Спеціалізована школа № 7 ім. М. Т. Рильського
Солом’янського району м. Києва
Математична гра:
« Грай – не програвай!»
Виховний захід, проведений в декаду математики
з учнями 6 класу
вчитель вищої категорії
вчитель - методист
Тема заходу: Математична гра: «Грай – не програвай!».
Мета заходу:
Вчити дітей працювати, активно спілкуватися в групі, висловлювати свою думку, аргументувати, мислити логічно.
Розвивати пізнавальну діяльність, спритність, кмітливість.
Виховувати інтерес до математики. Застосовувати активні форми навчання.
Обладнання:
Презентація Microsoft PowerPoint, обладнані столи для роботи в групі: папір, олівці, табличка з назвою команди.
Хід заходу:
(Розмова про початок гри починається ще до початку уроку: при вході в кабінет відбувається жеребкування. Кожна дитина витягує із мішечка аркуш кольорового паперу і сідає за відповідний ігровий стіл. Таким чином діти об’єднуються в 4 – 5 груп і визначаються помічники – лічильна група: 1 – 2 учні, що рахують протягом гри бали кожної команди)
|
Вчитель повідомляє назву гри і правила гри та спілкування в групі. Протягом гри команди по черзі мають відкрити квадратики - ячейки різного кольору. За правильний вибір кольору отримують додатково 1 бал.
|
|
Перше коло гри: бліц – задачі (червоний колір, 1 бал). Друге коло гри: віршовані задачі (жовтий колір, 1 бал). Третє коло гри: відгадування відповіді за допомогою трьох підказок (зелений колір, 4 або 3, 2, 1 бал). Четверте коло гри: задачі – поміркуй (синій колір, 4 бали). Сюрприз: музичні анімаційні паузи. |
|
Завдання командам: 1.Придумати назву команди, записати її на табличці свого ігрового стола. 2.Обрати капітана. 3.Розподілити відповідальних за запам’ятовування кольору квадратиків – ячєєк.
Ячейки відкриваються: Запам’ятовуйте! |
|
|
|
|
|
СЮРПРИЗ
|
|
|
|
|
|
Команди по черзі називають номери ячєєк: спочатку червоного кольору (бліц – задачі), потім – жовтого (віршовані задачі). Між кожним колом задач відкриваються ячейки – фіолетові (музичні паузи – сюрпризи). За правильно вгаданий колір ячейки – 1 бал, за правильну відповідь – 1 бал. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Відповіді: Ячейка 5: ГОДИННИК. Ячейка 7: ЦИРКУЛЬ. Ячейка 16: ТРИКУТНИК. Ячейка 19: КВАДРАТ. Ячейка 23: КРУГ. |
|
Розв’язання. 1). Одночасно починаємо вимірювати 7 хвилин і два рази по 4 хвилини. 2). Через 7 хвилин перевертаємо пісчаний годинник на 7 хвилин, який через 1 хвилину (4 + 4 = 8) перевертаємо ще раз: піску в ньому якраз на 1 хвилину. 8 + 1 = 9. Корабель вільний! |
|
|
|
Розв’язання.
Леопольд почне з будь – якої крайньої норки. Мишка матиме можливість перебігати тільки в одному напрямі. Якщо мишка не в першій норці, то вона перебігатиме з другої в третю і так далі. Кіт засовуючи лапу послідовно в кожну наступну норку, гарантовано піймає її. |
|
|
|
Розв’язання.
Дуже просто: нехай по одній рукавичці одягнуть два маляра, у яких руки забруднені однією фарбою: і чотири маляра можуть привітатися рукостисканням, не забруднивши руки іншою фарбою. |
|
|
|
Розв’язання. Чотири пігулки, не можливо розрізнити,
але їх можна поламати навпіл:
|
|
Розв’язання. Дві кульки одного кольору відкласти (наприклад, фіолетові). На одну шальку терезів покласти 1 червону і 2 зелені кульки. На другу – 1 жовту і 2 сині. Якщо терези в рівновазі, то фальшиві фіолетові. На важчій шальці лежать фальшиві кульки. Наприклад, це перша: якщо вага відрізняється на 1 грам, то фальшиві червоні кульки, якщо на – 2, то – зелені. |
Після проходження всіх кіл, дітей очікує ще один сюрприз: перегляд фрагменту журналу «Єралаш»: Теорема Піфагора.
Лічильна група підводить підрахунки. Вчитель оголошує результати гри:
команда, яка посіла перше місце отримує оцінку – 12, друге місце – 11, третє – 10, четверте – 9.
№ |
Зміст завдання |
1 |
|
2 |
|
3 |
|
4 |
|
5 |
|
6 |
6 |
7 |
|
8 |
|
9 |
|
10 |
|
11 |
|
12 |
|
13 |
13 |
14 |
14 |
15 |
|
16 |
|
17 |
17 |
18 |
18 |
19 |
19 |
20 |
20 |
21 |
|
22 |
22 |
23 |
23 |
24 |
24 |
25 |
25 |
26 |
26 |
27 |
27 |
28 |
28 |
29 |
|
30 |
30 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
15 |
16 |
17 |
18 |
19 |
20 |
21 |
22 |
23 |
24 |
25 |
А |
В |
Г |
Г |
Г |
Б |
Б |
Д |
Д |
Г |
Г |
А |
В |
Д |
Г |
Г |
Г |
Б |
В |
Д |
А |
В |
Б |
В |
Г |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
15 |
16 |
17 |
18 |
19 |
20 |
21 |
22 |
23 |
24 |
25 |
А |
В |
Г |
Г |
Г |
Б |
Б |
Д |
Д |
Г |
Г |
А |
В |
Д |
Г |
Г |
Г |
Б |
В |
Д |
А |
В |
Б |
В |
Г |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
15 |
16 |
17 |
18 |
19 |
20 |
21 |
22 |
23 |
24 |
25 |
А |
В |
Г |
Г |
Г |
Б |
Б |
Д |
Д |
Г |
Г |
А |
В |
Д |
Г |
Г |
Г |
Б |
В |
Д |
А |
В |
Б |
В |
Г |
Учасник |
Кількість набраних балів |
|
|
|
Місце |
Учасник |
Тріщук Ірина |
|
|
|
|
|
|
Тріщук Юлія |
|
|
|
|
|
|
Сондей Світлана |
|
|
|
|
|
|
Федорук Роман |
|
|
|
|
|
|
Голуб Дмитро |
|
|
|
|
|
|
Кулініч Павло |
|
|
|
|
|
|
Пасічник Володимир |
|
|
|
|
|
|
Фенюк Владислав |
|
|
|
|
|
|
Сидорук Богдан |
|
|
|
|
|
|
Щур Данило |
|
|
|
|
|
|
Кравець Андрій |
|
|
|
|
|
|
Тріщук Ірина _______
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
15 |
16 |
17 |
18 |
19 |
20 |
21 |
22 |
23 |
24 |
25 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Тріщук Юлія _______
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
15 |
16 |
17 |
18 |
19 |
20 |
21 |
22 |
23 |
24 |
25 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Федорук Роман _______
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
15 |
16 |
17 |
18 |
19 |
20 |
21 |
22 |
23 |
24 |
25 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Сондей Світлана _______
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
15 |
16 |
17 |
18 |
19 |
20 |
21 |
22 |
23 |
24 |
25 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Кулініч Павло _______
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
15 |
16 |
17 |
18 |
19 |
20 |
21 |
22 |
23 |
24 |
25 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Щур Данило _______
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
15 |
16 |
17 |
18 |
19 |
20 |
21 |
22 |
23 |
24 |
25 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Сидорук Богдан _______
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
15 |
16 |
17 |
18 |
19 |
20 |
21 |
22 |
23 |
24 |
25 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Фенюк Владислав _______
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
15 |
16 |
17 |
18 |
19 |
20 |
21 |
22 |
23 |
24 |
25 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Голуб Дмитро _______
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
15 |
16 |
17 |
18 |
19 |
20 |
21 |
22 |
23 |
24 |
25 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Пасічник Володимир _______
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
15 |
16 |
17 |
18 |
19 |
20 |
21 |
22 |
23 |
24 |
25 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Кравець Андрій _______
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
15 |
16 |
17 |
18 |
19 |
20 |
21 |
22 |
23 |
24 |
25 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
№ |
Зміст завдання |
1 |
|
2 |
|
3 |
|
4 |
|
5 |
|
6 |
6 |
7 |
|
8 |
|
9 |
|
10 |
|
11 |
|
12 |
|
13 |
13 |
14 |
14 |
15 |
|
16 |
|
17 |
17 |
18 |
18 |
19 |
19 |
20 |
20 |
21 |
|
22 |
22 |
23 |
23 |
24 |
24 |
25 |
25 |
26 |
26 |
27 |
27 |
28 |
28 |
29 |
|
30 |
30 |
Чотирикутники
№ |
Зміст завдання |
1 |
|
2 |
|
3 |
|
4 |
|
5 |
|
6 |
6 |
7 |
|
8 |
|
9 |
|
10 |
|
11 |
|
12 |
|
13 |
13 |
14 |
14 |
15 |
|
16 |
|
17 |
17 |
18 |
18 |
19 |
19 |
20 |
20 |
21 |
|
22 |
22 |
23 |
23 |
24 |
24 |
25 |
25 |
26 |
26 |
27 |
27 |
28 |
28 |
29 |
|
30 |
30 |
№ |
Зміст завдання |
1 |
|
2 |
|
3 |
|
4 |
|
5 |
|
6 |
6 |
7 |
|
8 |
|
9 |
|
10 |
|
11 |
|
12 |
|
13 |
13 |
14 |
14 |
15 |
|
16 |
|
17 |
17 |
18 |
18 |
19 |
19 |
20 |
20 |
21 |
|
22 |
22 |
23 |
23 |
24 |
24 |
25 |
25 |
26 |
26 |
27 |
27 |
28 |
28 |
29 |
|
30 |
30 |
Чотирикутники