Засвоєння таблиці множення числа 8. Розв’язування задач

Про матеріал
Конспект уроку з математики. На тему. Засвоєння таблиці множення числа 8. Розв’язування задач
Перегляд файлу

Урок 107

Засвоєння таблиці множення числа 8. Розв’язування задач

Мета: закріпити знання табличних випадків множення і ділення; вдосконалювати вміння розв’язувати задачі, навички усних обчислень; розвивати логічне мислення, увагу; виховувати акуратність.

Хід уроку

I. Організаційний момент

II. Актуалізація опорних знань

1. Перевірка домашнього завдання (с. 131–132, завдання 880; 881)

Завдання 880

— Скільки кілограмів борошна залишилося в їдальні?

Завдання 881

1) Чи є серед відповідей однакові? Прочитайте одноцифрові відповіді; двоцифрові відповіді.

2) Прочитайте вирази та їх значення.

4. Математичний диктант

Добуток чисел 7 і 5 зменшити на 15. (7*5-15=20)

Різницю чисел 50 і 8 зменшити у 7 разів. (50-8:7=6)

Суму чисел 56 і 7 зменшити у 7 разів. ((56+7):7=9)

Частку чисел 35 і 7 збільшити на 95. (35:7+95=7+95=102)

5. Хвилинка каліграфії (7)

III. Повідомлення теми і мети уроку

— Сьогодні на уроці ми повторимо вивчені таблиці множення і ділення.

IV. Повторення вивченогоматеріалу

1. Робота за підручником (с. 132–133)

Завдання 882. Усне виконання завдання. Робота в парах

8 • 9 = 72      

72 – 32 = 40

40 : 5 = 8 

 49 : 7 = 7    

7 + 17 = 24

24 : 4 = 6 

21 + 42 = 63

63 : 7 = 9

9 + 9 = 18

8 • 8 = 64       

64 + 16 = 80

80 - 24 = 56

Завдання 883. Коментоване розв’язування завдання

Учні пригадують, як знайти ділене, множник, зменшуване. По черзі пояснюють завдання, працюючи у зошитах.

Завдання 883. Встав пропущені числа.

18 : 3 = 6

6 • 5 = 30 

20 : 5 = 4

49 – 7 = 42

14 : 7 = 2

8 • 6 = 48 

Щоб знайти невідоме ділене, треба частку помножити на дільник.

6 • 3 = 18

4 • 5 = 20

2 • 7 = 14

Щоб знайти невідомий множник, треба добуток поділити на відомий множник.

30 : 5 = 6

 

48 : 6 = 8

Щоб знайти невідоме зменшуване, треба до різниці додати від’ємник.

42 + 7 = 49

Завдання 884. Фронтальне вивчення змісту задачі

Під час відтворення змісту учні на дошці зображують умову задачі.

Після цього учні працюють самостійно, один учень — за закритою дошкою.

 У 7 ящиків розклали порівну 42 кг слив. А яблук у ящику - 12 кг. У скільки разів менша маса слив у ящику, ніж яблук?

Розв'язання:          12 : (42 : 7)   

1) 42 : 7 = 6 (кг) – слив в одному ящику.

2) 12 : 6 = 2 (р.) – у стільки разів менша маса слив у ящику, ніж яблук.

Відповідь: у 2 рази.

Завдання 885. Коментоване розв’язування кругових прикладів 

Учитель звертає увагу на те, яким чином виконуються обчислення. 

Кругові приклади.

7 • 3 + 9 = 30

З0 - (19 + 7) = 4

4 • 7 - 14 = 14

14 : 2 • 7 = 49

49 – 8 • 5 = 9

9 : 3 + 4 = 7

2. Фізкультхвилинка 

V. Узагальнення й систематизація знань 

1. Робота над задачами 

Завдання 886. Усне виконання завдання 

Учні називають, скільки на малюнку многокутників. Називають кожну фігуру, що не є многокутником. 

Скільки на малюнку многокутників? Назви кожну фігуру, що не є многокутником.

http://8next.com/uploads/fotos/gdz2/2m_b_2012/2m_b_u2012_886.png

Чотири многокутники.
 

Не є многокутниками: відрізок, коло, круг, точка

Завдання 887 

Після колективного ознайомлення зі змістом задачі учні складають план розв’язання. 

1) Скільки хлопчиків у шкільному хорі? 

2) Скільки всього дітей у хорі? 

Сильніші учні, скориставшись планом, самостійно записують розв’язання у зошити. 

Решта учнів разом з учителем розглядають план розв’язання і визнача- ють дії. 

Після цього учні замінюють число 3 числом 2. (Чи зміниться план розв’я- зання задачі?) 

У шкільному хорі 24 дівчинки, а хлопчиків - у 3 рази менше. Скільки всього дітей у хорі?

Розв'язання:          24 + (24 : 3)   

1) 24 : 3 = 8 (д.) – серед дітей стільки хлопчиків.

2) 24 + 8 = 32 (д.) – дітей у хорі.

Відповідь: 32 дитини.

Заміни число 3 числом 2. Чи зміниться план розв'язування задачі?

Розв'язання:          24 + (24 : 2)   

1) 24 : 2 = 12 (д.) – серед дітей стільки хлопчиків.

2) 24 + 12 = 36 (д.) – дітей у хорі.

Відповідь: 36 дитини.

Ні, план розв'язування задачі не зміниться.

 

Завдання 888 

Учні знаходять значення виразу зі змінною. 

Знайди значення виразу а : 8 + 15, якщо а = 40, а = 64, а = 72.

Якщо а = 40, тоді а : 8 + 15=40 : 8 + 15 = 5 + 15 = 20

Якщо а = 64, тоді а : 8 + 15=64 : 8 + 15 = 8 + 15 = 23

Якщо а = 72, тоді а : 8 + 15=72 : 8 + 15 = 9 + 15 = 24

 

2. Офтальмологічна пауза 

3. Розв’язування логічних задач 

1) Завдання 889*. 

Від рулону тканини завдовжки 56 м відрізають по 7 м. Скільки розрізів треба зробити, щоб поділити на рівні шматки всю тканину? (7 розрізів) 

VІ. Підбиття підсумків. Рефлексія 

VII. Домашнє завдання 

С. 133, завдання 890; 891.

Завдання 890°. До годівниці прилетіло 12 горобців, а синичок - у 3 рази менше. Скільки всього пташок прилетіло до годівниці?

Розв'язання:           12 : 3 + 12 

1) 12 : 3 = 4 (пт.) – серед пташок стільки синичок.

2) 4 + 12 = 16 (пт.) – пташок прилетіло.

Відповідь: 16 пташок.

Завдання 891°.

(80 - 38) : 7 = 6

(26 + 28) :  6 = 9

(100 - 93) • 8 = 56

40 – 16 : 4 = 36

49 : 7 + 36 : 4 = 16

8 • 9  – 8 • 6 = 24

(80 - 38) : 7 = 42 : 7 = 6

(26 + 28) :  6 = 54 : 6 = 9 

(100 - 93) • 8 = 7 • 8 = 56

40 – 16 : 4 = 40 – 4 = 36

49 : 7 + 36 : 4 = 7 + 9 = 16

8 • 9  – 8 • 6 = 72 – 48 = 24

 

docx
Пов’язані теми
Математика, Розробки уроків
Додано
18 квітня 2019
Переглядів
1649
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку