Гра-тренінг Камертон

Про матеріал
Мета тренінгу розширювати знання педагогів щодо професійної майстерності сучасного педагога; розвивати творчу уяву та комунікативні можливості,викликати бажання дискутувати, спонукати до творчості в практичній роботі з дітьми; розвивати вміння самоаналізувати й долати психологічні бар'єри, що заважають повноцінному самовираженню, з допомогою активної ігрової взаємодії вдосконалювати комунікативні навички.
Перегляд файлу

Гра-тренінг Камертон

 

         Дітям подобаються вихователі-оптимісти, цей оптимізм – саме той

 камертон, те невловиме, що не вкладається в жодні плани і конспекти, але

 сприяє встановленню душевних зв’язків у стосунках “Вихователь –діти”.

 (Р.Буре., Я.Островська).

 

Камертон (нім. Kammerton) — прилад, що є еталоном висоти і певного звуку, який застосовується для настроювання музичних інструментів та при співі. Найпоширеніший камертон — це U-подібний вібратор-ідіофон зі стабільним строєм та частотою коливань, що дорівнює 440 Гц (ля 1-ї октави).

Мета: розширювати знання педагогів щодо професійної майстерності сучасного педагога; розвивати творчу уяву та комунікативні можливості,викликати бажання дискутувати, спонукати до творчості в практичній

 роботі з дітьми; розвивати вміння самоаналізувати й долати психологічні бар'єри, що заважають повноцінному самовираженню, з допомогою активної ігрової взаємодії вдосконалювати комунікативні навички.

Завдання

1.    Розвивати інтерес до себе, формувати первинні навички самоаналізу.

 

2.   Розвивати форми і навички особистісного спілкування в групі, способи взаєморозуміння.

 

3.   Формувати вміння говорити й думати.

 

Методичні прийоми: ігрові вправи, міні-диспути, робота в мікрогрупах, метод  узагальнення  ідей.

 

ХІД ЗАХОДУ

План

 І. Вступ.

 ІІ. Правила тренінгу.

 ІІІ. Дискусія.

 ІV. Підсумок.

І. Зараз освітні процеси в Україні відзначаються неординарністю пошуків нових підходів до навчання і виховання дітей. Технологічна майстерність педагога, наявний професійний рівень є основними чинниками в сучасних умовах.

 Вирішальними факторами успіху стають:

 Інтелектуальний компонент – це про інформованість про технології  здійснення певного виду діяльності, розуміння їх особливостей.

 Дієво-практичний компонент – це володіння набором дидактичних методів,  прийомів та організаційних форм, надбання власної педагогічної техніки.

 Емоційно-особистісний компонент – способи пристосування своїх професійних можливостей до вихованців. Врахування їх індивідуальних запитів.

 Важлива роль також належить самореалізації особистості педагога як людини, творця, громадянина.

ІІ.  Складання правил тренінгу:

 активність учасників;

 

 говорити по черзі, а не водночас;

 

 критикувати ідею, а не особу, що її висловила;

 

 не перебивати того, хто говорить;

 пропонувати власні варіанти.

1.  Вправа «Релаксація»

Сісти зручно, розслабитися.

1.    Вдихнути глибше, зафіксувати вдих і видихнути (3 рази).

2.   Стиснути руки в кулаки і розслабити (з кожним разом сильніше — З рази).

3.   Розтиснути пальці, напружуючи їх, опустити руки вниз, струснути (не на сусіда).

4.   Усміхнутися якомога ширше.

5.   Повітряний поцілунок управо, уліво, обома руками.

2. Вправа «Знайомство»

Обладнання та матеріали: картки для оформлення візиток, шпильки, ручки, олівці.

Оформлення візитки із тренінговим ім'ям

Учасники мають право взяти собі будь-яке ім'я: своє справжнє, ігрове, ім'я друга або знайомого, літературного героя.

Надається повна свобода вибору. Тренінгове ім'я повинно бути написано розбірливо, великими літерами. Ці візитки кріпляться шпилькою на груди так, щоб усі могли прочитати.

Надалі упродовж занять усі будуть звертатися один до одного за цими іменами.

За п'ять хвилин вибрати ім'я, оформити візитку й підготуватися до взаємного представлення. Основне завдання — підкреслити свою індивідуальність. Слід розповісти про себе так, щоб учасники відразу запам'ятали. Для цього всі сідають поруч, утворюючи велике коло.

По черзі називають себе, пояснюють, чому взяли саме це ім'я на час тренінгу. При цьому необхідно підкреслити св,ої особливості (звички, якості, уміння, прихильності тощо), які відрізняють вас від оточуючих, є стрижнем вашої індивідуальності.

Після закінчення представлень учасники згадують особливості один одного. Для цього кожний учасник по черзі називає індивідуальність учасника, який сидить, наприклад, ліворуч від нього, і т. д., поки кожний не зробить спроби згадати те, про що говорив під час знайомства учасник, який сидить ліворуч. Якшо хтось утруднюється це зробити, нехай йому допоможе будь-який бажаючий.

Вправа повинна налаштувати учасників на серйозне ставлення до справи.

Навіть найпростіше вітання та знайомство можуть дати багато чого для розуміння людини.

Потрібно вчитися запам'ятовувати отриману інформацію, виявляючи увагу не тільки до зовнішності індивіда, але й до змісту його слів. Основний принцип, що допомагає зрозуміти себе й інших,— це увага до людини.

3. Вправа «Нетрадиційне вітання»

Ведучий. Людина живе у світі стереотипів. І це зовсім непогано! Вони допомагають їй заощаджувати енергію для творчості й роздумів про сенс життя.

Але вони й заважають, збіднюючи наше життя та стосунки з близькими людьми. Наприклад, як ви привітаєте один одного при зустрічі? Хто готовий розповісти й показати традиційні способи, прийоми, манеру вітання?

Що ви при цьому відчуваєте? Напевно, не дуже багато емоцій, тому що ця справа звична — ви завжди так вітаєтеся. Тепер давайте спробуємо відчути нові емоції, а заразом і освоїти нетрадиційні вітання. Які? Ви можете самі придумати їх і показати всім. Хто хоче це зробити? Прошу. Для початку пропоную кілька варіантів вітання: 1)   долонями, але тільки тильною стороною;    ,

2)   стопами ніг (внутрішньою частиною, тільки дуже легко, щоб не було боляче);

3)   коліньми (внутрішньою частиною коліна лівої ноги злегка торкнутися коліна правої ноги партнера);

4)   плечима (праве плече легенько торкається лівого плеча партнера, а потім навпаки);

5)   чолами (але дуже обережно, щоб не ушкодити ні власної голови, ні тим

більше голови партнера).

Назвіть ваші варіанти. Ми готові їх спробувати.

(Варто встановити контакти з усіма учасниками в той або інший спосіб. Учасники діляться один з одним і з усією групою своїми відчуттями.)

4. Вправа «Організаційно-психологічний момент - камертон уроку»

А зараз, так як ми всі вчителі спробуємо навести  приклади «як би я почав свій урок?»(початок уроку, вітання та налаштування учнів на роботу)

Після закінчення вправи відбувається обмін думками.

ІІІ. Дискусія.

 (1)* Істина народжується в суперечці. Я висловлюю думку, а ви спробуйте

 її обґрунтувати, використовуючи гру “Мікрофон”.

Основними  факторами, які впливають на рівень виховання школярів – це є, насамперед, виховання дитини в сімї, середовище в якому дитина перебуває більше часу

Обговорення

Діяльність творчого педагога – це власна ініціатива чи дія за наказом?

 Як ви вважаєте?

 Педагог-творець-ерудит, він бачить не лише сьогоднішній, а й завтрашній

 день. Так це чи ні?

 Я стверджую, що показником результативності педагога є заняття. Як ви

 вважаєте?

 Відкрите заняття – це творчість, чи вистава? Ваша думка.

 

12. Вправа «Кошик для сміття»

Обладнання та матеріали: аркуші паперу, ручки, кошик для сміття.

 

Ведучий. Навіщо людині кошик для сміття? Навіщо необхідно звільнятися від сміття? Уявіть життя без кошика для сміття. Так само є багато чинників або факторів, які негативно впливають на школярів

Запишіть на аркушах чинник чи фактор, якого ви  хочете позбутися.

Зачитайте

Зімніть аркуші в грудочку, викиньте у кошик.

13. Релаксація

Ведучий (під спокійну музику). Уявіть себе насінням дерева, що дозріває й наприкінці літа падає на землю. Воно поступово йде усе далі в грунт і, нарешті, знаходить своє місце під цією незвичайною ковдрою. Ще тепло, гріє сонце. Але от небо починає супитися, все частіше йдуть дощі... наступає осінь із пронизливими вітрами.

Опадає останнє листя з дерев... Без них дерева стоять сірі, голі — вони сплять. Так само спокійно спить насіння в ґрунті. Землю сковує мороз, падає сніг, стелиться хурделиця, а насіння продовжує спати, йому тепло. Іде час...

Наближається весна. Сонечко пригріває усе сильніше й сильніше. Тане сніг, дзюрчать струмки. Вода просочує землю й будить насіння від довгого сну. Спочатку з'являється корінець, потім паросток, що повільно рухається й тягнеться до поверхні землі.

 

Проходить ще час... І от уже стоїть деревце — росте, міцніє. Його віти-руки тягнуться до світла, до сонця. Деревце міцно тримається коріннями за землю.

Воно продовжує рости й тепер йому не страшні ні дощ, ні вітер.

Підсумок тренінгу.

 Анкета “Я – творча особистість”

 

 (так – 1 бал, ні – 0 балів)

 

 Вважаю, що успіх у житті залежить від особистих зусиль, а не від  випадку.

 Чи наполегливі ви у досягненні своє мети?

 У своїй педагогічній діяльності я постійно намагаюсь вдосконалюватись,  використовуючи інтерактивні форми і методи роботи.

 Я не копіюю колег, а вдосконалюю себе сама.

 Можу працювати годинами над створенням нової програми.

 Заради досягнення мети хочу і буду впроваджувати нестандартні форми проведення роботи з дітьми.

 Підрахуйте відповіді (бали)

 

 5-6 балів – у вас високе прагнення до творчої діяльності.

 

 1-4 бали – ви маєте творчі здібності, але не проявляєте їх у повній мірі  у своїй роботі.

 

 - Отже, я бажаю вам успіхів у творчій діяльності. Дякую за активність і  щирість у роботі.

 

docx
Пов’язані теми
Математика, Інші матеріали
Додано
5 грудня 2021
Переглядів
498
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку