Гра “Математичний бокс”. 7 клас

Про матеріал
Гра “Математичний бокс”. 7 клас Мета: Повторити теоретичний матеріал з математики, виконувати різні види завдань, обчислювати, порівнювати, давати відповіді на запитання по темі, застосовувати набуті вміння та навички щодо вирішення проблеми, розвивати уміння аналізувати, пояснювати, логічно мислити, переходити на математичну мову, висловлювати свою думку, застосовувати досвід під час виконання практичних завдань, пов’язувати приклади із життєвими ситуаціями, виховувати уважність, активність, організованість, колективність, зацікавленість.
Перегляд файлу

Гра “Математичний бокс”. 7 клас

 

Мета: Повторити теоретичний матеріал з математики, виконувати різні види завдань, обчислювати, порівнювати, давати відповіді на запитання по темі, застосовувати набуті вміння та навички щодо вирішення проблеми, розвивати уміння аналізувати, пояснювати, логічно мислити, переходити на математичну мову, висловлювати свою думку, застосовувати досвід під час виконання практичних завдань, пов’язувати приклади із життєвими ситуаціями, виховувати уважність, активність, організованість, колективність, зацікавленість.               

 

Хід проведення заходу

 І. Організаційний момент

 

Шановні учні! Багато важливих питань математики, зокрема й теоретичних, навіть входили в науку в формі цікавих задач, ігор та головоломок. Тож сьогодні ми з вами через гру будемо пізнавати цей цікавий світ, а знаряддями нашої гри будуть розум, кмітливість, увага.

 

    Правила гри:

 Проводиться бій за титул чемпіонів серед учнів 7 класу. Дві команди беруть участь у змаганнях у складі                чоловік.

 Журі:                                                    .

 Гра складається з 12 раундів.

 

ІІ. Конкурсна частина та привітання.

 Представлення команд та їх капітанів.

 

Команда 1

Капітан. Команда «          » до змагання готова! Наш девіз:

 Ми розумні, ми кмітливі

 Вигравати завжди в силі.

 

Команда 2

Капітан. Команда «          » до змагання готова! Наш девіз:

 Кмітливі труднощі долають,

 Вони завжди перемагають.

 

Перший раунд “Розминка”

 

 Кожній команді задається однакова кількість запитань по 1 балу за кожну правильну відповідь. Запитання задаються кожному учневі із команди. Всього 7 запитань.

 

 Запитання І команді

  1.               Чому дорівнює 34? 81
  2.               Як називається дріб, чисельник якого більший за знаменник? Неправильний
  3.               Яке є найменше натуральне число? 1
  4.               Наука, що вивчає властивості геометричних фігур. Геометрія
  5.               Дві прямі, що не перетинаються. Паралельні
  6.               Число, яке показує, до якого степеня підноситься осно­ва. Показник
  7.               Многочлен, який містить два доданки. Двочлен

 

Запитання ІІ команді :

  1.               Чому дорівнює сума суміжних кутів? 180о
  2.               Як називають другий степінь числа? Квадрат
  3.               Яке є найбільше двоцифрове число? 99
  4.               Наука, що вивчає рівняння. Алгебра
  5.               Сума кількох одночленів. Многочлен
  6.               Рівність, що містить невідоме. Рівняння
  7.               Третій степінь числа. Куб

 

Другий раунд “Тема”

 

 Команда  по черзі обирає тему, з циклу якої будуть задаватися  по 1 запитанню кожному учаснику команди. По 5 запитань в кожній темі.

 Правильна відповідь – 1 бал.

 

 Теми на вибір:

  •          Звичайні дроби;
  •          Кути;
  •          Геометричні фігури;
  •          Рівняння.

 

Запитання по темі “ Звичайні дроби”:

  1.                 Який дріб називається неправильним?
  2.                 Що більше: 1/2 чи 1/3 ?
  3.                 Правило додавання звичайних дробів з різними знаменниками.
  4.                 Який дріб не існує: 0/5 чи 5/0 ? Чому?
  5.                 Скільки цілих у дробі 9/2?

 

Запитання по темі “Кути”:

  1.                 Яка градусна міра розгорнутого кута?
  2.                 Які кути є рівними при перетині двох паралельних прямих січною?
  3.                 Чи може трикутник мати два тупих кути?
  4.                 Який кут утворюється при перетині двох перпендикулярних прямих?
  5.                 Як називається трикутник, у якого всі кути рівні?

 

Запитання по темі “Геометричні фігури”:

  1.                 Яка фігура має три кути і три сторони?
  2.                 Які є найпростіші геометричні фігури?
  3.                 Як називається трикутник, у якому дві сторони рівні?
  4.                 Що таке промінь?
  5.                 Основні властивості квадрата?

 

 

 

Запитання по темі “Рівняння”:

  1.                 Що таке рівняння?
  2.                 Як знайти невідомий множник?
  3.                 Як називається результат при відніманні?
  4.                 Скільки розв’язків у рівнянні 5х=0 і які?
  5.                 Як переносити вирази із однієї частини рівняння в іншу?

 

Третій раунд “Сума чисел”

 

 Капітан вибирає будь-кого з команди, учасник отримує картки з набором чисел. Потрібно закреслити названі ведучим числа і порахувати суму тих, що залишилися. Правильна відповідь – 1 бал.

 


Команда 1

 

 1, -5, 2, 16, 3, -15, 4, 20, 25, -6.    

(сума чисел =  0)  

 

Закреслені числа 16, 4, 25

1-5+2+3-15+20-6 = 0

Команда 2

 

2, -4, 3, 17, 4, -10, 5, 21, 26, -16.

(сума чисел =  0)  

 

Закреслені числа 17, 5, 26

2-4+3+4-10+21-16= 0


 

Четвертий раунд “Капітани”

 

 Я даю вам підказки, а ви повинні вгадати, про що йде мова. Починаємо.


 

Команда 1

1)   За це знижують оцінки.

2)   Відмінники їх роблять рідко.

3)   На них вчаться. (Помилки)

 

Команда 2

1)  Запам’ятати їх всі неможливо.

2)  За ними обчислюють.

3)  Їх багато у довідниках. (Формули)

 

 

 

Команда 1

1)   Їх формулюють математики.

2)   Є про трикутники, є про кути.

3)   Їх треба доводити. (Теореми)

 

Команда 2

1)  Звичайно буває в центрі населенного пункту.

2)  Вимірюється в квадратних одиницях.

3)  В прямокутнику – добуток довжини на ширину. (Площа)


П’ятий раунд “Анаграма”

 

 Незнайко попереставляв літери у словах, вам треба відгадати, що це були за слова, які означають різні математичні терміни. За 1 хвилину треба відгадати як найбільше слів. За правильну відповідь 1 бал.

 


МАПРЯ (пряма)

ЧОТКА (точка)

ТАСОВИ (висота)

ПЕЦІТРАЯ (трапеція)

ДАРОХ (хорда)

РЕТАМІД (діаметр)

ЛЧИОС (число)

РІКОНЬ (корінь)

НАДІАМЕ (медіана)

ЗОКДРІВІ (відрізок)


 

Шостий раунд “ Відгадування загадок ”

 Кожній команді задається по три загадки по черзі. Одна загадка – один бал.

 


Команда 1

1. Летіла птаха на морозі,

Над хатами січневим днем,

Згубила літеру в дорозі

І стала цифрою з нулем.

Що це таке?

(Сорока; 40)

 

Команда 2

1. Ці числа є великі,

А є малюки.

Проте з них кожне має

Лише  два дільники.

(Прості числа)

 

Команда 1

2. Десять солдат шикувалися в ряд,

Десять солдат йшли на парад.

Дев’ять десятих було носатих,

А скільки ж було курносих солдат? (1)

 

Команда 2

2. У двох матерів по п’ять синів і всі на одне ім’я. Про що йде мова?

(Пальці рук)

 

 

 


 

Сьомий раунд “Далі-далі…”

 Кожному учаснику ставиться запитання. Якщо учасник не знає відповіді, то говорить «Далі» і грає наступний учасник.

 

Запитання 1-й команді :

 

  1. Прямокутник , у якого всі сторони рівні ... (квадрат)
  2. Сума одночленів. (многочлен)
  3. Наука, про властивості геометричних фігур (геометрія)
  4. У квадрата всі кути, які ? (прямі)
  5. Як називаються точки, що сполучають сторони чотирикутника. (вершини)
  6. Фігура, яка складається з чотирьох точок і чотирьох відрізків, що послідовно сполучають ці точки і не лежать на одній прямій. (чотирикутник)
  7. Що є сторонами геометричних фігур? (відрізки)
  8. Що в геометрії позначають однією великою латинською літерою? (точку)
  9. Промінь, який виходить з вершини кута, проходить між його сторонами і ділить кут навпіл. (бісектриса)
  10. Кут, суміжний з прямим, дорівнює .... (90°)
  11. Прямі, які перетинаються під прямим кутом. (перпендикулярні)
  12. Геометрична фігура, яка складається з точки і двох променів, що виходять з цієї точки. (кут)
  13. Рівність з однією змінною. (рівняння)

 

Запитання 2-й команді :

 

  1. Добуток однакових множників. (степінь)
  2. Сума довжин усіх сторін фігури. (периметр)
  3. Як називається число, яке  стоїть під рискою дробу? (знаменник)
  4. Одиниця вимірювання кутів. (градус)
  5. Як називаються прямі, які не перетинаються? (паралельні)
  6. Скільки кілограмів містить 1 тона? (1000 кг)
  7. Число на одиницю менше 9. (8)
  8. Знак дії віднімання (мінус)
  9. Чому дорівнює сума кутів у трикутнику? (180º)
  10. Скільки нулів у запису числа 1 мільйон? (6)
  11. Дія обернена до дії віднімання (додавання)
  12. Відрізок, який з’єднує центр кола з точкою на колі (радіус)
  13. Інструмент для побудови кола (циркуль)

 

 

Восьмий раунд “Художники”

 Математики талановиті люди. Щоб бути математиком, потрібно мати неабиякі здібності в малюванні, щоб гарно зображати многогранники, тіла обертання, графіки функцій. З кожної команди запрошується по 1 учневі. Завдання: лівою рукою намалювати коло, а правою - трикутник. Максимальна кількість балів - 3.

 

Дев’ятий раунд “ Слова”

 У слові «алгебра» аж сім літер, веселих, відомих усім. На кожну літеру вам треба придумати математичний термін. Час на виконання – 1 хв. (Виграє команда, що придумає більше термінів, кожний термін — 1 бал.)

 

 

Десятий раунд «Знайдіть числа»

Потрібно виписати всі числа з тексту і знайти їх суму.

         

«НАША СІМЯ ЖИВЕ В СТОЛИЦІ. ПРІЗВИЩЕ ОДИНАК. БАТЬКО – СТОРОЖ, МАТИ ПРАЦЮЄ НА ТРИКОТАЖНІЙ ФАБРИЦІ , СЕСТРИ – В СТОЛОВІЙ, Я – УЧЕНЬ СТОЛЯРА. ЧАСТО ЗА СТОЛОМ ДІД РОЗПОВІДАЄ НАМ  ІСТОРІЮ УКРАЇНИ, ЗА НЕЗАЛЕЖНІСТЬ ЯКОЇ ВІН БОРОВСЯ В МОЛОДОСТІ.»

   (7+100+1+100+3+3+100+100+100+100+100=714)

 

 

Одинадцятий раунд “Так чи ні? ”

Які з приведених нижче висловлювань правильні, а які ні.

 

Команда 1

  1.               Для того щоб число ділилося на 2 досить щоб воно закінчувалося парною цифрою. (Ні)
  2.               Сума двох непарних чисел є число непарне. (Ні)
  3.               Периметр – це сума всіх сторін. (Так)
  4.               При діленні будь-якого числа на 0 – буде 0. (Ні)

 

 

Команда 2

 

  1. Добутком  двох чисел з різними знаками є число від’ємне. (Так)
  2.               Трикутник, у якого всі сторони рівні називається різностороннім. (Ні)
  3.               При перетині двох прямих утворюються суміжні кути. (Так)
  4.               Дві прямі на площині наз. паралельними, якщо вони не перетинаються. (Так)

Дванадцятий раунд “Дуель”

 

Командам по черзі задається запитання. Кожна правильна відповідь по 1 балу.

 

 Запитання :

  1.               Півень, стоячи на одній нозі, важить 5 кг. Скільки він буде важити, якщо стане на дві ноги?   5
  2.               Чому дорівнює “чортова дюжина”?     13
  3.               У лісі назбирали 5 склянок суниць. Суниці з 4 склянок переробили на варення. Скільки склянок залишилося?    5
  4.               Чому дорівнює 25?    32
  5.               Якщо на кут 40о дивитися в лупу з чотирикратним збільшенням, то який кут побачимо?  40о
  6.               Периметр квадрата 32. Яка площа цього квадрата?      64
  7.               Чому дорівнює добуток всіх цифр десяткової системи числення?   нулю
  8.               Возом їхали два батька і два сина. Скільки їх було?  троє
  9.               Хто трьома зубами сіно їсть?   вила
  10.          Суперник нолика?   хрестик
  11.          Півтори рибини коштує 1,5 грн. Скільки коштує 5 рибин?   5 грн
  12.          Скільки музикантів у квартеті?  4

 

 

 

ІІІ. Підведення підсумку двобою та присвоєння титулу «Кращий математик» переможцям Математичного боксу.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Запитання по темі “ Звичайні дроби”:

  1.                 Який дріб називається неправильним?
  2.                 Що більше: 1/2 чи 1/3 ?
  3.                 Правило додавання звичайних дробів з різними знаменниками.
  4.                 Який дріб не існує: 0/5 чи 5/0 ? Чому?
  5.                 Скільки цілих у дробі 9/2?

 

 

 

 

Запитання по темі “Кути”:

  1.                                                  Яка градусна міра розгорнутого кута?
  2.                 Які кути є рівними при перетині двох паралельних прямих січною?
  3.                 Чи може трикутник мати два тупих кути?
  4.                 Який кут утворюється при перетині двох перпендикулярних прямих?
  5.                 Як називається трикутник, у якого всі кути рівні?

 

 

 

 

 

Запитання по темі “Геометричні фігури”:

  1.                                                  Яка фігура має три кути і три сторони?
  2.                 Які є найпростіші геометричні фігури?
  3.                 Як називається трикутник, у якому дві сторони рівні?
  4.                 Що таке промінь?
  5.                 Основні властивості квадрата?

 

 

 

 

 

 

Запитання по темі “Рівняння”:

  1.                                                  Що таке рівняння?
  2.                 Як знайти невідомий множник?
  3.                 Як називається результат при відніманні?
  4.                 Скільки розв’язків у рівнянні 5х=0 і які?
  5.                 Як переносити вирази із однієї частини рівняння в іншу?

 

 

Звичайні дроби

 

Кути

 

 

Геометричні фігури

 

Рівняння

 

 

 

 

 

 

 

 


МАПРЯ

ЧОТКА

ТАСОВИ

ПЕЦІТРАЯ

ДАРОХ

РЕТАМІД

ЛЧИОС

РІКОНЬ

НАДІАМЕ

ЗОКДРІВІ


 

 

Гра “Математичний бокс”. 7 клас

 

Перший раунд “Розминка”

 Кожній команді задається однакова кількість запитань по 1 балу за кожну правильну відповідь. Запитання задаються кожному учневі із команди. Всього 7 запитань.

  Команда 1       Команда 2

 

 

 

 

Другий раунд “Тема”

 Команда  по черзі обирає тему, з циклу якої будуть задаватися  по 1 запитанню кожному учаснику команди. По 5 запитань в кожній темі.

 Правильна відповідь – 1 бал.

    Команда 1       Команда 2

 

 

 

 

Третій раунд “Сума чисел”

 Капітан вибирає будь-кого з команди, учасник отримує картки з набором чисел. Потрібно закреслити названі ведучим числа і порахувати суму тих, що залишилися. Правильна відповідь – 1 бал.

 


Команда 1

 

 1, -5, 2, 16, 3, -15, 4, 20, 25, -6.    

(сума чисел =  0)  

 

Закреслені числа 16, 4, 25

1-5+2+3-15+20-6 = 0

Команда 2

 

2, -4, 3, 17, 4, -10, 5, 21, 26, -16.

