія)

Завдання для ІІ команди.

  1. Промінь, який проходить між сторонами кута і ділить його пополам.  (Бісектриса)
  2. Рівність двох часток.  (Пропорція)
  3. Відношення прилеглого катета до гіпотенузи.  (Косинус)
  4. Градусна міра повного кута .  (360)
  5. Правильний чотирикутник.  (Квадрат)
  6. Числа, які використовують при лічбі предметів.  (Натуральні)
  7. Паралелограм, у якого всі кути рівні. (Прямокутник)
  8. Три в квадраті.   (9)
  9. Величина прямого кута.  (90)
  10. Відрізок, що сполучає дві довільні точки кола.   (Хорда)
  11. Креслярський інструмент для побудови та вимірювання кутів. (Транспортир)
  12. Результат дії множення.   (Добуток)
  13. Осьовий переріз циліндра.   (Прямокутник)
  14. Прямі, які не перетинаються.  (Паралельні або мимобіжні)
  15. Результат дії віднімання. (Різниця)
  16. Координата У. (Ордината)
  17. Кількість квадратних одиниць многокутника. (Площа)
  18. Хто першим встановив, що число π≈3,14…?  (Архімед)
  19. Формула довжини кола.  (с= 2πR)
  20. Що означає грецьке слово «трапеція»?  ( Трапеза – столик)
  21. Графік квадратичної функції. (Парабола)
  22. Хто з математиків і за що , згідно з давньою легендою, приніс в жертву богам  сто биків?   (Піфагор, доведення теореми)
  23. Твердження, яке потребує доведення. (Теорема)
  24. Розділ геометрії, який вивчає фігури на площині.  (Планіметрія)
  25.  Назвати одним словом: призма, піраміда, куб, паралелепіпед…    (Многогранники)

На цьому перший перегін закінчено з рахунком……  Привітаємо переможця.

А зараз невеличка перерва. Запрошуємо одного учасника з залу.

Уявіть собі, що ми в аеропорту.

  1. Перед вами пілот літака, який летить із Гавани до Києва із посадкою в Стамбулі. Скільки років пілоту?   (Скільки і гравцю)
  2. Летимо над бермудським трикутником.. Коли ми дивимося на цифру 2 а кажемо 10 ?  (дивлячись на годинник)
  3. Летимо далі граємо в гру «не зіб’юсь з дороги».  Треба лічити до 40, але замість чисел, які діляться на 4 , треба говорити «не зіб’юсь з дороги».
  4. І щоб вдало приземлитися, треба розв’язати задачу метеорологів і уточнити графік посадки літака:  « Якщо о 12 год дня йде дощ, то чи можна сподіватись, що через 36 годин буде сонячна погода?»

Приз учаснику.

Продовжуємо нашу гру.

 

 

ІІ ПЕРЕГОН

 

Кожен учасник з двох команд задає одне цікаве, заздалегідь підготовлене індивідуальне завдання відповідному гравцю з команди суперників.

 

ІІІ ПЕРЕГОН

Команди по черзі витягують завдання, через 30 секунд дають відповідь. Кому випаде щасливий номер 7, це означає, що команді нараховується 1 бал без виконання завдання.

  1. З одного гнізда вилетіли три ластівки. Коли вони будуть в одній площині?  (Завжди)
  2. Один чоловік  купив трьох кіз і заплатив три гривні. По чому кожна коза пішла?  (По землі)
  3. Скільки коштує килим, якщо його вартість – найбільше число першої сотні, яке ділиться на 2,   3,  5   (90)
  4. У якому місяці діти найменше плачуть?   (У лютому)
  5. Віні-Пуху подарували на день народження діжечку меду вагою 6 кг. Коли він з’їв половину, то залишилася вага 4 кг.  Скільки меду було в діжечці?  (4 кг)
  6. До річки підійшли двоє. Кожен з них одним і тим же човном переправився на другий берег. Як їм це вдалося, якщо в човен можна було сідати тільки одному.  (Вони підійшли до річки з різних берегів)
  7. Один щасливий бал.
  8. У Махмуда було 10 овець . всі, крім 9 здохли. Скільки залишилось?  (9)

V І ПЕРЕГОН

Перед вами портрети видатних математиків, але вони повернуті іншою стороною, і під кожним з них лежить завдання. Гравці по черзі від кожної команди навмання вибирає одне з них і повинен:

а) назвати ім’я математика,

б) за 20 секунд виконати завдання

1.   На двох руках 10 пальців. Скільки пальців на 12 руках?  (60)

2.   Цеглина важить 1 кг і половину цеглини. Скільки важить цеглина? (2кг)

3.   Скільки кінців у трьох палках? У чотирьох з половиною?  (6, 10)

4.  Робітник кожної хвилини відрізав від колоди кусок довжиною 1 метр.                 Через скільки хвилин він розріже колоду довжиною 6 м?   (5хв.)

Підведення підсумків.

docx
Додано
2 квітня 2019
Переглядів
971
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку