Гра “Математичний бокс”. 7 клас
Мета: Повторити теоретичний матеріал з математики, виконувати різні види завдань, обчислювати, порівнювати, давати відповіді на запитання по темі, застосовувати набуті вміння та навички щодо вирішення проблеми, розвивати уміння аналізувати, пояснювати, логічно мислити, переходити на математичну мову, висловлювати свою думку, застосовувати досвід під час виконання практичних завдань, пов’язувати приклади із життєвими ситуаціями, виховувати уважність, активність, організованість, колективність, зацікавленість.
Хід проведення заходу
І. Організаційний момент
Шановні учні! Багато важливих питань математики, зокрема й теоретичних, навіть входили в науку в формі цікавих задач, ігор та головоломок. Тож сьогодні ми з вами через гру будемо пізнавати цей цікавий світ, а знаряддями нашої гри будуть розум, кмітливість, увага.
Правила гри:
Проводиться бій за титул чемпіонів серед учнів 7 класу. Дві команди беруть участь у змаганнях у складі чоловік.
Журі: .
Гра складається з 12 раундів.
ІІ. Конкурсна частина та привітання.
Представлення команд та їх капітанів.
Команда 1
Капітан. Команда « » до змагання готова! Наш девіз:
Ми розумні, ми кмітливі
Вигравати завжди в силі.
Команда 2
Капітан. Команда « » до змагання готова! Наш девіз:
Кмітливі труднощі долають,
Вони завжди перемагають.
Перший раунд “Розминка”
Кожній команді задається однакова кількість запитань по 1 балу за кожну правильну відповідь. Запитання задаються кожному учневі із команди. Всього 7 запитань.
Запитання І команді
Запитання ІІ команді :
Другий раунд “Тема”
Команда по черзі обирає тему, з циклу якої будуть задаватися по 1 запитанню кожному учаснику команди. По 5 запитань в кожній темі.
Правильна відповідь – 1 бал.
Теми на вибір:
Запитання по темі “ Звичайні дроби”:
Запитання по темі “Кути”:
Запитання по темі “Геометричні фігури”:
Запитання по темі “Рівняння”:
Третій раунд “Сума чисел”
Капітан вибирає будь-кого з команди, учасник отримує картки з набором чисел. Потрібно закреслити названі ведучим числа і порахувати суму тих, що залишилися. Правильна відповідь – 1 бал.
Команда 1
1, -5, 2, 16, 3, -15, 4, 20, 25, -6.
(сума чисел = 0)
Закреслені числа 16, 4, 25
1-5+2+3-15+20-6 = 0
Команда 2
2, -4, 3, 17, 4, -10, 5, 21, 26, -16.
(сума чисел = 0)
Закреслені числа 17, 5, 26
2-4+3+4-10+21-16= 0
Четвертий раунд “Капітани”
Я даю вам підказки, а ви повинні вгадати, про що йде мова. Починаємо.
Команда 1
1) За це знижують оцінки.
2) Відмінники їх роблять рідко.
3) На них вчаться. (Помилки)
Команда 2
1) Запам’ятати їх всі неможливо.
2) За ними обчислюють.
3) Їх багато у довідниках. (Формули)
Команда 1
1) Їх формулюють математики.
2) Є про трикутники, є про кути.
3) Їх треба доводити. (Теореми)
Команда 2
1) Звичайно буває в центрі населенного пункту.
2) Вимірюється в квадратних одиницях.
3) В прямокутнику – добуток довжини на ширину. (Площа)
П’ятий раунд “Анаграма”
Незнайко попереставляв літери у словах, вам треба відгадати, що це були за слова, які означають різні математичні терміни. За 1 хвилину треба відгадати як найбільше слів. За правильну відповідь 1 бал.
МАПРЯ (пряма)
ЧОТКА (точка)
ТАСОВИ (висота)
ПЕЦІТРАЯ (трапеція)
ДАРОХ (хорда)
РЕТАМІД (діаметр)
ЛЧИОС (число)
РІКОНЬ (корінь)
НАДІАМЕ (медіана)
ЗОКДРІВІ (відрізок)
Шостий раунд “ Відгадування загадок ”
Кожній команді задається по три загадки по черзі. Одна загадка – один бал.
Команда 1
1. Летіла птаха на морозі,
Над хатами січневим днем,
Згубила літеру в дорозі
І стала цифрою з нулем.
Що це таке?
(Сорока; 40)
Команда 2
1. Ці числа є великі,
А є малюки.
Проте з них кожне має
Лише два дільники.
(Прості числа)
Команда 1
2. Десять солдат шикувалися в ряд,
Десять солдат йшли на парад.
Дев’ять десятих було носатих,
А скільки ж було курносих солдат? (1)
Команда 2
2. У двох матерів по п’ять синів і всі на одне ім’я. Про що йде мова?
(Пальці рук)
Сьомий раунд “Далі-далі…”
Кожному учаснику ставиться запитання. Якщо учасник не знає відповіді, то говорить «Далі» і грає наступний учасник.
Запитання 1-й команді :
Запитання 2-й команді :
Восьмий раунд “Художники”
Математики талановиті люди. Щоб бути математиком, потрібно мати неабиякі здібності в малюванні, щоб гарно зображати многогранники, тіла обертання, графіки функцій. З кожної команди запрошується по 1 учневі. Завдання: лівою рукою намалювати коло, а правою - трикутник. Максимальна кількість балів - 3.
Дев’ятий раунд “ Слова”
У слові «алгебра» аж сім літер, веселих, відомих усім. На кожну літеру вам треба придумати математичний термін. Час на виконання – 1 хв. (Виграє команда, що придумає більше термінів, кожний термін — 1 бал.)
Десятий раунд «Знайдіть числа»
Потрібно виписати всі числа з тексту і знайти їх суму.
«НАША СІМЯ ЖИВЕ В СТОЛИЦІ. ПРІЗВИЩЕ ОДИНАК. БАТЬКО – СТОРОЖ, МАТИ ПРАЦЮЄ НА ТРИКОТАЖНІЙ ФАБРИЦІ , СЕСТРИ – В СТОЛОВІЙ, Я – УЧЕНЬ СТОЛЯРА. ЧАСТО ЗА СТОЛОМ ДІД РОЗПОВІДАЄ НАМ ІСТОРІЮ УКРАЇНИ, ЗА НЕЗАЛЕЖНІСТЬ ЯКОЇ ВІН БОРОВСЯ В МОЛОДОСТІ.»
(7+100+1+100+3+3+100+100+100+100+100=714)
Одинадцятий раунд “Так чи ні? ”
Які з приведених нижче висловлювань правильні, а які ні.
Команда 1
Команда 2
Дванадцятий раунд “Дуель”
Командам по черзі задається запитання. Кожна правильна відповідь по 1 балу.
Запитання :
ІІІ. Підведення підсумку двобою та присвоєння титулу «Кращий математик» переможцям Математичного боксу.
Запитання по темі “ Звичайні дроби”:
Запитання по темі “Кути”:
Запитання по темі “Геометричні фігури”:
Запитання по темі “Рівняння”:
Звичайні дроби
Кути
Геометричні фігури
Рівняння
МАПРЯ
ЧОТКА
ТАСОВИ
ПЕЦІТРАЯ
ДАРОХ
РЕТАМІД
ЛЧИОС
РІКОНЬ
НАДІАМЕ
ЗОКДРІВІ
Гра “Математичний бокс”. 7 клас
Перший раунд “Розминка”
Кожній команді задається однакова кількість запитань по 1 балу за кожну правильну відповідь. Запитання задаються кожному учневі із команди. Всього 7 запитань.
Команда 1 Команда 2
Другий раунд “Тема”
Команда по черзі обирає тему, з циклу якої будуть задаватися по 1 запитанню кожному учаснику команди. По 5 запитань в кожній темі.
Правильна відповідь – 1 бал.
Команда 1 Команда 2
Третій раунд “Сума чисел”
Капітан вибирає будь-кого з команди, учасник отримує картки з набором чисел. Потрібно закреслити названі ведучим числа і порахувати суму тих, що залишилися. Правильна відповідь – 1 бал.
Команда 1
1, -5, 2, 16, 3, -15, 4, 20, 25, -6.
(сума чисел = 0)
Закреслені числа 16, 4, 25
1-5+2+3-15+20-6 = 0
Команда 2
2, -4, 3, 17, 4, -10, 5, 21, 26, -16.
(сума чисел = 0)
Закреслені числа 17, 5, 26
2-4+3+4-10+21-16= 0
Четвертий раунд “Капітани”
Команда 1 Команда 2
П’ятий раунд “Анаграма ”
Незнайко попереставляв літери у словах, вам треба відгадати, що це були за слова, які означають різні математичні терміни. За 1 хвилину треба відгадати як найбільше слів. За правильну відповідь 1 бал.
Команда 1 Команда 2
МАПРЯ (пряма)
ЧОТКА (точка)
ТАСОВИ (висота)
ПЕЦІТРАЯ ( трапеція)
ДАРОХ (хорда)
РЕТАМІД (діаметр)
ЛЧИОС ( число)
РІНЬКО (корінь)
НАДІАМЕ (медіана)
ЗОКДРІВІ ( відрізок)
Шостий раунд “ Відгадування загадок ”
Кожній команді задається по три загадки по черзі. Одна загадка – один бал.
Команда 1 Команда 2
Сьомий раунд “Далі-далі…”
Кожному учаснику ставиться запитання. Якщо учасник не знає відповіді, то говорить «Далі» і грає наступний учасник.
Команда 1 Команда 2
Восьмий раунд “Художники”
Завдання: лівою рукою намалювати коло, а правою - трикутник.
Максимальна кількість балів - 3.
Команда 1 Команда 2
Дев’ятий раунд “ Слова”
У слові «алгебра» аж сім літер, веселих, відомих усім. На кожну літеру вам треба придумати математичний термін. Час на виконання – 1 хв. (Виграє команда, що придумає більше термінів, кожний термін — 1 бал.)
Команда 1 Команда 2
Десятий раунд «Знайдіть числа»
Потрібно виписати всі числа з тексту і знайти їх суму.
«НАША СІМЯ ЖИВЕ В СТОЛИЦІ. ПРІЗВИЩЕ ОДИНАК. БАТЬКО – СТОРОЖ, МАТИ ПРАЦЮЄ НА ТРИКОТАЖНІЙ ФАБРИЦІ , СЕСТРИ – В СТОЛОВІЙ, Я – УЧЕНЬ СТОЛЯРА. ЧАСТО ЗА СТОЛОМ ДІД РОЗПОВІДАЄ НАМ ІСТОРІЮ УКРАЇНИ, ЗА НЕЗАЛЕЖНІСТЬ ЯКОЇ ВІН БОРОВСЯ В МОЛОДОСТІ.»
(7+100+1+100+3+3+100+100+100+100+100=714)
Команда 1 Команда 2
Одинадцятий раунд “Так чи ні? ”
Команда 1 Команда 2
Дванадцятий раунд “Дуель”
Командам по черзі задається запитання. Кожна правильна відповідь по 1 балу.
Команда 1 Команда 2
Підведення підсумку двобою та присвоєння титулу «Кращий математик» переможцям Математичного боксу.
Ми розумні,
ми кмітливі
Вигравати завжди в силі.
Кмітливі труднощі долають,
Вони завжди перемагають.