Гра “Як отримати 12 балів”.
Мета. Узагальнити та систематизувати навчальні досягнення учнів; сприяти розвитку логічного мислення, умінню застосовувати знання у нестандартних ситуаціях; виховувати впевненість у власних здібностях і знаннях.
Тип уроку. Узагальнення та систематизація знань.
Обладнання. Кодоскоп, плівки із записами запитань та варіантів можливих відповідей, сигнальні картки.
Девіз уроку.“Три шляхи ведуть до знання: шлях міркування – це найблагородніший, шлях наслідування найлегший і шлях досвіду – це шлях самий гіркий”
Конфуцій .
Сформувати групу гравців (за бажанням, провівши відбірковий тур, жеребкування). Решта учнів класу стає активними глядачами, до яких гравці можуть звертатися за допомогою.
На робочому місці кожного гравця є чотири сигнальні картки з цифрами 1,2,3,4. Один із гравців – переможець відбіркового туру, що став провідним гравцем – відповідає на запитання після того, як решта гравців покажуть свої варіанти за допомогою сигнальних карток. На обдумування відводиться 30с.
Відбірковий тур проходить так. Учитель пропонує учням розмістити деякі елементи у певній послідовності. Гравці роблять це за допомогою карток, помічники вчителя фіксують час. Гравець, що виконав завдання правильно швидше за інших, стає провідним гравцем.
Відповіді провідного гравця мають бути обгрунтованими. Він сидить попереду всіх інших гарвців і варіантів їхніх відповідей не бачить. Якщо він дає неправильну відповідь, то обретається до глядачів. У провідного гравця є три підсказки: «50 на 50», «Допомого класу», «Дзвінок другу», якими може скористатися лише він. («Дзвінок другу» можна здійснювати за мобільним телефоном, або звернутися в усній формі до одного з товаришів).
Відповіді усіх учасників фіксуються після кожного запитання; ті учні, які дали неправильну відповідь, вибувають з гри, отримавши стільки балів, на скільки запитань вони дали правильні відповідь.
Максимальна кількість запитань, на які повинні відповісти гравці, - 12. За кожну правильну відповідь учень отримує один бал. Складність запитань підвищується від етапу до етапу.
Якщо провідний гравець вибуває з гри, його місце займає член команди, який відповів праильно (на цьому етапі) на всі запитання, і першим виявив бажання стати провідним гравцем.
Запитання висвітлюються на екрані за допомогою кодоскопа. Усі учні можуть прочитати завдання та варіанти відповідей. Після вибору варіанту відповіді за умовним сигналом гравці підіймають відповідні сигнальні картки. Помічники вчителя фіксують результати, після чого свою відповідь дає провідний гравець.
І. Вступне слово вчителя.
Сьогодні наш урок – урок-гра. Мета нашого уроку заключається в тому, щоб кожен з вас зміг показати свої знання і отримати за них найвищий бал.
Гра наша називається «Як отримати 12 балів».
(Учитель пояснює правила гри).
Розмістіть у порядку збільшення швидкість рухомого тіла:
1) 36 см/хв; 2) 36 см/год; 3) 36 м/с; 4) 36 км/год.
1) м/хв; 2) м/с; 3) км/год; 4) км/с
Точка перетину графіків показує час і місце,
де його наздоганяє друге тіло; 2
Точка перетину графіків показує час і місце, 1
де воно наздоганяє друге тіло;
Точка перетину графіків показує місце
перетину їх траекторії руху; t
Точка перетину графіків – точка їх зустрічі.
11. Катер проходить по річці відстань між двома пунтками А і В за час t1 , а плот – за час t2 . Скільки часу витратить катер на зворотній шлях?
(Вчитель дякує учасникам гри за роботу, оголошує бали, які набрали учні під час гри).
Ось і закінчився наш урок. Чи сподобався він вам? Чому?
ІV. Домашнє завдання
Повторити конспекти лекцій. Продовжувати готуватися до тематичної атестації. Скласти задачі по даній темі.