(сума чисел =  0)  

 

Закреслені числа 17, 5, 26

2-4+3+4-10+21-16= 0


 

 

 

 

Четвертий раунд “Капітани”

  Команда 1       Команда 2

 

 

 

 

 

П’ятий раунд “Анаграма ”

 Незнайко попереставляв літери у словах, вам треба відгадати, що це були за слова, які означають різні математичні терміни. За 1 хвилину треба відгадати як найбільше слів. За правильну відповідь 1 бал.

 

  Команда 1       Команда 2

 


МАПРЯ (пряма)

ЧОТКА (точка)

ТАСОВИ (висота)

ПЕЦІТРАЯ ( трапеція)

ДАРОХ (хорда)

РЕТАМІД (діаметр)

ЛЧИОС ( число)

РІНЬКО (корінь)

НАДІАМЕ (медіана)

ЗОКДРІВІ ( відрізок)


 

 

 

 

 

Шостий раунд “ Відгадування загадок ”

 

 Кожній команді задається по три загадки по черзі. Одна загадка – один бал.

  Команда 1       Команда 2

 

 


 

 

 


 

Сьомий раунд “Далі-далі…”

 Кожному учаснику ставиться запитання. Якщо учасник не знає відповіді, то говорить «Далі» і грає наступний учасник.

  Команда 1       Команда 2

 

 

 

 

 

Восьмий раунд “Художники”

 Завдання: лівою рукою намалювати коло, а правою - трикутник.

Максимальна кількість балів - 3.

  Команда 1       Команда 2

 

 

 

 

 

Дев’ятий раунд “ Слова”

 У слові «алгебра» аж сім літер, веселих, відомих усім. На кожну літеру вам треба придумати математичний термін. Час на виконання – 1 хв. (Виграє команда, що придумає більше термінів, кожний термін — 1 бал.)

  Команда 1       Команда 2

 

 

 

 

Десятий раунд «Знайдіть числа»

Потрібно виписати всі числа з тексту і знайти їх суму.

         

«НАША СІМЯ ЖИВЕ В СТОЛИЦІ. ПРІЗВИЩЕ ОДИНАК. БАТЬКО – СТОРОЖ, МАТИ ПРАЦЮЄ НА ТРИКОТАЖНІЙ ФАБРИЦІ , СЕСТРИ – В СТОЛОВІЙ, Я – УЧЕНЬ СТОЛЯРА. ЧАСТО ЗА СТОЛОМ ДІД РОЗПОВІДАЄ НАМ  ІСТОРІЮ УКРАЇНИ, ЗА НЕЗАЛЕЖНІСТЬ ЯКОЇ ВІН БОРОВСЯ В МОЛОДОСТІ.»

   (7+100+1+100+3+3+100+100+100+100+100=714)

 

  Команда 1       Команда 2

 

 

 

 

 

Одинадцятий раунд “Так чи ні? ”

  Команда 1       Команда 2

 

 

 

 

 Дванадцятий раунд “Дуель”

 

Командам по черзі задається запитання. Кожна правильна відповідь по 1 балу.

  Команда 1       Команда 2

 

 

 

 

Підведення підсумку двобою та присвоєння титулу «Кращий математик» переможцям Математичного боксу.

 

 

 

 

 

 

 

Фотоальбомы - Кіровоградський педагогічний університетФотоальбомы - Кіровоградський педагогічний університетФотоальбомы - Кіровоградський педагогічний університетФотоальбомы - Кіровоградський педагогічний університетФотоальбомы - Кіровоградський педагогічний університетФотоальбомы - Кіровоградський педагогічний університетФотоальбомы - Кіровоградський педагогічний університетФотоальбомы - Кіровоградський педагогічний університетФотоальбомы - Кіровоградський педагогічний університетФотоальбомы - Кіровоградський педагогічний університетФотоальбомы - Кіровоградський педагогічний університетФотоальбомы - Кіровоградський педагогічний університет

Фотоальбомы - Кіровоградський педагогічний університет

 


Дитячі математичні загадки 


Ми розумні,

ми кмітливі

Вигравати завжди в силі.

Кмітливі труднощі долають,

Вони завжди перемагають.

 

doc
Пов’язані теми
Математика, 7 клас, Сценарії
Додано
2 листопада
Переглядів
108
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку